PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema annet2009: Miami - Miami 2014



annet2009
07-05-13, 18:16
Wij (2 volwassenen) willen volgend jaar (vertrek begin/half september 2014) voor het eerst richting Florida en de Deep South.
We zijn al een paar keer naar Zuid- en Noordwest geweest en ik realiseer me dat dit een heel ander soort reis zal zijn,
maar dat is ook een keertje de bedoeling.

Voor het Florida gedeelte hoop ik hier wat tips en advies te krijgen.

Dit is de route die ik gemaakt heb, de overnachtingsplaatsen staan tussen haakjes.

Orlando heb ik er bewust uitgelaten, de stad trekt me niet en we willen niet naar pretparken.
Outlets en shopping malls hoeven we ook niet te bezoeken.
Ik heb bewust ruim tijd voor Everglades NP ingepland.
Verder willen we wel een paar leuke/mooie stranden zien, maar hoeven geen hele dagen aan het strand te liggen.

1. aankomst Miami (Miami)
2. Miami (Miami)
3. Miami --> Key Largo, via Biscayne NP / glass bottom boat trip (Key Largo)
4. Key Largo --> Key West (Key West)
5. Key West --> Florida City (Florida City)
6. Everglades NP (Florida City)
7. Florida City --> Naples (112 miles / 2h 19min) via Shark Valley (Naples)
8. Naples --> New Orleans (850 miles / 14 uur) (???)
9. Naples –-> New Orleans (???)
10. Naples -– New Orleans (???)
11. Naples –-> New Orleans (New Orleans)

25. Savannah --> Cocoa Beach (305 miles / 4h 31min) (Cocoa Beach)
26. Kennedy Space Center (Cocoa Beach)
27. Cocoa Beach --> Miami (196 miles / 3h 04min) (Miami)
28. Miami (Miami)
29. vertrek Miami

- Wat zijn leuke plaatsen om te bezoeken tussen Naples en New Orleans? Ik heb echt geen idee waar ik daar het beste de overnachtingen kan plannen.

- Is er (naast Cocoa Beach en Kennedy Space Center) nog iets tussen Savannah en Miami dat we niet mogen missen?

- Plaatsen waar we korter of langer moeten blijven?

- Wat zijn must-sees of must-do's op deze route?

- Waarschijnlijk wordt het krap tussen Naples en New Orleans, dus een optie is nog om 1 overnachting in Miami aan het eind te laten vervallen en
deze bij de Gulf Coast erbij te doen.

trails
07-05-13, 19:41
- Is er (naast Cocoa Beach en Kennedy Space Center) nog iets tussen Savannah en Miami dat we niet mogen missen?


Wat deze vraag betreft: wij gaan in februari 2014 5 weken naar Florida, Georgia en South Carolina en doen 3 dagen tussen Savannah en St. Augustine. In ons reisverslag kun je evt. dan zien en lezen wat wij hebben gedaan en bepalen of het iets voor jullie is.

Ta2 Gerrit
07-05-13, 20:00
Tussen Naples en NOLA zou je kunnen overnachten in Panama City Beach, veel hotels, parelwitte stranden en een mooi middelpunt voor deze rit. En idem voor de retourrit NOLA - Savannah. Tussen Savannah en Miami zijn St. Augustine en Daytona Beach ook de moeite van een tussenstop waard. Dag doorbrengen in St. A., overnachten (2x ?) in DB en dan de volgende dag naar KSC, bijvoorbeeld. DB kun je dan ook gebruiken als uitval naar Cocao Beach en dan doorrijden naar Miami.

annet2009
07-05-13, 20:48
Tussen Savannah en Miami zijn St. Augustine en Daytona Beach ook de moeite van een tussenstop waard. Dag doorbrengen in St. A., overnachten (2x ?) in DB en dan de volgende dag naar KSC, bijvoorbeeld. DB kun je dan ook gebruiken als uitval naar Cocao Beach en dan doorrijden naar Miami.

Okay, St. Augustine en Daytona Beach staan genoteerd.

Maar Daytona Beach is dus geschikter om te overnachten dan Cocoa Beach?

Dan zou de route zo worden:

25. Savannah --> St Augustine --> Daytona Beach (229 miles / 3h 28min) (Daytona Beach)
26. Daytona Beach (Daytona Beach)
27. Daytona Beach --> Kennedy Space Center --> Cocoa Beach --> Miami (280 miles / 4h 25min) (Miami)
28. Miami (Miami)
29. vertrek Miami

Dat wordt dan wel erg vol op dag 27.
Dan zou ik eerder op dag 26 van Daytona Beach naar Cocoa Beach rijden, maar dan wordt het wel steeds na 1 nacht van hotel wisselen.

Retourrit NOLA - Savannah hebben we niet, we rijden dan in 2 weken via Natchez, Memphis, Nashville, Great Smoky Mountains en Charleston, maar dat had ik hier weggelaten omdat die forum alleen betrekking heeft op Florida.

