PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida ipv meivakantie in de zomermaanden?



abreukel
14-06-13, 10:43
Wij hadden het idee (eigenlijk nog steeds) om in mei 2014 twee weken naar Florida te gaan. Nu zijn op dit moment een aantal zaken nog niet helemaal helder (lengte meivakantie, data cito toets van 1 van mn meiden) etc.
Dus nu zijn we in twijfel over de meivakantie en vroegen ons af of we de vakantie ook kunnen verplaatsen naar de zomervakantie en wat zijn hiervan de voor- en nadelen.
Heeft iemand evt ervaring met een alternatief voor de zomervakantie ipv Florida bijv. meer naar het noorden? Rockies??

hannie
14-06-13, 11:00
Tja, dilemma hoor. Wij vinden de meivakantie de ideale tijd om naar Florida te gaan. Onze zoon heeft helaas ook volgend jaar maar 1 week meivakantie.
In de zomer is het natuurlijk veel heter, vochtiger, drukker, duurder en je hebt kans op orkanen. Wij zijn nu 2x in de zomer geweest en 2x een orkaan kunnen ontlopen, die op het laatst toch net een iets andere route koos.
En alternatieven zijn er natuurlijk genoeg. Als je geen kans op orkanen wilt hebben kan je denk ik beter richting het westen gaan. bv Californie, Utah Nevada, Arizona.

Orangedevil
14-06-13, 17:00
Ik zelf ben niet zo van in de Meivakantie gaan. Zelf moeten we nu voor de 2e keer tijdens de schoolvakanties gaan.
In de meivakantie kan je altijd maar maximaal 2 weken gaan en dat vind ik te kort voor zo'n verre reis en het is wel je ''grote'' vakantie. Verder vind ik het altijd heel vroeg en als je terug bent moet je heel de zomer werken.
Qua temperatuur is het in de zomer wel warmer maar vond het eigenlijk wel meevallen. In April hebben we ook dagen gehad dat de mussen van het dak vielen. Qua drukte was het wel drukker in de zomer maar ook dat had ik erger verwacht. Bij Soarin en Midway Mania staan altijd lange rijen, zomer of lente.

Het was wel natter dat wel. Verder moet je wat plannen. Als je wat later wil eten heb je kans dat je lang moet wachten dus vroeg eten loont. Verder moet je vroeg naar de parken gaan want dan is het nog redelijk rustig. Dat geld ook voor de waterparken. Bedjes genoeg bij opening en je kan de top glijbanen zonder wachten doen.