PDA

Bekijk Volledige Versie : Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US



Ferno
24-04-13, 12:58
Lees dit net op de info pagina van de Rabobank:
http://www.rabobank.nl/privatebanking/servicemenu/nieuws/rabobank_nieuws/storing_geldautomaten_vs_en_japan
Tijdelijke beperkingen van geldautomaatopnames met betaalpas in Japan en VS

Klanten van Europese banken met een betaalpas met het Maestro-logo kunnen er tijdelijk mee te maken krijgen dat ze geen geld kunnen opnemen bij geldautomaten in Japan en de Verenigde Staten. Oorzaak is dat aanbieders van geldautomaten in Japan en bepaalde regio’s in de Verenigde Staten hebben besloten om vanaf 19 april extra maatregelen te nemen tegen eventuele frauduleuze transacties. De verwachting is dat deze beperkingen na een korte periode zullen zijn opgeheven.
Als gevolg hiervan kunnen klanten van Nederlandse (en Europese) banken die met een Maestro betaalpas geld opnemen problemen ondervinden. De Rabo WereldPas en Europas zijn Maestropassen. In de Verenigde Staten kan het voorkomen dat de ene geldautomaat de transactie afwijst, maar een andere niet. In Japan worden tijdens deze periode helemaal geen Maestro transacties aanvaard, waardoor geldopnames met de betaalpas helaas niet mogelijk zijn. Geldautomaatopnames met een Creditcard blijven wel mogelijk. Ook betalingen bij een betaalautomaat met een Maestro betaalpas blijven wel gewoon mogelijk.

De volgende alternatieven zijn beschikbaar voor de klant die tegen de tijdelijke beperking aanloopt:


Als het in de Verenigde Staten niet lukt om geld op te nemen bij een geldautomaat, probeer het dan nog een keer bij een geldautomaat van een andere bank. In Japan is er helaas geen alternatief voor geldopnames met de betaalpas;
Met de betaalpas kan wel betaald worden in winkels en restaurants die Maestro accepteren (let daarbij op het Maestro-logo op de deur van de winkelier);
Gebruik een creditcard voor het opnemen van geld bij geldautomaten of betalen in winkels.
Als bovengenoemde alternatieven niet mogelijk zijn, neem dan contact op met de Rabobank voor verder advies.

Rabobank biedt haar excuses aan voor het ongemak dat klanten hierdoor kunnen ervaren.

Utrecht, 19-4-2013
Iemand hier al last van gehad?

damian08
24-04-13, 13:54
Had er nog niks van gehoord, meestal is ING ook altijd wel snel met dit soort mededelingen. Ze zijn erg voorzichtig aan het worden, moet tegenwoordig ook wel met al die frauduleuze transacties en hackers.
Moest bij ING wel mijn betaalpas activeren om straks in het buitenland (buiten EU) te betalen ook ivm veiligheid.

Maar mocht er een pinautomaat niet werken dan kan je altijd nog naar de Walmart en extra geld opnemen, scheelt wellicht in de transactiekosten (dat weet ik eigenlijk niet) en vind het ook wel makkelijk.

Njit
24-04-13, 14:37
Leuk alternatief bieden ze aan: pin met je credit card.
Kost je alleen wel 4.50 per opname.

Ferno
24-04-13, 16:45
en extra opslag, 1,95% ipv. 1.2%

Gelukkig betaal ik 90% met CC daar maar soms heb je het toch nodig, vooral tanken kan lastig zijn.
En juist bij het tanken is een keer mijn CC gekopieerd, gelukkig had ICS cards dat destijds erg snel en goed afgehandeld en heb ik er geen last van gehad.

Dat van Walmart, doen ze dat nog? Ik heb ergens gelezen dat ze het niet meer doen, maar kan het ook verkeerd hebben.

Passen activeren voor buiten de EU moet inderdaad ook, heb ik vandaag gedaan, wel makkelijk, je kan ook precies de periode aangeven dat het buiten Europa actief moet zijn.

Het is trouwens ook raadzaam om de CC maatschappij te bellen en te melden dat je je CC gaat gebruiken in Amerika, anders heb je kans dat het ineens geblokkeerd wordt.

