PDA

Bekijk Volledige Versie : Veiligheid in Orlando



Albert
20-03-06, 12:26
Hallo!

Wij vertrekken 19 mei naar Orlando. Wij nemen daar een huurauto, omdat wij na 5 dagen Orlando doorreizen via de westkust richting Miami. Nou lees ik af en toe verhalen (o.a. op www.virtualtourist.com) over berovingen op de Interstate(s). Ze dwingen je te stoppen met de auto, of simuleren een aanrijding, en vervolgens wordt je beroofd.
Wie weet hier meer van of heeft hier (spijtig genoeg) ervaring mee?

groeten.

Albert

Njit
20-03-06, 12:34
Het zal vast wel eens gebeuren maar het is er zeker geen Wilde Westen. Ik heb er op de diverse vakantie-forums nog nooit iemand over gehoord in ieder geval. Ik zou me er ook maar niet druk over maken...

Miami is een wat minder touristische stad. Hier is het wel uitkijken wat je doet. Zo min mogelijk 's avonds laat rijden en er kan je weinig gebeuren..

pascalbrouwers
20-03-06, 19:33
Hallo Abert.
Zorg ervoor als je gaat rijden, dat je enigzinsvoorbereid bent als je gaat rijden. Neem van te voren een wegenkaart door of neem een routeplanner mee :!:
Zeker in Miami. wij hebben dit zelf en keer ondervonden dat we sávonds terug wilden rijden, en niet meteen de weg terug vonden :?
Hierdoor kwamen we ook nog eens in en niet zo goed aangeschreven wijk terecht.

Ik ben toen de weg gaan vragen bij en tankstation.
Daar werd wij geadviseerd zosnel mogelijk op de op de us 1 te komen en vooral de deuren van binnen af te sluiten.

Zelf hebben wij dit toen niet gevaarlijk ervaren (misschien wel een beetje naief?).


groet,
Pascal

ekkie50
21-03-06, 08:16
Heb ik ook nog nooit van gehoord. Vrij lang geleden (begin jaren 90) heb ik het heel laat in de avond op weg naar Miami Beach wel benauwd gehad toen men mij probeerde te stoppen (en beroven??) door met de lampen te knipperen. Maar dat waren andere tijden en sindsdien heb ik van dat soort praktijken nooit meer iets gehoord. Miami heeft overigens beruchte wijken.

Op de interstates heb ik nog nooit onprettige praktijken meegemaakt. Ik denk dat je wat meer op je hoede moet zijn laat in de avond en nacht, en dan speciaal rond de grote steden waar veel exits zijn. En als men achter je gaat rijden met knipperende lichten daar nooit op reageren maar doorrijden (behalve als het de highway patrol betreft natuurlijk). Volgens mij geven de autoverhuurders ook tips over dit soort dingen in hun folders.

Eric Kohlen
24-03-06, 01:17
Albert
Enkele jaren geleden zijn wij in Church street in Orlando op een zondagochtend (10.00 lt) bijna onze spulletjes kwijt geraakt. Wij liepen helemaal alleen door het centrum en in een zijstraat merkten wij dat wij gevolgd werden twee jonge mannen die duidelijk iets van ons wilden. Maar uit het niets kwam gelukkig een politieman ons helpen. Hij reed meteen tussen ons en de boefjes in, die in eens in het niets verdwenen. Wel waren we geschrokken !!! Gelukkig niets gebeurd. Die agent was super vriendelijk en vertelde ons dat we maar beter naar onze auto konden gaan. Hoe dan ook. Ik vind Florida veilig. Ik sta weer te popelen om te gaan....

Wicked Florida
24-03-06, 01:52
Ik heb die verhalen jammer genoeg meer gelezen over Churche street :( Op zich erg jammer, het lijkt me een leuke stapomgeving. :)

Daan
24-03-06, 08:24
Church street ligt ook niet in 1 van de betere wijken van Orlando volgens mij. Ik weet nog toen wij er in 95 naar toe gingen dat alle deuren op slot moesten op het moment dat we van de snelweg af gingen. Toendertijd begreep ik er niet zoveel van, maar er is toen uitgelegd dat er regelmatig in die buurt car-jacks plaats vonden.

