PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Tom_V: Ronde van Florida, maart 2014



Tom_V
09-06-13, 20:24
Hallo iedereen

Vorige week hebben wij (m'n vriendin en ik) onze vlucht geboekt en vertrekken bijgevolg in maart 2014 op onze eerste Florida reis. Na New York vorig jaar zijn we aan onze tweede VS-trip toe. Waar we in NYC voldoende hadden aan Manhattan willen we het nu over een andere boeg gooien en een wagen huren om een staat te gaan verkennen: Florida dus.

NYC was op zich schitterend, maar men zegt vaak dat dit de meest Europese stad van de VS is. We willen deze keer proeven van wat echtere Amerikaanse cultuur.

We hebben een ambitieus schema opgesteld maar zitten nog met enkele gaten die we graag, op raad van ervaren Florida reizigers, zouden invullen. Het gaat vooral om Dag 3 en 4, maar tips voor de overige dagen zijn ook bijzonder welkom.
Wat ons vooral interesseert: dingen die typisch Amerikaans zijn (het lokale karakter), stedelijke omgevingen, dingen die je als toerist en niet toerist moet gezien hebben ('s werelds grootste appelsien klinkt gek, maar we staan voor al zo'n dingen open)
Wat ons niet interesseert: boottochtjes.

Ons schema tot hiertoe
Dag 1: Aankomst 's avonds in Miami
Dag 2: Bezoek Everglades (Everglades Safari Park) / Islamorada
Dag 3: Vertrek 's ochtends uit Miami richting West Palm Beach... wat zijn de must do's/sees tussen Miami en WPB?
Dag 4: Vertrek 's ochtends uit WPB richting Orlando... wat zijn de must do's/sees tussen beide steden, zowel langs de kust of via het binnenland
Dag 5: Bezoek Daytona Beach / Orlando
Dag 6: Walt Disney World
Dag 7: Walt Disney World
Dag 8: Vertrek 's ochtends uit Orlando richting Fort Meyers via Tampa / St. Petersburg
Dag 9: Vertrek 's ochtends uit Fort Meyers richting Miami om Miami te bezoeken
Dag 10: Vertrek 's middags uit Miami

Mushu
09-06-13, 22:01
Welkom op het forum! Goed idee om Florida te gaan bezoeken. Maar ik moet toch even kwijt dat NY city nou niet echt de meest Europese stad van de VS is. Ik heb altijd gehoord dat dat Boston is. Aangezien ik een tijdje in de buurt van Boston heb gewoond en ook een paar keer in NY city ben geweest, kan ik je vertellen dat beide steden niet Europees zijn (of er op lijken en dan als er gekozen moet worden Boston nog wel het meest). Maar dat doet er verder niet toe... De VS is groot en je zal zien dat Florida heel anders is dan NY maar ook dan veel andere staten. In ieder geval ga je naar Walt Disney World en dat is zeker Amerikaans en ook heel erg leuk. Wat mij betreft zijn twee dagen voor WDW lang niet genoeg maar ik ben dan ook WDW verslaafd.
Verder zijn er op het forum velen die je wat meer over de rest van Florida kunnen vertellen, ik houd het meestal bij WDW. Maar ik weet zeker dat voor Miami iedereen je zal aanraden om het Holocaust memorial te bezoeken, erg indrukwekkend.
Veel voorbereidingsplezier toegewenst.

colt2181
13-06-13, 13:54
Welkom en veel plezier met de voorbereiding maar neem 1 ding aan 1 keer Florida en je bent verslaafd. je kan nu nog terug ;)

marjolijne
13-06-13, 14:23
Hai welkom op het forum.
Ik zou de planning iets anders doen.
Dag 3 overnachten in Daytona beach.
Als je eerst naar Orlando gaat is het een beetje heen en weer rijden.
Dan de volgende dag naar Orlando, is rond 1 tot 1,5 uur rijden.

Ik zou dag 9 inplannen voor de Everglades, daar rij je die dag toch doorheen om weer naar Miami te gaan.
Je hebt dan wel tijd om een airboat toer te doen enzo.

Je kan trouwens ook makkelijk in 1 dag van Miami naar Daytona rijden of misschien naar Kennedy space center.
West Palm beach vond ik persoonlijk niks, tenzij je van hoge hekken houdt.

Misschien iets van:
Dag 3 Miami - Cocoa beach
Dag 4 Cocoa beach (bezoek Kennedy space center)- Daytona Beach
Dag 5 Daytona Beach- Orlando

Ta2 Gerrit
13-06-13, 14:47
Hai welkom op het forum.
Ik zou de planning iets anders doen.
Dag 3 overnachten in Daytona beach.
Als je eerst naar Orlando gaat is het een beetje heen en weer rijden.
Dan de volgende dag naar Orlando, is rond 1 tot 1,5 uur rijden.

