PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema KiekenMich: Florida sept/okt 2013



KiekenMich
12-07-13, 17:11
Wie heeft er gewoon een helder hoofd en kan ons een beetje op weg helpen ..
Wij gaan van 27 sept tot 17 oktober naar Florida
De eerste 8 nachten hebben we een condo in Kissimmee, we willen dan een paar parken bezoeken in Orlando met onze 4,5 jarige dochter. Epcot lijkt ze mij wat te klein voor dus die valt af. Na die acht nachten willen we via de westkust naar beneden, zeker de Everglades bezoeken en Key West en uiteindelijk in Miami (of Fort Lauderdale , dat is misschien leuker dan Miami voor een kleine meid) aankomen.
We vliegen dus op Orlando heen en van Miami terug.
We hebben een huurauto maar willen max 1,5- 2 uur rijden achter elkaar.
Ik kan geen leuk reisschema vinden.
Overnachtingen maken niet veel uit, liefst 2-3 nachten op dezelfde plaats

Wie heeft zin en tijd om hier een goed idee te plaatsen !

Teleton
12-07-13, 17:27
Tsja....misschien is het toch beter dat je eerst zelf een voorstel hier op het forum plaatst. Mij komt het voor dat je je nog helemaal geen beeld van je reisdoel hebt gevormd. Dan helpt een plan van een ander je ook niet echt, toch? Waarom zou Epcot af moeten vallen en waarom zou Ft Lauderdale leuker zijn dan Miami? Maak gewoon eerst je eigen keuzes, dan krijg je pas een passend reisplan!

flexx
12-07-13, 17:33
orlando ,st. pete beach/clearwater, naples-fort myers, keys, fort lauderdale?

KiekenMich
12-07-13, 17:42
Teleton, als ik hier de reacties lees op Epcot denk ik dat het voor een 4,5 jarige niet zo leuk is. Dit is hetzelfde als Miami, ik heb gelezen dat het daar vrij druk is en in Fort Laudedale een stuk rustger met ook een mooi strand, dus ook leuker voor haar. We willen Miami 1-2 dagen doen
Flexx, super dank je, ik ga die plaatsen even op de kaart tekenen. Is Isla Morada een leuke tussenstop met overnachting naar de keys ?

moonlight91
12-07-13, 18:22
ik denk dat voor een 4,5 jarige magic kingdom en animal kingdom het leukste zijn van disney
ook seaworld en legoland zou ik naar kijken als mijn kind deze leeftijd had
Epcot is heeeeel leuk, maar onze zoon is 11..en ik kan me in denken dat het niet veel is voor een 4/5 jarige

islamorada is een mooie plaats om te overnachten ,zeker het limetree resort, wij zijn daar al meerdere malen geweest
in theater of the sea kun je zwemmen met zeeleeuwen, als je humor hebt is dat echt een aanrader
onze zoon was 9 toen, en heeft echt dubbel gelegen van het lachen

KiekenMich
12-07-13, 18:39
Super, Moonlight, hier ben ik ook weer heel blij mee !! Ik zet ze erbij en zeker Limetree resort ! Klinkt heerlijk !

Mushu
12-07-13, 18:51
Welk park in Disney World je ook kiest, het is altijd goed ook voor een 4,5 jarige. Al vind ik Magic Kingdom voor een kleine meid toch wel een must! Maar ook in Epcot, of de andere parken is genoeg te beleven voor alle leeftijden. Dus gewoon kijken welk park jullie het meeste aanspreekt en daarvoor kiezen.
Islamorada is een goede tussenstop om de weg naar Key West op te delen maar misschien is een andere key ook leuk? En een tramtochtje in Shark Valley in de Everglades is denk ik ook leuk voor je dochter. De route van Flexx lijkt mij goed te doen, misschien kan je van daaruit verder gaan verdiepen. Succes.

Teleton
13-07-13, 10:00
Teleton, als ik hier de reacties lees op Epcot denk ik dat het voor een 4,5 jarige niet zo leuk is. Da's nu precies het verschil! Wanneer je de reacties leest....Maar als je zelf op onderzoek uitgaat, zie je dat er naast de diverse waterspeelplekken en de Kidcot Fun stops ook nog eens attracties in Epcot hebt als (even uit mijn hoofd) Turtle talk, The Three Cabaleros, Figment en the Seas with Nemo.