Michelj
07-04-06, 12:49
Het gerucht van gesimuleerde aanrijdingen staat inderdaad in iedere reisgids, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt: de hoofdwegen zijn druk genoeg.... Ikzelf voelde me in Orlando wel veiliger dan in Miami. Miami downtown bijvoorbeeld, is, nadat de winkels sluiten om 5/6 uur, verlaten en dan zie je de zwervers en drugsverslaafden en ander volk op straat komen.... Ik heb het opgelost door gewoon te zorgen dat ik 's avonds gewoon binnen was. Sowieso moet je daar in een paar wijken gewoon helemaal niet komen. Bij de westkust is het allemaal veel minder crimineel en zul je je stukken veiliger voelen...

Ik heb het stukje church street bij downtown bezocht, ook op een zondag. Het is er dan inderdaad verlaten, en daarmee is de kans op (onverwachte) criminaliteit groter natuurlijk, maar dat zijn alle downtowns... Na winkelsluitingstijd gewoon niet meer zijn. Dan is er toch niks meer te zien...

Chanty
06-06-06, 19:18
Zijn er eigenlijk buurten in Orlando waar je beter niet kunt komen als toerist? Of waar het 's avonds minder veilig is? In LA en omgeving weet ik die plekken wel (ook uit eigen ervaring: "last stop everybody off!!" en toen stonden we rond middernacht in Compton :? )

Gr Chantal

marisca
06-06-06, 19:20
Vermijd de 7-Eleven!
De meest beroofde supermarkt van Orlando( en omstreken).
Maris 8)

Chanty
06-06-06, 20:32
Bedankt voor de tip!
Jammer wel, 7eleven kan normaal altijd op mij rekenen ;) (nootjes, Ocean Spray Strawberry Kiwi, jerry can water, chocolade) haha

Gr Chantal

christophe
07-06-06, 20:07
wij zaten in een veilige buurt en iets verderop is toch een moord en verkrachting gebeurd.
Ook in miami zaten we in het art deco district en vielen er twee doden.
Maar in Orlando zijn er geen buurten waar de politie nog niet durft komen.

knaapje
07-06-06, 20:33
@Chanty:
Met een busje van Int.Drive naar Church Street Station kwamen we destijds door een Red light district waar ik niet graag als toerist zou verdagen.
Knaapje

marisca
07-06-06, 23:24
@christophe:
Ja, Er gebeuren toch genoeg rare en enge dingen overal!
Destijds zaten wij in het Luxor hotel in Las-vegas en toen was er ook iemand vermoord op de zelfde gang( etage) waar wij sliepen! :?
Ook geen prettige ervaring :twisted: .
Ik heb toen CSI niet gezien hoor! ( Jammer). :wink:

corrus
08-06-06, 02:43
Jaren terug waren wij in Vegas op de strip precies op de avond dat aan het andere eind Tupac werd doorzeeft...
We hebben er niets van gemerkt...
En van die 7Eleven... ja, vaak overvallen, ja... maar dat maakt ze niet gelijk onveilig...
Amsterdam of Rotterdam zijn 's-avonds laat ook niet zo safe hoor...
Bepaalde wijken in Miami zijn beslist een NO NO...
In bepaalde stukken van Downtown Orlando loop ik ook 's-Avonds liever niet...
Maar ook San diego en LA... komen geweldadige dingen voor...
Op de parkeerplaats van Downtown Disney is zelfs een keer een auto ge-"Car-Jacked" maar maakt gelijk het hele gebied onveilig... nee...
Gewoon goed je verstand bij elkaar houden, wél uiteraard opletten... maar paniek is beslist niet nodig...

