PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida "bestaat" 500 jaar - waar blijven de festiviteiten?



koenkamphuys
04-08-13, 03:56
In 1513 zette Ponce de Leon bij St. Augustine als eerste Europeaan voet op Noord-Amerikaanse bodem, denkend dat hij op een eilandje landde dat hij Florida noemde. Dat is dit jaar precies 500 jaar geleden. Ik heb echter niet de indruk dat dit nou uitbundig wordt gevierd. Ik kwam er achter door een heel klein bordje dat het jubileum memoreerde op een onooglijk achterafplekje op de kruising van een klein weggetje met US 98 vlak bij mijn huis.

In St. Augustine schijnen wel wat activiteiten te zijn geweest waaronder het onthullen van een standbeeld van Ponce de Leon, maar van enige andere activiteiten heb ik weinig meegekregen. Waar blijven de festiviteiten? Het lijkt wel of het 100-jarig bestaan van Sebring, vorig jaar, uitbundiger werd gevierd...

Orangecowgirl
04-08-13, 15:15
Hier in Broward county hadden de plaatselijke bibliotheken een feestmiddag voor de kinderen. Ben niet geweest, na de teleurstellende 'dive into ancient Egypt' waar het echte Egypte behandeld zou worden i.p.v. de gebruikelijke onzin (het echte Egypte bestond uit een mummie die naar de kinderen zwaaide, een paar kleurplaten, en een meisje met een ketting om die duidelijk uit een toeristenwinkeltje kwam) en het vrolijke maar compleet onzinnige 'dive into archeology' middagje (bleek een magic show te zijn met handenvol plastic edelstenen) had ik geen zin meer om me in de ontdekkingsreizigers te verdiepen.

Voor de rest weinig over gehoord/gezien. Wel meerdere moeders horen klagen dat ze nog nooit van Ponsee the Leon hadden gehoord en dat ze better One Direction konden behandelen.