PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderen gerechten laten delen



gudu
17-04-13, 13:15
ik ga dus met 2 kinderen naar orlando en ze lusten best wel wat maar een bord vol krijgen ze niet op en kindermenu's zijn of te eenzijdig en kiezen ze liever van de kaart of de kinderporties zijn weer te klein want het zijn voor kinderen grote eters. nu heb ik als nederlandse schroom maar kan ik bv 1 hoofdgerecht voor hun samen bestellen met 2 borden of zo ?

Keesj
17-04-13, 13:22
Zonder enig probleem. Wij delen altijd de appetizer en als we echt vol zitten het dessert.
Daar wordt echt geen probleem van gemaakt. We geven wel hetzelfde fooi bedrag als voor twee voorgerechten en toetjes.
Het is maar een paar Dollar en de ober smiled altijd van oor tot oor.

gudu
17-04-13, 13:26
dat is goed om te horen . vraag je dan ook om 2 borden of deel je van een bord?

Keesj
17-04-13, 14:00
Dat is afhankelijk van het gerecht.
Meestal hoef je niet te vragen en krijg je een extra couvert.

Hannah
25-04-13, 14:35
Inderdaad niet schromen. Wij volwassenen delen ook weleens een gerecht!

Victoria
25-04-13, 21:56
@ Hannah, hoe reageren restaurants daarop?

Ik vertrek zelf volgende week naar Amerika.
Afgelopen augustus heb ik een operatie gehad aan mijn darmen en maag, alle problemen zijn opgelost alleen sindsdien heb ik erg veel problemen met eten (lactose intolerant & kan niet meer tegen suikers en water) Ik eet dan ook zeer weinig alhoewel het wel erg belangrijk is dat ik beetjes probeer te eten buiten de bijvoeding om.
Mijn idee is dan ook om bij het uit eten gaan te vragen of een extra bord mogelijk is en van mijn medereizigers wat mee te snoepen. Ik ben zelfs best bereid daarvoor te betalen, maar vind het simpelweg zonde om een eigen (kinder) menu te bestellen omdat ik dat nooit maar dan ook nooit op krijg momenteel.
Uiteraard draag ik een Engelse verklaring van het ziekenhuis mee die ik kan tonen.

Erg lastig, ik heb hier nooit bij na hoeven denken bij een Amerika reis :D

Njit
25-04-13, 22:03
Delen van gerechten is heel normaal in de USA..

trails
25-04-13, 22:04
Ook wij hebben dit "probleem" door operaties. Afgelopen maand zijn we een paar dagen in Londen geweest en in restaurants gevraagd of het een probleem was om een maaltijd te delen (ivm die operaties). Nergens problemen gehad.
Volgende maand moeten we op controle bij de chirurg en we gaan hem wel om een verklaring vragen.
Vorig jaar werden we erop gewezen door een serveerster bij Golden Corral dat je met een verklaring slechts het kindertarief hoeft te betalen.
Dus, voor onze volgende reis naar Florida blijven we gewoon naar restaurants gaan maar vragen wel eerst of het een probleem is om te delen (wij kunnen trouwens ook niet drinken bij een maaltijd). Zo ja, dan gaan we elders eten.
Ik heb dit "probleem" ook eens voorgelegd op een Amerikaans forum en daar vermeldden ze ook dat delen nooit een probleem is.

Victoria
25-04-13, 22:32
@ Njit, dankjewel voor je snelle reactie, gaat zo te horen helemaal goed komen!

@ trails, ik denk dat ik zo te horen een beetje in hetzelfde schuitje zit als jullie.
Drinken en eten kan/mag ik inderdaad ook niet tegelijk, maar dat zie ik niet zo als een probleem aangezien ik sowieso alleen drinken mag met isotone. Dus drinken zal ik voor en na het restaurant bezoek doen.
Ik ga me er gewoon niet druk om maken, het ziekenhuis heeft een verklaring in het Engels voor me gemaakt waarin staat dat ik momenteel maar erg weinig kan eten en afhankelijk ben van medische bijvoeding, en ik heb een medisch "pasje" waar verkort op uitgelegd staat wat er gedaan is. Daar moet het wel mee goed komen :)
Ik ga gewoon genieten :)

rolandino
25-04-13, 22:42
Mijn ervaring is dat alles gewoon mogelijk is; kindermenu, samen delen, enkel klein voorgerecht, alleen wat salade, etc, zonder medische verklaring. Vind ik trouwens ook niet meer dan normaal.

moonlight91
26-04-13, 07:35
als ik zie dat er soms tafels met 6 volwassenen een voorgerecht en een dessert delen ...zal er zeker alle begrip zijn voor jullie hoor
trouwens voor het toetje is het niet meer dan normaal, wij doen dat tegenwoordig ook regelmatig hoor 1 dessert, 3 spoons
in het begin vonden we dat wel erg vreemd
en anders is de doggybag ook een optie..dan kun je later op de avond er nog eens een beetje van eten

wat wij altijd doen is voor onze zoon van 11 jaar, een voorgerecht als hoofdgerecht bestellen, dat is ook nooit een probleem!
dan heeft hij een volwassen maaltijd in kleine vorm....

pumi1000
26-04-13, 09:51
Toen ik de laatste keer iets wilde bestellen bij de Outback, stelde de serveerster het zelf voor om 1 menu samen te delen met mijn dochter.........Ook tijdens het ontbijt een keer bij Denny's dat ik zelf iets koos van het kindermenu, omdat dezelfde pancakes bij de "volwassenen" er niet bij stond en ik wilde graag die pancakes eten, ook geen probleem.

Njit
26-04-13, 10:23
In Amerika is het gewoon zo 'wie betaald bepaald'. Wil jij geen friet bij je gerecht maar extra groenten? Geen probleem. Wil jij 's avonds van het ontbijt-menu bestellen? Ook geen probleem.

In Nederland kijken ze je dan moeilijk aan maar in de US is de klant gewoon nog Koning..