PDA

Bekijk Volledige Versie : Glutenvrij eten in Orlando



Boontje
11-07-13, 22:36
Heeft iemand ervaring met glutenvrij eten in Orlando, en dan voornamelijk universal studios, Islands of adventure en seaworld? Ik kan op de sites niet specifiek de menukaarten vinden, dus ook niet echt goed uitzoeken wat nu precies waar glutenvrij is. ( het gaat om mijn zoon van dan 9, dus frietjes zijn dan ook erg belangrijk.....):rolleyes:

Michael66
11-07-13, 23:18
Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Wel allerlei info over gezien in mijn continue zoektocht naar info over Florida ;)

Universal heeft er een pagina op hun website over volgeschreven:
https://www.universalorlando.com/Resort-Information/Food-Allergies.aspx
Je kunt de menu's online inzien en lezen hoe je eigen voedsel kunt meenemen als je aangeeft dat je bepaalde voedsel-beperkingen hebt.

Ook een blogpost met info over "Eating Gluten free" in Univesal Orlando: http://www.palmtreesandglutenfree.com/2011/09/gluten-free-at-universal-studios-and.html
Is wel al van 2 jaar terug, en de menu's en mogelijkheden zijn in die tijd uiteraard wel wat veranderd.
Menu's:http://www.universalyouthprograms.com/pdf/forms/Meals_Food_Guide_Uni_Dollars/Meals_Food_Dietary_Food_Guide.pdf

Boontje
12-07-13, 12:22
Bedankt voor deze tip, ik neem zowiezo eigen eten en snacks mee, want ook op de vlucht is niet gegarandeerd dat alles allergeen vrij is...... We zijn het inmiddels gewend, het is alleen even zoeken. Toen we vier jaar geleden gingen had hij deze allergieën niet, toen was het een stuk gemakkelijker! Maar dat zal de pret er niet minder om maken!;)

A.Hofman
12-07-13, 14:34
Ik heb bij de Walmart glutenvrije wraps zien liggen, kan je zelf iets lekkers mee maken en meenemen naar de parken. Maar ze hebben nog veel meer..

http://www.walmart.com/search/search-ng.do?tab_value=all&search_query=glutenfree&search_constraint=976759&Find=Find&pref_store=1104&ss=false&ic=16_0

corrus
12-07-13, 23:06
Kijk ook eens bij Whole Foods Market, 8003 Turkey Lake Road, 32819 Orlando...
Daar hebben ze vreselijk veel op het gebied van Glutenvrije artikelen...
Ieder dag geopend van 08:00 - 22:00 uur
Niet ver van International Drive en Universal Studios.

Ritchie
13-07-13, 12:15
Ooo, daar mot ik eens gaan kijken dan, niet voor de gluten, just for fun.

Nixo
18-08-14, 14:00
Mijn schoonvader en zijn vriendin hebben nu ook beslist om mee te gaan naar Orlando volgend jaar. Hij is gluten intolerant dus dat wordt even een aanpassing aan ons schema,maar we zijn het wel gewoon om rekening te houden med zijn allergie.
Gelukkig hebben we een villa gehuurd, dus al het eten dat we zelf maken, kunnen we glutenvrij bereiden voor hem.
Alleen als we uit gaan eten en in de parken is het eventjes uitkijken.
Heeft nog iemand tips, evaringen of nuttige websites die ons kunnen helpen?

Mushu
18-08-14, 14:50
In WDW zou het geen probleem moeten zijn. Ik lees altijd hele positieve berichten van mensen die zich aan een glutenvrij dieet moeten houden. Even googlen en je vindt meer info dan je lief is! In Animal Kingdom is een speciale kiosk waar je dieet producten kan aanschaffen en info kan krijgen over de restaurants en het eten in de rest van het park. Verder kan je in elk counter service restaurant de ingrediëntenlijst opvragen. Er is bijna altijd wel een vervangend product beschikbaar of er wordt speciaal iets voor je gemaakt. Kan wel wat extra tijd kosten dus houdt daar rekening mee als je voor iedereen tegelijk besteld.
In Seaworld heb ik ook speciale snacks zien liggen. En sommige keten restaurants zoals Outback hebben een speciaal menu.

Nixo
18-08-14, 15:06
Dank je wel Mushu! Ook goed om weten dat Outback een speciaal menu heeft. Kunnen wij genieten van hun bolssom onion *smak, smak* terwijl schoonvader iets glutenvrij kan kiezen.

marjolijne
02-09-17, 16:00
Even dit topic nieuw leven inblazen.

In de Meivakantie gaan wij naar Orlando.
Een vriendin van mij gaat ook mee met haar kids waarvan 1 gluten vrij moet eten.
Nu hebben we er eigenlijk nooit goed opgelet of ze ook in de supermarkt gluten vrij brood hebben.
Vast wel, maar waar kunnen we het beste heen. Het liefst gaan wij naar de walmart of Publix.
Ligt het altijd bij het gewone brood, of hebben ze een speciale afdeling met gluten vrije producten?
En zijn er toevallig merken die ook in NL verkocht worden?
We hebben al een website gevonden waarop alles restaurant menu's staan met daarin aangegeven wat gluten vrij is.
Dus dat wordt het probleem niet.

En ze wil graag een aantal broodjes vanuit NL meenemen voor de eerste dagen, mag dit?

mickmak
02-09-17, 19:45
Er is in the USA veel glutenvrij eten te koop in de supermarkten.
In veel restaurants staat het op de menulijst aangegeven als het glutenvrij is.
En vaak als je ernaar vraagt dan weten ze vaak beter dan in Nederland wat je mag hebben.
Specifiek de parken weet ik helaas niet.