PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom naar Florida?



Orangecowgirl
22-07-13, 14:24
Misschien is het al eens besproken maar ik kon het nergens vinden: waarom Florida? Veel leden komen elk jaar terug, waarom weer naar Florida en niet een andere staat?

Wij zijn hier een beetje per ongeluk terecht gekomen. M'n man kreeg een goede baan aangeboden en we wilden graag weg uit Utah, o.a. vanwege het slechte onderwijs. De scholen in ons district hier in Florida zijn heel goed, de kinderen zijn heel blij met hun nieuwe scholen. Maar daar betalen we wel de hoofdprijs voor: $2350 aan huur per maand en wij wonen in een goedkope buurt! Dat is dus 1 van de dingen die ik minder leuk vind aan Florida, alles is zo ontzettend duur, zeker als je in een goede buurt wilt wonen.

Maar het is hier natuurlijk wel prachtig! De palmbomen, zelfs in de winter overal bloemen, de eenden en ibissen die gezellig door de straat wandelen, hagedissen overal, en het ruikt hier een stuk beter dan naast de Salt Lake :D
Voor de kinderen is hier ook aardig wat te doen in de zomervakantie. Zo gaan we meerdere keren per week naar de Young At Art museum om te knutselen en te spelen, we gaan regelmatig naar de Y om te zwemmen, er zijn heel veel speeltuinen om uit te kiezen en er is een prachtig park op 10 minuten rijden. De afgelopen weken hebben we weinig buiten gedaan door de regen maar er is gelukkig ook veel leuks indoors. De bibliotheken hebben een heel zomer programma met theater, poppenkasten, films, knutselprojecten enz enz enz. Al met al moet ik elke week overleggen met de kinderen wat we gaan doen omdat ik ook nog tijd nodig heb voor m'n schoolwerk. Dat is toch een heel verschil met ons kleine stadje in Utah waar eigenlijk bijna niets te doen was.

Ik vind het na 9 maanden nog steeds elke dag prachtig om de deur uit te stappen en al dat moois te zien. Een wandelingetje door de straat met de kleintjes blijft een prachtig avontuur. Maar zou ik Miami kiezen als ik waar dan ook in de US kon wonen? Ik denk het toch niet en dan vooral vanwege de ontzettend hoge cost of living. En de stormen. Het noorden van Florida lijkt me eigenlijk een betere plek om te wonen, minder stormen (denk ik) en lagere cost of living (volgens vrienden en familie, weet ik niet zeker), maar net zo mooi als hier als ik de foto's zie.

Orangecowgirl
22-07-13, 17:33
Wonen en vakantie is inderdaad een heel groot verschil. Ik moest wel hardop lachen over het relaxte verkeer in Florida! Ik vind het verkeer in Miami echt een ramp en vraag me regelmatig af of mensen hier ooit rijles hebben gehad. Maar dat ligt ook aan de buurt. Hier in de buurt is het lang niet zo erg als downtown Miami. En eigenlijk is elke grote stad een ramp met verkeer. Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan de snelweg om Houston bijv.

WendyFL
22-07-13, 18:33
Waarom wil ik, maar ook mijn man en dochters (11 en 14) alleen nog maar naar FL op vakantie? Voor de temperatuur, de aardige mensen, het feit dat mens en dier zo geweldig naast elkaar leven EN vooral omdat er voor iedereen van ons genoeg leuks te doen is zodat we ook nu weer aftellen voor reis nummer 7!

laanvdj
22-07-13, 20:20
Ik kan niet aangeven waarom ik ieder jaar weer wil gaan, beh. het weer, goedkoop, mooie stranden , mooie natuur, leuke malls , sjieke outlets, prachtige huur villa's, dikke rentalcars enz enz .
Wij zijn in juni door andalusie getrokken, prachtig maar.... Geen Florida.
Vandaar dat we alle centjes bij elkaar geschraapt hebben, nieuwe auto een jaartje uitgesteld, meubels zijn ook nog oke, en dus gaan we nog 10 dagen in september, jippie.
Maar onze reizen naar het westen en het noord- oosten van de USA willen we ook nog eens overdoen, wij houden gewoon van reizen door de hele USA.

