PDA

Bekijk Volledige Versie : The Keys / Key West



Pagina's : [1] 2

Phileas Fogg
22-09-04, 17:07
Tijdens onze rondreis in nov gaan we waarschijnlijk 2 nachten naar Key West. Voegt Key Largo dan nog iets toe? Of een andere Key? En zoja, heeft er iemand een hoteltip voor Key Largo?

Ebelix
22-09-04, 17:53
Je kan Key West niet met Key Largo vergelijken. Key West is echt toeristisch terwijl Key Largo veel meer gericht is op de natuur en de zee.

Key Largo is een stuk gemoedelijker als Key West.

Helaas heb ik geen hoteltip op Key Largo. Alle grote ketens hebben daar wel vestigingen dus het moet niet moeilijk zijn om een goede kamer te krijgen

Daniel
22-09-04, 18:09
Key Largo is inderdaad heel anders dan Key West. Het is kleiner en dus ook stiller. Heel veel draait om het John Pennekamp National Park. Dit is een onderwaterreservaat waar je heerlijk kan snorkelen. Zeker de moeite waard.

We zijn een paar jaar geleden geweest en zijn toen beland in het Howard Johnson. Dat is toen prima bevallen. Met een coupon kun je vaak korting krijgen. Kijk maar eens op http://www.roomsaver.com

Daniel
26-09-04, 15:00
Een leuke bezienswaardigheid in Key West is het Harry S. Truman Little White House. Dit was het vakantiehuis van de voormalig president die gek was op Key West. Tegenwoordig is het een museum (alles is nog in originele staat), maar af en toe wordt het nog gebruikt door de regering. Zo heeft Jimmy Carter er een aantal jaar geleden een privé feest gegeven en heeft Colin Powell er in 2001 er vredesbesprekingen gehouden. De tour die je krijgt is heel leuk en geeft een goed beeld van hoe Truman er in die tijd heeft geleefd. Het echte White House is helaas niet meer toegankelijk voor toeristen, maar dit museum geeft wel de mystiek weer die samengaat met het presidentschap. Ik vond het iig één van de leukste dingen die ik heb gezien in Key West!

De link: http://www.trumanlittlewhitehouse.com/

Gerard
12-10-04, 23:03
Hallo,
Wij willen tijdens onze rondreis in Florida in ook Key West aandoen. Heeft iemand tips wat we zeker niet moeten missen tijdens onze rit over de Keys?

Daniel
12-10-04, 23:26
Hallo Gerard,

Ik heb je bericht even verplaatst naar het Florida Keys Forum, daar past ie beter :wink:

Maar om antwoord te geven op je vraag: er zijn een aantal dingen die je niet moet missen. Ten eerste is de rit sowieso al geweldig; je rijdt eigenlijk over een hele lange brug. Geniet van het uitzicht!
Op Key Largo kun je geweldig snorkelen in het John Pennekamp park. Ik weet niet of je een stop maakt op Key Largo, maar het is zeker de moeite waard. In Key West moet je natuurlijk niet de zonsondergang missen op de pier. Verder heb je nog een aantal leuke bezienswaardigheden: o.a. het huis van Hemingway en Truman Little White House. Er is net een nieuwe startpagina online gekomen met meer info: florida-keys.pagina.nl (http://florida-keys.pagina.nl)

Veel plezier!

Daniel

Ebelix
13-10-04, 00:31
Halverwege de route naar Key west kom je in Marathon. Hier is een klein museum te vinden. Het Hammock museum. Het geeft je een idee over de geschiedenis van de Keys. Achter het museum ligt een natuurgebied met mangroves waar je kan wandelen. Je kan dan zien wat er op de Keys allemaal in de natuur te vinden is. Halverwege de wandeling kom je bij een vuurtoren.

Veel plezier

zeedochter
13-10-04, 13:59
Op Isla Morada ligt het 'theatre of the sea' met dolfijnen (shows, zwemmen), roggen, schildpadden en nog een aantal andere waterdieren. Het is niet heel groot, maar wij hebben ons daar uitstekend vermaakt. Zeker aan te raden als (uitgebreide) tussenstop.

Ta2 Gerrit
13-10-04, 18:40
In (of op) Key West zou ik zeker de Trolley tour doen. Kom je langs plaatsen die je op eigen houtje misschien mist. Hij is hop-on/hop-off zodat je bij iedere willekeurige halte er even af kunt om dingen nader te onderzoeken of voor een hapje of een drankje. Hierover gesproken :wink: , ga dan even langs (als het nog zo heet) Old Sloppy Joe's (niet de nieuwe) voor een verfrissing. In deze bar, waar volgens de overlevering Hemmingway veel placht te vertoeven, bestaat de aankleding uit duizenden (ook de onze :D ) visitekaartjes en bankbiljetten van bezoekers aan wanden pilaren en plafond. Heb je meteen wat te lezen :!:

dianaenharry
29-11-04, 20:09
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om van Key Largo met openbaar vervoer naar Key West te reizen.
Ik meen dit ooit ergens te hebben gelezen maar weet niet meer waar.
Het zou zijn, omdat parkeren op Key West erg lastig en duur is.
Wij gaan met de feestdagen rondreizen in Florida. :?:

Natasja L.
30-11-04, 10:36
Hier heb ik wat informatie voor je. Er zijn verschillende manieren, ofwel parkeren op de Key West (prijzen vind ik wel meevallen), ofwel parkeren buiten Key West en met de shuttle er naartoe gebracht worden, of als laatste optie met de bus (Greyhound).