Njit
07-05-13, 21:12
Mooie reis gaan jullie maken. Ook het afsluitende stuk is leuk om te doen.Daar mag je overigens hier wél tips over vragen: http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?37-Reizen-buiten-Florida . Veel Forumleden gaan ook wel eens vreemd buiten Florida ;)

A.Hofman
07-05-13, 21:12
Waarom weer terug naar Miami? "Backtracken" kost veel kostbare tijd. Jullie willen Orlando overslaan, maar als aankomst luchthaven zou het prima in de route passen. Dan hoeven jullie alleen de eerste nacht in (of in de buurt van) Orlando te blijven.
Bijv.

Aankomst Orlando,
Daytona
KSC/Cocoa
Miami
Key West
Naples
Tampa
Jacksonville
Savannah
Charleston
Great Smokey Mountains
Nashville
Memphis
Natchez
New Orleans--> Amsterdam.

Misschien een ideetje?

annet2009
07-05-13, 21:34
Mooie reis gaan jullie maken. Ook het afsluitende stuk is leuk om te doen.Daar mag je overigens hier wél tips over vragen: http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?37-Reizen-buiten-Florida . Veel Forumleden gaan ook wel eens vreemd buiten Florida ;)

Dat stukje forum had ik nog niet gezien, ik ga daar zo heen voor het niet-Florida deel.

annet2009
07-05-13, 21:37
Waarom weer terug naar Miami? "Backtracken" kost veel kostbare tijd.

Ik zie dat het zo toch veel verwarring geeft, dus ik zet voor de duidelijkheid toch maar even de gehele route neer.
We 'backtracken' nergens, maar maken gewoon een rondje.

Dit is de gehele route, dus ook het deel buiten Florida erbij:

1. aankomst Miami (Miami)
2. Miami (Miami)
3. Miami --> Key Largo, via Biscayne NP / glass bottom boat trip (Key Largo)
4. Key Largo --> Key West (Key West)
5. Key West --> Florida City (Florida City)
6. Everglades NP (Florida City)
7. Florida City --> Naples (112 miles / 2h 19min) via Shark Valley (Naples)
8. Naples --> New Orleans (850 miles / 14 uur) (???)
9. Naples –-> New Orleans (???)
10. Naples -– New Orleans (???)
11. Naples –-> New Orleans (New Orleans)
12. New Orleans / swamp tour (New Orleans)
13. New Orleans (New Orleans)
14. New Orleans --> Natchez (176 miles / 2h 54min) via Laura Plantation, Vacherie (Natchez)
15. Natchez --> Memphis (295 miles / 5h 08min) via Vicksburg (Military Park) en Clarksdale (Memphis)
16. Memphis / Graceland (Memphis)
17. Memphis --> Nashville (212 miles / 3h 13min) (Nashville)
18. Nashville (Nashville)
19. Nashville --> Townsend (201 miles / 3h 14min) (Townsend)
20. Great Smoky Mountains (Townsend)
21. Great Smoky Mountains (Townsend)
22. Townsend --> Charleston (369 miles / 5h 56min) (Charleston)
23. Charleston (Charleston)
24. Charleston --> Savannah (108 miles / 2h 03min) (Savannah)
25. Savannah --> Cocoa Beach (305 miles / 4h 31min) (Cocoa Beach)
26. Kennedy Space Center (Cocoa Beach)
27. Cocoa Beach --> Miami (196 miles / 3h 04min) (Miami)
28. Miami (Miami)
29. vertrek Miami

annet2009
13-05-13, 01:03
Is het de moeite waard om in Tampa te overnachten, of hebben zoveel mensen dit in hun route vanwege de omgeving?
Als ik in bijvoorbeeld in Clearwater overnacht, is het dan een must om Tampa zelf te gaan bekijken?

toornent
21-05-13, 18:21
Je bent er in ieder geval lekker vroeg bij. Misschien ook leuk voor de weg tussen Naples en NOLA is de omgeving rond Homosassa. Kun je veel leuke natuurtrips maken. Uit je schema haal ik een beetje dat daar enige interesse ligt. Bijvoorbeeld in het Ocala national forest en het Cedar Key national wildlife refuge.

annet2009
22-05-13, 00:18
Je bent er in ieder geval lekker vroeg bij. Misschien ook leuk voor de weg tussen Naples en NOLA is de omgeving rond Homosassa. Kun je veel leuke natuurtrips maken. Uit je schema haal ik een beetje dat daar enige interesse ligt. Bijvoorbeeld in het Ocala national forest en het Cedar Key national wildlife refuge.

Ja, er komt eerst nog een andere reis, maar zoals gewoonlijk alweer veel plannen voor de volgende :)
Natuurtrips hebben zeker mijn interesse, ik ga je tips even googlen!