Orangecowgirl
22-07-13, 20:24
het feit dat mens en dier zo geweldig naast elkaar leven

Wat bedoel je hiermee? De temperatuur is inderdaad lekker. Had het vanmorgen er nog over met de kinderen, het is hier gelukkig niet zo loeiheet als in Texas en veel meer regen waardoor het zo lekker groen is.

Orangecowgirl
22-07-13, 20:28
leuke malls , sjieke outlets, prachtige huur villa's, dikke rentalcars enz enz .

Dat zijn dingen die je ook in andere staten kan vinden. De Galeria in Houston bijv. is gigantisch groot en de outlets in Park City zijn denk ik net zo populair als die in Miami. En de rentalcars...die kan je ook overal huren. Ik zie hier juist vooral veel kleine auto's. Onze Honda Odessey is regelmatig de grootste op het parkeerterrein bij de speeltuin.

Orangecowgirl
22-07-13, 20:40
Als ik het zo eens overlees lijkt het net alsof ik jullie probeer te overtuigen dat Florida niet zo cool is als jullie denken en dat bedoel ik echt niet! Ik probeer denk ik meer om te begrijpen waarom iedereen hierheen wil komen zodat ik ook die leuke dingen erin kan zien.

Voor mij is Florida helaas vooral de plaats waar we heel moeilijke tijden hebben meegemaakt. Toen ik nog in Utah was met de kinderen kwam m'n man erachter dat hij kanker had en het was heel ernstig. Naar een nieuwe staat verhuizen en niet weten of m'n man het zou overleven...het was allemaal niet makkelijk, zeker omdat we in Florida nog geen sociaal netwerk hadden en ik in Utah een groepje ontzettend goede vriendinnen en vrienden achterliet.
M'n vader en schoonzus zijn hierheen gekomen om te helpen en ik was echt verbaasd toen ze zo positief waren over Florida, ik kon het toen allemaal niet zien. Voor mij was onze tuin de plek waar ik helemaal alleen achterbleef midden in de nacht toen de ambulance wegreed met m'n man. De woonkamer is de plaats waar ik te horen kreeg dat m'n man naar de morgue was gebracht na de operatie (misverstand omdat er niemand op de afdeling was die goed Engels sprak en ik geen Spaans spreek).

Paar weken geleden besefte ik dat ik meer m'n best moet doen om de leuke dingen te zien hier. En dat lukt steeds beter, zoals jullie allemaal weten is Florida een prachtige staat en zijn er zat aardige mensen hier. Nu kan ik zien dat onze voortuin prachtige palmbomen heeft, plekken voor hagedissen, beeldschone rozen en het is nu ook de plek waar onze jongste vastbesloten door het gras loopt aan de hand van haar vader. De woonkamer is de plek waar m'n zoons in slaap vielen in de laatste 20 minuten van de Super Bowl. Zo zoetjes aan worden de pijnlijke momenten overschaduwd door mooie momenten.

SpaceAce
22-07-13, 21:17
Waarom Florida? Omdat ze daar Disney World hebben!

cindy74
22-07-13, 21:48
Kan het niet uitleggen ....maar het is net of een stuk van mij telkens daarblijft . Ik vind er alles wat wij in een vakantie willen ..... Waterparken , pretparken , shoppen , lekker en veel eten , natuur de dolfijnen zwemmen voor je neus in zee , de relaxte sfeer op sanibel island .Het welcome home van de bewaker bij het disneyhotel als je na een lange dag terugkomt tovert bij mij altijd een lach op mijn gezicht . Het trek maar aan wat je wil en niemand kijkt raar op . Het magische gevoel als je de disneypoorten binnenrijd en dat al voor de 12 de keer . En het rotgevoel als je het bord op de laatste dag tegenkomt met see you real soon ....gelukkig neem ik dit heel persoonlijk op :) .

