PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Sniper: Rondreis Florida Tampa-Keys-Miami-Orlando, feb 2014



Sniper
22-06-13, 09:33
Wij zijn inmiddels echte Floridafielen geworden:cool:

Volgend jaar willen we (uiteraard indien de gezondheid en de financieen het toelaten:)) van 14 februari t/m 3 maart weer naar Florida toe met de kinderen. Dit keer opnieuw eerst met Arkefly rechtstreeks naar Orlando, dat is ons afgelopen jaar prima bevallen.
Dan is de bedoeling dat we in (of in de omgeving van) Tampa een motel/hotel/appartement huren voor enkele dagen om vervolgens langs de westkust af te zakken naar de Keys. Daar willen we dan ook ergens een paar dagen blijven om vervolgens weer via Miami naar het noorden (oostkust) verder te reizen, terug naar Orlando.
Nu was mijn vraag, weet iemand ook leuke motels/hotels/appartementen op de route? En wat valt er allemaal te zien/mogen we niet missen??? We zouden graag eens willen zwemmen met dolfijnen in elk geval.
Graag jullie tips/trucs/ideeen enz.enz.

M.v.g. Allard

trails
22-06-13, 10:35
Hallo Allard,
Hoe oud zijn de kinderen, niet geheel onbelangrijk om te bepalen wat ze misschien leuk zouden vinden.
Je kunt natuurlijk eens wat reisverslagen doorlezen, daar haal je vast al heel veel tips uit. Qua hotels/motels, wat zoeken jullie (1 kamer of suitehotels) en budget is natuurlijk niet geheel onbelangrijk.
Op Key West verblijven wij steeds in het Southernmost Motel, heel prettige ligging, mooie kamers (zeker die met balkon) een paar zwembaden, fietsverhuur. Ideaal, vonden wij.

Er zijn van de verschillende plaatsen hier op het forum topics waar je veel uit kunt halen qua bezienswaardigheden.
Succes en veel plezier met de voorbereidingen. Wij zijn trouwens ook dan in Florida, alleen ietsje langer dan jullie.

Sniper
23-06-13, 12:12
De kinderen zijn (dan) 10 en 16. Ik zal de reisverslagen eens even gaan doorspitten de aankomende maanden, thanx:)

M.v.g. Allard

Sniper
03-07-13, 17:18
Ik ben stiekem al een beetje bezig met het reischema;), dit schema is nog heel basic en kan nog alle kanten op:

(14 februari) Dag 1 : vertrek (rechtstreeks) naar Sandford Orlando vanaf Schiphol, met huurauto naar een motel in Orlando en/of omgeving
(15 februari) Dag 2 : naar Tampa naar het hotel of het appartement (84 mijl) , voor de rest geen plannen, zwemmen bij Clearwater Beach
(16 februari) Dag 3 : naar Busch Gardens in Tampa
(17 februari) Dag 4 : rustdag, winkelen in de Mall`s, een beetje sightseeing, naar het Tampa bay Florida Aquarium (+dolphin Cruise?)
(18 februari) Dag 5 : vertrek naar het zuiden van Florida via de westkust: route: Venice, Cape Coral, Napels. In Napels in een hotel/appartement (166 mijl)
(19 februari) Dag 6 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(20 februari) Dag 7 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(21 februari) Dag 8 : naar de Keys via Miami naar Key Largo (173 mijl), daar in een motel/hotel/appartement
(22 februari) Dag 9 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(23 februari) Dag 10: rustdag, sightseeing, zwemmen
(24 februari) Dag 11: vertrek naar Marathon/Keywest, daarna terug (? mijl)
(25 februari) Dag 12: rustdag, sightseeing, zwemmen
(26 februari) Dag 13: vertrek naar Fort Lauderdale (92 mijl), daar in een hotel/appartement
(27 februari) Dag 14: rustdag, sightseeing, zwemmen
(28 februari) Dag 15: idem, misschien naar South Beach e.d.
(01 maart) Dag 16: idem
(02 maart) Dag 17: idem
(03 maart) Dag 18: terug naar Sanford Orlando (233 mijl)

Ik gok dat we ongeveer 1500 km gaan rijden, give or take...

