PDA

Bekijk Volledige Versie : Hilton Chicago O'hare DayUse



Nicole Willems
10-05-13, 12:33
Beste Forum-lezers,

Wij vliegen met AA via dusseldorf naar Orlando. Hierin zit een tussenstop in Chigago. Helaas hebben ze een tijdje geleden de tijden veranderd en hebben we een tussenstop van 7.5uur. Gelukkig is dit wel overdag dus we zouden kunnen winkelen op het vliegveld. Maarja het lijkt mij dat dit wel gaat vervelen na een uurtje.
Nu zag ik dat er een Hilton op het vliegveld zit waar je van 09:00 tot 18:00u van een kamer gebruik kunt maken. Nu leek dit ons ideaal. Nu was mijn vraag, is er iemand die hiermee ervaring heeft.
Ook was ik benieuwd of ik de koffers dan mee moet nemen of dat ik ze gelijk weer in kan checken en zonder koffers naar het hotel kunnen.
Ik lees graag jullie ervaringen en eventuele tips.
gr Nicole

Ebelix
10-05-13, 14:37
Ik heb wel eens op Atlanta gebruik gemaakt van een dagkamer. Ik had toen 10 uur te overbruggen. Is heel relax. Na een nachtvlucht uit Sacramento nog een beetje slapen, douchen, eten en ben toen weer naar de luchthaven gegaan.

Omdat je op dezelfde dag doorvliegt worden je koffers door gelabeld naar de eindbestemming. Deze kan je na customs weer afgeven en gaan ze in holding voor je volgende vlucht. Jij bent na immigrations and customs vrij om te doen en laten wat je wilt en kan dan gebruik maken van het hotel. In de praktijk zal je niet meer dan tussen de 4 en 5 uur van het hotel gebruik maken. Bij aankomst moet je door immigrations en customs. Dit kan snel gaan en dat je binnen een half uur buiten staat maar dat kan ook rustig 2 uur duren als het erg druk is en niet alle booths zijn bezet. Dan moet je van terminal 5 naar terminal 2. Het hotel zit in terminal 2.

Als je weer vertrekt moet je toch een kleine 2 uur van te voren aanwezig zijn in verband met security. Het kan rustig zijn maar het kan ook druk zijn. Je zal waarschijnlijk vertrekken van terminal 3.

Al met al moet je de afweging maken of je voor die paar uur toch ongeveer usd 100, schat ik, wil uitgeven aan een kamer.

Ta2 Gerrit
10-05-13, 14:39
Wij hebben soortgelijk een keer gedaan op JFK. Lekker relaxed. Maar dat was op de terugweg, layover 8 uur, dus dan zie je de koffers zowiezo niet meer. Maar het lijkt me geen probleem de koffers eerst opnieuw in te checken en dan naar het hotel te gaan. Wij doen dat heel vaak, en dan niet naar een hotel, maar gewoon naar buiten, beetje wandelen, beetje mensen kijken, en dan weer naar binnen. Dan heb je nog wel de security check, dus daar moet je qua tijd wel even rekening mee houden.

Nicole Willems
10-05-13, 14:54
Ochja je moet natuurlijk ook weer door Security heen.. Nja voor het geld zouden we het niet hoeven doen, want het is maar 40e. Dus dat valt mee. Alleen je weet natuurlijk niet hoelang het duurt voordat je ook echt vrij bent om te doen wat je wilt.. Als het druk is duurt het 2uur, dan hebben we nog 5 uren over. Als jullie inderdaad aangeven toch ook 2uur vrij te houden voor de incheck, dan denk ik dat we die overige 3uur wel een wandeling kunnen maken op het vliegveld.
Bedankt voor jullie tips! Hier had in inderdaad nog niet over nagedacht.

Ta2 Gerrit
10-05-13, 15:15
2 uur uitrekken voor security is wel rijkelijk veel. Het heeft ons in al die tijd zelden meer gekost dan een half uur, dus een uur voor de vlucht aanwezig zou ik voldoende vinden. Maar Ebelix heeft wel gelijk, dat het misschien de moeite niet echt loont, omdat jullie op de heenweg zijn. Dan kun je inderdaad al een deel van de 7,5 uur afhalen voor C&I en het wachten op de koffers. Wij waren toen op de terugweg en in NY vroor en sneeuwde het. Ons originele plan was om naar Coney Island te gaan, maar door het weer werd het een hotel :cool: Bij mooi weer zou ik me gewoon vermaken op O'Hare, kan prima.

Nicole Willems
10-05-13, 17:00
Super bedankt voor jullie tips! Dan zullen wij ons vermaken op O'hare zelf. Vergeet ook steeds dat het een groot vliegveld is, dus je zult je inderdaad niet snel vergeten. Nadat we wat gegeten hebben zijn we ook alweer een uur verder haha. TNX allemaal!