PDA

Bekijk Volledige Versie : Marinelife Center Juno Beach



dizzymisslizzy
27-03-06, 01:54
Leuk ook om met kinderen naartoe te gaan. Juno Beach ligt net iets boven North Palm Beach. Er zijn bassins waar je schildpadden kunt bekijken en soms mag je ze zelfs aanraken of vasthouden.

Voor meer info: http://www.theturtleplace.com/

A3
27-03-06, 02:04
Leuk ook om met kinderen naartoe te gaan. Juno Beach ligt net iets boven North Palm Beach. Er zijn bassins waar je schildpadden kunt bekijken en soms mag je ze zelfs aanraken of vasthouden.

Voor meer info: http://www.theturtleplace.com/

Hallo dizzymisslizzy,

Zijn jullie hier zelf ook geweest?
Dan ben ik benieuwd naar een iets uitgebreider verhaal, wij willen er namelijk as zomer ook naar toe om nestelende schildpadden te gaan bekijken.

BVD

A3

dizzymisslizzy
27-03-06, 02:18
Hoi A3,

Ja ik ben er zelf meerdere keren geweest (in '96, in 2000 en in 2004). Ik kan alleen vertellen over hoe het toen was, want ik zie nu dat ze een nieuwe website hebben en dat ze bezig zijn met een heel nieuw gebouw. Toen kon je gewoon zo binnenlopen tijdens openingstijden. Er zijn veel vrijwilligers werkzaam en die zijn bereid je uitleg te geven over de verschillende soorten schildpadden. De eerste keer waren we er in september en toen hebben we zelfs jonge schildpadjes vast mogen houden. Tegen de tijd dat de eieren uitkomen zijn er veel vrijwilligers actief op de stranden om de schildpadden naar zee te sturen als ze verkeerd gaan. Beestjes die oververmoeid zijn geraakt worden soms meegenomen en bij het marinelife center verzorgd, evenals gewonde en zieke schildpadden. Er was een klein clubgebouwtje waar ze wat informatie aan de wanden hadden hangen over de verschillende soorten schildpadden. Entree was altijd gratis, maar een donatie werd op prijs gesteld. Ik weet niet hoe het straks allemaal zal zijn als het nieuwe gebouw klaar is, maar voorheen was het erg de moeite waard. Al met al heb je het binnen een uurtje of anderhalf wel gezien denk ik.
De tweede keer was ik er in juni en toen heb ik 's nachts een zeeschildpad eieren zien leggen op het strand, net iets buiten het marinelife center. Een bijzondere ervaring.

A3
27-03-06, 09:28
Hé Dizzymisslizzie,

Bedankt voor je uitgebreide info!

Toch nog even een vraagje.

Ik neem aan dat het leggen van de eieren onder leiding van een gids was? En heb je dit vooraf gereserveerd of 'op de bonnefooi'?


BVD

A3

dizzymisslizzy
27-03-06, 17:15
Hé Dizzymisslizzie,

Bedankt voor je uitgebreide info!

Toch nog even een vraagje.

Ik neem aan dat het leggen van de eieren onder leiding van een gids was? En heb je dit vooraf gereserveerd of 'op de bonnefooi'?


BVD

A3

Nee, familie van mijn ex woont daar en zij hebben een duikschool in North Palm Beach en doen vrijwilligerswerk bij het Marinelife Center. Op een avond zijn we gewoon het strand op gegaan en bij toeval kwamen we die schildpad tegen. Wel wordt van je verwacht dat je bepaalde regels in acht neemt, zoals geen verlichting enzo en je moest achter de schildpad gaan staan, zodat die zich niet gestoord voelde in de leg natuurlijk. Op dat moment was er wel een vrijwilliger bij die schildpad en die neef waar wij mee waren is netjes gaan vragen of we even mochten komen kijken.

paula
27-03-06, 22:17
Ah, gelukkig nog meer schildpadliefhebbers.
Ik heb begin februari al eens een vraag gesteld over de "turtlewatch" bij het Jupiter Beach resort maar had nog niet van de juno beach gehoord.
A3, je had me toen wel een hele lijst gegeven van websites over schildpaddenwatch, daar zaten wel een paar hele interessante bij, ik ben ook een beetje op zoek naar eentje die een beetje dicht bij ons hotel op de Oceandrive ligt omdat we een paar dagen in Miami geen auto hebben en volgens mij ligt Juno Beach een eind uit de buurt.
Maar het oppakken en aanraken van die kleintjes spreekt ons natuurlijk ook wel aan.
Volgens mij ligt die "miamidarada" niet zo ver van ons vandaan en ziet er wel leuk uit, maar misschien vergis ik me daar wel in
Heeft iemand ervaring met deze?
gr. Paula

paula
27-03-06, 22:23
dat moet natuurlijk miamidade zijn
http://www.miamidade.gov/parks/turtles.asp
ziet er goed uit.

Sandratje
23-05-07, 23:34
A3, je had me toen wel een hele lijst gegeven van websites over schildpaddenwatch

zou je die lijst voor mijn vriend ook hier kunnen plaatsen.
Ik wil hem er een beetje mee verassen.