Mijn vrouw wil eigenlijk ook nog terug naar Sea World, misschien persen we dat er ook nog wel tussen.

Word vervolgt! LOL

Sniper
04-07-13, 19:24
Met dit huidige plan moet ik dus een paar hotels gaan boeken in:



in de omgeving van Orlando, een motel is ook goed (1 nacht)
in Tampa (3 nachten)
in Napels (3 nachten)
in Key Largo (of omgeving, 5 nachten)
in Fort Lauderdale (5 nachten)


Weet iemand in bovengenoemde plaatsten (of de directe omgevening) ook leuke en vooral goedkope hotels/appartementen?
Thanx!

M.v.g Allard

Esther2013
04-07-13, 19:38
Wij hebben over een aantal weken een townhome op Key Largo gehuurd: Kawama Yacht Club.
Niet duur en prachtige ligging. Ik kan je over 5 weken vertellen hoe het is geweest :D

Sniper
04-07-13, 20:33
Wat een vooruitzicht!! Ik wacht je bevindingen af, ik ben heel benieuwt. Een zalige vakantie toegewenst in elk geval:)

Moolenschotjes
10-08-13, 11:38
Leuk vooruitzicht hebben jullie.

Net als bij Trails, is Southermost hotel op Key West ons ook heel goed bevallen. Gunstige ligging en mooi hotel met prima service. Fort Myers Beach was ook super en hier hadden wij een hotel direct aan het strand.

kijk maar eens op ons reisverslag van afgelopen zomer voor details. Ook hebben we een RoadBook gemaakt voor de kinderen en onderweg. Wellicht staan er ideeen voor jullie vakantie in. Deze is te downloaden op het reisblog.

Sniper
12-10-13, 06:40
Hmmm, k`ben dagelijks aan het loeren bij Arkefly maar het lijkt op dit moments alsof de prijzen alleen maar stijgen.....?!?:-(

Gelukkig heb ik nog even maar toch......

maroussia
06-11-13, 14:31
Hoi allard,

Het is meestal inderdaad beter/goedkoper om vroeg je vlucht te boeken.

Teleton
06-11-13, 15:51
Het is meestal inderdaad beter/goedkoper om vroeg je vlucht te boeken.

Dat is fijn. Eindelijk een forumlid dat weet wanneer het beter/goedkoper is om je vlucht te boeken. Nou ja..... meestal dan.... :confused:. Mag ik eens vragen hoe vroeg had je dan zo'n beetje in gedachte had en laat je ook even weten hoe je precies aan die wijsheid komt?

De prijsontwikkeling van vliegtickets bij Arke zijn zo mogelijk nog minder voorspelbaar als die bij andere maatschappijen. In het Arke-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?12076-Vliegen-met-ArkeFly&p=193936&viewfull=1#post193936) vind je daar veel meer informatie en achtergronden over. Nog maar zeer kort geleden meldde zich een forumlid dat zeer teleurgesteld was omdat de prijs van de tickets die ze zelf 'vroeg' (en voor de hoofdprijs!) had aangeschaft, dramatisch was gedaald.

In zijn algemeenheid is de vuistregel die hier op het forum als tip wordt gebruikt: Stel je 'eigen' ticketprijs vast en boek wanneer je die prijs voorbij ziet komen.

Voor Allard zit er trouwens niet veel anders op dan de ontwikkelingen gewoon te volgen. Vroeg boeken is er immers helemaal niet meer bij? Als ik naar de signalen in het genoemde topic over Arke kijk, zijn er in de afgelopen tijd weer verschillende scherpe aanbiedingen geweest. Maar vergeet niet dat het in de periode dat hij reist ook carnaval is. Tijdens de schoolvakanties hoeft hij (meestal!) niet op spectaculaire prijzen bij Arke te hopen.

