PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema setje1982: Florida maart 2014



setje1982
30-07-13, 11:42
Hallo allemaal,

Volgend jaar maart onze 4e trip naar Florida, heerlijk we kunnen niet wachten!! Vorig jaar eerste keer Miami gedaan, was een beetje een tegenvaller, we waren er drie dagen en hadden 3 dagen regen, en een super vies hotel. Geen leuke eerste indruk dus, volgend jaar geven we Miami een tweede kans maar wij willen graag van jullie weten wat een goed/leuk/fijn hotel is voor 1 a 2 overnachtingen, we hebben 2 kindjes (dan 3 en 6 jaar).
Ik hoor graag van jullie!

SpaceAce
30-07-13, 13:22
Wat kan het weer en hotel een stad maken of breken he? Exact dezelfde ervaring bij ons de eerste keer... Het weer was redelijk (we waren er begin februari, dus op zich was het ook wel te verwachten dat het geen strandweer was), maar het hotel... tjee. Die van ons was ook behoorlijk vies ja, slecht Engels-sprekend personeel, wel veel Spaans. En verkeerde wijk (we verbleven in het Financial District).

Tweede keer verbleven we in de wijk Coconut Grove (en in mei, héérlijk weer) en vind het nu een prachtige stad!

Overigens, de derde keer verbleven we op Miami Beach, in een straat parallel van Ocean Drive. En dat is ons eigenlijk weer niet bevallen. Vond het vrij prijzig (zowel hotel als het parkeren) en ook het eten aan de Ocean Drive heeft natuurlijk toeristische prijzen. Maar andere vinden het juist weer ideaal qua ligging...

Michael66
30-07-13, 13:54
Hoi Setje,
Wat jammer dat het vorig jaar tegenviel. Kan het me goed voorstellen; ik heb de vorige twee bezoeken aan Miami ook heeeeeeeel veel regen gehad. Dat kan erg jammer zijn, maar het kan ook een kans zijn. Een kans om juist leuke dingen te gaan ontdekken die overdekt zijn of waarbij wat regen niet uitmaakt. Zoals ...... laat ik eens denken. Shoppen is een hele ervaring, in de grote malls. Zoals de luxe Aventura Mall en de enorme Sawgrass Mills Mall. Ook een bustour langs de mooie plaatsen van Miami kan, dan zit je lekker droog overdekt. Of het SeaQuarium. Of zwemmen met dolfijnen op Key Largo (je bent toch al nat in het water!). Of .... Er zijn zoveel mogelijkheden.
Het is in Florida altijd handig om een plan B te hebben. Het weer kan iedere dag net anders zijn dan je zou wensen, dus daar kun je je op voorbereiden. Een kwestie van veel en vaak lezen hier op het forum, en al je vragen gewoon stellen. Er is altijd wel iemand die je een tip of antwoord wil geven.

Maar om terug te komen op je vraag, een hotel in Miami.
Die vraag beantwoord ik met wat tegenvragen:
- Wat is je budget per nacht?
- Heb je voorkeur voor locatie? Moet het Miami zijn, of mag het ook iets noordelijker zijn (Hollywood FL, Dania Beach, Ft. Lauderdale)?
- Wil je een kamer, of liever een suite of nog grote: een condo?
- En heb je al eens gekeken bij de vele hotelervaringen hier op het forum? Zie http://bit.ly/15sT8xu

Ik heb zelf goede ervaringen in het Westin Ft. Lauderdale (4/5*), Sheraton Suites Plantation (3*), Sonesta Bayfront hotel Coconut Grove (4/5*).

Njit
30-07-13, 13:56
Sonesta is echt een super hotel! Fijn gelegen naast de Cocowalk met winkels, restaurants, uitgaansgelegenheden. En best betaalbaar als je er op tijd bij bent (of het via Priceline wint)

Moolenschotjes
31-07-13, 21:12
Wij hebben zelf Mandarin Oriental als zeer goed ervaren en was redelijk geprijs in het hoogseizoen.
Link naar: Mandarin Oriental (http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/ocean-drive-miami.html)