PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Meebie: Karin en Marleen naar Florida, juli/aug 2013



Meebie
09-07-13, 16:46
Dan ook hier maar even..

Dit is onze globale planning.. zeker nog aan veranderingen onderhevig..
Dag 1 - Vertrek rond middaguur vanaf Schiphol, tussenstop in Wahington en rond 20u30 landen we op Miami. Na het ophalen van de auto en het inchecken in het hotel (Deauville) zullen we meteen gaan slapen denk ik
Dag 2 - Bijkomen en Miami Beach verkennen
Dag 3 - Andere delen van Miami bekijken (wat zijn must-do's?)
Dag 4 - Reis naar Key West (tips voor tussenstops?) (Double Tree Key West)
Dag 5 - Key West en 's avonds een dolphin/snorkel/zonsondergang tour (iemand ervaringen met Fury Cat?)
Dag 6 - Door de Everglades naar Fort Myers. We hopen een airboattour te kunnen doen en wat tussenstop te kunnen maken op mooie punten. (Outrigger)
Dag 7 - We reizen verder naar Tampa en willen tussendoor een mooi strand bezoeken. (Doubletree Tampa)
Dag 8 - Bush Gardens
Dag 9 - Naar Orlando, We checken in bij het appartement, doen boodschappen etc.
Dag 10 - Sea World
Dag 11 - Island of Adventures
Dag 12 - Rustdag
Dag 13 - Magic Kingdom
Dag 14 - Universal
Dag 15 - Rustdag
Dag 16 - Animal Kingdom
Dag 17 - Sea World
Dag 18 - Rustdag
Dag 19 - Disney Studio's
Dag 20 - Island of Adventures
Dag 21 - Rustdag
Dag 22 - Epcot
Dag 23 - Inpakken en langs wat laatste winkels. Om 14u15 vertrekt ons vliegtuig vanuit Orlando
Dag 24 - Thuiskomst en uitrusten..... <b></b>

flexx
09-07-13, 17:29
Ziet er goed uit! Maar pff 10 pretparken, moet er niet aandenken haha.

Melissa & Patrick
09-07-13, 18:45
Misschien leuk om op Key Islamorada een tussenstop te maken en te lunchen bij Morada Beach Cafe.. Echt een aanrader!

Meebie
09-07-13, 19:39
Ziet er goed uit! Maar pff 10 pretparken, moet er niet aandenken haha.

Snap ik best, maar we kunnen het daardoor ook rustig aandoen, op het heetste punt van de dag restaurant pakken of teruggaan naar het appartement en de rustiger momenten aangrijpen om wat te doen en te zien..


Misschien leuk om op Key Islamorada een tussenstop te maken en te lunchen bij Morada Beach Cafe.. Echt een aanrader!

Staat genoteerd.. eens kijken of we daar een stop kunnen gaan maken..

Ilse_
09-07-13, 22:57
Druk schema maare wel n heerlijk vooruitzicht. Veel plezier alvast !!

SpaceAce
09-07-13, 23:56
Ziet er goed uit! Maar pff 10 pretparken, moet er niet aandenken haha.

Kun je na gaan, voor mij mogen het er persoonlijk wel 20 zijn! Maar helaas biedt Orlando geen 20 parken :(

En verder: inderdaad prima planning! Op dag 7 wellicht naar Sanibel of naar Fort deSoto?

moonlight91
10-07-13, 00:32
ook wij hebben geen probleem met al die pretparken ,sluit me aan bij spaceAce
wij touren ook altijd een x aantal dagen, en sluiten altijd af in Orlando
en dan het liefst 36 uur in een dag per pretpark:D

wij hebben vorig jaar gesnorkelt op keywest bij Fury
was goed geregeld, de snorkelgear, drankje aan boord ..alleen staat zo beetje elke passagier aan boord op die trip over de railing te spugen...
zo misselijk als een kat ..poeh, voor je plezier moet je het niet doen:rolleyes:
uiteraard gaat het om het snorkelen niet om de vaart...

O, Sanibel, zeker doen...en een ijs(je) eten bij pinocchio !

Meebie
10-07-13, 13:29
Het begint al echt te kriebelen, zo'n zin in en zeker ook in al die pretparken.. Enige idee: mag je met een klein koeltasje die pretparken in, die in een kluisje zetten, zodat we wat flesjes water kunnen meenemen? De rest halen we daar wel, aangezien we ook ons niet kapot willen zeulen.
Goed om te horen van Fury.. weet niet of dat voor Karin een obstakel is, ikzelf ben een watersporter en nog nooit zeeziek geweest ook niet met windkracht 10 op de atlantische oceaan dus ik hoop dat dat voor mij hier ook goed gaat.
Sanibel en pinocchio komen ook op het lijstje. Klinkt goed!