Hierdoor zou ik hem zelf toch adviseren om wat breder te kijken dan alleen bij Arke. Op dit moment kan hij voor rond de € 500 pp met de KLM reizen, wat mij gezien de periode van zijn keuze, helemaal niet zo slecht lijkt.

maroussia
06-11-13, 19:31
Misschien idd niet bij een losse vlucht maar ik boek hem als pakketreis en dan is vroeg (half jaar) goedkoper dan tot het laatste moment te wachten.

maroussia
06-11-13, 19:37
Misschien een tip voor je allard, om terug vanaf miami te vliegen, want vandaar uit vliegt ie rechtstreeks naar amsterdam, dat scheelt weer een tussenstop en miles om te rijden. Wij gaan ook in die periode weer naar florida en doen het ook op die manier, weet niet hoe je dat moet boeken als je een los ticket boekt maar mischien kan de klantenservice je erbij helpen?

Teleton
07-11-13, 08:26
Misschien idd niet bij een losse vlucht maar ik boek hem als pakketreis en dan is vroeg (half jaar) goedkoper dan tot het laatste moment te wachten. Even hoor: Het gaat hier toch niet om pakketreizen? Allard zoekt een vliegticket! En ik vraag je nogmaals: hoe kom je aan die wijsheid dat je voordeliger uit bent als je een half jaar van te voren boekt? De prijzen van vliegtickets en pakketreizen fluctureren nu eenmaal en je kunt misschien de ontwikkeling vermoeden, maar niet voorspellen. Wat je hier beweert, is gewoon niet waar. Daar help je toch niemand mee?

Eén voorbeeldje dan maar? Van een pakketreis vlucht met hotel? Vertrek 9/12, 9 dagen Summerlandsuites, 2 personen kost €428 pp. Boek je voor vertrek op 13/1 dan betaal je € 901 pp. Pak even de Arke site erbij en je vindt tientallen andere voorbeelden. En nu niet meer tegenstribbelen alsjeblieft, tenzij je met feiten kunt komen. Dan zijn we namelijk allemaal reuze blij en boeken we precies vluchten en pakketreizen op de data die jij ons opgeeft.

Sniper
09-11-13, 08:07
@telecon en @maroussia: ik krijg helaas geen meldingen van deze site als er nieuwe reactie`s zijn (wel zo ingesteld volgens mij?!), dus sorry voor deze late reactie:(

Ik ben er inderdaad achter dat, indien je wat langer wacht met boeken bij Arke, je zo nu en dan voordeliger uit bent. Ik wacht dus nog even.

Wat betreft het terugvliegen vanaf Miami, dit is inderdaad een goed plan en ga ik ook zeker doen. Thanx! Zowiezo zal ik het reisschema aan gaan passen, 5 hotels/appartementen word ons toch wat teveel (en hoeft ook niet meer als we vertrekken vanaf Miami:))

Dus nieuwe (voorlopige) reisschema:


(14 februari) Dag 01 : vertrek (rechtstreeks) naar Sandford Orlando vanaf Schiphol, met huurauto naar een motel in Orlando en/of omgeving
(15 februari) Dag 02 : naar Tampa naar het hotel of het appartement (84 mijl) , voor de rest geen plannen, zwemmen bij Clearwater Beach
(16 februari) Dag 03 : naar Busch Gardens in Tampa
(17 februari) Dag 04 : rustdag, winkelen in de Mall`s, een beetje sightseeing, naar het Tampa bay Florida Aquarium (+dolphin Cruise?)
(18 februari) Dag 05 : naar Sea World Orlando
(19 februari) Dag 06 : vertrek naar het zuiden van Florida via de westkust: In Fort Myers in een hotel/appartement (127 mijl)
(20 februari) Dag 07 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(21 februari) Dag 08 : idem
(22 februari) Dag 09 : idem
(23 februari) Dag 10 : idem
(24 februari) Dag 11 : idem
(25 februari) Dag 12 : naar de Keys via Miami naar Key Largo (204 mijl), daar in een motel/hotel/appartement
(26 februari) Dag 13 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(27 februari) Dag 14 : idem
(28 februari) Dag 15 : idem
(01 maart) ..Dag 16 : idem
(02 maart) ..Dag 17 : idem
(03 maart) ..Dag 18 : terug vanaf Miami International Airport.

