PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema cdrr: Florida oktober 2013



cdrr
11-08-13, 22:03
Hello,

ik zou van 30/09/2013 t.e.m. 12/10/2013 een rondreis willen malen door Florida. Voor mij is het de allereerste keer Florida en had graag even van jullie gehoord wat er zeker niet mag ontbreken op zo'n eerste Florida -ervaring.
Ik hou wel van een actieve/avontuurlijke vakantie. door het feit dat ik de week ervoor naar een festival ga, heb ik sowieso m'n tent en slaapzak mee. Op welke plaatste zouden jullie het zeker aanraden te kamperen in Florida?
Een strak reisplan heb ik nog niet echt, maar hoop ook beetje op jullie ervaringen om mij wat bij te sturen:

Wat ik zeker zou willen opnemen in het schema is :
- Kennedy Space Center (1dag)
- Christal River (snorkelen, kayak) (kan ik hier enkele dagen vullen?)
- Everglades (airboat, wandelen, ...) (2-tal dagen? )
- Miami (een 2-tal dagen?)
- Key's (3-4 dagen? eventueel dagje rust ;-) )

Zouden jullie de tour "met de klok mee " doen, of omgekeerd?

Alle tips zijn welkom,

groetjes
Dietrich

Njit
11-08-13, 22:18
Hier twee bestaande topics over kamperen:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4254-Kamperen
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4998-Florida-per-camper-campin

Waar kom je aan en vanaf waar vertrek je weer?

cdrr
11-08-13, 23:33
Ik kom aan in Orlando, en zal hoogstwaarschijnlijk terug vertrekken vanuit Orlando, ofwel vertrekken vanuit Miami. Maar om niet kriskras te rijden, denk ik dat het praktischer is een toertje rond te doen. ?

Njit
12-08-13, 06:33
Ik neem aan dat je de vliegtickets al geboekt hebt en dus geen keuze meer hebt qua vertrek-plaats?
Waar is dat festival?

cdrr
12-08-13, 09:42
Ik neem aan dat je de vliegtickets al geboekt hebt en dus geen keuze meer hebt qua vertrek-plaats?
Waar is dat festival?
Hello Njit,
mijn vliegtickets zijn nog niet geboekt, omdat ik denk dat jullie ervaring mijn onwetendheid wat kan bij sturen ;-)
Het festival is net buiten Atlanta. Ik had gedacht een binnenvlucht te nemen naar Orlando en van daaruit te vertrekken.

Teleton
12-08-13, 10:07
H ik denk dat jullie ervaring mijn onwetendheid wat kan bij sturen ;-)
Met onwetendheid weten we hier wel raad, wie zo'n reis wil maken zetten we gewoon zelf aan het werk. Met een beetje hulp kom je een heleboel te weten hoor. We helpen je graag op weg..:rolleyes:

Voor jouw trip zou ik voor een vlucht met KLM/Delta/Air France opteren. Ik zou aan een Multi City ticket denken met een stopover in Atlanta. Vervolgens vlieg je na je festival naar Orlando en kom je met de retourvlucht uit Miami terug naar Amsterdam. In september ben je dan zo'n 850 euro kwijt, met een beetje zoeken en geluk kan het misschien zelfs nog wel wat voordeliger. Aan de bak dus, met de zoekmachines!

Njit
12-08-13, 11:34
Ik zou ook beginnen in Orlando en eindigen in Miami. Als je maar een korte periode in Florida bent dan is een rondreis zonde van je tijd.
Van de diverse plekken die je wil bezoeken zijn er losse onderwerpen te vinden. Vul je zoekterm in bovenin de blauwe balk en je vind ze zo.
Lekker lezen en daarna een voorlopig reisschema plaatsen waar we op kunnen schieten..

Ebelix
14-08-13, 14:41
Ben je van plan om een auto te huren? Deze heb je toch wel nodig om je te kunnen verplaatsen in Florida. Anders moet je alles met de bus doen en daar gaat erg veel tijd in zitten.

Wanneer je een auto huurt dan kan je vanaf Atlanta al gaan toeren en ook weer in Atlanta eindigen of je leverd de auto in Miami en vlieg vanaf daar weer terug naar Amsterdam. Dit heet een open jaw ticket.