Mushu
22-07-13, 23:13
In september ga ik volgens mij voor de 15e keer naar WDW (ben de tel een beetje kwijt). Dus ik denk dat de conclusie is dat ik vanwege WDW naar Florida ga :D. Ik heb trouwens wel meer van Florida gezien dan alleen WDW, en dat viel ook niet tegen.

Michael66
22-07-13, 23:27
Waarom niet? :):):)

Bieg
23-07-13, 04:37
Morgen gaan Monique met de kinderen weer naar WDW...en ik....ik blijf lekker thuis. Ga genieten van het uitzicht over het meertje. De prachtige fauna. Dat maakt Florida voor ons geweldig. Lekkere temperatuur het hele jaar door, voor ieder wat te doen, aardige buren en vrienden, de rust op de wegen (meestal) mensen die in een rij niet proberen link en rechts voor te dringen maar rustig wachten enz.enz. Misschien zien we veel door een roze bril, maar die bril zit als gegoten....

laanvdj
23-07-13, 07:07
Dat zijn dingen die je ook in andere staten kan vinden. De Galeria in Houston bijv. is gigantisch groot en de outlets in Park City zijn denk ik net zo populair als die in Miami. En de rentalcars...die kan je ook overal huren. Ik zie hier juist vooral veel kleine auto's. Onze Honda Odessey is regelmatig de grootste op het parkeerterrein bij de speeltuin.

Daarom schreef ik ook dat we reizen door heel de USA mooi vinden. New York, Washington, the great West, alles heeft zijn charme. Het is net wat je wilt.
ik denk dat je overal waar je woont leuke, mooie en verdrietige dingen mee maakt. Dat gebeurt hier in Nederland ook. Dat betekent niet dat ik Nederland zou willen verlaten. Al hoe wel........if i was a rich girl😉
Voor ons is reizen naar Florida t.o.v. de andere staten goedkoper, meestal mooi weer en genoeg variatie om dingen te ondernemen. Waarom gaat iemand 25 jaar naar dezelfde camping?

moonlight91
23-07-13, 07:20
wat Cindy omschrijft kan ik me goed invinden
...waarom florida ..Ik heb werkelijk geen idee..het is een gevoel
het voelt als thuis!
afgelopen mei vroegen ze dat op atlanta ook, toen ik mijn paspoort gaf en hij de stempels zag
why the usa ,why florida .. toen ik daarop zei , geen idee, het is een gevoel, een plaats waar we gewoon graag zijn,en onze rust vinden
zei hij Welcome Home!! en zette er weer een stempel bij
en zo voelt het ook

Ta2 Gerrit
23-07-13, 10:00
All of the above, en vooral het thuiskomgevoel. Wij zijn zelden in de parken te vinden, doen ook geen wandelingen door de Everglades, maar hebben iedere keer de vakantie van ons leven. Lekker ALTIJD in de korte broek, op slippers en doen (of niks doen) wat je wil en wanneer. Vooral wanneer, want de 24/7 cultuur omarmen we met veel plezier. Maar daar is de vakantie dan ook voor, vooral niks moeten.

Nu vindt je die 24/7 cultuur wel op meerdere (maar zeker niet overal) plaatsen in de US, net als het mooie weer en hoewel we al heel veel staten doorkruist en bezocht hebben in de US (bijna allemaal :cool:) "moeten" we toch regelmatig terug naar Florida. Dat zal wel aan het Floridavirus liggen.....:p

angelique100
23-07-13, 10:10
Ik sluit me aan bij alles wat er al is geschreven, vooral het gevoel van thuis komen herken ik.
Hoe gaat het inmiddels met je man?

cindy74
23-07-13, 12:35
Wij zouden volgend jaar naar denver gaan en alleen bij de gedachte dat ik niet naar florida kan pfffffffffff . Enja verklaar me maar voor gek maar ik kijk bijna elke dag naar de webcam van het hotel island inn op sanibel , heb er al dolfijnen zien voorbij zwemmen pelikanen zien voorbij vliegen ..........