remon
09-11-13, 09:05
Het scheelt sowieso een boel als je met US airways rechtstreeks naar Tampa vliegt en terug via Orlando.
Scheelt je sowieso € 1.300,00 voor je tickets.
Ja je moet overstappen dat is dan ook het enige 'nadeel'.
Maar ja je kan ook wachten , tot Arke weer wat goedkoper wordt

Teleton
09-11-13, 09:16
@Ik ben er inderdaad achter dat, indien je wat langer wacht met boeken bij Arke, je zo nu en dan voordeliger uit bent. Ik wacht dus nog even.


(14 februari) Dag 01 : vertrek (rechtstreeks) naar Sandford Orlando vanaf Schiphol, met huurauto naar een motel in Orlando en/of omgeving
(15 februari) Dag 02 : naar Tampa naar het hotel of het appartement (84 mijl) , voor de rest geen plannen, zwemmen bij Clearwater Beach
(16 februari) Dag 03 : naar Busch Gardens in Tampa
(17 februari) Dag 04 : rustdag, winkelen in de Mall`s, een beetje sightseeing, naar het Tampa bay Florida Aquarium (+dolphin Cruise?)
(18 februari) Dag 05 : naar Sea World Orlando
(19 februari) Dag 06 : vertrek naar het zuiden van Florida via de westkust: In Fort Myers in een hotel/appartement (127 mijl)


Zo nu en dan loont wachten wel. Maar zie je niet over het hoofd dat je in de vakantieperiode wil reizen? Arke slacht heus de kip met de gouden eieren niet. Je ziet ook nu al dat je voor die week beduidend meer betaald dan in de weken daarvoor en daarna. Het is al vaker gezegd; je kunt het best voor jezelf een bedrag bepalen en dan boeken wanneer zo'n prijs voorbij komt.

Voor wat betreft je route: ik begrijp niet goed waarom je eerst van Orlando naar Tampa tuft om vervolgens voor één dagje SeaWorld weer terug naar Orlando te gaan. En dan de volgende dag weer naar de Westkust....?

Het ligt dan toch veel meer voor de hand om eerst in Orlando te blijven en SeaWorld te bezoeken om vervolgens naar het westen te rijden en Busch Gardens te 'doen"?

Sniper
09-11-13, 10:50
@Teleton: Ik heb in m`n hoofd zo`n 550 p.p. Als het zakt tot die prijs doe ik het ervoor. Vorig jaar trouwens (eigenlijk dit jaar) betaalde ik (was wel in april/mei overigens) 455 p.p. Dan nog 88 euro voor stoelreserveringen erbij. zal nu ook wel weer moeten.
Wat betreft Tampa/Orlando, dat is wel af te rijden, ik zit liever in Tampa dan Orlando. Maar je hebt wel gelijk, misschien even een dagje langer in Orlando voor Sea World en dan alsnog naar Tampa.

@remon : ik zal eens kijken hoe de overstaptijden eruit zien, bedankt voor de tip. Ik kwam van US Airway`s eigenlijk alleen maar reizen tegen via via via met onmogelijke overstaptijden.

Sniper
09-11-13, 11:09
Zo dus ongeveer. Ik denk dat dit wel zo ongeveer de definitieve versie is, Orlando Sandford staat vast als aankomstbestemming omdat dit zo`n lekker klein vliegveld is:p. En dan terug vanaf Miami (nog nooit geweest overigens, zal wel groot zijn).

