PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema bloesem1977: Florida 2014



bloesem1977
25-05-13, 22:16
Hoi,
Wij willen volgend jaar mei met onze 2 kinderen (dan 5 en 7) naar Florida met een stop over in New York. New York komen we wel uit, maar dan..
We hebben ongeveer 10 dagen voor Florida. Wat is handig? Vliegen op Orlando of Miami? Wij zijn geen parkgangers, maar willen voor de kinderen wel 1 of 2 parken aandoen. Verder willen we het volgende in elk geval zien/doen: Miami,, Key West, The Everglades, mooie stranden (golf kust), zwemmen met dolfijnen en cape canaveral. Verder lees ik veel over Fort Lauderdale, St Augustine, Tampa, Ft Meyes, Naples....
Wat raden jullie aan? En wat is handig? elke dag een andere accommodatie? Of kunnen we ook op een paar nachten na 1 standplaats hebben en vandaaruit het een en ander bezichtigen? Ik lees veel over villa's en condo's? Of toch een hotel?

Kortom: ik zie door de bomen het bos niet meer (ook niet op dit forum....), dus ik hoop dat iemand ons kan helpen aan een logische route /dagindeling, waarin we veel zien , maar er ook ruimte is om te ontspannend (strand, park etc)
Tips voor vliegtickets (stop over in New York dus) zijn ook welkom.

Dank alvast!


\

Patrick
26-05-13, 01:17
Ik denk niet dat je alles kan zien wat je wilt. Het wordt in ieder geval niet relaxed. Met 2 kinderen kan ik me voorstellen dat je ook wat rust wilt in plannen. De afstand tussen Key West en Orlando is bijvoorbeeld al 6,5 uur, dus die plan je dan niet achter elkaar. Misschien zo de volgorde kunnen zijn : Miami- Key West - Miami - Everglades - Cape Canaveral - Cocao Beach - Orlando.

hannie
26-05-13, 07:44
Ik denk ook dat je niet alles kunt doen wat je opnoemt. Waarschijnlijk kun je voor die 10 dagen beter 2 of 3 plaatsen bezoeken waar je het liefst heen wil.
Een condo of villa wordt het meest geboekt rondom Orlando voor een verblijf langer dan 5 dagen. Als je minder dan 5 dagen boekt, moet je schoonmaakkosten extra betalen.
Dus dat moet je even uitzoeken wat jullie het handigst lijkt.

bloesem1977
26-05-13, 17:08
Dank voor de reacties. Wat lastig....
We willen ook echt genieten van mooie stranden. Moeten we dan naar de golfkust, of zijn de stranden bij key west ook zo mooi? Want dan zouden we al 1 regio kunnen laten vallen gezien de tijd. Miami lijkt me iets voor 1 dag, dus wellicht 1 nacht bij aankomst en de volgende dag Miami bekijken en dan door, richting Everglades , daar ook 1 nacht en dan door naar Key west voor een nacht of 5? Maar Key West zelf zal erg duur zijn qua accomodaties, dus weet iemand daar in de buurt een leuke plaats met mooie stranden? En van Key West naar Orlando, dat is erg ver om te rijden. Welke tussenstop is dan fijn? En dan zit ik nog met Fort Lauderdale en Cape Canaveral....
Iemand een handige route/reisschema voor 10/11 dagen waarin er in elk geval ook zeker 4/5 dagen tijd is voor zon en zee?

petrajessy
26-05-13, 17:25
Als je in mei gaat is het prachtig weer en heb je meestal geen last van onweersbuien dus prima strand seizoen. Wij zijn al vaak in mei geweest en meestal aan de golfkant. Het water aan de kant van de golf van Mexico is ene stuk warmer dan aan de Atlantische oceaan.
Wat dacht je van Clearwater beach en Orlando combineren? Clearwater beach is niet te ver van Orlando en heeft prachtige witte stranden. Als je een villa wil huren zou ik dat alleen doen voor minstens een week. Het is heerlijk bijkomen bij je eigen zwembad maar als je korter dan een week gaat zitten de schoonmaakkosten vaak niet bij de villahuur in. Vliegen op Orlando is dan handig. Je zou ook nog kunnen vliegen op Tampa. Vandaar ga je dan eerst de stranden van Clearwater Beach bezoeken en dan door naar Orlando.
Als je naar Miami vliegt dan kun je inderdaad naar de Everglades en naar Key West. Een combi van al die dingen met Orlando zou ik zelf niet aanraden.
Key West is wel toeristisch en duurder. Als je het wat goedkoper wil maken zou ik voor de eerste optie kiezen. Ik denk dat die optie het leukst is voor de kinderen. Lees anders eens mijn blogs (de oudste zijn van toen ze nog klein waren).

bloesem1977
26-05-13, 19:06
Dank je! Misschien ga ik Orlando anders helemaal skippen, zo'n must zijn die parken niet voor ons.
Zou Miami, Everglades, Key West, Ft Lauderdale, Cape Canaveral en een dag of 5 zon en zee (Clearwater?) wel te doen zijn? Wat is overigens de toegevoegde waarde van Key West? Als ik zo kijk en lees zijn de standen aan de golfkust, zoals Clearwater beach, ook supermooi. Zo moeilijk dit! We willen ook echt eerst 4 dagen naar New York, anders hadden we meer tijd...

Fleurida
26-05-13, 19:26
Cape Coral een huis huren voor een week, kun je daar van alles doen zoals Captiva, dan nog een hotel in Key Largo, zit je bij Miami in de buurt.