Orangecowgirl
23-07-13, 14:27
Ik sluit me aan bij alles wat er al is geschreven, vooral het gevoel van thuis komen herken ik.
Hoe gaat het inmiddels met je man?

Dat gevoel van thuiskomen heb ik in Texas, al vanaf de eerste keer dat ik de vliegtuigtrap afwankelde (al kan dat ook pure opluchting zijn geweest omdat we eindelijk op de grond waren. Ik kan niet tegen vliegen en ben helaas die pasagier die bij het landen met een spuugzakje ellendig zit te zijn.) Elke keer als we naar Texas rijden ben ik zo blij als het naar 'thuis' begint te ruiken. Lol, ik sta dan bijna te dansen van plezier als we bij een tankstation stoppen, uitstappen en YES! het ruikt en voelt als Texas. Heerlijk!

Dat heb ik in Florida dus niet, ik heb hier meer het gevoel dat we op een heel lange vakantie zijn. Geen slecht gevoel trouwens, en ik heb zeker geen spijt van de verhuizing.

Met m'n man gaat het op het moment goed. Hij moet elke 3 maanden voor controle en loopt nu bij het Memorial wat een groot verschil is met het VA ziekenhuis. Geeft toch een beetje meer vertrouwen en maakt het allemaal wat makkelijker.

angelique100
23-07-13, 15:48
Met m'n man gaat het op het moment goed. Hij moet elke 3 maanden voor controle en loopt nu bij het Memorial wat een groot verschil is met het VA ziekenhuis. Geeft toch een beetje meer vertrouwen en maakt het allemaal wat makkelijker.

Goed om te horen!

WendyFL
23-07-13, 20:01
Wat bedoel je hiermee? De temperatuur is inderdaad lekker. Had het vanmorgen er nog over met de kinderen, het is hier gelukkig niet zo loeiheet als in Texas en veel meer regen waardoor het zo lekker groen is.

Wij zijn nogal gek op de natuur en waar wij ons huis hebben zien we heel veel dieren, nogal bijzondere wat ons betreft,die rustig langs ons screen lopen, of langs het meer liggen. En dat kan gewoon, en wij genieten daar van. Ja, gek misschien maar misschien bedoel ik wel dat 'vrije gevoel' dat Amerika, en FL in het bijzonder, mij altijd geeft.

WendyFL
24-07-13, 10:30
Wat gek, ik wilde de vraag van orangecowgirl over waarom ik vind dat mens en dier samen leven beantwoorden maar nu had ik haar citaat over de temperatuur gepost. Sorry.

trails
24-07-13, 12:15
We gaan in februari voor de zoveelste keer naar Florida en vinden het daar echt geweldig: de sfeer, het weer (in februari dan, niet in juli/augustus) en het vrije gevoel.
Maar... voor ons is Amerika toch meer dan alleen maar Florida en we zijn dan ook druk bezig om onze volgende reis naar het zuid-westen te plannen. Dan willen we 5 weken gaan trekken langs de National Parks en State Parks. Grotendeels op de mooiste plekjes in die parken kamperen en af en toe een hotel. Daar kijken we nu al ontzettend naar uit.
Ondanks dat Florida geweldig is heeft de rest van het land ook zó veel te bieden.

Orangecowgirl
24-07-13, 14:49
Wij zijn nogal gek op de natuur en waar wij ons huis hebben zien we heel veel dieren, nogal bijzondere wat ons betreft,die rustig langs ons screen lopen, of langs het meer liggen. En dat kan gewoon, en wij genieten daar van. Ja, gek misschien maar misschien bedoel ik wel dat 'vrije gevoel' dat Amerika, en FL in het bijzonder, mij altijd geeft.

