PDA

Bekijk Volledige Versie : Zomervakantie 2014: wanneer?



Lelli Kelly
17-07-13, 12:36
Volgend jaar willen we in de zomer weer naar Florida gaan. Onze dochter is (helaas) leerplichtig dus zijn we aan de zomervakantie gebonden. Onze regio heeft als laatste vakantie, van 19 juli - 31 augustus. Eind augustus/begin september beginnen we op werk weer met de vakantieschema's voor 2014 te maken. Zou het uitmaken: aan het begin van de vakantieperiode 3 weken vrij nemen of beter de laatste weken te nemen? Dan bedoel ik qua drukte etc of zou dat niet echt uitmaken in deze periode van het jaar? Qua kosten van vliegtickets zal het niet uitmaken denk ik?

Kvanderdonk
17-07-13, 14:23
Hoi,

Wij zitten nu ook in de laatste periode. We vertrekken 30 juli en zijn vanaf 12 augustus in Orlando. Als ik op de crowdcalenders kijk is onze laatste week daar (vanaf 18/8) minder druk aangegeven ivm beëindiging vakantie in de USA. Ik heb geen idee wanneer de vakantieperiode voor Brazilië e.d. is, want ik heb begrepen dat die ook de drukte bepalen op dit moment.

Njit
17-07-13, 14:58
Van wikipedia:


BrazilIn Brazil, summer holidays start in early December and end in late January or early February. Winter holidays are generally the entire month of July. Some schools in the tropical north follow a different school year. The Brazilian Carnival is 40 days before Easter Sunday and those dates aren't school holidays.

Kvanderdonk
17-07-13, 15:19
Dankjewel Njit.
Volgens deze info zouden de grote groepen Brazilianen in augustus iets minder zijn. (behoudens schoolreisjes natuurlijk ;-), want die zijn er ook vanuit Brazilië naar Orlando)

Lelli Kelly
17-07-13, 20:10
Dankjewel Njit.
Volgens deze info zouden de grote groepen Brazilianen in augustus iets minder zijn. (behoudens schoolreisjes natuurlijk ;-), want die zijn er ook vanuit Brazilië naar Orlando)
Dat zijn nog eens schoolreisjes! :eek: Dat zal een flinke ouderbijdrage zijn zeg ;)
Bedankt voor je info Njit en Karin. Karin: zag op je weblog dat jullie in het Holiday Inn Sanibel logeren. Wij hebben dat hotel ook op het oog voor de vakantie. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik ga je weblog volgen! Veel plezier alvast! En ben ook benieuwd naar jullie ervaringen qua drukte in de periode die jullie gaan.

WendyFL
18-07-13, 06:40
Dit jaar en ook volgend jaar gaan de Amerikanen zelf weer aan het werk en naar school ergens eerste, tweede week aug. Dus het is veel fijner pas later te gaan. Ook hebben dan minder NL vrij, want sommigen moeten alweer werken dus ik denk dat ook met vliegen en iets huren later beter is. Veel plezier met plannen Kelly!

verbeek
18-07-13, 10:38
Wij hebben ook besloten om volgend jaar laatste drie weken van augustus te gaan.
Ook door leerplicht van ons zoontje gaan we de laatse jaren in herfstvakantie maar is dan voor 9 dagen.
Volgens de crowdcalander van undercovertourist is het dan best te doen,toch zeker laatse 14 dagen.