PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarschuwing: Wachtrijen douane vliegvelden US



betsydijkstra
14-06-13, 13:07
Stond vandaag op de digitale telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21650816/__Wachtrijen_voor_douane_VS_extreem_lang__.html#

Iemand al ervaringen met lange wachttijden? Ben benieuwd wat de wachttijd zal zijn in Miami op 12 augustus....

Lannie
14-06-13, 13:16
Op 2 juli 2011 hebben we ruim 1,5 uur in de rij gestaan in Miami.
Vorig jaar JFK New York 3,5 uur.

Orangedevil
14-06-13, 13:20
3,5 uur NY??? Hadden wij vorig jaar geluk in Juli met maar 10 minuten.
Gelukkig vliegen we dit jaar op Ft.Myers, niet zo groot daar gelukkig.

calypso
14-06-13, 13:36
Heel makelijk na te gaan op deze website wat de gemiddelde wachttijd is http://apps.cbp.gov/awt/

epfan
14-06-13, 14:25
Als ik die tijden zo zie is dat allemaal kort iedereen dat ik al gehoord heb is dit makkelijk een half uur. Nu voor ons in Philladelphia zou dit een 10 minuutjes zijn dat zou wel een enorme meevaller zijn.

elstars
14-06-13, 14:53
Wij stonden eind april in San Francisco 75 minuten te wachten. In Miami vorig jaar op 28 december net iets meer dan een uur.

oma van tijn
14-06-13, 16:16
wij hebben woensdag op JFK misschien 10 minuten moeten wachten en toen waren wij door de douane. Dus heel erg snel van te voren zagen wij de bui ook al hangen. Maar de heren en dames douane hadden een enorm blik los getrokken. Kortom alles ging super snel. het kan dus ook anders ;-)

mblokland
14-06-13, 17:16
Heel makelijk na te gaan op deze website wat de gemiddelde wachttijd is http://apps.cbp.gov/awt/

Deze site is vrij beperkt (fort myers kun je bv niet vinden), deze site geeft dat inzicht wel: http://www.flyontime.us/lines/security

rogzwanenburg
14-06-13, 18:47
vorig jaar augustus bij luchthaven Miami rond de 1,5 uur in de rij gestaan!

Stinsa
14-06-13, 20:11
Het langst was ooit in Atlanta, ruim anderhalf uur waardoor ik mijn aansluiting naar West Palm Beach gemist had (samen met mijn honden...) maar dat was gelukkig makkelijk opgelost door om te boeken na een vlucht die een uur later vertrok.

trails
14-06-13, 20:33
Vorig jaar op JFK ging het vrij snel. In 2010 op Newark ook. In 2008 op MCO duurde het 1½ uur en waren we de laatste die door waren....

corrus
14-06-13, 21:09
Bedoel je: Douane, TSA of Immigration (Border Patrol)... Daar zit nog al een verschil in... :D

Trouwens... Iedere keer ben ik toch wel heel erg blij als ik langs de rijen loop naar Global Entry kiosk. Zo gepiept.

ronenivonne
15-06-13, 06:45
Afgelopen Mei in Miami hebben wij ook ook een 45 min in de rij gestaan.

cindy74
15-06-13, 10:01
Boj fort myers was het in april zo een 10 min .

axzel
17-06-13, 11:28
Bij de Douane wacht je niet, het is de paspoort controle en dat wordt door immigrations gedaan (CBP). Waarom iedereen het altijd douane noemt snap ik nog steeds niet, die doen toch echt wat anders....

Ta2 Gerrit
17-06-13, 14:50
Ach, Axzel, dat is al zo ingeburgerd. Dat is niet alleen voor de US zo, kijk maar eens hoeveel mensen op Schiphol de jongens en meisjes van de KM douane noemen, terwijl dat ook gewoon paspoortcontrole is.

axzel
17-06-13, 19:07
Is ook zo, maar daarom klopt het nog niet ;)

JKG
21-06-13, 22:49
In februari hebben we iets van 2,5 uur er over gedaan om door immigratie, douane en opnieuw controle te komen op Washington Dulles.
Ik heb een slechte knie, dus dat was echt afzien (en meteen een goede test hoe lang ik het kan volhouden). Die laatste controle snap ik niet, je komt uit het vliegtuig, geeft je koffers af en je gaat in principe naar de terminal. Wat moet er tussentijds gebeuren? Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je dan iets ondertussen krijgt van een vliegveldmedewerker.

Uiteindelijk ruimschoots onze vlucht gemist en een andere vlucht zat vol, dus dat was een dag minder vakantie op de plaats van bestemming en zelf nog een hotel moeten regelen. Hallelujah voor voip via mijn tablet om belkosten te drukken en heel erg blij met de annuleringsverzekering die de hotelkosten, het ontbijt en de gemiste dag villa en autohuur hebben terugbetaald.

De reden dat het allemaal zo traag ging was dat er redelijk wat mensen stonden, maar er ook maar een beperkt aantal hokjes open zijn. Ze kennen nog niet de formule van bijv. Jumbo (4e in de rij, kassa erbij). Het is eerder 'grote lange rij? Hokje minder'. Waar de U.S. Citizens door kunnen lopen, staan de mensen die extra geld in het land komen brengen urenlang te wachten. Gooi dan daar een paar dicht en bij de visitors wat extra hokjes open. Daarnaast schiet het ook niet op als ze soms mensen voor laten dringen zonder duidelijke reden, maar ruzie maken doe ik liever niet met een immigration officer. Ja en amen... en natuurlijk een afdruk van al mijn vingers.

Maargoed, ook wel eens binnen een kwartier a 20 minuten door alles heen geweest van immigratie tot de terminal.
De reden van deze vertragingen was mogelijk de Super Bowl de dag er na en dat het een zaterdag was. Ik had een note to self gemaakt; nooit meer op zaterdag vliegen en een week Florida is echt te kort (normaal gaan we langer, dit was even een tussendoortje ivm dat we later het jaar gingen trouwen en nog op huwelijksreis gingen, wat genoeg kost).

Maar tijdens de huwelijksreis naar Mexico heb ik ook behoorlijk lang in de rij gestaan hoor (anderhalf uur ofzo), dus of Amerika nu zo'n uitzondering is?

Ebelix
22-06-13, 04:30
Amerika is geen uitzondering. In Rusland of Turkye sta je ook zo maar anderhalf uur te wachten voor immigrations.

De reden dat je weer security moet is het feit dat je iets hebt kunnen pakken uit je ruimbagage wanner je deze door customs brengt.

JKG
23-06-13, 21:09
Ah Ebelix, even niet aan gedacht. :) Het kost in elk geval behoorlijk veel tijd soms. Het is gewoon net hoe de situatie is. De laatste keer hadden we gewoon extreme pech (de hele vakantie).
Dus de volgende keer gaat alles goed en snel. :)