(14 februari) Dag 01 : vertrek (rechtstreeks) naar Sandford Orlando vanaf Schiphol, met huurauto naar een hotel in Orlando en/of omgeving
(15 februari) Dag 02 : naar Sea World in Orlando
(16 februari) Dag 03 : naar Tampa naar het hotel of het appartement (84 mijl) , voor de rest geen plannen, zwemmen bij Clearwater Beach
(17 februari) Dag 04 : naar Busch Gardens in Tampa
(18 februari) Dag 05 : rustdag, winkelen in de Mall`s, een beetje sightseeing, naar het Tampa bay Florida Aquarium (+dolphin Cruise?)
(19 februari) Dag 06 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(20 februari) Dag 07 : vertrek naar het zuiden van Florida via de westkust: In Fort Myers in een hotel/appartement (127 mijl)
(21 februari) Dag 08 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(22 februari) Dag 09 : idem
(23 februari) Dag 10 : idem
(24 februari) Dag 11 : idem
(25 februari) Dag 12 : naar de Keys via Miami naar Key Largo (204 mijl), daar in een motel/hotel/appartement
(26 februari) Dag 13 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(27 februari) Dag 14 : idem
(28 februari) Dag 15 : idem
(01 maart) ..Dag 16 : idem
(02 maart) ..Dag 17 : idem
(03 maart) ..Dag 18 : terug vanaf Miami International Airport.

Teleton
09-11-13, 16:27
Ik begrijp dat Arke je voorkeur heeft maar US Airways heeft voor die periode vandaag best mooie vluchten voor gemiddeld € 550 pp. Totaalbedrag is € 2200. Fijne vertrektijden, een mooie lay over (2 1/2 uur) op de heen- en een iets minder mooie op de terugreis ( 4 uur) Dat kan korter, maar dan stijgt de ticketprijs. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik lees wel dat Philadelphia een prettig vliegveld schijnt te zijn. Om eerder genoemde redenen zou ik voor jouw periode mijn geld niet op Arke zetten, maar je weet het nooit. Duimen maar, dus!

nicolea
09-11-13, 17:38
Meestentijds is het zo dat wanneer je op een aanbieding wacht, deze niet komt......maar goed, met arkefly weet je het nooit :)

Sniper
10-11-13, 07:02
Time will tell:cool:

Sniper
24-11-13, 02:05
Ik heb afgelopen vrijdag geboekt. Toch maar bij Arke, tickets waren nu 599 pp, nog enigzins boven het budget maar de voordelen waren gewoon te groot (rechtstreeks en via andere luchthaven terug) . Nu verder met het boeken van 4 hotels en/of appartementen en een auto.
Eigenlijk wil ik een losse GPS kopen. Ik heb zelf een TomTom alleen daarvan is het geheugen te beperkt (one) dus daar kan geen andere kaart op helaas. Heeft iemand hier nog wat in de aanbieding of kent hier iemand een (goedkoop) verkoopadresje?
Verder sta ik open voor alle tips met betrekking tot hotels e.d.

Sniper
24-11-13, 15:55
Ik kom deze tegen op internet: Garmin Nüvi 250W met kaart van Noord Amerika. Is dit een goed merk? Ik zie dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn.

Sniper
26-11-13, 14:56
Ziezo, ook de vier hotels geboekt en een auto bij Alamo. We`re ready to go!!:cool:

(vrijdag 14 februari) Dag 01 : vertrek (rechtstreeks) naar Sandford Orlando vanaf Schiphol, met huurauto naar Hotel Extended Stay America-Orlando-Convension Center
(zaterdag 15 februari) Dag 02 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(zondag 16 februari) Dag 03 : naar Sea World
(maandag 17 februari) Dag 04 : naar Tampa naar hotel Gulfview Hotel on the Beach (135 km) , voor de rest geen plannen, zwemmen bij Clearwater Beach
(dinsdag 18 februari) Dag 05 : naar Busch Gardens in Tampa
(woensdag 19 februari) Dag 06 : rustdag, winkelen in de Mall`s, een beetje sightseeing, naar het Tampa bay Florida Aquarium (+dolphin Cruise?)
(donderdag 20 februari) Dag 07 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(vrijdag 21 februari) Dag 08 : vertrek naar het zuiden van Florida via de westkust: In Fort Myers in hotel Tween Waters Inn (202 km)
(zaterdag 22 februari) Dag 09 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(zondag 23 februari) Dag 10 : idem
(maandag 24 februari) Dag 11 : idem
(dinsdag 25 februari) Dag 12 : naar de Keys via Miami naar Key Largo (332 km), daar in hotel Ocean Pointe Suites at Key Largo.
(woensdag 26 februari) Dag 13 : rustdag, sightseeing, zwemmen
(donderdag 27 februari) Dag 14 : bezoek Miami
(vrijdag 28 februari) Dag 15 : idem
(zaterdag 01 maart) ..Dag 16 : bezoek Key West?
(zondag 02 maart) ..Dag 17 : idem
(maandag 03 maart) ..Dag 18 : terug vanaf Miami International Airport (101 km)

ps auto met GPS is zo`n 160 euro duurder. Ik heb voor 55 euro via Marktplaats een GPS gekocht met de kaart van heel Noord Amerika.

Yeehaaw;)

maroussia
12-12-13, 20:26
Hoi sniper,

Beetje late reactie maar super om te lezen dat je al van alles geboekt hebt!

Goeie tip van je gps, wij huren er normaal 1 maar ga zeker ff op internet speuren,
Want wij gaan er 17 februari ook weer lekker heen.
Ik zag zelfs in je reisschema dat we 1 dag in hetzelfde hotel zitten,
Als tween waters inn tenminste ook op captiva island ligt?

Groetjes maroussia

Sniper
12-12-13, 22:27
Hallo Maroussia,

Inderdaad, Tween Waters Inn ligt op zo`n schiereiland (aan Captiva Road), dus misschien zien we elkaar dan nog;). We reizen met twee blonde kinderen van 16 en 10 jaar oud, kan niet missen. De ene loopt de hele dag met de IPhone te whats-appen en de ander ligt waarschijnlijk de hele dag in het zwembad of de zee (samen met ons) lol
Leuk!

Groeten Allard

maroussia
22-12-13, 12:34
Ha ha,
Lekker hoor! Ik hoop dat wij (mijn man en ik) ook lekker in het zwembad of zee liggen!
Ik ben nog nooit in februari daar geweest en hoop natuurlijk op mooi weer, maar het kan vanalles zijn in die periode als ik de statestieken lees, zijn jullie daar al eens geweest in februari?

Groetjes maroussia

Sniper
25-12-13, 06:51
In 2012 zijn wij van 22 februari t/m 4 maart in Fort Lauderdale en Orlando geweest. Gewoon mooi weer gehad (1 dagje regen). Over het algemeen is het weer daar gewoon aangenaam in die periode. Afgelopen keer (april/mei van dit jaar) was het weer aanzienlijke slechter, echt enkele slechte dagen gehad helaas, met veel regen en onweer. Februari/maart blijkt dan toch echt beter te zijn, heb ik gelezen.
We wachten het af:cool:

Grtz Allard

maroussia
29-12-13, 22:19
Oke, nou ja, we wachten het inderdaad maar gewoon af, het is in ieder geval altijd beter als in nederland ;)

Groetjes maroussia

Sniper
20-01-14, 12:18
Change of plan`s. We hebben gisteren de docu BLACKFISH gezien en hebben unaniem besloten om Seaworld dit keer over te slaan. In plaats daarvan gaan we naar Island of Adventure, zijn we nog nooit geweest.

