PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegticket boeken: Alle voornamen vermelden ! (?)



goerik
02-08-13, 17:23
All,

Het volgende:

Mocht je zelfstandig tickets voor 2014 boeken, let dan op het volgende:
Vanaf 1 januari 2014 verwacht men in USA dat je ticket en het paspoort qua namen volledig overeenkomen .. dwz, staat in je passpoort
zowel je 1e naam en 2e naam en dan je achternaam, dan dien je dit precies zo over te nemen bij het boeken van tickets.
Alleen bij je 2e naam een 1e letter van je 2e naam invullen wordt niet geaccepteerd.

Wij hebben bijvoorbeeld ook tickets voor oktober, daar is alleen de 1e naam opgeven en dan je achternaam nog voldoende, vanaf 1 januari dus beide voornamen volledig overnemen !
En let op !! .. niet de mist ingaan met je roepnaam / doopnaam, heet je op het paspoort dus bijvoorbeeld Gerardus .. dan NIET Gerard invullen op het ticket.

Mocht je nu denken, damn .. ik heb reeds tickets en vrees voor een foutje en heb je deze bijv. bij United geboekt .. dan even onze vrienden bellen via 020 nummer dan passen zij het met liefde voor je aan :)

Tot zover,

Erik

ps. mocht ik het toch abuis hebben of verkeerd uitgelegd, experts .. roept u dan maar..

Njit
02-08-13, 17:33
Bron: http://www.united.com/cms/en-us/travel/news/pages/travelnotices.aspx


Important account update information
​​To comply with the TSA Secure Flight program (http://www.united.com/web/en-US/content/travel/airport/id/secure.aspx), for travel booked on or after January 20, 2013, customers must ensure that all travelers’ names on each reservation exactly match the government-issued IDs that will be shown at the airport.

En http://www.united.com/web/en-US/content/travel/airport/id/secure.aspx / http://www.tsa.gov/secureflight

goerik
02-08-13, 18:13
Dank je Njit .. je hebt helemaal gelijk.
Dus zelluf ook maar weer ff gebeld en dit is inmiddels aangepast..

flexx
02-08-13, 23:44
hmm dan moet ik ook bellen en laten veranderen wat is het complete nummer van united?

edit: 020-2013708 ?

Njit
02-08-13, 23:55
Ik kan alleen uit het bericht niet opmaken dat je daadwerkelijk ALLE voornamen moet vermelden. Want sommige mensen hebben wel 5 doopnamen. Secure Flight is volgens mij niet verschillend van het Advance Passenger Information (APIS) programma wat al gold voor Europese passagiers.

Keesj
03-08-13, 10:10
Dat heeft niks met United te maken maar met customs
Die controleren de naam en die beslissen hoe en wat. Zelf meegemaakt en dom dom dom.
Ik mocht Amerika niet uit omdat er en andere naam op het ticket stond dan in mijn paspoort. Dus hollen naar de balie van Air Berlin en daar kreeg ik gewoon gratis een ander ticket op de naam in mijn paspoort.

Njit
03-08-13, 10:34
Customs heeft hier niks mee te maken, je komt eerst langs een Immigration Officer. En knap dat je Amerika blijkbaar wel in mocht maar niet uit. Dan heeft er de eerste keer iemand lopen slapen.

corrus
03-08-13, 10:43
Ik kan alleen uit het bericht niet opmaken dat je daadwerkelijk ALLE voornamen moet vermelden. Want sommige mensen hebben wel 5 doopnamen. Secure Flight is volgens mij niet verschillend van het Advance Passenger Information (APIS) programma wat al gold voor Europese passagiers.
Flight Secure bestaat al 2 jaar, maar in hun eigen reserveringssysteem liep dat nooit goed door...
En ik betwijfel of het nu wél goed zal gaan werken, want met de huidige reserveringssystemen, behalve die van UA, zal het zeker niet gaan werken.
In sommige moet je alles invoeren maar in de meeste alleen maar de geboortedata. (dus so far voor het FS systeem)

