PDA

Bekijk Volledige Versie : Route: Van Orlando naar de Golfkust (en andersom)



moonlight91
07-06-12, 15:37
vorig jaar zijn we in 2x van Naples naar Orlando gereden
Naples/Sanibel I/Sarasota daar overnacht
en vervolgens Sarasota via BG in Tampa naar Orlando gereden

nu ben ik aan het kijken om deze rit in 1x keer te doen zonder overnachting
zoals alles leiden er meerdere wegen naar rome....

wie heeft er leuke suggesties , mag vanalles zijn,want we willen natuurlijk een paar mooie of 1 hele leuke tussenstop maken
wij vertrekken als we vakantie hebben altijd rond 8.30/9.00 uit ons hotel (en zouden dan in dit geval rond 19.00 toch wel in orlando willen zijn)

we reizen met 2 volw. en een kind van 11 jaar .....en misschien gaat oma de eerst volgende keer mee

chippie
07-06-12, 16:57
Wij zijn vorig jaar van Naples naar Orlando (Kissimmee) gereden (http://chippie777.blogspot.nl/search?updated-max=2011-08-20T03:09:00%2B02:00&max-results=10). Wij moesten toen rond een uur of 4 in de middag de sleutel van de villa ophalen. De afstand is niet al te groot, voor ons ongeveer 4 uur rijden. Wij hebben toen een tussenstop gemaakt bij boggy creek airboat tours (http://www.bcairboats.com/). Dat was een prima tussen stop, maar niet voor een hele dag.

trails
07-06-12, 21:08
Je kunt gaan via Myakka River State Park en dan nog in Lake Wales naar Spook Hill.

moonlight91
08-06-12, 10:53
boggy creek zijn we 2 jaar geleden geweest

@trail..ik ga eens googlen

ellen.kr
08-07-12, 10:36
Moonlight, wij zijn vorig jaar vanaf ongeveer Fort Meijers van de highway afgegaan, en hebben, zeg maar, de 'provinciale weg' genomen (de 31 en 17), wat de Routeplanner trouwens aangeeft als de snelste route van Naples naar Orlando.
wij vonden het een mooie route, die je een heel ander stukje Florida laat zien. Veel dorpjes met alleen maar Zuid-Amerikanen/Mexicanen en een mooi stukje natuur. Je doet er maximaal 4 uur over.

Manutdboy
22-01-13, 13:41
Hey,

Wij rijden tijdens onze reis van the keys naar Seaworld. Wij bezoeken ondertussen de everglades en dan overnachten we in Naples. Vanaf Naples naar Seaworld heb ik nog 2 dagen gerekend. We rijdenlangs Sanibel Island. In welke plaatsje(Tampa, St Petersburg, Clearwater) zouden wij het best overnachten (prijs/sfeer verhouding).

pixiedust
22-01-13, 19:03
Dat ligt er helemaal aan wat voor sfeer je zoekt...wil je bijvoorbeeld nog naar het strand is Clearwater erg leuk (gezellig pier...mooie strandjes), Tampa heeft wat meer op shopgebied en je kunt naar Busch Gardens. St. Petersburg zit daar een beetje tussen in. Aan het strand zijn de hotels wat duurder, maar er zijn best leuke deals te vinden. In Tampa heb je wat prijs betreft ook allerlei mogelijkheden...in alle plaatsen die je noemt kun je je 2 dagen prima vermaken.

annemieke
12-06-13, 15:47
na drie dagen Orlando verplaatsen wij ons half augustus naar Fort Myers Beach.
zit alleen nog te twijfelen of we via de kust (eerst richting Tampa, bij St.Petersburg de brug over en dan over de 41 naar beneden) zullen rijden of dwars door het binnenland (de 17)
Denk dat de kust-weg erg druk zal zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er in het binnenland ook nog wat leuks te zien op die hoogte (sinaasappel velden, oude stadjes oid)?

mblokland
12-06-13, 23:42
Binnendoor is oersaai, vorig jaar gedaan. Volgens de navigatie systemen wel de snelste route maar je komt veel stoplichten tegen die de snelheid er behoorlijk uit haalt.

Ik zou de kust route nemen!

Bullyleo
13-06-13, 00:06
Binnendoor is inderdaad nix aan. Volgens vrienden die in Ft. Myers wonen zitten daar ook stukken tussen waar je als toerist beter niet stil kan komen te staan. Ze adviseerden ons in ieder geval om de tank goed vol te gooien. Wij zijn toen met hun samen naar Orlando gereden en ik vond het eerlijk gezegd inderdaad een behoorlijk saaie route waar ook nog eens behoorlijke stukken tussen zaten die verwoest waren door hurricanes en nooit waren opgeruimd.

robisjo
13-06-13, 15:06
Wij sluiten ons aan bij de twee al gegeven reacties.
Wij hebben hem in 2011 gedaan alleen andersom, en wij vonden het ook een saaie route waar niets te zien is.
Wij hebben ons niet onveilig gevoeld onderweg

Sjon, Bianca en Romy

masch
13-06-13, 18:00
Wij zijn onlangs ook binnendoor gegaan. Inderdaad een lang en saai stuk met veel stoplichten, maar voelde me niet onveilig.

annemieke
14-06-13, 18:49
okay, bedankt voor de reacties. Dan wordt t waarschijnlijk toch de kustweg...gister 3 dagen bij onze vakantie aangeplakt, dus dat geeft wat meer tijd! :D

Orangedevil
14-06-13, 19:28
Wij vliegen op en van Ft.Myers dus we moeten de trip 2 keer maken. Op de heenweg nemen we de snelweg en gaan dan halverwege een paar uurtjes naar Busch Gardens en terug nemen we ook de snelweg. Dat is toch een stuk fijner dan die boemelweg(27) door het binnenland. Je rijd dan ook een stuk wat je altijd rijd van Orlando naar Legoland en met al die stoplichten pffff.

annemieke
13-08-13, 01:24
eigenwijs, maar toch vandaag de route binnendoor genomen. en goed bevallen, ik heb natuurlijk geen vergelijk, maar vond dat we lekker opschoten. er zijn inderdaad heel was stoplichten en de maximum snelheid wijzigt heel vaak, maar wij vonden het wel prettig. geen moment onveilig gevoeld, het was (ondanks maandagochtend) niet druk en er waren langs de hele route meer dan genoeg benzinestations.

cindy74
17-08-13, 20:15
Stja ik vond het ook leuk een keertje de andere kant te zien .....