PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Digitalman: Rondreis April/Mei 2014



Digitalman
08-06-13, 12:54
Wij zijn een gezin met 2 dochters (11&14 als we gaan) en willen graag volgend jaar mei vakantie twee weken naar Florida. We hebben nog niets geboekt, dus begin en eindpunt staan nog open. Wat is trouwens de beste / goedkoopste plek om heen/vandaan te vliegen? Een grove planning is als volgt:

Dag 1 Heenvlucht Dusseldorf - Orlando
Dag 2 Orlando
Dag 3 Orlando (park bezoeken)
Dag 4 Orlando
Dag 5 Orlando (park bezoeken)
Dag 6 Orlando - Sanibel
Dag 7 Sanibel
Dag 8 Sanibel - Naples
Dag 9 Naples (Everglades bezoeken)
Dag 10 Naples - Key Largo (of Islamorada)
Dag 11 Key Largo
Dag 12 Key Largo
Dag 13 Key Largo - Orlando
Dag 14 Terugvlucht Orlando - Dusseldorf

Het kan natuurlijk ook ergens anders beginnen en starten, het is maar een eerste aanzet. We hebben dan 3 reisdagen, waarvan de langste 4,5 uur is. Miami heb ik niet opgenomen. Ik weet niet of we hier ook naar toe zouden 'moeten'.

We zijn al 4 keer naar de US geweest (waarvan 2 keer met een RV) aan de Oostkant. Nu willen we met een auto. Hier hebben we ook nog geen ervaring mee. Ik sta open voor alle suggesties!

travelbug
08-06-13, 18:07
Hi, volgens wat ik op het internet heb gelezen is er op Key Largo niet zo veel te beleven. Wij rijden van Ft Myers over de Everglades naar Key Largo (1 nacht) en van daaruit verder naar Key west (3 nachten).
We verblijven ook een nachtje op Marathon.
Binnen een paar weken kan ik effectief vertellen hoe het is meegevallen :-)

Tans4USA
08-06-13, 20:09
Welkom en succes met jullie plannen.
Om de lange rijtijden te voorkomen zou je er misschien voor kunnen kiezen om met deze route vanaf Miami terug te vliegen i.p.v. terug te rijden naar Orlando.

ronenivonne
08-06-13, 21:29
Reis ziet er erg leuk uit!!

Buiten het John Pennekamp Coral Reef is er volgens mij niet zoveel te doen op Key Largo. Wij zijn er in 2010 geweest en hebben er 1 overnachting gehad.
Op Key West daar integen is genoeg te doen, erg erg leuke plaats!!!
Je zou als je vanuit Naples de Everglades bezoekt, door kunnen rijden die dag richting Miami........je bent toch al een stuk op weg als je richting Everglades gaat. Hoef je niet op en neer, is maar een idee/ tip.

Digitalman
08-06-13, 22:21
Dank voor de tips allemaal!

@Tans4USA: op zich goed idee, maar is het niet een stuk duurder om een van een andere plek te vertrekken dan je aankomt? En de autohuur is dan ook meer, volgens mij.

@ronenivonne: waar kun je het best de Everglades bezoeken dan? En vanuit Miami eerst naar de Keys en daarna langs Miami weer naar Orlando?

En is Islamorada dan de moeite waard!

trails
09-06-13, 08:12
De vluchten zijn vaak niet duurder en de autohuur ook niet omdat je binnen dezelfde staat geen afleverkosten hebt.
Met jullie schema zou je dan een extra dag hebben.

houtsie
09-06-13, 09:17
Wij vonden islamorada erg tegenvallen wij hebben daar 2 nachten overnacht vanwege het dolfijnen zwemmen. Daarna 2 nachten Key West geweest vonden ook wij helemaal geweldig genoeg te doen en te zien. Succes met de voorbereidingen

Digitalman
09-06-13, 11:40
De vluchten zijn vaak niet duurder en de autohuur ook niet omdat je binnen dezelfde staat geen afleverkosten hebt.
Met jullie schema zou je dan een extra dag hebben.

Dan zou ik inderdaad een open jaw ticket nemen, maar dan beginnen in Miami en eindigen in Orlando, dus de route richting omgooien.

en voor de Keys vroeg ik me af of het de rit waard is om helemaal naar Key West te rijden en daarom overwogen om te stoppen bij een van de andere Keys. Maar als ik de reakties lees, is Key West dus wel de moeite waard!

ronenivonne
09-06-13, 13:02
Key West is echt de moeite waard!!!! Wij vonden het echt super en komen er zeker nog een keertje terug!! Op Key West is veel meer te doen als op de andere Key's. Je kunt er ook een trolley tour doen met een hop on hop off bus bv, de bekende zonsondergang daarzo, heerlijk strand, leuke terasjes ook, echt hele gezellige plaats.