Daan
08-06-06, 08:29
Met een busje van Int.Drive naar Church Street Station kwamen we destijds door een Red light district waar ik niet graag als toerist zou verdagen.
Knaapje

Klopt. Toen wij hier reden werd ons ook aangeraden om de deuren op slot te doen (is sowieso altijd wel aan te raden). Maar ik moet er wel bij zeggen dat toen we daar reden dat het al donker was EN dat er wel heel veel politie rond reed. Better be save then sorry.

remco n.
05-05-08, 00:45
Weet iemand hoe veilig Orlando eigenlijk is ? Van Miami hoor je veel ramp verhalen en ook al ga ik voor de tweede keer naar Orlando dit keer rijd ik zelf.
Helaas zal ik s'avonds weer ergens de sleutels moeten zoeken voor de woning iets waar ik niet echt een voorstander van ben maar goed het is niet anders.
Ik vind het alleen geen prettig idee daar middag in de nacht in een onbekende stad rond te moeten rijden. Zijn er delen van de stad die je moet mijden of valt dat erg mee ?

PENPE
05-05-08, 01:13
Hoi Remco,

Orlando zal, net als iedere andere grote stad, ook wel gedeeltes hebben waar het niet echt prettig is.
Maar de villa's liggen meestal in Kissimmee, Clermont, Davenport en Haines City dus in Orlando zelf kom je niet eens, zelfs voor je sleuteladres niet.

Groetjes,
Pieter

Weblog : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/ (http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/)

gathuv
05-05-08, 14:53
Hoi,
Wij hadden ook een huur auto en s'avonds rijden ging bij ons gewoon prima.
En bij Miami hetzelfde ook geen probleem alleen Little Havana moet je dan vermijden.

AlexFL
05-05-08, 18:26
Little Havana is nog niet eens een probleem, buurten zoals Opa-Locka wel.

achja s'avonds altijd de autodeuren afsluiten van binnen, als ie dat nog niet vanzelf doet zodra je hem in de D zet :p

calypso
05-05-08, 21:15
Wat is veiligheid?

Toen ik vorig jaar in september op International drive in Movieland zat werd er s'avond een vrouw vermoord door haar jaloerse man toen ze uit Wendy's kwam. Moet je je dan onveilig voelen, ik vind van niet??

Dit kan tegenwoordig hier iin Nederland net zo gebeuren. Ik denk dat het in Orlando net zo veilig is als waar dan ook, als je maar weet waar je heen gaat. Maar denk dat de villa's die de meeste mensen hier boeken wel in een veilige buurt ligt alhoewel daar natuurlijk ook iets kan gebeuren.

Maar zelf heb ik me nog nooit onveilig gevoeld in orlando.

JKG
05-05-08, 23:30
Ach meer mensen hebben een blaffer dan in Nederland maar ik heb me ook nergens onveilig gevoeld. En de sleutels haal je idd meestal niet op in Orlando zelf.
Daarnaast zal je mij 's avonds niet zien rondlopen in Kanaleneiland Utrecht bijv.

Als je dan op Channel 13 elke dag weer hoort wat er allemaal is gebeurd in de county... ook in Miami Beach liep ik in een wijkje wat niet echt veilig aanvoelde, leek echt op zo'n buurtje wat je in de films ziet, maar niks mis mee. Een vriendin woont daar, totaal geen last gehad :)


Misschien een leuke nieuwe feature voor een nieuwe versie van TomTom... onveilige buurten vermijden. Heb je al een adres waar je je sleutel mag ophalen Remco?

Njit
06-05-08, 00:10
Misschien een leuke nieuwe feature voor een nieuwe versie van TomTom... onveilige buurten vermijden.

Of gewoon een eng icoontje tonen :)

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:SMiGkTf6gRp5uM:http://www.gridbloc.com/downloads/aol_im_icons/gbloc_gun.gif

remco n.
06-05-08, 00:17
Nee heb nog geen adres heb voor het eerst geboekt bij USAFUNVACATIONS mede dankzij het forum ben ik tot die keuze gekomen.
Ongetwijfeld zal ik de sleutel dus ergens in Kissimmee af moeten halen. Geef persoonlijk gewoon meer de voorkeur aan het direct naar je bestemming/villa rijden. Zekers als je wat moe bent heb je niet echt zin in formaliteiten.
Ik weet wel dat ik pas rond 19.00 uur in Orlando ben dan moet ik nog de auto ophalen enzo en ik denk niet dat het ´Welcome Center´zoals het in de offerte genoemd wordt tot die tijd nog open blijft.
Vaak moet je dan weer bellen met een nummer die je dan weer een code kan geven voor een kluisje etc. kortom veel gedoe na een lange vlucht enzo.
En ik vind het nog altijd jammer dat je niet weet waar je van tevoren zit maar goed waarschijnlijk is het bestand aan villa´s zo groot dat ze dat niet direct kunnen vertellen

