PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Skwiwi: Miami/Miami, okt. 2013



Skwiwi
24-07-13, 08:30
Goedemorgen allen,

Van het weekend besloten om in oktober de staat Florida maar eens onveilig te maken door middel van een tweeweekse Fly & Drive (+-). Nu hebben wij eens zitten puzzelen en zijn we met het volgende gekomen.

Dag 1: Amsterdam naar Miami
Dag 2: Rustdag in Miami
Dag 3: Miamia naar Key West (voor de Alligator Farm en de zonsondergang in Key West)
Dag 4: Key West naar Islamorada
Dag 5: Islamorada naar Fort Myers
Dag 6: Dag in Fort Myers - Sanibel Island
Dag 7: Fort Myers naar omgeving Spring Hill - zwemmen met de Manatees
Dag 8: Omgeving Spring Hill naar Orlando - canoe over de Weeki Wachee River
Dag 9: SeaWorld in Orlando
Dag 10: Rustdag in Orlando
Dag 11: DisneyWorld in Orlando
Dag 12: Orlando naar Cape Canaveral - Kennedy Space Center
Dag 13: Cape Canaveral richting Miami
Dag 14: Rustdag in Miami
Dag 15: Terugvlucht naar Amsterdam

We hebben hierdoor weinig lange ritten en volgens ons een rustig schema waarbij we wel allemaal highlights zien.
Hebben jullie op- en/of aanmerkingen en juist leuke/onverwachte activiteiten die ik niet genoemd heb?

SpaceAce
24-07-13, 09:06
Ik vind het een mooi rustig schema! Vraag me alleen af wat je op je rustdag in Orlando wilt gaan doen, aangezien ik persoonlijk in Orlando écht niet stil kan zitten. Maarja, dat ligt wellicht aan persoontje ikke :)


Dag 11: DisneyWorld in Orlando

Weet je al welk park je wilt doen van Disney World?

Mattie
24-07-13, 14:56
"We hebben hierdoor weinig lange ritten en volgens ons een rustig schema waarbij we wel allemaal highlights zien."

Miami naar key west is anders een flinke afstand maar dat wist je vast wel :)

Ik heb horen zeggen dat 1 dag echt niet genoeg is en dat je minimaal 2 dagen key west moet pakken lijkt me wel lastig in jullie schema.

Wanneer vertrekken jullie eigenlijk?

Skwiwi
24-07-13, 16:30
Met een rustdag in Orlando bedoelde ik een dagje winkelen in een shopping mall en ook om een optie open te houden om misschien nog een park te bezoeken. Het park wat ik echt wil zien is Disney World Magic Kingdom; die lijkt mij zo gaaf!


Miami naar key west is anders een flinke afstand maar dat wist je vast wel :)


Ik zat hierover al te twijfelen... Goed om te weten. Ik had wel op Google Maps gekeken en daar zeggen ze dat vanuit Miami Beach naar Key Wesy een reistijd heeft van 3.25 uur. Dat leek mij wel te doen, maar ik kan mij vergissen. We willen in oktober vertrekken :)

Mattie
24-07-13, 16:57
Ik ga 'pas' in september naar de VS maar mijn buurman is vorig jaar geweest en die is ook naar key west gegaan.

Het is 1 lange weg maar het kan nog wel eens druk zijn en incl stops moet je zeker rekening houden met 4 a 5 uur. Je kan ook even kijken naar de reisverslagen hier op het forum ik ben er pas 1 tegengekomen die ook naar key west ging (daar staat ook in hoelang ze er over deden) weet zo 123 niet welk verslag.

Je kan ook kiezen om bijvoorbeeld naar key largo te gaan (dat staat op mijn programma) scheelt en stuk en zo kan je toch een beetje de sfeer proeven :)

Mocht je toch willen gaan adviseer ik je wel om zo vroeg mogelijk te vertrekken, zou zonde zijn als je in de file komt en zo de zonsondergang mist!

Ebelix
24-07-13, 17:40
We zijn 1 keer vanuit Miami op en neer gegegaan naar Key West. 3 uur heen en 6 uur terug. Er was een ongeluk gebeurt op de terugweg. 's Ochtends om 7 uur vertrokken en 's avonds om 11 uur terug. We waren wel gesloopt en we hebben besloten om dit niet nog een keer te doen.

De laatste keer dat we Key West hebben bezocht zaten we een week op Marathon en dan is het erg goed te doen.

Key Largo is absoluut niet hetzelfde als Key West. Geen van de eilanden is hetzelfde als Key West. Er heerst een erg speciale sfeer op Key West die we verder in Amerika nog niet zijn tegengekomen.

WendyFL
24-07-13, 23:53
Ik vind Key West echt vele malen leuker dan Key Largo! En prima te doen op 1 dag heen vanaf Miami. In april reden wij in een uur of 4 naar Key West. Vervolgens daar een middag en avond rondlopen, evt de ochtend nog gaan snorkelen (geweldig! Grote manta's die onder je door zwemmen!) en dan ongeveer 1,5 uur rijden naar Islamorada. Ja, als er een ongeluk gebeurd heb je pech en doe je er extreem lang over. Maar gelukkig gebeurd dat vaker niet dan wel!

Skwiwi
25-07-13, 08:22
Spannend, we zijn gisteren naar het reisbureau gegaan om de reis te laten uitstippelen. En daarbij uiteraard aangegeven dat we misschien een dag Orlando willen omruilen voor Key West. Dus ik ben erg benieuwd waar ze meer komen!

Ebelix
27-07-13, 09:08
Reisbureau? Waarom niet zelf uitstippelen met behulp van het forum?

Skwiwi
27-07-13, 21:48
De reis hebben we al grotendeels met behulp van alle berichten op het forum uitgestippeld. Het reisbureau is meer voor de vlucht, auto en accommodaties. Dit omdat het onze eerste keer richting Florida wordt, misschien dat we de volgende keer hier een stuk handiger in zijn :)

flexx
28-07-13, 16:56
vlucht,auto en accommodaties is ook zeer makkelijk via internet te boeken hoor,en ook nog een stuk goedkoper.