José
10-07-13, 13:41
Altijd leuk is, als je naar of vanaf Key West op de Key Islamorada bent te stoppen bij Theater of the sea http://www.theaterofthesea.com/general.admission.htm. Om te zwemmen met dolfijnen. Heel erg leuk daar!

Teleton
10-07-13, 16:40
. Enige idee: mag je met een klein koeltasje die pretparken in, die in een kluisje zetten, zodat we wat flesjes water kunnen meenemen? Tsja, natuurlijk zijn er voorschriften voor wat je wel of niet mag meenemen


You may not bring the following types of items into the theme parks:

Wagons
Skateboards
Scooters
Inline skates
Shoes with built-in wheels
Strollers larger than 36" x 52" (92 x 132 cm)
Suitcases, coolers or backpacks with or without wheels larger than 24" (61 cm) long x 15" (38 cm) wide x 18" (46 cm) high. Coolers required for medication may be stored in a locker or at Guest Relations.
Any trailer-like object that is pushed or towed by an ECV, wheelchair or stroller
Wheeled mobility devices with less than 3 wheels and devices that cannot maintain stability and balance when stopped, unpowered or unoccupied. Training wheels or similar modifications are not permitted.


Maar of je er slim aan doet om een locker voor $ 7 te huren en dan een half uurtje heen en weer te stiefelen om je flesje water op te halen, waag ik te betwijfelen. Veel mensen nemen een flesje water in een rugzakje mee. Als het water op is, koop je om de paar meter een nieuw, koud flesje....Verder vind je overal plekjes waar je gratis koel kraanwater kunt drinken zoveel als je maar wil.

Meebie
10-07-13, 18:07
Ok, dat is wel handig.. en dat is te drinken? Ik vind het niet erg flesjes water te moeten kopen (tenzij ze 5 dollar per stuk ofozo kosten), maar wil zo af en toe ook een keer niets mee te sjouwen hebben en dan is tussendoor een slokje kunnen nemen bij een fonteintje ook wel heel fijn.
Is een locker zowiezo geen must? Met een flesje water, camera, een poncho, zonnebrand, portemonnee, telefoon, zonnebril e.d. heb je toch al stiekem een tas vol spullen en ik wil liever geen tasjes, camera's oid voor het grijpen leggen bij een achtbaan omdat je je spullen er niet in kan meenemen.

moonlight91
10-07-13, 19:25
bij universal/ioa heb je lockers bij de attractie die je voor een half uur of 3 kwartier (beetje naar gelang de wachttijd van de atractie is) gratis kunt huren/gebruiken, zodat je niets achter hoef te laten
bij disney kun je overal in met een tas(je) naar zover ik weet
ik heb altijd een heuptasje, waar mijn telefoon, kleine portemonee ,en mijn camera in past
het water in de fontijntje is te doen...
wij kopen altijd alles in het park, de flesje water/frisdrank liggen zo rond de 3 - 3,5 dollar dacht ik
maar zeker weten doe ik dat niet... ben altijd prijzenblind op vakantie

Mushu
10-07-13, 20:01
In WDW moet je altijd je tas meenemen in de attractie. Een kluisje huren doen wij nooit maar we letten wel op zo weinig mogelijk mee te nemen. Normaal hebben we 1 tas voor 3 personen en soms nog een cameratas er bij. Er is in de parken voldoende kraanwater te krijgen dus je zal niet snel uitdrogen. Ijsklontjes en kraanwater zijn over het algemeen gratis, ook in de restaurants. Het Amerikaanse water bevat wat meer chloor dan wij gewend zijn maar ik vind het prima te drinken.

flexx
10-07-13, 21:14
is denk ik ook persoonlijk, ik vind dat kraanwater in florida niet te drinken, zelfs niet voor mn mond te spoelen na het tandenpoetsen.

Meebie
11-07-13, 19:30
Was vandaag even aan het kijken naar de indeling van pretparken en vond twee verschillende crowdcalenders die helaas niet erg overeenkomen (behalve dan in het mijden van de EMH-dagen in Disney). Hebben jullie ervaring met crowdcalenders? Werken die calenders een beetje en welke moet ik hebben? Die van undercovertourist of van the dibb?

moonlight91
11-07-13, 20:00
wij hebben ons afgelopen mei aan de crowdkalender van undercovertourist gehouden
dit was de eerste keer dat we dat deden
...en nooit meer
in magic kingdom was het de rustigste dag van de week zo ook in IOA we hebben in beide parken nog nooit zo`n drukte in mei mee gemaakt
er waren wachtrijen zo hadden wij ze in onze meivakantie nog niet gehad
ik zal hem in iedergeval niet meer gebruiken, ben ook wel benieuwd naar andere ervaringen