raygwencaith
06-05-08, 10:18
Het ophalen van je sleutel is niet zo'n probleem. Wij moesten de eerste keer naar Hotelbeds en daar hing buiten een kluisje. De code hadden we al gekregen bij de papieren. Het was wel even zoeken, maar door alle adrenaline werd dat ook nog wel lachwekend. D tweede keer hadden we een code voor het kluisje bij het huisje. Nu voor volgend jaar nemn we de tomtom mee. We hebben een huisje gehuurd die alleen maar met code opengaat en de code krijgen we twee weken van te voren telefonisch door.

Het volgende raad ik je dus aan om echt van te voren te doen:

Vraag ook even na of je in een "gated community" zit want dan heb je een code van het hek nodig. Deze hadden wij bij onze tweede reis niet gekregen en hadden de mazzel dat er iemand voor ons in ging. De volgende dag hebben we de code gekregen.

6foot6
06-05-08, 11:07
Ervaringsbericht

Sommige huizen zijn ook voorzien van een inbraakalarm.
Als dat dan op pagina 2 van je zojuist verkregen papieren staat, wil je dat na 10 uur vliegen nog wel eens over het hoofd zien met als gevolg een hoop lawaai, telefoontjes en huisbezoek als je de telefoon niet beantwoordt met het juiste codewoord.
Dat kan nog een duur telefoontje worden.

Teleton
06-05-08, 13:40
Ervaringsbericht 2:

Misschien ook handig om te weten:

In veel villa's zijn de deuren naar het zwembad beveiligd met een geluidsignaal. Dit is wettelijk verplicht. Je wil natuurlijk na aankomst zo snel mogelijk aan de rand van je "eigen" zwembad staan, maar lees toch maar liever eerst de gebruiksaanwijzing van dit alarm voor je de deur opent...... Het alarm heeft in de regel een vertraging van een halve minuut of zo, dus als je de (schuif)deur naar de pool opent, heb je eerst nog niets in de gaten, maar je komt er al snel achter :oops::oops:

Horen en zien vergaat je in en vooral ook om de villa en het is geen pretje om in die ***herrie naar de map met de gebruiksaanwijzing te zoeken.

JKG
06-05-08, 20:21
Remco, USAFunvacations maakt gebruik van Hotelbeds. Ik weet waar het welcomecenter zit, het zit aan de 192 bij Celebration. Ligt aan een grote openbare weg en op een relatief rustig stuk waar ik geen criminaliteit heb gezien. Je kan dus zonder problemen er heen rijden. Ik was er 2 maanden terug en toen gingen ze net over de een gebouwtje bij een pompstation aan de Vinelandroad SR535 naar de 192 bij Sun Resort huppeldepup.

Vriendelijke kerel uit Ohio, maar ik moest 'm die eerste dag dat ik langs ging en ze net aan het verhuizen waren, wel aangeven dat ie het wat duidelijker op het pand moest zetten. Deed ie meteen met wat posters voor de ramen. Maar nu zal het ongetwijfeld helemaal ingericht zijn.

Je rijd er 's avonds langs, daar hebben ze een kluisje, de code krijg je bij je vouchers en dan is het kwestie van code invullen, kluisje open, je envelop eruit halen en de beschrijving volgen naar je villa.


Hier is het huidige (nieuwe) Welcomes Centre;

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=28.333617,-81.535817&spn=0.002196,0.003626&t=h&z=18

Het is het groene gebouw linksbovenaan, in de vorm van een omgevallen 'L' (naar links gevallen).
Even uitzoomen en dan zie je een beetje de omgeving.