Grtz Allard

Sniper
06-02-14, 02:44
Nog meer veranderingen, we slaan Busch Gardens waarschijnlijk ook over, zijn daar 9 maand geleden namelijk ook al geweest. Daarvoor in de plek gaan we naar Fantasy of Flight (bij Tampa). Ook willen we naar Theater of the Sea (the Key`s), een airboatride over the Everglades (Fort Myers) en de Thriller Boat Tour (in Miami) gaan doen.
Voor de rest alles wat in ons pad komt en leuk lijkt:cool:

Grtz Allard

Digitalman
06-02-14, 06:45
Ben vooral benieuwd naar je ervaringen met Theater of the Sea. Wij willen daar ook heen in april. Laat je weten hoe het daar was?

Bieg
06-02-14, 12:51
Nog meer veranderingen, we slaan Busch Gardens waarschijnlijk ook over, zijn daar 9 maand geleden namelijk ook al geweest. Daarvoor in de plek gaan we naar Fantasy of Flight (bij Tampa). Ook willen we naar Theater of the Sea (the Key`s), een airboatride over the Everglades (Fort Myers) en de Thriller Boat Tour (in Miami) gaan doen.
Voor de rest alles wat in ons pad komt en leuk lijkt:cool:

Grtz Allard

Hoi Allard,

Hou er rekening mee dat Fantasy of Flight maar een paar dagen per week geopend is (volgens mijn zondag t/m donderdag). Zondag is de leukste dag om te gaan, dan zijn er vaak oud-piloten die uitleg geven!
Groeten, Ron en Monique

Sniper
07-02-14, 03:36
Hoi Allard,

Hou er rekening mee dat Fantasy of Flight maar een paar dagen per week geopend is (volgens mijn zondag t/m donderdag). Zondag is de leukste dag om te gaan, dan zijn er vaak oud-piloten die uitleg geven!
Groeten, Ron en Monique

Ow, dat wist ik niet, goed dat je het zegt, thanx! Zondag zijn wij nog niet in de buurt, dat word dus dinsdag, woensdag of donderdag.

@Digitalman (http://www.floridaforum.nl/member.php?15196-Digitalman): Ik ga zeker mijn bevindingen hier posten betreffende ToTS! Wat ik er van gelezen heb moet het erg leuk zijn. Ik heb apart een onderwatercamera gekocht (Olympus Tough TG 830) alleen kwam ik deze week tot de schokkende ontdekking dat ik onderwater natuurlijk geen bal zal gaan zien (ik ben brildragend sinds ik 40 ben:(). Gelukkig kwam mijn opticien met een geniale oplossing: een duikbril op sterkte! Voor ronde de 60 euro heb ik eentje besteld. Weer een zorg minder:cool:

Grtz Allard

hannie
07-02-14, 09:05
Fantasy of Flight is alleen donderdag t/m zondag open. Dus dat zal dan donderdag voor jullie worden!

Sniper
07-02-14, 13:33
Okay! balen trouwens, opticien belde mij op, de bril is 60 euro duurder dan gedacht, hij had verkeerd gekeken. Toch maar gedaan, nou maar hopen dat ie er voor volgende week vrijdag is.....

Sniper
24-02-14, 17:50
Tot nu toe in elke gedeelte van onze vakantie alleen maar heerlijk weer gehad. Vandaag de laatste dag in Tween Waters Inn. Wat is het hier geweldig zeg!! S 'morgens vanaf het balkon dolfijnen en Manatee`s gezien, ook op het strand trouwens. Zit jij hier trouwens nog Maroussia?

Groetjes uit een schitterend stukje Amerika!