Dat zal dan aan de plaasts liggen. Hier in dit deel van Broward county zien we weinig wildlife. Ja, we hebben eenden en ibissen die door de straat wandelen, en eekhoorns, vogels, hagedissen, en kikkers in de tuin maar dat is het wel. In Utah en Texas hebben we meer wildlife en dat mis ik hier wel een beetje, vooral de herten. Al is het hier vergeleken met ons balkonnetje in Amsterdam natuurlijk net een tropisch regenwoud :)

koenkamphuys
24-07-13, 22:15
De vraag Waarom Florida is voor ons allereerst de vraag: Waarom ons plekje in de wijk Spring Lake in Sebring, FL. Het is een plek waar we spontaan verliefd op werden en in een halsoverkop rush een stukje grond hebben gekocht en een huis laten bouwen. Dat was in 2006/07 en het is een beslissing waar we nog geen moment spijt van hebben gehad. Er zit een soort onzichtbare magneet onder de grond, die ons hier heen trekt. En iedereen die hier komt, van familie tot locals uit Sebring die deze plek niet eerder hebben gezien, iedereen is onder de indruk van het bijzondere gevoel dat je hier ervaart. Wat dat is? Ik kan het niet precies benoemen. Er is rust, ruimte, wildlife, het geweldige Florida-klimaat, de American way of life (wat dat ook maar mag zijn), de grote auto, het relaxte verkeer (hier in small town Florida), de mensen, de Florida-attracties, het gevoel ontzettend rijk te zijn, maar dat alles opgeteld maakt niet het bijzondere gevoel. Er is hier iets, dat ik niet kan duiden. Noem het magie.

Hier zakt mijn bloeddruk spontaan met twintig punten tot een normaal niveau. Het klimaat is een weldaad voor mijn door artrose aangevreten gewrichten. Ik ben dol op de absurde donderbuien die zomaar ineens ontwikkelen in de regentijd, ik hou van de aangename nachten in de koelere maanden wanneer je je ramen open kan zetten en in slaap kan vallen bij het geluid van de krekels en kikkerconcerten. Buiten zitten op de veranda. Het heerlijke gevoel om de eerste guave van eigen boom te plukken (en ik lust die dingen niet eens). Tuinieren, iets waar ik op mijn achterbalkonnetje in Nederland snel mee klaar was. Ok, niet typisch Florida, maar stukje van het geheel.

Tot 2006 was Florida 'een vakantiebestemming', zoals zovele, goed, een favoriete, maar niet de enige. We gingen naar andere landen, we zijn naar Californië en omliggende staten geweest, we hebben een tour van New York naar Miami gedaan. Sindsdien is het hoofddoel van de reis altijd Florida geweest.

Florida is thuis.

laanvdj
25-07-13, 07:56
Florida is thuis.

Amen to that!

Orangecowgirl
25-07-13, 21:06
Het klimaat is inderdaad super voor pijnlijke gewrichten. Dat merkte m'n man ook al heel snel nadat hij hier aankwam. Helemaal in de winter was het super om hem zo soepeltjes rond te zien lopen. In Nederland, Duitsland, en Utah had hij veel meer pijnstillers nodig, helemaal in de winter. Met de ramen open slapen, nee, dat durf ik hier niet aan. Politie waarschuwt ook om dat niet te doen ondanks dat dit een redelijk goede buurt is.

