PDA

Bekijk Volledige Versie : Mayonaise in restaurants



dave-nicole
17-06-13, 21:50
Hallo allemaal,

Wie herkend het fenomeen dat als je in een restaurant om mayonaise vraagt en men je schaapachtig aankijkt en denkt "Die is gek"

Ik heb gevraagd om:
- mayonaise
- fritesaus

Dit in diverse vormen van accenten...

Curry, ketchup is wel bekend....

Moet ik een ander woord gebruiken???

jarjarbinks
17-06-13, 21:53
Nou wij vragen er ook vaak om en tot nu toe in Florida bijna altijd gekregen. Heel soms hadden ze het niet. Meestal wel dus geen enkel probleem met:

Mayonese (zo spreken wij het uit ;-)

Bieg
17-06-13, 22:29
Probeer eens Honey Mustard. Erg lekker en weer eens wat anders. Hebben ze in vrijwel ieder restaurant.

Ta2 Gerrit
17-06-13, 22:34
Vroeger was dat bijna altijd een probleem, maar tegenwoordig krijg ik, zonder echt vreemde blikken, nagenoeg overal "meejoneez" als ik er om vraag ;)

Tini
18-06-13, 16:43
Het is ons zelfs een keer gebeurd dat er gevraagd werd of we 'meejoneez' bij onze french fries wilden hebben. Weet niet meer in welk restaurant.

dave-nicole
18-06-13, 17:41
Misschien spreek ik het uit in te plat haags, bij MC Donalds, Texas Roadhouse,Wendy's, Denny's, Disney Parken, Tampa Bay Rays etc. heb ik van alles geprobeerd...

dennis-oostveen
18-06-13, 18:03
Je spreekt het uit als meejoneez, maar de Amerikanen vinden het heel raar als je daar je friet in doopt (zie film "Pulp Fiction http://www.youtube.com/watch?v=SLtwFugudZE ). Volgens mij is het na deze film algemeen geaccepteerd dat wij al Europeanen mayonaise gebruiken. In de USA wordt dit gebruikt voor sauzen en dressings.

Ik heb het bij McDonalds tot nu toe meegemaakt dat je voor de majo niet hoeft te betalen, ik kreeg ook altijd veel te veel mee, maar dat geldt voor meer dingen....!

Tans4USA
18-06-13, 19:32
Een aantal jaren geleden keken ze er wel van op als je om meejoneez vroeg maar tegenwoordig kun je het bij heel veel restaurants krijgen bij je patat.
Wat wel lachen is dat ze soms een heel klein schaaltje komen brengen en raar opkijken als je vraagt of iedereen een schaaltje kan krijgen.

hannie
19-06-13, 09:22
Of je kan vragen om Helmann's. Die naam kennen ze wel.

A.Hofman
19-06-13, 09:41
Of je kan vragen om Helmann's. Die naam kennen ze wel.

Ook verkrijgbaar bij oa Walmart. En deze mayo is tenminste wel lekker.

Bosevents
19-06-13, 10:53
ik maak mijn mayo altijd zelf (eigeel zonnebloem olie mosterd peper zout citroensap) en neem het ook me naar restaurants.
Nooit problemen mee gehad

Ta2 Gerrit
19-06-13, 13:50
Ook verkrijgbaar bij oa Walmart. En deze mayo is tenminste wel lekker.

En bij Appie Heijn, dus die staat, naast de Hollandsche, bij ons in de koelkast ;)

Nijntje
19-06-13, 14:33
Kreeg afgelopen mei idd geen vreemde blikken voor de gevraagde meejoneez. In diverse restaurants gedaan waaronder ook Texas Roadhouse, no problemo. Maar als je gewoon mayonaise zegt zoals hier, dan kijken ze wel heel schaapachtig naar je, lol.

corrus
19-06-13, 19:26
ik maak mijn mayo altijd zelf (eigeel zonnebloem olie mosterd peper zout citroensap) en neem het ook me naar restaurants.Doe ik ook altijd in Orlando... :rolleyes:
Maar als je gewoon mayonaise zegt zoals hier, dan kijken ze wel heel schaapachtig naar je, lol.Tja... dat heb je als je in het buitenland bent... :rolleyes:

JKG
19-06-13, 23:51
Nooit last van gehad, maar ik eet het dan ook vaker met ketchup als ik daar ben. Is nog 'gezonder' ook.
Alleen bij Outback bestel ik de aussie fries met mayonaise ("meejoneez" idd).. en heel soms zeg ik dan nog wel 'this is how we eat them in my country', als ze raar kijken. Maar dat doen ze bijna nooit. Op dat moment vragen ze pas of je niet uit Amerika komt en dan waar wel vandaan en hoe lang het reizen is. :)

Maarten-Annique
20-06-13, 14:31
Eigenlijk nooit problemen. Voor onze dochter vragen we altijd wat mayo en die komt er netjes bij.
Longhorn, Outback, Brewery's...no problem.