PDA

Bekijk Volledige Versie : Kissimmee - Indian Wells & Springfield



gerrit
13-09-04, 12:25
Wij gaan halverwege Oktober naar Indian Wells & Springfied.
Dit is een park dat in de buurt van Kissimmee ligt.

Heeft iemand enig idee hoe het daar nu op dit moment is na al die stormen ?

Ta2 Gerrit
17-09-04, 00:17
Hoe het op dit moment is weet ik niet, maar Indian Wells en Springfield zijn 2 verschillende woonparken. Ze liggen alebei aan de 192 maar een eindje uit elkaar. Linfields (het adres waar je de sleutels ophaalt voor beide) ligt vanaf de I4 voorbij Disney en een beetje voorbij de winkels en restaurants. Indian Wells ligt vanaf de I4 de andere kant op, richting Kissimmee en wat eer centraler t.o.v. winkels, restaurants (van de 192) en aan de 535, verbindingsweg tussen Kissimmee en Lake Buena Vista en Intenational Drive. Wij hebben in allebei gezeten en vonden Indian Wells het fijnst omdat het wat centraler ligt. De villa's zijn, zoals eigenlijk in alle parken, bij beide gewoon goed. Have fun en als je er van houdt, in Daytona is eind Oktober Biketoberfest, een vrij groot Harleyfestijn.

gerrit
17-09-04, 01:43
Dit is toevallig !!!!!

Jij bent Tattoo Gerrit uit Zwolle !!!!!

We kennen elkaar niet ( denk ik ) persoonlijk maar we hebben ongetwijfeld wel van elkaar gehoord !!!

Ik ben Gerrit van TattooMania uit Apeldoorn !!!!!
www.tattoomania.nl

Bedankt voor het antwoord.
Het is voor ons de eerste keer dat wij daar komen dus alles is nieuw.
Ben wel in California , Arizona en Nevada geweest.
Dus ben heel benieuwd en helemaal na die tornado's en wat nog komen gaat.

Zal wel goed komen !!!!

Gerard1956
29-03-05, 21:12
Was afgelopen november 2004 echt de laatste keer dat we naar de villa,s Indian Wells of Lindsfields gingen, worden verhuurd door Resort Quest en aangeboden door Arke en Holland International.Je mag al blij zijn als je in de genoemde villa parken terecht kan, veelal wordt je gehuisvest in een van hun ander resorts en natuurlijk heeft Arke en Holland international de goedkoopste soort gekozen nl de brons klasse ( op de site van Resort Quest zie je dat het aanbod geld van Brons t/m Platina) nou de villa die wij kregen afgelopen November kreeg het predicaat Lood nog niet van mij !!
Kwamen terecht in het resort Windward Cay het oudste resort wat er kennelijk was op een bijna niet te vinden zijweg aan de US 192 ter hoogte van de Wall Markt straat was ook nog eens opengebroken zoals de laatste 4 jaar het geval is veel file,s en wegwijzers niet te vinden.
het is dat ik er al een jaar of zeven kom dus ik wist waar ik ongeveer moest zijn, mocht je daar echter voor het eerst komen en zeker in de late avonduren als zoveel nederlandse vakantie gangers heb je echt een probleem, overigens de receptie ligt op maar een kleine 30 minuten rijden !! ( als je niet in de file stond )
De villa stak boven de rest van de villa,s uit niet omdat deze zo mooi was maar wegens het achterstallig onderhoud, binnen was het al niet veel beter meubilair dat hard aan vervanging toe was je kent het wel salontafel wat op instorten staat een TV-meubel ondersteund door karton en ga zo maar door, we zouden een Kluisje krijgen/huren in de villa ( had ik persoonlijk gevraagd in een e-mail aan het verhuurbureau) maar dat was er volgens de receptie niet , groot is dan ook de verbazing als je de linnenkast opentrekt en er staat wel een kluis dus effe bellen met de receptie , wisten snel het antwoord te verzinnen dat die voor de oorspronkelijke bewoners was ( nou de Hillibillies zijn er volgens mij erg lang geleden geweest !!) Ook leuk was om te zien dat je bloed aan de dekens vond ,zeker van een eerder gepleegde zelfmoord omdat ze deze villa hadden toegewezen gekregen ) de werkster had daar ook niet veel zin getuige de ladingen stof ed. wat we achter de sofa,s ( nou ja sofa,s )en onder de bedden aantroffen. Tja en dat trekt kakkerlakken aan en niet van die kleintjes ook !!
De schoonmaakdienst van het zwembad was die dag wel geweest niet om schoon te maken maar om de registratie kaart in te vullen want anders kan ik de laag vuil niet verklaren op de bodem van het zwembad , waarvan het insecten-screen de storm niet overleefd had en enkele sectie,s misten zonde van het zwembad meubilair want dat was al in een zeer slechte staat toen ik er in ging zitten scheurde het dan ook spontaan af.
De airco in de villa deed ook maar waar hij zin in had de temp in de villa zou constant moeten blijven echter bij ons was die nogal wisselend.
gelukkig had ik voordat ik naar de villa ging bij de receptie nog een verzekering afgesloten voor het geval dat ik onverhoeds schade aan de villa zou aanrichten. ( stel je voor dat we er iets kapot zouden maken )
Bij mijn vertrek uit de villa heb ik een en ander ook gemeld aan de receptie maar daar raakte men niet onder de indruk.
Bij terugkomst in nederland ook nog geklaagd bij Arke maar daar raakt men ook niet onder de indruk, en ik had nogwel zulke leuke foto,s van het optrekje meegestuurd.
Fijn om te zien dat zo,n reisorganisatie achter ons stond , maar niet heus !
voor ons geen Arke en Holland International meer zoals ze ons lieten staan laat ik hun staan reisorganisators zat op de markt !!
En Resort Quest de villa verhuurder , ik ga er echt geen zaken meer mee doen !!
Dus als je een villa van deze firma wilt huren door tussenkomst van een van de genoemde reisorganisators wens ik je veel succes.