Ik zeg ook niet dat je naar Epcot moet...ik raad je slechts aan om zelf op zoek te gaan in plaats van op reacties af te gaan. Je weet immers zelf het best wat je dochter leuk vindt? Uiteraard geldt het advies ook voor je reisschema. Jij weet zelf wat je leuk vindt; ga je bijvoorbeeld zonnebaden of shoppen? Dan zijn je route en je overnachtingen toch ook simpel te bepalen? Ik weet niet wat andere forumleden er van vinden, maar voor mij is het veel leuker om met je mee te denken dan voor je te denken.......

KiekenMich
13-07-13, 12:19
Teleton, ik heb enorm veel aan de reacties hierboven. Dus daar schiet ik zeker mee op. Als jij niet mee of voor of hoe dan ook wil denken, dan niet, prima maar dat hoef je niet steeds te laten weten. Het is mij echt wel duidelijk.

Ritchie
13-07-13, 13:09
Teleton, ik heb enorm veel aan de reacties hierboven. Dus daar schiet ik zeker mee op. Als jij niet mee of voor of hoe dan ook wil denken, dan niet, prima maar dat hoef je niet steeds te laten weten. Het is mij echt wel duidelijk.

Hij bedoelt het overigens wel goed hoor.

Teleton
13-07-13, 13:33
dat hoef je niet steeds te laten weten.. Pardon? Wie vroeg er nu om een beetje op weg geholpen te worden.....? En wie er tijd en zin had om een idee te plaatsen? Helaas duurde het even voor het tot mij doordrong dat u kennelijk alleen hapklare brokken slikt....excuses daarvoor! Ik zal geen beroep meer doen op uw zelfwerkzaamheid en al helemaal niet op uw zelfredzaamheid. U zoekt het maar lekker uit....!

moonlight91
13-07-13, 13:37
klopt teleton ,het epcot is leuk, en heeft leuke attracties ook voor kleintje
toch proeft onze zoon niet het echte disney gevoel daar
veel in het epcot is leerzaam ,maar wat heb je er aan als je nog geen woord amerikaans verstaat
de showcase is ontzettend mooi (maar wat moet een 4 jarige daar mee)
ik snap dus wel wat de topicstartster bedoelt
kijk als je daar dagen bent en je hebt een weet ik veel hoeveel dagen ticket, zou ik het zeker meepakken
maar als je bewuste keuzes moet maken, denk ik dat er voor een kind van die leeftijd `leukere`parken zijn
waar ze zich meer in kunnen inleven
uiteindelijk zal het gezin zelf de keuzes moeten maken,wat ze gaan doen en waar
maar het gebeurt nu soms eenmaal dat je besluit een reis naar florida te maken en dat je door het bos de bomen niet meer ziet
want wij weten hier toch als geen ander dat gewoon alles daar leuk is...en perslot van rekening hebben wij makkelijk praten
wat we deze keer niet doen plannen we de volgende keer en die keer daar op en daarop !!(althans wij toch)

trails
13-07-13, 13:40
Als er iemand met anderen MEEdenkt dan is het Teleton wel. Hij heeft overigens wel weer gelijk, want jij bent de enige die weet wat je echt leuk vindt om te zien en te doen.
Misschien een vies woord maar: google eens. Ook met google maps vind je heel veel. Zo hebben wij op deze manier onze rit van Orlando naar Charleston in elkaar geflanst en ook ons tripje van Orlando naar Miami. Je ziet zo veel op een kaart en je hoeft de dingen maar aan te klikken en evt. afbeeldingen te zoeken (ook weer via google).

En: lees wat reisverslagen, daar kun je ook vrij veel uithalen.

En dan nog wat, uit eigen ervaring, onze dochters waren net 3 en net 6 toen we naar EPCOT zijn geweest en vonden het héél erg leuk. Dus, inderdaad, bedenk zelf wat jullie leuk vinden.

Innoveda
13-07-13, 15:08
Als je voor de eerste keer naar Florida gaat is het best fijn om vrij in het begin al een beetje een opzetje te krijgen om vervolgens te bepalen of het bij je past. De een noemt het gemakzucht, de ander gaat juist op een forum te rade omdat daar de kenners zitten. Hapklare info is namelijk nergens anders te krijgen.
ik ben geen expert, maar ik zou inderdaad Magic Kingdom niet overslaan. Verder vonden wij Sanibel erg mooi. Naples is ook een leuke plaats en daar hebben ze ook een mooie speeltuin in Cambier park (ofzoiets).
De keys vonden wij heerlijk. Dolphin Research Center en Turtle Hospital zijn ook leuk om te bezoeken (Marathon).
Ft Lauderdale vonden wij leuker dan Miami met kleine kinderen. Met de watertaxi over het water was heerlijk en natuurlijk tarpons voeren (met dank aan dit forum).

