PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Geely: Orlando - Miami 17-06-2013 tot 02-07-2013



Geely
11-04-13, 14:40
Hallo iedereen,

Over een paar maandjes gaan mijn vriendin en ik op reis naar Florida. Het is voor allebei de eerste keer Florida.

Ons reisschema ziet er als volgt uit:
17-06: Vlucht Amsterdam – Orlando
18-06: Verblijf in Orlando (bezoek aan seaworld)
19-06: Orlando – Clearwater
20-06: Verblijf in Clearwater (half dagje sportvissen. Ben een fanatiek sportvisser maar wil hier niet te veel geld aan kwijt zijn.)
21-06: Clearwater – Sarasota
22-06: Sarasota – Sanibel Island
23-06: Verblijf in Sanibel (stranddag)
24-06: Sanibel Island – Everglades
25-06: Verblijf in de Everglades (airboat en misschien kayak)
26-06: Everglades – Key West
27-06: Key West – Key Largo (vliegen met een sportvliegtuigje boven de Key's)
28-06: Key Largo – Miami (snorkelen Pennekamp)
29-06: Verblijf in Miami
30-06: Verblijf in Miami (stranddag)
01-07: Vlucht Miami – Amsterdam
02-07: Aankomst in Nederland.

Ik zit nog erg te twijfelen over de dag in de Everglades. Misschien wil ik deze omruilen voor een dag extra ik Key West.

Verder willen we graag een Ford Mustang Convertible huren. Ons reisbureau werkt met Sunnycars. Ik heb begrepen dat de kans op een Mustang ongeveer 30% is. We willen eigenlijk geen Chrysler Sebring (vind ik een lelijke auto). Hoe kan ik dat het beste regelen?

Als jullie nog tips hebben dan horen we dat graag van jullie!!!

Groetjes,

Tans4USA
11-04-13, 16:47
Wat een heerlijk vooruitzicht om je huwelijksreis in Florida te vieren.
Ik zou je willen aanraden vooral veel reisverslagen te lezen om ideetjes op te doen.
Je schema ziet er goed uit, zelf zijn wij niet zo dol op Miami en ik zou dan 1 dag minder Miami doen zodat je meer tijd op de Keys hebt of aan de golfkust.

Hertz autoverhuur verhuurt Ford Mustang convertibles. Je kunt als je bij Hertz direct reserveert dit exacte model aanvragen.
Als ANWB lid krijg je met de code cdp 329 een korting van 10% op de autohuur.

Wij hebben onlangs een "gewone" Ford Mustang gehuurd en het was super.

Heel veel plezier met alle voorpret.

Ta2 Gerrit
11-04-13, 17:10
Hallo beiden, het is een echt 'eerste keer in Florida' reisschema geworden. Van alles een beetje zien, en dan later nog veel vaker terug komen om van alles nog veel meer te zien ;). Dat is ons hier allemaal overkomen. Niks mis mee, dus.

Maar je eigen suggestie van een extra dagje Key West (of elders, for that matter) is wel een goede. Je kunt op 24-06 makkelijk van Sanibel naar de Everglades, daar een airboat pakken, beetje sightseeën en dan verder richting de Keys. Misschien is dan Key West iets te ver (ligt natuurlijk aan hoeveel tijd je in de Glades ddorbrengt), maar Key Largo moet zeker te doen zijn. Dan win je zo maar anderhalve dag, en hebt dus ruim de tijd om van KW en de weg er naar toe te genieten.

Geely
12-04-13, 11:31
Ha mensen, bedankt voor jullie reacties.

Het is inderdaad een eerste keer Florida reisschema. We zijn niet zo van die pretparkliefhebbers dus hebben we gekozen voor 1 dag Orlando (seaworld).

Ik denk dat we de dag in de Everglades gaan skippen. Als we vroeg vanuit Sanibel vertrekken kunnen we dezelfde dag nog wel een airboattrip maken in de Everglades en misschien nog wel een stukje kajakken oid. Ik weer alleen nog niet of ik de extra dag ga gebruiken in Key West. Misschien gaan we wel vanuit de Everglades naar Islamorada, dan naar Key West en dan Key Largo. Iemand tips?

Ik heb er expres voor gekozen niet te lange afstanden op 1 dag te rijden. De meeste reistijden zijn volgens Google-maps ca. 2 uur. We gaan hier waarschijnlijk langer overdoen omdat we onderweg nog e.e.a. willen zien. Heeft iemand tips voor leuke tussenstops?

Verder ben ik lekker reisverslagen aan het lezen. Heerlijk hoor. Ik heb er in ieder geval erg veel voorpret van. Volgens mijn vriendin heb ik het meer over de huwelijksreis dan het huwelijk zelf ;-)

Groeten,

S@skia
13-04-13, 09:30
Hahahah, dat zal ze je vergeven als ze gaat genieten van jullie mooie reis. Onze huwelijksreis was ook naar florida maar gek genoeg koste het ons 15 jaar om weer terug te gaan.......maar we're back for good. Overigens hoef je niet alleen maar naar Orlando om naar de pretparken te gaan. Wat denk je van lekker shoppen?