PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida met een 2- en 3-jarige



Ajtak
12-04-13, 10:34
Hallo, wij willen graag met ons jonge gezin een leuke reis naar Florida maken. We willen graag naar Disney World en Sea Life, maar andere pretparken hoeven nog niet. Wel houden we erg van mooie stranden. We zitten er nu over te denken om naar Orlando te gaan en dan vanaf daar in één keer naar Florida Keys. Wie heeft tips voor ons? Vragen waar ik zelf graag antwoord op zou hebben:



Vlieg je dan van Orlando naar de Florida Keys of kun je beter rijden?
En als je rijdt, welke steden moeten we dan zeker bezoeken (Miami lijkt ons veel te massaal)?
Welke accommodatie/plek bij de Florida Keys is aan te raden met zulke jonge kinderen?


Heel veel dank alvast!

Ta2 Gerrit
12-04-13, 10:54
Hallo, om antwoord te krijgen op je vragen zul je wat meer informatie moeten geven, bijvoorbeeld hoe lang jullie willen gaan. Disney bezoeken is natuurlijk geweldig met jonge kinderen, alleen hoe jong zijn ze en welke van de 4 parken (excl. zwemparken) hebben jullie voorkeur ? Vergeet ook Harry Potter niet, of zijn de kids daar nog te jong voor. Al met al kun je voor Orlando zo maar een week (en dat is dan minimaal) uittrekken.

Vleigen naar de Keys is uiteraard mogelijk, maar dan mis je wel de stranden. De mooiste stranden liggen aan de westkust, Golf van Mexico, St. Pete, Sanibel, Sarasota etc.

Maar er is op dit forum al heel veel te vinden over al jouw vragen, dus de beste tip is; spit eerst het forum eens rustig door, zodat je met wat gerichtere vragen kunt komen. Stel een soort van reisschema op, zodat we daar op kunnen inspringen. Vergeet vooral niet wat reisverslagen (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?16-Reisverslagen) te lezen, daar vind je de ervaringen van anderen, ook vaak met jonge kinderen.

corrus
12-04-13, 10:58
En dan in één keer van Orlando naar de Keys?? (duurt écht véél te lang)
Vind ik persoonlijk een beetje zielig voor de kids... (zucht) maar wie ben ik... :rolleyes:

Njit
12-04-13, 11:11
Van Orlando naar Key West is 6h33m rijden volgens http://goo.gl/maps/jiQ84 . En met een beetje pech kun je daar nog wel een paar uur bij optellen.
Zelf zou ik gewoon lekker een villa nemen in Orlando en van daaruit tripjes maken in de omgeving. Ik denk dat je je kids daar meer plezier mee doet dan naar Key West te gaan.

S@skia
12-04-13, 12:53
Ik ben het wel met Njit eens dat als je een villa hebt rond Orlando je daar de kids en daardoor jezelf een groter plezier doet dan te gaan rondreizen. Er is zo ontzettend veel te doen dat je de vakantie goed door komt en een trip naar de kust is ook lekker te doen. Het voordeel van zo'n villa is dat als jullie kindjes slapen jezelf leker buiten in het zwembad kunt liggen en je niet op een hotelkamer hoeft te hangen. Maar goed er zullen zeker mensen zijn die een andere mening zijn toegedaan :rolleyes:.
Toen wij voor het eerst gingen was onze zoon ook 3 jaar en hebben we genoeten van de ruimte en de mogelijkheden van zo'n huis.
Neem gerust een kijkje op mijn blogs: http://gadet-at-florida.blogspot.nl/ en http://gadet-at-florida-2012.blogspot.nl/.

Succes met de keuze.

Marco Tiel
12-04-13, 13:04
In 2012 zijn wij met onze zoontje van toen 3,5 jaar en 22 maanden geweest. Rechtstreeks vliegen raad ik je aan en dan vanaf Dusseldorf naar Ft Myers met Air Berlin. De dag na aankomst zijn wij doorgereden naar Orlando waar wij een villa hadden gehuurd. Na Orlando zijn wij terug gegaan naar de Gulfcoast om 4 nachten te verblijven in het Hyatt in Bonita Springs. Mooie omgeving met de airport op korte afstand.

Het is ons dermate goed bevallen dat we voor komende september weer geboekt hebben.

Het rondreizen met kleine kinderen lijkt mij niet ideaal omdat je geen tijd hebt om ze te laten wennen. Ieder kind is anders maar voor onze kinderen was het geen optie. Een villa is wat dat betreft ideaal en aan te raden.