Het nadeel van een villa is dat je inderdaad niet weet waar je terecht komt, bij een townhome heb je vaak wel een keus omdat er minder parken zijn waaruit je kan kiezen. Zo ga ik over een paar maanden ook met USAFV naar Florida, maar dan met weer naar een townhome met op het park een redelijk groot zwembad. Ik kan straks vanaf het vliegveld zo de sleutel ophalen en doorrijden naar het huisje... ik vind het altijd wel lekker om me zo goed mogelijk voor te bereiden.

Heb je wel navigatie of zo niet, van plan dit te nemen?
Ik vond het erg handig, er valt zoveel te zien en soms met de TomTom reed ik er nog voorbij :)

remco n.
06-05-08, 20:43
Ik heb een auto bij Alamo gehuurd en ga zeker een navigatie systeem ter plekke huren. Usafunvacations gaf zelf ook aan dat je het beter daar kan huren dan al van tevoren boeken gezien de lage dollar uiteraard.
Heb je ook al ervaring met een villa van hun ? ik ben toch wel benieuwd ook al verschillen de villa's onderling natuurlijk wel. Maar slecht zal het nooit zijn lijkt me. Ik vind het ook erg belangrijk van tevoren voorbereid op weg te gaan.
Het is in dit geval vooral vanwege het tijdstip dat we aankomen dat een navigatie systeem goed kunnen gebruik. Daarbij is mijn richtings gevoel ook nul komme nul :-D.

JKG
06-05-08, 20:59
Je bent ook na die reis goed moe, dus zin om nog eens te zoeken is ook ver te zoeken. En natuurlijk moet je je orienteren op de andere verkeersregels, maar dat went vrij snel. Ik weet niet of je al eens in Amerika bent geweest natuurlijk...

Heb geen ervaring met villa's, maar wel met een townhome en die was gewoon bovenverwacht goed. Je hoeft niet te verwachten dat je in een krot komt, want alles is meestal van privé eigenaren die het dan weer verhuren aan hotelbeds, die het dan weer doorverhuren aan toeristen. Maak je wat stuk, dan moet je gewoon betalen en dan wordt het gewoon gefixt voor de volgende 'huurder' komt. Volgens mij worden ook regelmatig de wanden voorzien van een nieuwe laag verf. Het huisje waar we zaten was in elk geval erg compleet en heb me er echt thuisgevoeld.
Met een villa verwacht ik niet minder. Enige verschil is dat een villa gelijkvloers is en een zwembad+garage heeft. Zo vaak ga ik niet zwemmen en wil ik een duik nemen, dan pak ik het algemene zwembad op het terrein.

Onderling verschil in villa's is er denk ik niet zoveel. Ze zijn allemaal zeer compleet en er zijn er vele duizenden van in de omgeving van Kissimmee.

Ik ben na de townhome naar een hotel gegaan in Miami Beach en dat was echt schrikken als je zoveel luxe gewend bent als in een townhome of villa. Dit was in elk geval voor mij de beste vakantie ooit, ik kwam echt tot rust, waar me dat bijv. nooit lukte in een hotel in Spanje waar jongeren 's nachts hard lullend en met deuren smijtend terug kwamen op hun kamer. Elke nacht lag ik er wakker van... ben dan zelf 27 en kom ook 's nachts na het stappen laat thuis, maar ik doe wel zachtjes voor anderen. Gelukkig kon ik dus in Amerika heerlijk slapen en relaxen.

Wanneer vertrek je ongeveer?

remco n.
06-05-08, 21:23
Helemaal met je eens ik heb met opzet voor een villa gekozen omdat ik de prijzen van hotels dusdanig vond dat ik vaak om en nabij dezelfde prijs uit kwam als een villa. Bovendien vind ik het wel prettig zelf je eten te maken en je eigen gaan te kunnen gaan en dat je de ruimte hebt.
Ik vertrek in oktober pas maar dan is de grote drukte ook wel een beetje geweest denk ik. Ik ben tot nu toe drie keer in amerika geweest tweemaal een rondreis respectievelijk West en Oost en 1 maal florida maar das een goede 9 jaar geleden en toen hoefde ik zelf niet te rijden al hoewel de villa vinden wel een dusdanig groot probleem is geweest dat we over het stuk van het vliegveld naar de villa bijna 4 uur gedaan hebben. Ik heb me ooit voorgehouden het nooit meer op die manier te gaan doen aan de andere kant weet ik hoe het nu werkt met de sleutel op halen etc. Toen is nooit verteld dat we die ergens uit een kluisje moesten vissen dus waren we daar ook niet echt op voorbereid. De villa maakte echter alles goed we hadden in dit geval wel een boven verdieping maar denk dat dat een uitzondering is geweest.