Dan moet je er in Maart wel even rekening mee houden dat er een paar evenementen in Daytona gaande zijn waardoor de overnachtingsprijzen zo maar kunnen verdubbelen of nog hoger. Dat is het ritje Orlando/Daytona v.v. wel waard hoor ;)

Wat betreft Everglades heb je wel gelijk, die zou ik ook aan het eind doen. Je komt er dan toch langs/door.

marjolijne
14-06-13, 11:34
Dat is idd een puntje.
Eerste even kijken of er wat is in Daytona Beach.
Maar Daytona is wel erg leuk om te bezoeken.

Tom_V
18-06-13, 09:58
Welkom op het forum! ... Maar ik weet zeker dat voor Miami iedereen je zal aanraden om het Holocaust memorial te bezoeken, erg indrukwekkend.
Veel voorbereidingsplezier toegewenst.

Bedankt. Ik las hier - en zowat overal - inderdaad dat het Holocaust memorial indrukwekkend is. Het staat dus zeker op onze to-do lijst. Als het maar de helft van de atmosfeer van het 9/11 memorial opwekt, dan is het al meer dan de moeite. Laatstgenoemde plek was een ongekende mix van emoties. Ontzag, ongeloof en treurnis enerzijds en de schaduw van de hoop anderzijds...

Tom_V
18-06-13, 10:10
Ik zou dag 9 inplannen voor de Everglades, daar rij je die dag toch doorheen om weer naar Miami te gaan.
Je hebt dan wel tijd om een airboat toer te doen enzo.

Klinkt zeker niet onlogisch. Die dag hadden we zo gepland omdat we er van uit gaan dat een bezoek aan de Everglades (airboat tour) niet gek veel tijd in beslag zal nemen en we hadden dus gedacht om die dag te combineren met een namiddag Keys. Hier rond nog twee vraagjes
1) Zo'n airboat tour... voor iemand die nogal gevoelig is aan zeeziekte valt dit niet te vergelijken toch? We deden ooit een dolfijn spotting tochtje voor de kust van Tenerife en voor m'n vriendin was dit alles behalve een pretje. :( Mijn redenering is dat zo'n airboat tour meer te vergelijken valt met een snel ritje over een hobbelige weg dan met een bootervaring op open zee. Iemand die hier uitsluitsel kan bieden?
2) Als je niet te ver wil doorrijden op de Keys, dan vermoed ik dat je echt niet verder moet gaan dan Islamorada. Maar wat is op die strook dé plek die je gezien moet hebben?


Je kan trouwens ook makkelijk in 1 dag van Miami naar Daytona rijden of misschien naar Kennedy space center.
Kennedy Space Center lijkt ons ook wel leuk. Trek je hier een hele dag voor uit, of is dit meer iets waarvan je zegt: na 4 uur heb je 't wel gezien?


West Palm beach vond ik persoonlijk niks, tenzij je van hoge hekken houdt.
Een grote gevangenis? ;)
Of gewoon totaal oninteressant?

marjolijne
18-06-13, 21:43
Kennedy Space Center lijkt ons ook wel leuk. Trek je hier een hele dag voor uit, of is dit meer iets waarvan je zegt: na 4 uur heb je 't wel gezien?


Een grote gevangenis? ;)
Of gewoon totaal oninteressant?


Ik denk dat je voor Kennedy Space Center zo rond de 4 tot 6 uur kan uitrekken.
Maar gelang de interesse. Wil je ook nog een Imax film kijken dan kan het nog wat langer duren.
Ons eerste bezoek aan KSC was 1 dag en de volgende dag nog wat uurtjes.
Ons tweede bezoek (met kids) was zo'n uur of 5. Maar daar hebben we wel wat overgeslagen.

West Palm Beach Totaal oninteressant (Voor mij dan)

Bosevents
19-06-13, 14:14
Miami vond ik niet zo interessant maar dat zal ook wel een kwestie van smaak zijn.
Ik vond het aandoen als vergaande glorie en lang niet zo de relaxde sfeer als elders langs de kust

trails
19-06-13, 16:37
Laatstgenoemde plek was een ongekende mix van emoties. Ontzag, ongeloof en treurnis enerzijds en de schaduw van de hoop anderzijds...

Dat vonden wij ook toen we er vorig jaar waren. We vonden het 9/11 Memorial héél indrukwekkend.
En ook wij gaan (in februari) naar het Holocaust Memorial.