Ta2 Gerrit
24-04-13, 19:26
Ja hoor, je kunt gewoon weer cashbacken bij Walmart (en Publix e.a.). Het is er vorig voorjaar een tijdje af geweest, maar gelukkig weer hersteld.

Michael66
24-04-13, 21:06
Dit tijdelijke "probleem" met de pinpassen geldt voor alle Nederlandse banken (en ook van andere Europese landen).
De ene bank communiceert er wat beter over dan de andere. Ik heb op het intranet van ABN AMRO gisteren gelezen dat dit speelt. Advies: Ga naar een andere ATM. Of betaal of pin met je CC. Dat laatste is inderdaad wat duurder, zoals Njit hiervoor al aangeeft.

Wat ik uit deze situatie opmaak, is dat het altijd handig is om niet op één maar op meerdere betaalmiddelen in te zetten op een verre reis. Zoals naar Florida.
Pin, CC en cash is een goede combi. Dan zit je altijd goed als één of twee van deze mogelijkheden om wat voor reden dan ook "uitvalt".

Ferno
25-04-13, 00:01
Ja hoor, je kunt gewoon weer cashbacken bij Walmart (en Publix e.a.). Het is er vorig voorjaar een tijdje af geweest, maar gelukkig weer hersteld.

Hoe werkt het cashbacken eigenlijk en wat zijn de kosten?
Nooit gedaan namelijk.

Tini
25-04-13, 00:19
Cashback is boodschappen doen, betalen met pin en dan 'bijpinnen'. Bij de Walmart is 100 dollar het maximum.

laredo
25-04-13, 01:42
Cashback is boodschappen doen, betalen met pin en dan 'bijpinnen'. Bij de Walmart is 100 dollar het maximum.

En bij Publix is het 50 dollar. Je geeft bij het betalen aan dat je met een "debitcard" wilt betalen, haalt je pinpas door de betaalautomaat en kiest op het display voor debit. Daarna verschijnt bij zowel Publix als Walmart de keuze "cashback" en daarna een keuze van het bedrag. Kind kan de was doen en als je toch twijfelt vraag je het aan de cashier(e)

r.teeuwsen
25-04-13, 03:54
Klopt helemaal, gisteren en eergisteren niet met mijn ING pas kunnen pinnen, vandaag weer wel!
Maar gelukkig hebben we nog een Amerikaanse rekening ;-)

Inderdaad MOET je tegenwoordig je pas activeren om buiten de EU geld op te nemen, bij ING moet je de pinpas op werelddekking zetten vanaf 21 april 2013!!
Doe je het niet thuis om wat voor reden ook, kun je het hier ook nog doen (online) maar gaan wel dag of twee overheen voordat hij werkt....
Dus eerdaags naar Florida, let op de geldigheidsgebieden van je pinpas!

Ferno
25-04-13, 11:25
En bij Publix is het 50 dollar. Je geeft bij het betalen aan dat je met een "debitcard" wilt betalen, haalt je pinpas door de betaalautomaat en kiest op het display voor debit. Daarna verschijnt bij zowel Publix als Walmart de keuze "cashback" en daarna een keuze van het bedrag. Kind kan de was doen en als je toch twijfelt vraag je het aan de cashier(e)

Maar dat kan dus alleen met je debitcard? Niet met je Credit Card (master of Visa)?
Wat zij eigenlijk de kosten die de bank in NL rekent voor een pin transactie in de US?

Kvanderdonk
25-04-13, 11:42
Hoi,

Net via "mijn ING" makkelijk onze ING betaalpassen voor de duur van onze vakantie in juli/aug ingesteld op werelddekking.
Gaat 24 uur voor aangegeven vertrekdatum in.
Je komt de verwijzing al op de eerste pagina na inloggen tegen.

Michael66
26-04-13, 09:43
Vooral in Japan zijn de problemen momenteel groot. De europese banken stellen alles in het werk om dit snel op te lossen.
Met name in Japan blijkt de acceptatie zeer problematisch. Hier wordt nergens meer Maestro geaccepteerd. Ook blijkt nu dat een aantal geldautomaten van banken in Japan geen Creditcards meer accepteert.