Gerard.

ekkie50
30-03-05, 09:07
Nou Gerard, als ik dat zo lees zou niemand dit hebben geaccepteerd. Volgens mij heb je zeker recht op compensatie. Ik zou zeker doorzetten als ik jou was.

Mijn ervaringen met 2 verschillende Hollandse verhuurmaatschappijen (ik zal ze niet noemen i.v.m. teveel reclame maken op deze site - zie onder) zijn zeer positief. Dit jaar had ik voor het eerst een huis dat ook wel wat sleets begon te worden (vlekken in het slaapkamertapijt, een losgelaten hor, groezelige bankkussens, kapot poolnet) maar het was nog wel acceptabel.

Misschien een goede tip (ook voor mezelf :wink: ): check direkt na binnenkomst hoe het huis ervoor staat. Als het echt niks is, dan meteen (of in ieder geval de volgende dag) klagen bij het management ter plaatse.

Mail me als je wilt, dan krijg je mijn verhuurbureau's.

Ta2 Gerrit
30-03-05, 10:04
Als je hebt geboekt bij de door jouw genoemde organisaties voor een villa in Springfield of Indian Wells en je komt in een andere community heb je zowiezo recht op compensatie, en zeker als het ook nog eens een bouwval is.
Wij hebben vorig jaar ook via H.I. een villa geboekt en Indian Wells als voorkeur opgegeven bij het reisbureau en dat was keurig geregeld, alleen de villa was wat minder dan andere keren, maar niet zo'n spookhuis als jij beschrijft. Via een geschillencommissie, of dreiging daarmee, moet er toch wat uit te slepen zijn.
Dit jaar de villa via Teo (A.V.) geboekt, en die was supertop, zoals ook in ons reisverslag te lezen is.
Die houden we er voorlopig in :lol: .

ekkie50
30-03-05, 14:56
Sluit ik me geheel bij aan (maak ik toch nog reclame :oops: )

Danny
30-03-05, 15:51
Gerard, na jou verhaal gelezen te hebben krijg ik gewoon kippenvel. Wat een schande!

Ik zou hier zeker een procedure over starten.....dit kan en mag toch niet gebeuren in deze tijd.

