PDA

Bekijk Volledige Versie : Creditcard: Reisgegevens doorgeven



Michael66
05-07-13, 15:53
Om te voorkomen dat mijn ABN AMRO Visa- en Mastercard tijdens mijn vakantie worden geblokkeerd (wat al eens gebeurd is) heb ik International Card Serives (ICS) een bericht gestuurd (ingelogd in de app, zodat ze weten dat ik het inderdaad ben):
klantnr .......
Kunt u ervoor zorgen dat mijn cards in mijn vakantie niet worden geblokkeerd vanwege ongebruikelijke transacties?
Van 23-7 t/m 16-8 ga ben ik op vakantie in de USA. Daar ga ik dan (weer) uitgaven doen met mijn VISA en Mastercard.

En dit was hun respons:
Geachte heer ....,

Dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u binnenkort in de Verenigde Staten verblijft.

We hebben uw reisbestemming en -data geregistreerd en houden hier rekening mee bij onze veiligheidscontroles.

Ondanks dat we uw informatie zorgvuldig gebruiken bij onze controles, kunnen we niet altijd voorkomen dat uw Card om veiligheidsredenen preventief wordt geblokkeerd. Het is daarom belangrijk dat we over uw meest recente contactgegevens beschikken zodat we u, indien nodig, zo snel mogelijk kunnen bereiken. Als u bent ingelogd op Creditcard Online kunt u in het blok 'Wijzigen' voor 'Persoonlijke gegevens' kiezen. Vervolgens kunt u uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres controleren en eventueel aanpassen.

Tot slot wensen we u alvast een prettige vakantie.

Kunnen we u verder nog van dienst zijn? Dan horen we dat graag van u.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
A. van Haaster | Servicedesk
Postbus 23225, 1100 DS Diemen
KvK 33.200.596


Het heeft dus zeker zin om je reisgegevens door te geven. Maar zorg ervoor dat je eigen gegevens up to date zijn bij de cardverstrekker. Want als ze je card toch blokkeren proberen ze altijd contact met je op te nemen.

Njit
05-07-13, 16:02
Ik doe dit ook standaard voor mijn Rabobank Mastercard. Gewoon even bellen met het nummer wat achterop je pasje staat. Ze maken dan een notitie dat je op vakantie bent en ook ongeveer in welke regio.

Innoveda
05-07-13, 16:24
Wij hadden het ook doorgegeven, maar toch is mijn kaart geblokkeerd terwijl we daar waren. Gelukkig maar, want er was toch een vreemde transactie à ruim 200$ geweest. Gelukkig hadden we twee CC bij ons en hebben we er niet direct iets aan gedaan. Bij thuiskomst bleek pas dat er toch teveel geld van de rekening was. Hopelijk krijgen we het geld wel vergoed/teruggestort.

Tini
05-07-13, 22:31
Vlak voor wij met vakantie gingen naar Florida heb ik gebeld met de ING waarvan wij de Mastercard hebben. Het was volgens hen niet nodig door te geven dat wij naar Amerika gingen. De uitgaven van cc's worden altijd gemonitord en bij verdachte uitgaven wordt altijd eerst contact opgenomen met de houder van de kaart, was het antwoord dat ik kreeg. Gelukkig hebben wij geen problemen gehad terwijl de kaart best veel is gebruikt.

hockey
06-07-13, 13:12
Gisteravond met ICS (bijcard en Visa) gebeld : zij zeggen dat het juist wel verstandig is om door te geven. Ja, alle uitgaven worden gemonitord. Een uitgave in de VS kan verdacht zijn, maar als ze weten dat je in de VS bent dan is hij niet meer verdacht ( als hij binnen je uitgaven-patroon valt).
En uit ervaring weten we dat het heel vervelend is al je in een Macy's staat en je creditcard werkt niet. Niets cc maatschappij die met mij belde, wij hebben naar Visa gebeld en pas toen werd blokkering opgeheven.

