PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema JanLoots: Florida-Washington, juli 2014



JanLoots
23-06-13, 13:53
Hallo medeforumlezers,

Wij willen met ons gezin (4 pers. kids 14 en 10) volgend jaar (2014) juli op vakantie naar Florida. Allereerst omdat daar familie woont (in Weston).
Maar natuurlijk ook om naar de bekende attracties te gaan zoals The Keys/Everglades/Disney/Universal/SeaWorld etc. etc. Daarna willen we ook nog
graag Washington bezoeken. Ook daar hebben we goede vrienden in de buurt wonen waar we kunnen verblijven. Reizen binnen USA doen we met een
huurauto.
We wonen in de buurt van Eindhoven en de vakanties zijn hier volgend jaar vanaf half juli. We willen meteen de eerste week van de vakantie vertrekken.
Zal zo 14 juli zijn. verwacht ik. Een weekje in Weston van waaruit we de Keys zullen doen (misschien overnachting) en de Everglades. En natuurlijk ook
wat dagen met de familie doorbrengen. Na een week gaan we dan richting Kissimmee/Davenport waar we voor een dag of 10 een vakantiehuis willen huren.
Alle highlight/parken daar doen en dan door richting Washington. Daar willen we 2-3 dagen blijven en dan weer terug naar Weston. Bedoeling is dat de reis
naar Washington rustig verloop en dat we tijdens die reis ook wat kunnen doen en zien. Zowel op de heenreis als terugreis.
Dus waarschijnlijk 3 dagen heen en 3 dagen terug en 3 dagen Washington. Zoiets gaat het worden.

Heb het forum al redelijk uitgebreid gelezen. Tickets boeken gaat uiteraard wel lukken en dankzij het forum weet ik nu ook wel de aanbiedingen te vinden en
wanneer te boeken. Datzelfde geldt ook voor het huren van de auto. MAAR tips zijn altijd welkom natuurlijk.
Waar ik minder over weet is welke steden/plaatsen te bezoeken tijdens de reis naa Washington.
Als iemand DAAR tips over heeft heel graag! Alvast dank.

Ik hou de vorderingen van de planning en boekingen bij via dit forum....wellicht hebben anderen er ook iets aan.

Gr. JanLo

trails
23-06-13, 14:38
Je zou o.a. St. Augustine, Savannah en Charleston kunnen bezoeken op weg naar DC. St. Augustine vinden wij heel leuk en staat weer in de planning voor februari en ook zullen we dan Savannah en Charleston bezoeken. Hoe we dat vinden kun je tzt in ons verslag lezen.

groennom
23-06-13, 19:11
Wij gaan deze zomer een rondje Tampa - Savannah - Charleston - Washington DC - Blue ridge parkway - Great Smokey Mountains - Atlanta - Orlando - Tampa (ongeveer) doe. Je kunt ons reisverslag gaan volgen en misschien wat ideeën uit halen. Adres is http://orlanton2013.wordpress.com

JanLoots
24-06-13, 12:05
Hee Trails en Groennom...alvast bedankt voor jullie reactie/tips....we gaan meteen kijken op het net. En reisverslag ga ik zeker volgen.

Gr. J.Lo

JanLoots
25-06-13, 19:33
Zoals aan het onderschrift van onze berichten te zien is kun je onze voorbereidingen en perikelen vanaf heden allemaal volgen op
onze eiegen daarvoor aangemaakte website. Veel leesplezier en Tip blijven altijd welkom.
Uiteraard zal ik ook op het forum blijven posten!

Gr. Jan & Carla

JanLoots
19-08-13, 16:11
Wat nieuwe updates geplaatst in het blog op onze website!!

JanLoots
27-02-14, 12:11
Tijd voor een update ook hier op het forum.
Op onze website al te lezen maar zal het ook hier even posten!

Vertrek 13 juli Dusseldorf - New York rechtsreeks.
2 dagen in New York verblijf in Hotel
Vertrek 16 juli NY naar Washington per trein (Amtrak)
2 dagen Washinghton alwaar we meteen op de 16 opgepikt worden op het station door onze vrienden met een grote Van (zij laten ons Washington zien)
Vertrek 19 juli naar Raleigh (North Carolina)
Daar wonen onze vrienden en we verblijven 2 dagen bij hun!
Vertrek 22 juli naar Orlando per vliegtuig (Delta / slechts 77 euro p.p.) Goedkoper dan autohuur i.v.m. Recovery Costs. (Bij aankomt auto gehuurd)
7 dagen huis gehuurd (450 euro all-in / 4 bedroom villa met private pool)
Uiteraard pretparken bezoeken (Seaworld, Universal Studios etc etc)
Vertrek 29 juli naar Weston (familie woont daar) per huurauto.
Leuke dingen doen met de familie (Key's / Miami Beach / Everglades etc)
Vertrek 5 augustus Miami - Dusseldorf rechtstreeks
Dan zit het erop en is de vakantie waar we lang naar hebben uitgekeken voorbij hopenlijk
met veel mooie herinneringen!