Keesj
03-08-13, 11:03
@ Njit.
Je hebt volkomen gelijk. Ik bedoelde immigrations uiteraard.
En of het knap is weet ik niet maar ik ben vijf jaar achter elkaar zonder enig probleem in en uit Amerika gereisd. Eigenlijk nooit geen aandacht aan besteed. Door niemand.
Maar goed nu staan de namen gelijk en misschien moet ik wel voor andere misdaden in Amerika blijven :D

captain-oats
03-08-13, 16:51
Even alles rustig en duidelijk doorgelezen, en ik snap nu de essentie van deze topic nog niet.
Gaat het in vanaf 20134 of zoals Njit quote al vanaf januari 2013?
Gaat het daadwerkelijk om alle voornamen of alleen om de eerste voornaam (dat niet je roepnaam op het ticket staat)
Wij gaan zelf in september naar Florida, en hebben alleen onze eerste voornaam en achternaam op het ticket staan (en niet de andere namen)
Bedankt

goerik
03-08-13, 18:08
Ga uit van de quote van Njit .. de uitzondering is dus als de tickets geboekt zijn voor januari 2013 maakt het dus niet uit en hoef je het ticket niet te laten wijzigingen.
Onze tickets waren in 1e instantie gekocht medio 2012 voor de meivakantie van 2013. Deze zijn verplaatst en dus opnieuw geticketed met datum na januari 2013 en daar stond
alleen onze voornaam en achternaam op. Daarom heb ik deze gisteren alsnog laten aanpassen met beide voornamen...

captain-oats
03-08-13, 18:28
@goerik;
Is dit alleen bij United Airlines? Ik moet eerlijk zijn, ik heb hier tot nu toe niks over gelezen, op geen enkele site.
Wij vliegen bij Arkefly, en heb het net nagevraagd bij het reisbureau, zij weten ook niks over deze regel en passen ook onze ticket niet aan.

moonlight91
03-08-13, 18:31
ik heb het ook doorgelezen, en mij is het ook niet duidelijk
het lijkt mij eigenlijk sterk dat alle namen vermeld moeten worden
als je idd kijkt dat sommige 5 voornamen hebben en meestal zijn dat ook niet de kortste
er staat full name..naar mijn idee gaat dat om de eerste voornaam zoals in je paspoort vermeld
en niet om afkortingen , verbasteringen of roepnamen
ik hoop dat er iemand wat meer duidelijkheid kan scheppen
daar ik (alweer) op het punt sta binnenkort te boeken

José
03-08-13, 21:12
Hebben onze tickets (ArkeFly) ook in 2012 geboekt voor mei 2013 maar hebben die ook moeten omboeken naar september. Konden gewoon onze namen laten staan, dus geen tweede naam erbij. Het was altijd al zo met bv de roepnaam Gerard maar doopnaam Gerardus (die dan ook in het paspoort staat) dat er ALTIJD Gerardus op je ticket moet staan.

Njit
03-08-13, 21:55
Volgens mij is er ook niks veranderd. Ik vind dit bericht net zo verwarrend als de rest van jullie hoor. Uit de website van United haal ik ook niet niet dat je álle voornamen dient te vermelden.

moonlight91
03-08-13, 22:22
mag het niet hopen ..mijn man heeft er 3,daarbij een lange achternaam...mag wel een A4tje worden dan
ach, in het ergste geval reis ik van ons gezin dan alleen....heb maar 1 voornaam!:D

volgens mij is het gewoon zoals het al was... net zoals jose ook al schrijft

José
03-08-13, 22:46
mag het niet hopen ..mijn man heeft er 3,daarbij een lange achternaam...mag wel een A4tje worden dan
Misschien wordt het zelfs wel een rol behang voor mensen met veel en of lange namen.....:p

sonja
04-08-13, 12:01
Volgens mij is er ook niks veranderd. Ik vind dit bericht net zo verwarrend als de rest van jullie hoor. Uit de website van United haal ik ook niet niet dat je álle voornamen dient te vermelden.

Enige weken geleden had ik contact met United (USA) en werd mij gevraagd of dit mijn enige voornaam was, de medewerker vertelde mij dat alle voornamen zoals vermeld in het paspoort op de ticket moeten komen. Hij heeft het kosteloos aangepast en ook de mileageplus card gewijzigd.