José
06-07-13, 15:01
Vlak voor wij met vakantie gingen naar Florida heb ik gebeld met de ING waarvan wij de Mastercard hebben. Het was volgens hen niet nodig door te geven dat wij naar Amerika gingen. De uitgaven van cc's worden altijd gemonitord en bij verdachte uitgaven wordt altijd eerst contact opgenomen met de houder van de kaart, was het antwoord dat ik kreeg.
Twee jaar geleden veel problemen met ing gehad, nemen id contact op via de huis telefoon, maar er werd niet opgenomen duhh, wij zaten in Florida.....

jarjarbinks
07-07-13, 12:04
Wij hebben 2 kaarten , ING Master en American Express en voor beide kaarten dit nog niet nodig gehad. Van AE verwacht ik dit ook zeker niet.
ING (is ergens terug te lezen op het forum) dat ik teveel transacties gedaan heb op één dag. Toen gebeld en we kregen direct contact buiten de Nederlandse kantoor uren. Maar dat ik niet de kaart kon gebruiken is nog niet voor gekomen. Hoop ook dat dit zo blijft.

axzel
07-07-13, 18:25
Ik gebruik al jaren een Mastercard van de ABN en heb nog nooit problemen gehad met blokkeringen, zelfs niet toen ik een half jaar in Canada woonde of toen ik op dezelfde dag in de VS en in Mexico de kaart heb gebruikt.
Ondanks dat ik ze nog nooit een bericht heb gestuurd vind ik het wel een goed idee Michael, ik heb daarom ook eenzelfde soort bericht gestuurd. Kost niks en kan je wellicht een hoop ellende schelen!

jastsali
07-07-13, 19:08
Ik geef al jaren vooraf aan ICS door wanneer we in Florida zijn en iedere keer maak ik het weer mee dat in bepaalde winkels (bij ICS bekend als fraudegevoelig) bij de 1e keer transacties niet worden geaccepteerd. Gelukkig word ik dan altijd binnen 5 minuten op mijn mobiel gebeld en kan ik de medewerkster van ICS security bevestigen dat we toch echt zelf in Florida zitten. De kaarten worden daarna meteen vrijgegeven en de rest van het verblijf geen problemen meer. Afgezien van de telefoonkosten (want die zijn voor mij) maak ik er maar niet meer zo'n punt van dat vooraf doorgeven niet goed werkt. Ik heb liever een systeem dat goed monitort en ook echt ingrijpt dan dat er wel foute betalingen doorgaan, want dat geeft nog veel meer gedoe. Het is dus wel belangrijk om je (mobiele) nummer door te geven, zodat je voor ICS bereikbaar bent en een geblokkeerde kaart binnen een paar minuten weer wordt vrijgegeven.

A.Hofman
11-07-13, 12:41
Ik heb 2 weken voor de vakantie (22 juni) kaartjes besteld bij BillyBoy tickets in Kissimmee. Toen ik ze op 8 juli wou ophalen lagen ze niet klaar. De reservering was in een andere map beland, omdat de CC 'declined' (geweigerd) was. In de winkel alsnog met de CC betaald (Rabo/mastercard) zonder problemen. Wel op telebankieren even nagekeken of de betaling niet dubbel was afgeboekt, maar dat was niet het geval. Voor de pinpas heb ik wel gemeld dat we deze vakantie in Amerika zijn (plus een paar dagen extra, voor het geval dat..)

moonlight91
11-07-13, 12:55
ook wij bellen altijd de datums van onze vakantie door naar ICS-cards
wij hebben een VISA, en nog nooit problemen gehad
wel hebben we een rabocard (mastercard)achter de hand voor het geval dat, deze hebben we nog nooit in florida/usa gebruikt dus eigenlijk geen ervaring mee

ronenivonne
11-07-13, 18:07
Wij bellen ook altijd onze datums door dat we in de USA zijn. We hebben een Visa en een Mastercard.
Ook tot nu toe nog nooit problemen gehad.