Gr. J.Loots

Anita74
27-02-14, 12:48
Klinkt goed, dat wordt vast een hele mooie reis!! Veel plezier met de voorpret.

Esther2013
27-02-14, 20:16
Dat lijkt me een prachtige trip, ik zal jullie gaan volgens, deels uit Nl deels uit Bradenton.
Veel plezier met de voorpret.

JanLoots
05-03-14, 12:01
Hallo Anita en Esther,

Dank je, ook zal jullie gaan volgen...leuk.
Gr.

JanLoots
05-03-14, 12:03
Zojuist even je Blog gelezen.....ook jullie reis wordt fantastisch...geniet ervan!

Gr.

JanLoots
11-04-14, 12:03
Update.
Week Orlando is ingevuld.
De parken die we met een bezoek zullen vereren zijn geworden:
1. Discovery Cove met Dolphin Swim 2. SeaWorld 3. Aquatica 4. Bush Gardens 5. Islands of Adventure (Universal / H.Potter)
Discovery Cove is erg duur maar daar zitten wel gratis tickets bij voor SeaWorld en Aquatica, en voor $22,00 extra krijg je er ook nog
tickets bij voor Bush Gardens...en dan valt het uiteindelijk nog te doen.
Disney laten we "links" liggen...we zijn hier al diverse malen naar Parijs geweest en in Florida is het allemaal we wat groter en uitgebreider
maar toch veel van hetzelfde. We hebben 1 "vrije" dag ingepland en gaan we wat shoppen en luieren aan de pool van onze villa.

Weer een stapje verder....13 juli komt steeds dichterbij!!

Jan Loots

Mushu
11-04-14, 13:23
Uhm, alleen wat groter en uitgebreider maar toch veel van hetzelfde...... Klopt niet helemaal of beter: klopt helemaal niet! Maar ook zonder WDW wordt het vast heel leuk (al zou ik zelf wdw nooit overslaan). Wij gaan in juni ook weer maar itt jullie bezoeken wij eerst Washington en gaan dan door naar Florida.

Dyni
11-04-14, 18:07
Mooie reis die jullie gaan maken!

bluedolph1n
11-04-14, 20:03
Mooie reis! Maar inderdaad, vergis je niet in Disney, dat is echt niet te vergelijken met wat er in Parijs is. Neemt niet weg dat je toch nooit alles in 1 vakantie kan doen, dus het wordt zo ook vast een geweldige vakantie. ;)

JanLoots
15-04-14, 12:48
Beste Mushu en bluedolph1n......we vergissen ons niet in Disney hoor. Wijzelf (niet de kids) zijn er al eens geweest. Natuurlijk heb je hier geen Animal Kingdom en Epcot Centre maar Magic Kingdom vond ik toch echt veel ovreenkomsten hebben met Parijs. Wel allemaal veel groter natuurlijk en uitgebreider! Maar zoals bluedolph1n (jullie reis mag er ook zijn trouwens!!) al zegt....we hebben maar een weekje in Orlando dus we hebben voor dit gekozen.

bluedolph1n
15-04-14, 21:42
Al met al sowieso een mooie reis die je gaat maken inderdaad. Wij hebben ook erg veel zin in onze reis,maar gaan zeker je blog volgen, wij hadden eerst ook plannen om naar New York en Washington te gaan, wie weet de volgende keer.

JanLoots
19-05-14, 15:13
Zooo weer wat zaken geregeld....Esta, treintickets, vliegtickets raleigh-Orlando, autohuur......zie onze website.
Nog 55 dagen...countdown is begonnen. :-)

Gr. Jan Loots

S@skia
20-05-14, 09:36
Ik heb je site gisteren bekeken en het ziet er allemaal top uit!! Heel veel plezier met verder aftellen.......wij tellen mee ;)

aggie
20-05-14, 15:36
Je blog ziet er inderdaad top uit, mooi reisschema, gaat helemaal goed komen! Veel voorpret en we tellen lekker mee af :o

JanLoots
16-06-14, 14:28
Hallo Saskia,

Leuk Blog ook van jullie en een prachtige reis voor de boeg. Geniet ervan.

Dank je wel Aggie.

Gr. Jan

JanLoots
30-06-14, 12:15
Vanaf gisteren nog precies 2 weken voor vertrek.
Het zal toch niet gaan gebeuren he......Nederland in finale WK en wij in het vliegtuig op weg naar de States Whaaaaaaaaa!!!!!!

JanLoots
10-07-14, 11:29
Van de ene kant teleurgesteld....van de andere kant opgelucht...geen finale voor Nederland terwijl ik in het vliegtyuig zit!!
O jongens.....nog een paar dagen en dan....yesss off to the States!!