JKG
07-05-08, 12:30
Villa met bovenverdieping? Nouja misschien kan het wel :)
Maar met TomTom ben je binnen 20 a 30 minuten bij het pand van Welcome Homes. USAFV legt het allemaal duidelijk uit, in de beschrijving bij de vouchers staat precies hoe het werkt met het kluisje. In de envelop die je ophaalt op dat adres staat weer de code voor een eventueel hek om het villapark heen.

Dus 4 uur ronddolen gebeurd niet meer, bovendien kregen we van USAFV een hele routebeschrijving er heen.

En je eigen eten maken is ideaal -als je er zin in hebt-, ook geen schoonmaaksters die je al verderop in de gang bezig hoort zodat jij je snel uit bed haast (of niet natuurlijk).

En als je vragen hebt kan je altijd USAFV bellen, hele vriendelijke mensen die altijd tijd voor je hebben en waar ik nooit het gevoel heb dat ze je afschepen om snel van je af te zijn telefonisch. Nee, niets dan lof voor deze mensen!

Michael66
07-05-08, 14:25
Villa met bovenverdieping? Nouja misschien kan het wel :)Ja hoor, waarom niet? Alles gelijkvloers zouden wij een bungalow noemen, een villa kan gewoon bovenverdiepingen hebben. Kijk maar eens op bijv. op de site van www.vrbo.com (http://www.vrbo.com) bij villa's voor 14 of meer personen. In veel gevallen vind je dan iets als dit:

http://img388.imageshack.us/img388/8146/92624633ic7.jpg

JKG
07-05-08, 16:42
Dan heb ik helemaal niets gezegd. :---)
14 of meer personen... wow :) Ik zag altijd maar alleen foto's van 'normale' villa's en die zijn meestal gelijkvloers zoals bungalows. Ik moet wat vaker Virtual Earth gebruiken om heel Kissimmee af te speuren naar grotere villa's. ;)

Ben wel benieuwd hoeveel badkamers je dan hebt. Ik had er al 3 in een townhome voor max. 8 personen, hoeveel moet zo'n villa er wel niet hebben :?:

mattrob
07-05-08, 17:33
Wij hebben ook 2 verdiepingen, alhoewel we met 7 personen gaan. Ik betaal voor 2 weken $ 1.950, dus rond de EUR 1.250. Ook lekker dicht bij Disney, locatie heb ik ook goed naar gekeken. Verschillen in prijs zijn er wel, maar was relatief klein verschil voor een grote villa waar we nu zitten :-\" !

Zie hier de villa:

http://www.grumpysgrotto.com/

En hier de locatie:

http://maps.live.com/#JnE9eXAuNzk2NitNYWdub2xpYStCZW5kK0N0JTJjK0tpc3Npb W1lZSUyYytGTCszNDc0NyUyYytVU0ElN2Vzc3QuMCU3ZXBnLjE mYmI9MjguMzIwMTE5NzE4Nzg5MyU3ZS04MS42MDM1OTgyMzExN TcxJTdlMjguMzE4NTI4MTU2NDUyOCU3ZS04MS42MDU5ODc4Njg 5MjQ4

remco n.
07-05-08, 19:22
Zo maar dan heb je ook wat zie ik aan de plaatjes :lol: nah zo luxe zal die van ons niet zijn bovendien is de prijs er ook naar we zijn met z`n tweetjes 600 euro kwijt voor 14 dagen dus dat scheelt nogal

remco n.
07-05-08, 20:39
Maar het komt er zo te horen wel op neer dat je zodra je de tickets krijgt je zowiezo nog niet weet welke wijk je ongeveer komt te zitten ?

