PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleding in restaurant



Melissa & Patrick
14-04-13, 16:20
Hoi!

Over 1.5 week vertrekken ook wij heerlijk naar Florida!! Kunnen nu echt niet meer wachten.
Wat we ons nog wel afvroegen is of dat je bij restaurant bijv verplicht een lange broek aan moet? Of dat je gewoon in je korte broek/rokje mag komen eten.
Ik begrijp dat je bij bijv hele luxe restaurants niet in een korte broek gaat eten, maar ik vroeg het me af bij de algemene restaurant.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Melissa

Njit
14-04-13, 16:25
Bij de meeste restaurants kun je gewoon in je vakantiekloffie gaan eten. Ik heb me iig nog nooit speciaal aangekleed voor TGIF, Outback, Texas Roadhouse etc etc. Bij dat soort zaken ga je ook niet uit eten maar gewoon een hapje eten.

Het is overigens wel erg leuk om een keer uit eten te gaan in Florida bij bijv. The Melting Pot. Kost wel wat maar dan merk je ook direct het verschil. De bediening is in het algemeen al niet slecht in de US maar bij Upscale Dining doen ze extra hun best.

Melissa & Patrick
14-04-13, 16:47
Thnx voor je reactie!!

rreedijk
14-04-13, 17:42
Ik vind altijd wel dat het erg koud in de restaurants is, de airco doet in ieder geval vaak goed zijn best. Altijd raadzaam om een vestje mee naar binnen te nemen!

Melissa & Patrick
14-04-13, 18:26
Super goede tip!! Thnx!

Cindy1969
14-04-13, 19:42
Dat zou ik idd zeker doen. Ga ook altijd in mijn gewone vakantie kloffie, maar wel vest mee. Soms is het echt ijskoud door de airco...

trails
14-04-13, 20:31
We nemen niet eens nette kleren mee op vakantie :D

Melissa & Patrick
14-04-13, 20:43
Hahaha ja dat kan ook natuurlijk ;)

tolliver1967
14-04-13, 22:08
tijdens onze reizen nemen wij ook nooit nette kleding mee, en we hebben behoorlijk wat gezien
laatst zei iemand het nog heel pakkend tegen mij: wie betaald die bepaald
en dit onthou ik altijd als ik naar een restaurant ga

Njit
14-04-13, 22:30
Wie betaald die bepaald maar als ik in een chique restaurant in m'n korte broek, sandalen en t-shirt zit dan voel ik me niet bepaald op m'n gemak ;)

Keesj
15-04-13, 06:13
@ Njit,
Zoals je al zegt,. We zouden ons niet prettig voelen in bv. Ruth Chris Steakhouse in ons vakantiekloffie.
Er zijn trouwens restaurants waar jasje dasje echt verplicht is en waar je een week van te voren een waarschuwingstelefoontje krijgt hiervoor.
Maar goed ieder zijn eigen ideeën wat dat betreft.

De tip over een vest kan ik alleen maar beamen. We zijn al thuis gekomen met drie extra vesten omdat we de onze vergeten waren en ter plekke nieuwe hebben gekocht. Een lange broek is dan ook aangenaam vooral voor 's avonds. Moet er wel bij zetten dat wij meestal rond half tien eten 's avonds.

cindy74
15-04-13, 08:40
Eu ik neem ook altijd een net kleedje mee . Maar ik moet zeggen dat wij nooit echt sjiek gaan eten wel ouback of olive garden . Vorig jaar toen we van het strand kwamen reden we voorbij de olive garden en stopten we daar omdat de rit naar het hotel en terug een uur was . Nu hadden we een short aan en een topje met daaronder onze bikini . Ik vroeg aan de bali of we zo binnen mochten ...was geen probleem zeiden ze . Ik schaamde me al een beetje maar oke gegeten enz kwamen in het hotel zag ik dat heel mijn short vanachter nog nat was en van het zout wit uitgeslagen gelukkig zag ik dit pas in het hotel.

trails
15-04-13, 08:49
Ook wij gaan nooit chique uit eten. Dat is aan ons niet besteed en het uitgebreid tafelen (zoals in NL of hier in Frankrijk) is er in de VS niet bij. Je wordt daar toch meer geacht sneller je prakkie naar binnen te werken en weer te vertrekken. Tenslotte: hoe meer klanten hoe meer fooi.

Tans4USA
15-04-13, 10:22
Wij vinden uit eten gaan in Florida helemaal het einde en nemen ook "iets" nettere kleding mee maar zeker geen jasje/dasje, zo ver gaat het nu ook weer niet.
Bij sommige restaurants kun je echt uitgebreid tafelen en hoef je niet binnen een kwartier weer buiten te staan.

Zo hebben wij pas weer gegeten bij Columbia in Celebration, echt geweldig en een nieuwe ontdekking gedaan Seasons 52 in Dr. Philips Area.
Een tip om bij de meeste restaurants niet snel weer buiten te staan is eerst de appetizer te bestellen en als je dit op hebt pas het hoofdgerecht.

Njit
15-04-13, 10:29
Da's sowieso wel een goede tip. Want soms is de appetizer al een maaltijd op zich en sla je het hoofdgerecht over en neem je een toetje ;)

trails
15-04-13, 11:49
Wij gaan eigenlijk nooit 's avonds uit eten. Dan hebben we meer zin om comfy op de bank te hangen.
Wel gaan we altijd uit ontbijten en nemen ook altijd een late lunch.
Veel restaurants serveren lunchcombo's en die hoeveelheden zijn iets minder dan bij het diner (ook de prijs is minder) maar nog steeds meer dan genoeg. Wij krijgen het in ieder geval maar zelden op.