PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema jeroenoev: 5-6 dagen Zuid Florida, aug. 2013



jeroenoev
30-06-13, 11:01
hallo allemaal,

11 augustus gaan wij naar miami voor 5 dagen, misschien wat kort in de ogen van sommige mensen, maar wij vertrekken daarna naar peurto rico voor 9 daagse cruise over de caribean.

nu is mijn vraag what zijn de do's en dont's.

hier even een korte uitleg van onze reisdeel florida:
wij komen aan op 11 augustus hebben voor die nacht een hotel vastgelegd en we hebben een auto gehuurd verder plannen we het allemaal zelf, maarja je moet dan wel een goede afweging maken van wat je wil zien en doen, en ik ben me ook echt wel aan het verdiepen en ik had denk ik beter 4 weken naar florida kunnen gaan maar dat zat er niet in haha.

tot nu de volgende items die we zeker gaan bezichtingen ff willekeurige volgorde:
miami
everglades
key west (snorkelen)
miami fire department (aangezien ik zelf ook brandweerman ben)

wat ik ook nog misschien wil doen maarja is ook wel weer een stukje rijden is cape canaveral lijkt me erg indrukwekkend.

Ik snap wel mensen zullen reageren je moet het relax doen e.d. wij zijn ook wel van het relaxen maar zijn toch ook wel weer actief. en van het dingen zien en ervaren.

andere vraag wij hebben alleen de eerste nacht een hotel geboekt, zijn er voldoende hotels/motels waar je gewoon willekeurig naar binnen kunt lopen. en tankstations zijn die er ook voldoende langs de wegen, ik zal zoiezo altijd zorgen voor een volle tank maar ben er wel benieuwd naar.

ik ben wel van het type ik zie wel, lekker op de flop.

iedereen alavast bedankt voor jullie reacties.

groetjes jeroen

Ta2 Gerrit
30-06-13, 12:02
Ik denk dat je heel veel makkelijker vanuit Miami even naar Cape Canaveral rijdt dan naar Key West. Qua afstand is KW dichterbij, maar qua rijtijd zeker niet.

katrien.vt
02-07-13, 11:59
Hallo Jeroen

In Miami bezochten wij op één dag South Beach (art Deco) en de holocaust memorial. De rest van de dag spendeerden we aan het strand.

Vanuit Miami kan je gemakkelijk een dag naar de Everglades. Wij gingen twee dagen: een dag reden we naar Flamingo en terug en stopten we bij verschillende wandelpaden. De andere dag deden we Shark Valley en een airboat tour. Bij één dag zou ik voor het laatste kiezen.

Doorrijden naar Key West zou ik dan weer niet doen. Snorkelen kan je beter bij Pennekamp. Of bij Bahia Honda state park. Key West vonden wij veeeeeeel te toeristisch.

Cape canaveral is toch redelijk ver. Wij zijn op één dag vertrokken in Orlando, dan cape canaveral en dan door naar Miami. Te doen maar voor de kinderen vermoeiend. Maar die hebben jullie niet bij, denk ik.

Veel plezier

Katrien

Innoveda
02-07-13, 22:25
Lekker op de flop gaan! Overal genoeg plekken om te slapen (in ieder geval in mei toen wij er waren). Het is veel dichter bevolkt dan bijvoorbeeld het zuid westen van de US en de afstanden zijn aanzienlijk minder ver. Tanken is echt geen probleem.

Tip: ga om een uur of 4-5 naar een Visitors Center. Die kunnen je goed adviseren over slaapplaatsen en zijn vaak op de hoogte van de actuele beschikbaarheid en prijzen. Pik daar meteen een couponboekje op, dat scheelt ook veel in prijs. En vergeet niet om altijd korting te vragen. AAA (Amerikaanse ANWB) bijvoorbeeld.

WendyFL
03-07-13, 14:54
Hallo Jeroen, in 5 dagen kan je best een hoop doen. Zelf vind ik key west wel echt de moeite waard, snorkelen is er geweldig, bijv als je met een Fury boot het water op gaat en daar vanaf snorkelt. Stel je gaat s ochtends naar de keys, halverwege op islamorada kayakken (heel gaaf!!), daarna naar key west doorrijden, s avonds lekker cubaans eten bij pepe's en de zonsondergang zien. Zorg dat je die middag al een kaartje voor de boottocht hebt besteld bij een van de Fury standjes. Slapen op key west, de volgende ochtend de boottocht met snorkelen en evt nog naar het most southern point. Dan 3 uur terugrijden naar miami. Dan heb je nog 3 dagen over; 1 dag everglades, 1 dag miami, 1 dag kennedy space center. Ja, dat laatste is een hele rit, wel 4 uur rijden heen en ook terug, maar waar een wil is.. Veel plezier met de voorpret!