PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: CheapCars.nl



Mattie
28-05-13, 15:59
Ik kwam vanochtend een reclamebord tegen over de website www.CheapCars.nl dit is vandezelfde toko als cheaptickets en zo op het eerste gezicht ziet het er prima uit ;)

Doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen!

Njit
28-05-13, 17:30
'Powered by Cartrawler' staat er op de site. Ze zullen dus zelf weinig werk verrichten maar enkel doorgeef-luik zijn.
Vind de site niet echt uitblinken in overzichtelijkheid qua wat erbij in inbegrepen.

sunnyrojo
18-08-15, 00:07
Ja, ik wil mijn aansprakelijkheid beperken tot €0 voor slechts € 131,04 en ik heb de Algemene voorwaarden (http://www.cartrawler.com/res/conditions/insurance/CT_AXA_TC_NL.pdf) gelezen.
De aanrijdingsschadeverzekering en diefstalbescherming in deze verhuur dekken u niet volledig in geval van schade en diefstal. U bent nog steeds verantwoordelijk voor een eigen risico van maximaal € 3.000 als u de auto beschadigt, als u een ongeval hebt, als de auto wordt gestolen, of wanneer u de sleutels verliest.
Als u deze potentiële aansprakelijkheid wilt beperken tot €0, vink dan het bovenstaande vakje aan.


Meer waarde voor uw geld – Koop mogelijke aansprakelijkheid tot maximaal€3.000 af voor maar € 131,04.
Beste bescherming – In geval van schade aan de auto of diefstal waardoor u verplicht bent om het eigen risico te betalen, zal dit bedrag volledig worden vergoed.
Geen zorgen – U bent volledig gedekt voor uw eigen risico als er iets misgaat.



Dit hoor ik altijd bij de balie van een verhuurbedrijf, ik had begrepen dat overal in de USA je geen eigen risico hebt? Misschien dat ik dat verkeerd heb begrepen hoor. Bovenstaand is te zien als je de algemene voorwaarden aanklikt??

knaapje
18-08-15, 12:36
Of het hele eigen risico bij de verhuurder is afgedekt hangt af van het pakket wat je geboekt hebt.
Of geen verzekering, maar dat is alleen voor Amerikanen bedoeld.
Of beperkte verzekering ( en meestal maar 1 bestuurder) is een mogelijkheid, maar meestal niet aan te bevelen.
Of uitgebreide verzekering zonder eigen risico ( en meestal meerdere bestuurders) is aan te bevelen.

Voor de voorwaarden die in bovenstaande posting staan wil ik toch een waarschuwing geven.
Zoals ik lees (en dat komt bij meerdere tussenpersonen voor) dekt je het eigen risico af bij cheapcars en niet rechtstreeks bij de verhuurder.
Dit kan betekenen, dat de verhuurder een hoger bedrag op je cc blokkeert en dat je in geval van schade het eigen risico door de verhuurder op je cc geincasseerd wordt en dat je het zelf van cheapcars moet terug zien te krijgen.

Mijn zoon heeft in Engeland iets dergelijks meegemaakt en kreeg uiteindelijk wel zijn eigen risico terug maar heeft het wekenlang moeten voorfinancieren.
Als je in de USA zoiets overkomt en je cc is plotseling voor $ 3000 belast sta je toch even vreemd te kijken denk ik.

Njit
18-08-15, 13:08
Ik huur ook liever gewoon bij een aanbieder waarbij de CDW/SLI direct door de verhuurder worden gedekt. Zijn zat aanbieders die het op die manier doen.

sunnyrojo
18-08-15, 20:28
Ik was al een beetje op zoek omdat alamo.brits waar wij ook met die goede verzekering huurden nu een naast zo'n british guide ook een brits rijbewijs vragen en deze cheap cars kwam ik tegen, had al mijn twijfels bij de voorwaarden.

vbosstb
18-08-15, 22:54
Ik was net ook aan het kijken op CheapCars.nl. Prijzen lijken wel interessant als je vergelijkt met andere aanbieders. Probleem is dat ik hier weinig ervaring mee heb en het dus moeilijk is om te vergelijken.
Vooral het stuk "zonder eigen risico" vind ik zeer onduidelijk? hieronder een deel uit een offerte (van CheapCars.nl)

VerzekeringsdekkingVerzekering van aanrijdingsschade (CDW): (Incl. belasting); Eigen risico0USD
Diefstalverzekering (TW): (Incl. belasting); Eigen risico0USD
Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA): (Incl. belasting)
U kunt aansprakelijk worden gesteld voor schade aan of verlies van banden, voorruit, glas en onderstel. Controleer dit bij aankomst bij de autoverhuurder.
Als u de eigenrisicoverzekering bij een derde afsluit, dient de houder van de creditcard zijn/haar creditcard aan de verhuurbalie te tonen zodat de autoverhuurder de borgsom kan autoriseren.

Hierin staat dus duidelijk dat mijn eigen risico 0 USD is, maar in dezelfde offerte krijg ik een optie (van 95€) om een "eigenrisicoverzekering" af te sluiten zodat mijn aansprakelijkheid beperkt wordt tot 0€ ??!!?? Is dat dan niet hetzelfde? Indien neen...kan iemand mij uitleggen wat het verschil is? :-)

Ter info: type wagen dat ik gekozen heb is een Jeep Cherokee, huurperiode is 20 dagen in de maand april >> prijs : 570eur (wat toch een mooie prijs is, lijkt mij)

Doen?? of zitten er addertjes onder het gras?

knaapje
19-08-15, 11:42
Er is hier weinig tot geen ervaring met Cheapcars. Misschien kan je het beter rechtstreeks bij hun navragen dan heb je ook zekerheid over het antwoord en je eventuele risico.