Gerard1956
30-03-05, 19:40
Ze houden zich gewoon schuil achter

" Je had direct met de plaatselijke verhuurder of vertegenwoordiger van de reisorganisator contact moeten opnemen, (die er overigens niet was) of met de reisorganisatie "

Aangezien de afstand naar de receptie dermate ver weg was en ik geen zin had om een heleboel telefoongeld ook nog eens te verspelen naar nederland heb ik het zo gelaten.
komt nog bij dat je met het tijdverschil zit als wij die dag weg wilden gaan ze in nederland al weer bijna naar huis.
En ik had mijzelf al helemaal voorgenomen me daar niet meer kwaad te maken we hebben het er het beste van gemaakt maar het blijft jammer.
Achteraf nog blij dat ik geen poolverwarming heb genomen , zo aantrekkelijk was het niet om daar te gaan zwemmen.
Stel je voor dat je daar kinderen bij je had gehad , is het voor de kids echt niet leuk.
Waar ik het meest van baal is dat je een zgn goede reisorganisatie in de arm neemt om het goed te regelen omdat je mensen bij je hebt die daar nog nooit zijn geweest en die wil je wat bieden.
Wordt je zo in de zeik (sorry) genomen , achteraf denk je dan ik hed het beter zelf via het internet kunnen boeken ipv je reis zo door de reisorgainisatie te vergallen.
En bij die zgn controlereisjes van de reisorganisators en of medewerkers heb ik aardig mijn twijfels gekregen.
Als je dan thuis komt en je maakt je klacht bij in dit geval Arke bekend wordt er kennelijk eerst gekeken hoe ze jou weg kunnen werken ipv de verhuurder van de villa er op aan te spreken.

Voor mijn never nooit meer Arke of Holland International.
regel het zelf wel in het vervolg via het internet goedkoper , beter, meer keus.
En dan denk je bij jezelf " sorry reisorganisators in nederland had maar beter je best gedaan vorige keer had je er ook aan kunnen verdienen, nu heb je niets !! )

Waarom ik Holland international er in betrek, aanvankelijk had ik de reis via hun gids geboekt ook is op het reisbureau telefonisch geboekt met Holland international echter ze hebben het uit handen gegeven aan Arke want deze twee zijn samen gegaan.
Had ik het eerder geweten was het zoiezo al niet doorgegaan want Arke vond het teveel moeite om een upgrade te vragen van de Villa het resultaat hebben je kunnen lezen.
Doordat ik een paar dagen voor vertrek mijn bescheiden kreeg kwam ik er pas te laat achter dat ik niet met Holland International ging maar met Arke.

Ik hoop dat iedereen die dit leest zich goed beseft wat er kan gebeuren als je bij een van de twee organisators boekt die deze zgn. villa,s aanbied.

Gerard.

Hedwig
30-03-05, 20:06
Dit is natuurlijk flauwekul. Een reis kan altijd anders uitpakken dan je denkt maar om dat nu op een hoop te vegen. Ikzelf heb goede ervaringen met Arke en slechts een keer problemen gehad. Heb e.e.a. doorgegeven en alles is goed gekomen. (heb ruim 2/3 van het reisgeld teruggekregen met excuses en een tegoedbon). Het helpt natuurlijk niet als je alleen op het forum klaagt. Maar doe er wat aan. In elk reisdocument staat dat je contact op kunt nemen als iets niet bevalt, maar je bent er in eerste instantie wel mee akkoord gegaan. Ook achteraf klagen met foto's en wijzen op de gebreken wil helpen.

veel succes Hedwig

RMB
30-03-05, 22:15
Wij hebben 4 jaar geleden een rond reis door Amerika met Arke geboekt, als ik gerard zijn verhaal lees lijkt het wel of hij onze accomodaties omschrijft. Wij hadden dan wel hotelkamers maar daar verwacht ik toch ook van dat ze schoon gemaakt zijn. We hebben een keer om een andere kamer gevraagd omdat bij de kamer die we toegewezen kregen de beestjes door de badkuip kropen, na veel gezeur kregen we een andere kamer welke net zo erg was. We hebben onze koffers gepakt en zijn zelf op eigen kosten een hotel gaan zoeken. Bij terug komst hebben we geprobeerd om het geld terug te krijgen van de hotels die we zelf geboekt hadden. We hebben wel een gedeelte terug gekregen maar niet alles, volgens Arke stelden wij te hoge eisen!!