Betaalprofiel
Controleer voor de zekerheid welk betaalprofiel de klant heeft. Als de klant een Wereldprofiel heeft ligt de oorzaak bij de geldautomaat en NIET bij ABN AMRO.

Wat zijn de alternatieven?
In veel winkels kan er betaald worden met een creditcard. Voor klanten in Japan met een ABN AMRO creditcard zijn met ICS aanvullende afspraken gemaakt. De klanten kunnen vaker en hogere bedragen opnemen op de geldautomaten in Japan

Voor de echte noodgevallen
Klanten die geen contant geld meer hebben en die tegen hun ABN AMRO creditcard limiet aanlopen kunnen tijdelijk hun creditcardlimiet laten verhogen. Zij kunnen dit doen door contact op te nemen met het nummer wat achter op de creditcard staat. In nood kan ook via een bank in Japan een bedrag worden beschikbaargesteld. De procedure staat in de Informatiebank

Hoelang blijft deze situatie?
We doen er samen met Mastercard alles aan om dit te verhelpen. Zodra we duidelijkheid hebben over de duur van deze situatie zullen we hierover berichten.

Victoria
26-04-13, 17:40
Opname Japan/VS weer mogelijk https://bankieren.rabobank.nl/klanten/static/images/129_3446_pinnen_buitenland_30542192.jpgEinde tijdelijke beperkingen van gea-opnames Japan en VSKlanten van de Rabobank die een betaalpas met Maestro-logo hebben, kunnen vanaf 27 april weer geld opnemen bij de meeste geldautomaten in Japan en de VS. Geldopnametransacties bij Seven Bank in Japan zijn helaas nog niet mogelijk.

TransactiesIn de Verenigde Staten kwam het vanaf 19 april voor dat de ene geldautomaat de geldopnametransactie afwees, maar een andere niet. In Japan werden tijdens deze periode helemaal geen Maestro-transacties met de betaalpas geaccepteerd. Ook opnames bij een geldautomaat met een creditcard waren beperkt in Japan.

Betalingen bij een betaalautomaat met een Maestro betaalpas waren wel altijd mogelijk.

Utrecht, 26-4-2013

dejo
28-04-13, 13:58
Ik zit nu Amerika, ik heb slechte ervaring met mijn ING cc. Normaal nooit problemen gehad. Blijkbaar bepaald ING wat ik mag uit geven. betalingen boven de 50 dollar wordt standaard geweigerd. Ik heb gelukkig mijn debit kaarten van abnamro en ING bij me. Het is zo echt niet fijn winkelen. Meerdere malen gebeld met ING zij erkennen het probleem maar kunnen niets voor mij doen. Na terug komst mag ik een klacht indienen. Ik heb voor vertrek aan gegeven dat ik naar het buitenland ga.

PENPE
28-04-13, 14:05
En bij Publix is het 50 dollar Dat is niet helemaal waar, het is afhankelijk van hoeveel je hebt besteed aan je boodschappen. Wij hebben de afgelopen week nog een cashback van $100 gedaan bij Publix.

Reza
01-05-13, 05:58
Net vanavond nog gedaan: na swipen van je debitcard, cashback yes krijg je twee vaste bedragen te zien waarvan de hoogste 50 dollar is en keuze other. Ik kan me voorstellen dat daar een limiet aan zit gerelateerd aan je boodschappen bedrag. Oh ja, en zowel mijn visa als ING creditcards werkten prima vandaag in de Premium Outlet.

Michael66
02-05-13, 12:21
Problemen in Japan zijn opgelost, in de VS nog niet maar wordt aan gewerkt:
Sinds 30 april zijn de problemen in Japan opgelost. De klant kan nu weer met de betaalpas geld opnemen bij gelautomaten met het Maestro logo zoals ze gewend waren.

Ook in de Verenigde Staten zijn maatregelen genomen om de acceptatie te verbeteren, maar nog steeds zijn hier beperkingen.
De verwachting is dat deze situatie in de Verenigde Staten en een aantal andere landen langzaam zal verbeteren.Eerder genoemde mogelijkheden bij noodsituaties blijven hetzelfde.