Njit
07-05-08, 20:42
Je mag er denk ik wel vanuit gaan dat je Villa niet midden in een achterbuurt staat.
Dus ik zou me er niet te druk over maken...

corrus
07-05-08, 21:21
@Njit;
Ik weet het wel zeker dat dit niet in een achterbuurt is... :wink: :mrgreen:

JKG
08-05-08, 00:57
Remco, ik zou die vraag even aan USAFV stellen. Volgens mij bepaald Hotel Beds waar je komt te zitten maar zoals Corrus ook al zegt kom je écht niet in een of andere achterbuurt. Vaak zit er dus zelfs nog gewoon een hek om het geheel heen, wat ik al eerder zei. Volgens mij is dat laatste zelfs meer regel dan uitzondering.

Ik zou me meer zorgen maken hoe je 2 dollar bij elkaar kan sprokkelen voor de tollbooths op de 417 (uit mn hoofd) richting Kissimmee :) Niet dat dat lastig is, maar maak je totaal niet druk om die villa. Alles is met een auto binnen handbereik en je komt niet in een rare buurt, je komt gewoon in een villapark te zitten met tientallen andere villa's om je heen in de buurt van Kissimmee.

6foot6
08-05-08, 09:47
Als je geen tolgeld hebt/wilt kun je de luchthaven ook verlaten via de south exit

http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl&geocode=&saddr=mco&daddr=kissimmee&sll=28.360891,-81.318741&sspn=0.143202,0.32135&ie=UTF8&z=11

Borden south-exit volgen, boggy creek road (landweggetje), bij tankstation rechtsaf
Bij derde stoplicht rechtsaf, via speciale rijbaan, aan de overzijde links een Publix rechts een Wallgreens

Noordwaards(Northbound) kan ook(north exit) maar iedereen wil toch richting Kissimmee (Ksiemee)

raygwencaith
08-05-08, 10:13
Je kan hier een paar dollar halen of daar pinnen en dan even in een winkel een pakkie kouwgum of flessie drinken halen, dan heb je glijk change voor de tol. Zo doen wij dat elke keer.

JKG
08-05-08, 15:02
Of gewoon 'Tolweg vermijden' instellen op de tomtom. :D
Je komt overal wel zonder tol te betalen, maar je bent dan over het algemeen ietsje langer onderweg en na die vliegreis betaal je graag 2 dollars ipv nóg langer onderweg te zijn :lol:

En idd gewoon wat kopen op het vliegveld, probleem opgelost.
Ik heb nog wat dollars overgehouden de vorige keer, dus die zal ik de volgende keer wel inleveren bij de persoon in de toll booth.

remco n.
14-05-08, 20:57
neu een achterbuurt met betrekking tot de villa verwacht ik ook niet vindt het alleen omslachtig dat je op die manier toegang tot je woning moet krijgen en alles liever rijd ik er in 1 keer naar toe.
Tolwegen ? die heb je toch niet naar je villa toe ?. Zijn er trouwens niet meer mensen die met USAFUNVACATIONS zijn geweest of nog gaan ? wellicht dat die nog wat meer toe kunnen lichten........

corrus
14-05-08, 22:45
Je kunt natuurlijk ook Usafun even emailen, zij zullen er echt niet om liegen.

raygwencaith
15-05-08, 16:26
neu een achterbuurt met betrekking tot de villa verwacht ik ook niet vindt het alleen omslachtig dat je op die manier toegang tot je woning moet krijgen en alles liever rijd ik er in 1 keer naar toe.
Tolwegen ? die heb je toch niet naar je villa toe ?. Zijn er trouwens niet meer mensen die met USAFUNVACATIONS zijn geweest of nog gaan ? wellicht dat die nog wat meer toe kunnen lichten........

Vanuit de luchthaven heb je wel degelijk tolwegen naar Kissimmee toe. Er is wel een tolvrije route maar na zo'n lange reis is de tolweg toch wel wat makkelijker en sneller.

JKG
15-05-08, 21:14
Heel veel villa's worden gewoon verhuurd via Hotelbeds en die werken op deze manier. Dat geldt dus niet voor USA Funvacations maar ook voor andere grote bekende reisbureaus in Nederland. Allemaal moet je bij een 'centrale receptie' de sleutel halen, dit is dus vaak Hotelbeds.