KiekenMich
13-07-13, 23:43
Heel erg bedankt weer voor alle tips, nu krijgt de route en vakantie echt een beetje vorm ! Ik zal hem zodra hij definitief is ook bij de reisschema's neer zetten zodat andere floridagangers hier ook weer wat aan hebben !

Dank Moonlight en Innoveda, jullie hebben precies verwoord wat ik bedoel, ik kan nu veel gerichter kijken ! Dank jullie !

Lelli Kelly
14-07-13, 14:59
Hoi Angelique :),

Onze reisroute in 2010 was: Orlando - Crystal River - Sarasota - Orlando.
Crystal River: hebben we Homosassa Springs bezocht, erg leuk!
Sarasota: erg mooi strand, heerlijk daar!
Onze dochter was toen net 3 jaar en de rijafstanden waren prima te doen.
De ochtend van vertrek naar Crystal River zijn we nog een keer naar Seaworld gegaan voor een paar uurtjes en in de auto heeft onze dochter toen heerlijk liggen slapen.
Onderweg van Crystal River naar Sarasota hebben we een stop gemaakt in Tampa om het Florida Aquarium te bezoeken.

Het plan is om volgend jaar weer te gaan en dan willen we de route doen:
Tampa - Orlando - Sanibel Island - Clearwater Beach - Tampa
Onze dochter is dan 6 jaar en onze zoon dan 2 jaar.

Veel plezier met uitzoeken!

KiekenMich
14-07-13, 22:05
He dank je Leonie ! :D

Ook hier heb ik heel veel aan, we zijn al lekker aan het plannen ! Fijn dat meedenken en tips !!

Marijke.Z
16-07-13, 17:21
Hallo wij gaan ook 2 weken naar Florida en gaan ook via Orlando en vanaf Miami weer terug. Wij verblijven 3 nachten in Kissimmee en doen ook 2 dagen de pretparken, welke precies weten we nog niet. We zijn met 3 volwassene en 1 kind. Daarna gaan we richting Fort Meyers om daar ook 3 nachten te verblijven en die kant van de kust bijv. Sanibel Island, Napels te bekijken en shoppen in fort Meyers. Daarna gaan we richting THE keys, tussenstop bij d everglades. Daarna naar Islamorada om daar 5 nachten te verblijven in Islander resort (misschien ook een tip) om daar heerlijk te ontspannen en de rest van THE keys te bekijken. Van daaruit naar Miami, voor 3 nachten. Misschien heb je hier wat aan! Succes

KiekenMich
25-07-13, 15:52
Zo we hebben het voorlopige schema in elkaar gezet. Als jullie hele gekke dingen zien, hoor ik het natuurlijk heel graag. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!

we gaan ws ipv Bush garden naar Crystel River ..dat hebben we nog niet helemaal duidelijk vandaar dan 5 okt er tweemaal instaat




27-9-2013

aankomst Orlando


50

cane island


28-9-2013

rustdag in Kissiimee


0

cane island


29-9-2013

Seaworld


0

cane island


30-9-2013

rustdag


0

cane island


1-10-2013

Animal Kingdom


0

cane island


2-10-2013

magic kingdom


0

cane island


3-10-2013

rustdag


0

cane island


4-10-2013

magic Kingdom


0

cane island


5-10-2003

co en naar Chrystal river


119

the Holiday Inn Express Crystal River


5-10-2013

co en naar bush garden


118

Grand Hyatt Tampa Bay


6-10-2013

clearwater./st petersburg

38 of 146

Best Western Sea Wake Beach Resort


7-10-2013

naar naples


262

Hotel Trianon Old Naples


8-10-2013

Naar Evergladess city


58

Everglades City Motel


9-10-2013

everglades


0

Everglades City Motel


10-10-2013

Naar islamorada


223

The Ivey House.


11-10-2013

naar Key west


130




12-10-2013

Key west


0




13-10-2013

naar key Largo


157

The Pelican


14-10-2013

naar Miami


106

Holiday Inn


15-10-2013

Miami


0

Holiday Inn


16-10-2013

Fort lauderdlae


50




17-10-2013

fort lauderdale


0




18-10-2013

Fort lauderdale,


50





Getallen staan voor kilometers..