Als je van de West kust naar de Oostkust rijd via de Tamiami Trail ( 90 ) kom je genoeg plekken tegen waar je een "rit" over de everglades's kunt doen met zo'n air boot. Echt leuk om te doen. En wij vonden deze weg rijden ook erg leuk, ergens stoppen onderweg kopje koffie doen aan de everglades's...............

travelbug
09-06-13, 13:52
Wij hebben in the everglades ook een airboattour gepland (gisteren geresrveerd :p) en we willen ook graag shark valley bezoeken op weg naar Key Largo. Ik las ook al dat Islamorada niet echt de moeite is, behalve dan om een lunch of dinner te nemen in Morada bay café.

cant51
09-06-13, 17:51
Key West is super, en zo veel te doen, als het kan er zeker naar toe gaan, met de zonsondergang naar Key West Mallory square, erg gezellig, daarna lekker Duval Street aflopen en in een van de bars een gezellig drankje doen.

Digitalman
12-06-13, 18:00
Oke, ik denk dat we Key West gaan opnemen in de route! Voor wat betreft de Everglades, zouden we dan kunnen volstaan met een bezoek als we op doortocht zijn van West naar Oost, of is het toch verstandiger een dag speciaal te reserveren voor de Everglades? En als we de Everglades willen bezoeken, kunnen we dat dan het best vanuit het Oosten doen (bijv Florida City) of vanuit het Westen (bijv. naples)?

katrien.vt
13-06-13, 08:38
Hallo

Wij deden met onze jongens van 4, 7 en 10 de volgende route de voorbije paasvakantie:

1. aankomst Miami
2. Miami South Beach & Holocaust memorial
3. Via Everglades (route naar Flamingo) naar Marathon
4. Seven miles bridge en Bahia honda state park
5. Key west met privé boottocht
6. Via Everglades (Shark Valley en airboat tour) en Naples Pier naar Fort Meyers
7. Regen- en rustdag
8. Sanibel en Captiva - 's avonds naar St Pete Beach
9. St Pete en Dali museum - in de namiddag naar Orlando
10. Seaworld
11. Rustdag: bezoek aan Disney hotels (Animal lodge en Art of Animation) met diner in Boma
12. Magic Kingdom
13. Cocoa beach
14. Kennedy space center - 's avonds naar Miami
15. Venetian pool en weer naar huis

In bold staan onze slaapplekken.

Oorspronkelijk plan was om op dag 7 naar Sanibel en Captiva te gaan en op dat 8 via Myakka state park naar St Pete Beach te gaan. Nu was het bezoek aan St Pete beach véél te kort. Maar de regen en een oorontsteking deden de plannen wijzigen.

Wij vonden Key West niet echt de moeite: net een circus. De boottocht van een halve dag was wel super! Maar wij hadden natuurlijk jonge kinderen bij en het was behoorlijk warm. We vonden Marathon een prima uitvalsbasis voor Key West.

Veel succes met de planning!

Katrien

Innoveda
13-06-13, 21:21
Je kunt natuurlijk ook tickets en een auto boeken en daar ter plekke bekijken wat je graag wil doen. Lekker flexibel en je kunt je aanpassen aan wat je onderweg tegenkomt. Hotels/motels zijn er genoeg. Wij hebben in dezelfde periode een rondreis (3 weken) gemaakt met onze twee dochters van 1 en 3. Met wat oudere kinderen is het natuurlijk wel wat anders, maar het is zeker goed mogelijk. Dus als je van een beetje avontuur houd is dat ook een optie. Ons reisschema staat in het betreffende topic.

Qua route zou ik in twee weken inderdaad beginnen in Miami en eindigen in Orlando. De Keys vonden wij heerlijk relaxed en wij hebben er 5 nachten geslapen. 3 nachten op Key Largo, 1 op Marathon en 1 op Key West. Wij zijn op weg van Key Largo naar Naples bij Florida City de Everglades in geweest. Heel mooi, maar het was erg warm die dag, dus we hebben er maar 1 wandeling gedaan. Er was veel meer te zien, maar daar hadden we geen tijd voor. Bij Shark Valley zijn we nog even gestopt, maar voor een tramtour hadden we helaas geen tijd. Dat is volgens mij best leuk, maar duurt 2 uur (op vaste tijden). Airboot tour hebben we niet gedaan omdat onze kinderen nog te klein zijn.

Succes met plannen, want het sowieso heerlijk daar. Veel plezier met de voorpret!

trails
14-06-13, 08:11
Op Key West kun je (zeker als jullie van katten houden) ook naar het Hemingway House gaan, de daar tegenover gelegen vuurtoren, op Duval St. is een Butterfly Conservatory, Turtle Kraals is leuk (en kun je heerlijk eten), inderdaad de trolley tour, ach, het is er gewoon ontzettend leuk!!

Digitalman
19-07-13, 12:42
Terug van een vakantie in Europa en nu echt beginnen met het plannen van de Florida reis volgend jaar! We hebben twee weken en ik twijfel nogal of we een hele week moeten 'reserveren' voor een villa in Orlando omgeving. Dan hebben we nog maar een week voor de rest (Miami, Keys, Everglades, strand). We willen graag een of twee dagen een park bezoeken in omgeving Orlando, maar om dan gelijk een week een villa te huren...