Njit
04-08-13, 12:33
Delta heeft dezelfde info staan: http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/alerts-and-advisories/tsa-directives.html
American Airlines heeft deze pagina: http://www.american-airlines.nl/intl/nl/travelInformation/usEntry.jsp#

Dit gaat over hetzelfde Secure Flight als United. Maar ik kan daar dus ook nergens uit opmaken dat je álle voornamen dient te vermelden. Persoonlijk zou ik dit pas gaan doen als de luchtvaart-maatschappij dit nadrukkelijk vermeld.

calypso
04-08-13, 13:27
Aangezien deze regel al bestaat sinds 2009 maak ik me er niet echt druk om ben sindsdien al diverse keren gewoon met KLM naar de USA gevlogen zonder problemen.
Dit is trouwens wat KLM er van zegt op hun website:
Tijdens het boeken van uw vluchtVolgens het Secure Flight-beleid van de Amerikaanse overheid zijn luchtvaartmaatschappijen verplicht om op het moment dat u uw vlucht boekt bepaalde persoonsgegevens te registreren. Deze Secure Flight-gegevens omvatten uw geslacht, geboortedatum en uw voor- en achternaam, exact zoals deze in uw paspoort staan vermeld.

We zijn verplicht deze informatie van al onze passagiers uiterlijk 72 uur voor vertrek door te sturen naar de Transportation Security Administration (TSA) in de Verenigde Staten. Als u uw vlucht binnen 72 uur voor vertrek boekt, dan versturen we de Secure Flight-gegevens op het moment van boeken.
We verzoeken u deze Secure Flight-gegevens tijdig aan ons door te geven. Hierdoor voorkomt u extra kosten en bent u er zeker van dat u toestemming krijgt om aan boord te gaan. Let erop dat u deze gegevens opgeeft als u uw vlucht via een reisagent boekt.
Ook als u via internet of bij een selfservice automaat op de luchthaven wilt inchecken, hebben we uw Secure Flight-gegevens nodig.
Bovendien dient u Advance Passenger Information (API) op te geven; verder dient u mogelijk aanvullende reistoestemming (ESTA) aan te vragen. Hieronder vindt u meer informatie.

pumi1000
04-08-13, 16:37
Dit is een verwarrend topic moet ik zeggen. Bijna iedereen heeft wel meerdere namen in paspoort staan. Ik heb altijd alleen eerste naam en achternaam doorgegeven. Maar binnenkort ook weer op zoek naar tickets......dan moet je het wel zeker weten.....

knaapje
04-08-13, 22:11
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken met een boeking van een complete reis via Expedia.
Daar verschijnen op mijn instapkaart mijn volledige 2 voornamen.
Dit wordt door Expedia al zo doorgegeven blijkbaar.

captain-oats
04-08-13, 23:17
Misschien dat de Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen deze regels zelf hebben ingevoerd?
Wij vliegen zelf met Arkefly, hebben al contact gehad en bij hun is het niet nodig.
Dit staat ook op hun site:
U vult uw naam in zoals vermeld op uw paspoort. Op de luchthaven worden de naam op uw boekingsbevestiging en die in uw paspoort met elkaar vergeleken, daarom is het belangrijk de juiste naam in te vullen. Als deze namen niet met elkaar overeenkomen, wordt u niet geaccepteerd op de vlucht. Als u uw getrouwde naam opgeeft bij boeking en in uw paspoort staat alleen uw meisjesnaam, dan wordt u niet geaccepteerd. Als er in uw paspoort meer dan één voornaam staat, volstaat de vermelding van de eerste voornaam.

theovg
05-08-13, 12:14
Wij vliegen in november met Delta ,ik heb net even gekeken maar van beide staat onze twee voornamen al vermeld.
Dat is ook de eerste keer dat ik dat zie ,normaal staat er altijd maar 1 voornaam .

pumi1000
05-08-13, 19:46
Heb dit gisteren via mail aan klm gevraagd, meteen antwoord terug dat alleen eerste naam plus achternaam vermeld moet zijn zoals paspoort. Zou er verschil zijn tussen nederlandse en amerikaanse maatschappijen?