Sniper
05-03-14, 23:26
Afgelopen dinsdag weer terug helaas. We waren nog lang niet uitgekeken in Florida, wat een S C H I T T E R E N D land is dit toch!!
Ik heb zelf 10 minuten mogen vliegen in een tweedekker uit 1930 in Fantasy of Flight, echt een ervaring om nooit meer te vergeten. Verder geschoten met automatisch wapens in Lock and Load in Miami, ook echt SUPER. Voor de rest 4 mooie hotels geboekt waarvan de laatste echt waanzinnig was (Ocean Pointe Suites) in Key Largo. Dubbele slaapkamers met twee bubbelbaden, was/doog combinatie en een volledig ingerichte keuken met balkon met uitzicht op zee.
We hebben manatee`s en dolfijnen gezien. Op het strand bij Tween Waters Inn Fort Myers kwamen ze gewoon naar je toe zwemmen, echt niet normaal. Een toffe auto gereden (Dodge Crew Durango SUV, 290 pk) en voor de rest heel veel gezien. Naar Island of Adventure geweest in Orlando, dat was ook heel leuk.
Kers op de taart was toch wel voor ons Theater of the Sea. Ondanks het gepeperde prijskaartje (800 dollar voor 4 personen, incl. zwemmen met dolfijnen) was het iedere cent waard, echt iets wat je nooit meer vergeet, wat een magische dieren! Een mooi en kleinschallig park, niet massaal maar met mooie shows e.d. Ik heb ontelbare films en foto`s gemaakt met mijn onderwatercamera, onder en boven water. Ik zal eens zien of ik deze ergens kan posten hier.
Het enige wat we niet gedaan hebben is een airboatride over de Everglades en The Thriller Tour in Miami. Maar dat doen we volgend jaar gewoon plus alle andere dingen!! Ik ga snel weer kijken voor een nieuw avontuur, intussen maar weer even werken tussendoor:p bah...

Groet Allard

nicolea
06-03-14, 09:43
Genoten zie ik wel.....nog 5 maanden....dan mogen wij ook weer (na 20 jaar)

maroussia
21-03-14, 20:51
Hoi allard

maroussia
21-03-14, 21:00
Beetje late reactie maar fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad!
Wij hebben ook een top vakantie gehad, ik vond alleen captiva island een beetje tegenvallen maar kwam misschien ook door de hardnekkige mist die er hing, toen wij er waren, ook geen manatees gezien, dolfijnen gelukkig wel in andere plaatsen! Vond het hotel ook niet zo, ontbijt daarentegen was wel weer top!
Dat schieten wat jullie gedaan hebben, lijkt mij ook gaaf om te doen(onthouden voor de volgende keer).
Het weer was ook top alleen een paar dagen dikke bewolking in miami en die mist dan maar voor de rest een heerlijke temperatuur en zonnig. Vorige keer waren we in july en dat was echt te heet met die hoge luchtvochtigheid.
We gaan zeker weer terug en dan waarschijnlijk weer in die periode, echt genoten!

Groetjes maroussia

Sniper
29-03-14, 08:48
Beetje late reactie maar fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad!
Wij hebben ook een top vakantie gehad, ik vond alleen captiva island een beetje tegenvallen maar kwam misschien ook door de hardnekkige mist die er hing, toen wij er waren, ook geen manatees gezien, dolfijnen gelukkig wel in andere plaatsen! Vond het hotel ook niet zo, ontbijt daarentegen was wel weer top!
Dat schieten wat jullie gedaan hebben, lijkt mij ook gaaf om te doen(onthouden voor de volgende keer).
Het weer was ook top alleen een paar dagen dikke bewolking in miami en die mist dan maar voor de rest een heerlijke temperatuur en zonnig. Vorige keer waren we in july en dat was echt te heet met die hoge luchtvochtigheid.
We gaan zeker weer terug en dan waarschijnlijk weer in die periode, echt genoten!

Groetjes maroussia

Super om te horen dat het jullie ook zo goed bevallen is! Captive Island was inderdaad vaak gehult in een dikke mist, dat klopt.
Onbijt in Tween Waters vonden wij juist weer wat minder, maar dat is persoonlijk. Hotel was verder okay.
Miami vond ik een ellende om in te rijden, wat een wir-war van wegen....verder absoluut de moeite waard, zeker South Beach, echt geweldig.

Groetjes Allard