Kun je ook een villa huren voor bijv. 4 dagen of gaat dat alleen per week? Of hebben jullie tips voor alternatieven. Idealiter zou ik een dag of 4 in omgeving Orlando blijven.

Digitalman
09-08-13, 23:09
Inmiddels een wat aangepaste planning. We hebben een mooie vlucht op Fort Myers gevonden en starten en eindigen dus daar.

Dag 1 Aankomst Fort Myers, overnachting Naples
Dag 2 Naples
Dag 3 Rijden naar Key Largo, onderweg Everglades
Dag 4 Snorkelen in Pennekamp, rijden naar Key West
Dag 5 Key West
Dag 6 Key West, theatre of the Sea zwemmen met dolfijnen
Dag 7 Key West
Dag 8 Rijden naar Miami
Dag 9 Miami
Dag 10 naar Clermont, villa
Dag 11-14 Clermont, bezoek 2 parken
Dag 15 rijden naar Fort Myers en terugvlucht.

ziet dit er uit als een goede route?
Welke 2 parken zouden het leukst zijn voor een gezin met twee puberdochters?
Wat is een goed autoverhuurder?
Ervaringen met Theatre of the Sea?

bluedolph1n
10-08-13, 09:52
Ik denk dat het voor een ieder weer anders is, maar persoonlijk zou ik 1 dag Key West weghalen, en nog een dag in de buurt van Napels blijven, of een extra dag in de villa. Parken vind ik lastig om advies te geven, sommige zijn dol op Disney, anderen houden weer meer van Universal, of Seaworld. Wij zouden voor een Disney park kiezen, ik denk Epcot, en Sea world. Wij hebben de auto altijd bij Alamo gehuurd, maar via een Duitse broker. Hier op het forum zag ik dat je o.a. via een Britse site goedkoop een auto kan huren, ik zou zeggen, kijk daar even: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4324-Autohuur-uscarhire-co-uk-com

Moolenschotjes
10-08-13, 11:19
Zie dat jullie al aardig al het plannen zijn. Key West is super leuk om te doen.
Onderweg zeker even stoppen bij Islamorada Bay - geweldig mooi daar.

Wij zijn afgelopen zomer geweest en het is zo goed bevallen dat we in 2014 weer gaan...
Voor afgelopen vakantie hebben we een RoadBook gemaakt waarin misschien informatie voor jullie vakantie in staat.
Deze kan je downloaden op ons reisblog.

Digitalman
10-08-13, 17:29
@Moolenschootjes. Net jullie blog doorgenomen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt, en wat een mooie hotels! Hadden jullie die van te voren geboekt? En fietsen in Miami is ook een goed idee!

Moolenschotjes
10-08-13, 22:01
@Digitalman, wij hebben alle hotels van te voren geboekt omdat we met kinderen zijn. Daarnaast is het ook relaxed als alles geregeld is. Veel opgezocht op Expedia, maar alles rechtstreeks bij de hotel websites geboekt.

Fietsen in Miami was erg leuk, maar eigenlijk zijn wij iets te kort gegaan (half uurtje - 45 min.)
Ook de Pirate - Ducktours was leuk om te doen.

Digitalman
05-03-14, 15:45
Planning is inmiddels definitief:

Zaterdag, aankomst Fort Myers, doorrijden naar Naples
Zondag, Naples - bijkomen in Naples
Maandag, Naples - via Everglades naar Islamorada
Dinsdag, Islamorada - snorkelen in John Pennenkamp SP
Woensdag, Islamorada - Theater of the Sea en doorrijden naar Key West
Donderdag, Key West
Vrijdag, Key West
Zaterdag, Key West - naar Miami
Zondag, Miami
Maandag, Miami - rijden naar Clermont
Dinsdag - Zaterdag, villa in Clermont.

In Key West wil ik graag een dagje fietsen huren en het eiland rondfietsen. Tevens wellicht een bezoekje aan Bahia Honda SP.
In Miami doen we op zondag een Hop on Hop off bus.
In Clermont hebben we 4 volle dagen, waarvan we er een naar Seaworld gaan en een naar IoA. Ook willen we nog een dagdeel gaan shoppen en een dagdeel gaan canoen bij Wekiwa Springs.

Oh, en we houden een blog bij!
http://reisflorida2014.blogspot.nl/

Nog een week of 7 aftellen.

Anita74
05-03-14, 16:57
Ziet er goed uit hoor! Ik heb me aangemeld op jullie blog en ga jullie volgen. Fijne vakantie!!

Esther2013
05-03-14, 19:23
Dat is al snel, heerlijk en ff aangemeld. Ik ga ook jullie vorige tripjes even lezen, ik zie een mooie erbij zitten, Canada!

mirretje
05-03-14, 19:53
O heerlijk! Nog maar zeven weken!! Wij moeten nog vier maandjes wachten.
Ik zie op jouw schema dat jullie best wat dingen gaan doen die wij ook van plan zijn dus ik ben heel erg benieuwd naar jullie
Ervaringen! Ga jullie blog volgen