Ebelix
12-04-13, 13:07
Wij hebben een gedeelte van onze vorige 2 vakanties met een jongen van toen 1,5 en 2 jaar een week rondgetrokken voordat we naar een villa zijn gegaan. Hij vond het toch ook leuk. Natuurlijk doe je dan alleen maar dingen die hij leuk zou vinden. Overdag slapen deed hij niet zo veel maar 's nachts sliep hij vanaf de eerste nacht erg goed. We zorgden er wel altijd voor dat we rond zijn duttijd in de auto zaten en ergens naartoe reden. In de auto sliep hij namelijk meestal wel.

We zorgen er wel voor dat we ruime accomodaties hebben waardoor wij ook niet direct met hem naar bed hoefden te gaan. Dat is toch vaak het geval in een hotel. Maar je hebt ook suite hotels met 1 of 2 slaapkamers.

In september gaan we voor het eerst met 2 kinderen. Onze dochter is dan 11 maanden. We hebben er nu voor gekozen om de hele tijd op dezelfde plaats te blijven. Dit hebben we ook gedaan toen onze zoon 1 was. Dat is toch wel comfortabeler dan rondreizen met zo'n kleine hummel.

moonlight91
12-04-13, 13:43
ik zelf heb een zoon van 11 jaar, en we gaan vanaf zijn 8 ste jaar naar Florida, dus op zich heb ik daar met kleine kinderen geen ervaring, maar in een ruk van Orlando naar key west zou ik met onze zoon al niet zien zitten ondanks dat hij zich aardig bezig kan houden onderweg met de DSI. daarbij komt we zijn nu 2x op key west geweest en echt kindvriendelijk vind ik het niet ..
eerlijk is eerlijk het is er wel erg leuk maar als je echt graag naar Key west wil gaan, zou je kunnen overwegen om vanaf nederland/belgie via atlanta naar key west te vliegen. wij hebben dat afgelopen herfstvakantie gedaan omdat we dan maar een weekje Florida hadden dit is prima bevallen op deze manier en uiteindelijk vlieg je een half uurtje langer dan op Orlando zelf (we hadden het als volgt geboekt bij delta airlines ; brussel/key west - Orlando/brussel)
vanaf key west kun je dan met 1 of enkele tussen overnachtingen naar Orlando rijden waar je daar dan aan je Disney avontuur kunt beginnen

maar ik zelf zou toch echt met zulke jonge kinderen voor Orlando kiezen. een villa huren of overnachten in een leuk kinderhotel (Disney /nickhotel) en dan eens een stand tripje maken naar Clearwater of st petersberg, dagje kelly park

Innoveda
12-04-13, 14:19
Wij kiezen er bewust wel voor om met onze kinderen (3 en bijna 2) te gaan rondreizen. Nu kan het nog. Zie ons reisschema op dit forum. Juist omdat ze nog klein zijn hebben ze nog niet veel te wensen/zeuren en doen we het lekker nog op onze manier. Als ze groter zijn zullen we namelijk meer met hun wensen rekening moeten houden. Natuurlijk passen we het reizen wel aan de kinderen aan en zien we daar ter plekke wel hoe het gaat. We zijn flexibel en ik zeg altijd: wij gaan niet op vakantie, wij gaan op reis!
Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen dit ziet zitten, maar het is echt heel persoonlijk. Lekker dat doen waar je zelf het meeste voldoening uit haalt, want daar gaat het om!

au3
12-04-13, 14:49
We hadden ooit de wens een 'rondje Florida' te doen.
De eerste keer Florida was onze dochter 2.
2 jaar later was ze 5 en onze zoon 1 jaar oud.
Sinds 2007 hebben we bijna elk jaar Florida bezocht, maar die rondreis is er nog steeds niet van gekomen.:rolleyes:
Niet omdat we de lange ritten niet wilden maken, maar juist omdat het verblijven in 1 (maximaal 2) accommodatie ons zo goed beviel. Daarbij is er in de omgeving van Orlando (incl. de stranden aan Oost- en Westkust) genoeg te doen voor 2 weken.
Afgelopen zomer hebben we voor het eerst echt ge-roadtripped met 2 kinderen (inmiddels 8 en 5 jaar oud). En dat was prima te doen, mede door de DVD-speler in de minivan en doordat ze nu enig besef van tijd hebben. We konden ze nu uitleggen dat we over 4 uur in het hotel zouden zijn en dat ze dan gelijk in het zwembad konden springen. En dan werd het voor hun en voor ons een prettige autorit.
En het bezoeken van de Keys, Everglades, Miami etc. gaat er vast nog wel eens een keer van komen. Maar dit jaar weer niet, want we hebben weer een heerlijke villa met zwembad geboekt in Kissimmee.

masch
12-04-13, 15:03
De eerste keer Florida was onze dochter 2.
2 jaar later was ze 5 en onze zoon 1 jaar oud.