Michael66
31-03-05, 04:55
Volgens de voorwaarden van de reisorganisaties ben je verplicht om ter plaatse te klagen, bij de door de organisatie ingeschakelde plaatselijke vertegenwoordiging, zodat ze een oplossing voor je kunnen zoeken. Opmerkingen als "je stelt te hoge eisen" kun je gemakkelijk pareren met de wens om tenminste een schone accomodatie te willen. Maakt niet uit of je in d VS, Turkije of Spanje bent. Schone kamers is een minimum-eis. Je moet de organisatie dan ook de kans even de gebreken te verhelpen.
Indien dat geen resultaat oplevert: direct contact opnemen met de reisorganisatie waar je hebt geboekt. Zij kunnen dan proberen om een directe oplossing te zoeken. Stel daarbij wel een ultimatum, zoals binne 24 uur een vervangende accommodatie.

Zelf heb ik een keer een kamer in Miami gehad die niet goed was: direct naast de centrale airco unit waardoor de hele kamer trilde, kluisje defect/opengebroken, vuil, gewoon slecht. Bij de receptie gemeld dat dit "absolutely not acceptable" was en binnen een half uur had ik een andere kamer. Wel hebben ze geprobeerd mij van mening te laten veranderen, maar dat is ze niet gelukt.

Dus: nooit accepteren, direct actie ondernemen ter plaatse, direct reisorganisatie om oplossing vragen. Achteraf klagen heeft zelden zin, in ieder geval krijg je daarmee je vakantie niet terug.

ekkie50
31-03-05, 08:34
Ik vraag me af of er via de ANVR (mits aangesloten) nog iets is te regelen?

Dat kan volgens mij wel achteraf, of ik moet me vergissen. (gelukkig zelf nooit mee te maken gehad.)

Gerard1956
01-04-05, 18:00
Dit is natuurlijk flauwekul. Een reis kan altijd anders uitpakken dan je denkt maar om dat nu op een hoop te vegen. Ikzelf heb goede ervaringen met Arke en slechts een keer problemen gehad. Heb e.e.a. doorgegeven en alles is goed gekomen. (heb ruim 2/3 van het reisgeld teruggekregen met excuses en een tegoedbon). Het helpt natuurlijk niet als je alleen op het forum klaagt. Maar doe er wat aan. In elk reisdocument staat dat je contact op kunt nemen als iets niet bevalt, maar je bent er in eerste instantie wel mee akkoord gegaan. Ook achteraf klagen met foto's en wijzen op de gebreken wil helpen.

veel succes Hedwig

Beste Hedwig,

wat ik heb geschreven over de bewuste villa is geen flauwekul, doch de pure waarheid.
Het is waardeloos zoals wij door Arke zijn afgescheept (om het zo maar te zeggen) kennelijk hebben ze meer op met hun verhuurder in de US dan degene die ze willen huren.
We hebben ook aangegeven bij onze terugkomst aan Arke dat dit echt waardeloos was notabene met foto,s maar een reactie dat ze er wat aan gingen doen bleef uit.
Daarin tegen krijg je een of andere afzeikbrief met wat de regels zijn bij klachten ed. terwijl er niemand van Arke of iets dergelijks was in Florida !
Ik ben nu voor de zevende keer in Kissimmee geweest maar dit was wat betreft de villa de slechtste die we ooit gehad hebben.
En het is mij niet te doen om geld van de huur of zo terug te krijgen, waar ik het meest van baal is dat kennelijk jij als reiziger als controleur moet gaan optreden , je klachten aangeeft en vervolgens niet serieus genomen wordt !
Ik ben daar geweest om vakantie te houden en niet om als controleur op te treden dat hadden ze zelf moeten doen als reisorganisator en anders had het management van de villa de boel beter moeten controleren voordat ze hem aan iemand anders verhuurd.
En dat is waar ik de mensen voor wil waarschuwen als ze met de genoemde reisorganisator of villa verhuurder in contact komen.

Gerard.

RMB
04-04-05, 22:50
Op het moment dat je in een accomodatie komt en die is slecht tot zeer slecht wordt je in feite voor het blok gezet. Je kunt wel zeggen dat je dan om een andere acccomodatie moet vragen, maar als je dan hetzelfde krot krijgt schiet je niet veel op. Je bent in eertse instantie verbaasd en boos teglijk omdat iemand voor zoiets nog geld durft te vragen. Ik heb dan zoiets van ik geef liever een paar honderd dollar meer uit dan dat ik mijn vakantie door zoiets laat verpesten. Ik zie dan naderhand wel of ik nog iets terug kan krijgen. Maar mijn advies ook, als je naar de US gaat niet met ARKE!!