PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Mar Vertaal: Miami Beach in augustus 2013



Mar Vertaal
02-07-13, 19:19
Hallo allemaal,

Misschien is er al een onderwerp hierover geplaatst maar ik kan het nergens terug vinden.
Ik heb heel spontaan en zonder teveel research een week Miami geboekt als verassing voor mijn vriend in de laatste week van augustus.
Toen ik de volgende dag toch maar even goed ging kijken las ik de meest erge verhalen over Miami bezoeken in augustus. Ik wist wel dat het orkaan seizoen in die periode is maar niet dat het zo erg is.

Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met het bezoeken van Miami in augustus en of het echt zo erg is als dat Google mij verteld...

Misschien dat ik toch gerust gesteld kan worden dat ik niet een enorm stomme fout heb gemaakt.

Ik hoor het graag.

Groetjes,

Mar

Michael66
02-07-13, 22:06
Hoi Mar,
O jeetje, dat was een enorm domme fout van je! Miami in augustus is ........

FANTASTISCH!!

Het enige dat zeker fout gaat is dat je met he Florida Virus besmet gaat worden, en dan ieder jaar minstens 1 keer naar Florida wilt/moet. :)
Als dat alles is ....

Ik weet niet wat voor verhalen je over het hurricane season hebt gelezen. Dat loopt van mei tot november en de kans dat je er last van hebt is erg klein. Ik ga al sinds 1998 bijna jaarlijks naar florida en heb pas één keer "last" gehad, toen er een staart van een hurricane veel regen zou brengen op de dag van terugkeer naar NL, enn toen heb ik mijn vlucht gewijzigd eb ben ik een aantal uren eerder vertrokken. That's it!
Mocht het zeldzame geval zich voordoen dat je wel last van een hurricane krijgt, dan zal het hotelpersoneel je daarover inlichten en ervoor zorgen dat je ergens heen gaat waar je veilig bent.

Dat het in augustus regent ... ja, dat is nou eenmaal zo. Meestal is dat in de middag en dan max. een uurtje. De temperatuur blijft ook tijdens regenbuien gewoon heerlijk. Het geeft je ook een goed excuus om dan een mall of winkel in te gaan en je creditcard eens flink te verslijten! Of je hotel even op te zoeken voor een uurtje rust. Of een overdekte attractie op te zoeken. Of .... er zijn zoveel mogelijkheden.

Hopelijk heb ik je hiermee een beetje gerustgesteld.
En andere forumleden zullen je vast ook iets vergelijkbaars kunnen vertellen.

Mijn laatste tip; GENIET!

Mar Vertaal
02-07-13, 23:25
Wat super fijn om te horen!!
enorm bedankt voor je bericht mijn enthousiasme is weer helemaal terug!!

Hoop inderdaad op meer verhalen..

En ga nu toch maar even flink researchen ;)

Gr

WendyFL
04-07-13, 15:16
Hoi Mar, wij gaan deze augustus voor de derde keer naar Florida en vinden het er dan heerlijk. Als je de weersverwachting bekijkt schrik je, zelfs vlak voordat je vertrekt, want het lijkt of het er alleen maar onweert en regent. Maar dat betekent dat je kans hebt op een onweersbui en zoals Michael al schrijft duurt dat maar kort, soms een half uur, soms als je pech hebt 90 min. En soms helemaal niet, op de keys en miami wil het nog wel eens meevallen. Op de weather channels s avonds kun je de voorspelling voor de volgende dag zien en die klopt meestal best aardig, zodat je weet wat je planning voor de volgende dag kan zijn. Veel plezier!! En pas op voor het Florida virus.