Deed me glimlachen :D

Wij gaan dit jaar ook naar Florida met onze zoon van 3. Wij hebben ervoor gekozen om het grootste gedeelte in Orlando te zitten. Daarna gaan we 3 dagen naar Fort Myers, 2 naar de Keys en 3 naar Miami.

Esther2013
12-04-13, 15:45
Ik heb het al vaker gezegd op dit forum, maar ieder gezin en ieder kind is anders. Wij zijn echt strandmensen (schelpen zoeken en tunnels graven) en hebben bewust voor 11 dgn Orlando (villa met zwembad voor de rustdagen) en 5 dgn Gulf Coast (waaronder Sanibel) en 4 dgn Key Largo gekozen met telkens maar max 4 uur rijden. Maar wij zijn het gewend om in 1 dag naar Z- Frankrijk te rijden...
Dus kijk goed wat bij jullie gezin past, dan wordt het vast super!
Het is ook onze eerste keer, kijk maar op onze blog voor meer info!

Innoveda
12-04-13, 16:31
Ben het helemaal met Esther eens! Wij houden juist van dingen zien en de omgeving bekijken, mooie natuur en een mooi strand. Maar we zijn geen strandmensen die de hele dag op het strand kunnen doorbrengen. Dus zo zie je maar. Ieder doet zijn eigen ding. Een ding is zeker het wordt sowieso super als ik iedereen hier mag geloven. Heb er enorm veel zin in!

au3
12-04-13, 20:39
Deed me glimlachen :D

Hahahaha, deed mij ook glimlachen toen ik het teruglas, masch! Maar het klopt wel; de eerste keer was ze nog net geen 3 en 2 jaar later was ze net 5 geworden :p

patries30
28-06-13, 15:50
Volgend jaar in mei willen wij met ons dochtertje drie weken naar Amerika. Ze is dan twee jaar, we zitten zo te twijfelen tussen rondreizen en een vaste plek. We gaan eens even alles bij lezen hier! Iemand nog goede tips voor een villa?

Innoveda
28-06-13, 18:14
Wij vonden rondreizen met onze 2 kinderen van 1 (bijna 2) en 3,5 heerlijk. Wij hebben 3 weken rondgereist in mei en het is in mei zeker goed mogelijk. Overal genoeg plaatsen om te slapen. Kamers met 2 Queens zijn ideaal en overal te vinden. Een kindje van 2 jaar is wel een ideale leeftijd voor een rondreis denk ik. Een middagslaapje is niet altijd echt nodig, maar ze zijn nog klein genoeg om te slapen in de auto of buggy. Wij hebben ook vaak getwijfeld of we toch niet op een vaste plaats zouden moeten gaan zitten 'voor de kinderen', maar we zijn erg blij dat we dat niet gedaan hebben. De kinderen vonden het geweldig en hadden er totaal geen moeite mee. We namen wel genoeg tijd en deden het lekker relaxt.

We zijn zo blij dat we toch bij ons eigen plan zijn gebleven en het zo hebben gedaan zoals wij het als ouders graag doen. Nu passen de kinderen zich nog erg makkelijk aan, hebben we gemerkt. Als de kinderen iets ouder zijn zal dat steeds moeilijker worden en krijgen ze eigen wensen waar we rekening mee moeten houden. Bovendien moeten we dan in de schoolvakanties gaan wat vaak ook duurder uitvalt. Tegen die tijd gaan we lekker naar een camping in Europa.

Nog 1 jaar voordat onze oudste 5 wordt, dus misschien zit er nog 1 verre reis in. Wie weet gaan we volgend jaar nog een keer naar Florida, maar er staan nog genoeg andere bestemmingen op ons verlanglijstje. Canada, Costa Rica, Thailand, Jordanië, New Zealand. Keuze genoeg, maar blijft toch altijd moeilijk kiezen met kleine kids.

Ik denk dat ik m'n eigen advies maar moet opvolgen: lekker doen waar je je goed bij voelt en wat bij jullie past als gezin.
En natuurlijk lekker genieten van de voorpret en de ervaringen van andere mensen.

FRNCS
01-07-13, 13:56
Ja idd wat voorgangers al zeggen lekker doen wat goed voelt. Ik heb namelijk het tegenovergestelde gevoel wij gaan ook in september naar Florida met onze dochter van 2 jaar en hebben er bewust voor gekozen om om 1 plek te blijven en vanaf daar tripjes gaan doen naar de parken en stranden. Fajah (onze dochter) is echt een super makkelijk kind en past zich overal snel aan maar vind het ook voor onszelf lekker dat we gewoon 1 keer onze koffers kunnen uitpakken en lekker kunnen relaxen in "ons" appartement. Het lijkt me wel heel leuk een beetje rondtrekken zo door florida maar er zijn in Orlando teveel dingen die we willen zien en doen! Veel plezier!