En ja, tuinieren zal hier inderdaad super zijn! Alles groeit en bloeit. Dit is een huurhuis en de tuin wordt onderhouden door een tuiniersbedrijf dus zelf tuinieren zit er niet in. Jammer want de 'experts' maken er een zooitje van. In Utah lukte het me echt niet om iets te laten groeien in onze eigen tuin. De 4-H garden club ging ietsje beter omdat het water daar betaalt werd door de city en dat stukje land elk jaar helemaal werd omgespit met de graafmachine. Maar zelfs dat was loeihard werken voor heel weinig resultaat. Hier in de tuin groeit alles zo snel! Je ziet het meteen als de tuiniers een weekje lui zijn geweest, dan is het meteen een oerwoud :)

Hanz
26-07-13, 14:30
Wij zijn in 2009 voor het eerst naar Florida gegaan op vakantie ondermeer vanwege ons 25 jaar huwelijk maar vooral ook vanwege het klimaat. Mijn vrouw heeft al jaren MS en kan slecht tegen de hitte zoals die in Nederland is bij 25 graden of warmer. Spanje, Italië of Frankrijk in het hoogseizoen is voor haar gewoon te heet en elke zomer Zweden gaat ook vervelen. Nadat we in oktober 2009 geweldig genoten hadden (vooral Disney met onze kinderen die toen 10 en 14 waren) moest mijn vrouw in 2011 een blaaskanker operatie ondergaan. Toen ik haar na 50 dagen ziekenhuis vroeg waarmee ik haar blij kon maken was het: Florida. Dus hebben we dat jaar kerst in Orlando gevierd. Ook weer een nieuwe ervaring: 30 graden in de zon met en kerstboom in de tuin. Ook de tweede keer alles via reisbureau geboekt (UsaFunVacation) waarmee we zeer tevreden waren. Dit jaar zijn we voor de derde keer geweest (februari) en heb ik alles zelf geregeld.
Wat ons vooral blij maakt is wat hierboven ook al aangehaald wordt; lekker de hele dag op slippers en in korte broek, de 24/7 economie, en de relaxte manier van leven daar. Daar komt bij dat ik in Frankrijk al moeite heb om aan een fransoos de weg te vragen wij in Florida allemaal alles aan iedereen kunnen vragen door de taal. Ook het verkeer, de malls en het eten beviel ons prima. We hebben drie keer een villa met zwembad gehuurd met een dikke SUV op de oprit en dat vinden wij een luxe manier van vakantie vieren die we in Europa zou gauw niet kunnen boeken tegen dezelfde kosten. Ik ben ook, zoals hierboven terecht wordt gezegd, van mening dat wonen iets heel anders is dan twee weken vakantie. Wonen zou voor mij als Nederlander echt geen optie zijn. De vakanties daarintegen bevalen ons zeer. Ik weet zeker dat er ook een vierde keer komt.........:o

Orangecowgirl
26-07-13, 15:26
Kerst hier is ontzettend leuk. Ik vond het super om door de straat te lopen en overal versierde palmbomen in de tuinen te zien. In Texas is het met kerst ook meestal lekker weer (al hebben we daar 1 keer sneeuw gehad!) maar in Florida is het toch weer heel anders. Ik vind de winter hier echt heel leuk, voelt zo luxe om in December in korte broek te lopen. Ik wilde ook heel graag zo'n kunst-palmboom/kerstboom kopen in de uitverkoop maar helaas waren ze allemaal al weg :(
Lijkt me leuk als we weer verhuizen, een palmboom als kerstboom :D

pzomerdijk
26-07-13, 15:40
Dit jaar voor het eerst in 8 jaar niet naar Florida, maar dat kost moeite hoor... Het is moeilijk uit te leggen, maar het is thuis op vakantie! Zelfs boodschappen bij Publix, snuffelen bij WallMart, Malls, vele restaurants, pretparken, strand, natuur, temperatuur. Kijk elke dag ook even naar webcam Clearwater Beach, FloridaForum. Tja, wat is dat voor een gevoel. Over het klimaat op zich ben ik wat minde enthousiast, zeker in juli/augustus. Is me dan net iets teveel en te vroeg regen op de dag. Maar goed... Volgend jaar zeker weer een weekje of 4.... en niet te vergeten.... die heerlijke waterparken.....