Bel USAFV even op, vraag of ze het misschien kunnen achterhalen en zo niet, of ze het misschien een week voor vertrek misschien kunnen achterhalen bij Hotelbeds. Op die manier kan je je een beetje voorbereiden. Zeg dat er ook gewoon bij, wie weet kunnen ze helpen, nee heb je, ja kun je krijgen.

En niet te veel gaan vragen, want ze willen al je vragen graag beantwoorden en voor je het weet zit je zowat een half uur met ze te ouwehoeren over van alles en nog wat :razz: Ik vind het hele vriendelijke en sympathieke mensen, daarom ook m'n 2e vakantie dit jaar naar USA via hun geregeld. De vakantie volgend jaar waarschijnlijk ook weer via hun, al zal die naar de westkust zijn en daar hebben ze geen villa's, maar zijn wel bereid mij te helpen met wat ik wil.

corrus
15-05-08, 22:21
Hij lijkt me juist wel een beetje spannend om nog niet te weten watvoor en welke villa... en waar...
Ze zijn allemaal even goed... dus...

Trouwens bij een huurauto weet je ook niet welk merk je krijgt...
Wél een het soort... want er staat altijd maar (or similar) maar meer ook niet...
Vind ik wel leuk...

JKG
16-05-08, 00:12
Sommige mensen vinden het fijn om te weten waar ze ongeveer zitten. Ik overigens vaak ook hoor ;) Beetje van te voren uitstippelen hoe en wat en hoe de omgeving er een beetje uit ziet wat betreft winkels, restaurants enz. Gaat prima in Google Earth + MS Virtual Earth.

Zo kon ik bij USAFV wel m'n townhome zelf uitkiezen, althans, het park, natuurlijk niet exact een huisnummer. Hoeft ook niet, ik zie het daar wel.


Dat ze even goed zijn klopt helemaal. En met een auto weet je idd niet wat je krijgt. Ik had een economy 2 deurs besteld, maar dat kennen ze niet eens.. dus dat wordt minimaal 4 deurs en het zou een Chevrolet Aveo of soortgelijk zijn.. die heb je als sedan, maar ook als hatchback. Beetje formaat Toyota Starlet. Dus ik dacht een kleine auto te krijgen, kreeg ik een Chrysler PT Cruiser. Niet mooi, wel enorm ruim!!! :razz:

Ben benieuwd wat we over een paar maanden krijgen, weer een economy 2 deurs besteld [-o< Als m'n koffers maar achterin passen (ging perfect vorige keer), er airco in zit en het een automaat is. Die laatste 2 dingen zijn 100&#37; zeker, alleen die eerste niet. Heerlijk zo'n automaat... jammer dat het in Nederland een ouwelullen-karakter heeft.

remco n.
17-05-08, 15:20
Ik heb via Alamo een auto gehuurd ik hoorde zelfs dat ze een garage hebben met auto's waar je uit kunt kiezen dus dat is op zich wel leuk. En zijn de midsize op kun je voor een hogere klasse gaan.
Maar inderdaad bij een villa kun je van tevoren een beetje plannen waar je dichtbij zit en wat voor omgeving je zit etc. Het is ook wel weer leuk als je niet alles al weet. Het zijn vaak meer de verhalen die je leest van tegenvallende villa's vandaar......

corrus
17-05-08, 18:27
Je krijgt steeds hetzelfde antwoord... Bel ze op even op...

Sorry dat ik het zeg, maar het begint ondertussen op zeuren te lijken...

Quote verwijderd door moderator Michael66. Zie Quoten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6406)

JKG
17-05-08, 19:29
Ik heb nog nooit iets gelezen over een tegenvallende villa.

Die parkeergarage van Alamo is gewoon een gedeelte parkeergarage van Alamo, Dollar, Hertz en vast nog wel een ander bedrijf, aan de overkant van de uitgang van het vliegveld. Auto huren, naar buiten lopen, zebrapad oversteken en zie daar; de parkeergarage.