Park N' Ride
The convenient way to park your car once on the island.
When you visit Key West, remember to use the new Key West Park N' Ride facility on the corner of Grinnell and Caroline Streets. Just follow the signs once you get to Key West marked Park N' Ride. It's only $3.00 per day to park your car and ride the shuttle to the downtown area including Old Town, the Southernmost Point, Mallory Square and all the points in between.
The shuttle arrives and leaves the Park N' Ride facility every half hour (top and bottom of each hour) and while you wait you can visit one of the many shops, restaurants or bars within the newly renovated Key West Bight area which is the location of the Park N' Ride.

Parking Rates

*Mallory Square: $ 3.00 / hour, no maximum

*Old Town Garage: $1.50/hour, or $10./day


City Hall Parking Garage

The City of Key West has a parking garage located in the 600 block of Simonton Street. The lower level is meter parking ($1.00 per hour) and is available 24 hours, 7 days a week. The upper level is available after 5:00 p.m.

Public transport

Four Greyhound bus services each way per day through the Keys, stopping at various points including Key Largo, Islamorada and Marathon; some are drop-off destinations and others bus stops/flags. City buses make the journey daily from downtown Miami to Key West, with several stops en route.

Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden. Succes!

Daniel
30-11-04, 12:23
Via http://www.greyhound.com kun je de haltetijden opzoeken alsmede de prijs. Je moet ongeveer denken aan $30,- p.p. voor een enkeltje Key Largo - Key West...

Heb je gekeken of je hotel trouwens geen (gratis of gereduceerd) parkeertarief aanbiedt? Ik kan me niet herinneren hoe wij het toen gedaan hebben. Volgens mij konden wij de auto gewoon gratis kwijt bij het hotel...

Succes!

knaapje
01-12-04, 20:27
Hallo,

Ik ben een 4-tal keren met de auto in Key West geweest, voor het laatst in 2000 en heb hier nooit geen parkeerproblemen gehad. Ik heb het dan zowel over dagtrips als overnachtingen.
Een tip: Een keer was een parkeerwachter een bon aan het uitschrijven voor een auto van een ander (toevallig ook) Nederlands stel, die in een straat waar je aan een kant mocht parkeren links geparkeerd stond, dus tegen het verkeer in, dat mocht niet. Toen wij zeiden dat wij wisten van wie de auto was en dat het in Nederland mocht mochten zij hem omkeren.

Goede reis.
Knaapje

marpie
07-01-05, 15:31
Hallo allemaal,

Hebben een site gevonden waar je alle mogelijke accomodaties, events, restaurants, bars, duik- en snorkelmogelijkheden etc. op de Keys kunt vinden http://www.fla-keys.com

Heb zelf via deze site een leuk B&B-tje gevonden op Key West. Vind het toch meer sfeer hebben dan in een hotel. We willen dan ook echt 4 dagen alleen maar relaxen en genieten van de Keys......

Groetjes,
marpie

Natasja L.
10-01-05, 09:54
Die site ken ik ja. Je vind er veel informatie. Wij verblijven de laatste jaren ook altijd in een B&B op Key West. Je krijgt dan inderdaad het echte Key West gevoel. De sfeer is in een B&B is heel gemoedelijk. Het zijn vaak ook hele mooie accomodaties en locaties. Wij hebben al eens in The Paradise Inn (onze favoriet), Blue Parrot Inn en in La Mer & Dewey House (ook wel favoriet maar zeer prijzig) gelegen. Welke B&B heb jij uitgekozen? Ben je al wel eens vaker naar Key West geweest? Ik hoor het graag.

marpie
12-01-05, 21:27
Hai!

We hebben uiteindelijk gekozen voor El Patio, is om eerlijk te zijn geen B&B maar een motel maar heeft nog een kleinschalig karakter (30 kamers) wat ons wel beviel. Ook qua prijs.

Dit is zowieso onze eerste trip naar Florida, dus ook de Keys zijn ons totaal onbekend. Mocht je nog wat tips hebben, dan hoor ik ze graag!

Groetjes,
marpie

Aniekje
02-03-05, 13:50
hoi allemaal

in en rondom de Florida Keys is genoeg te doen,
zo zijn er bijvoorbeeld ook veel tochtjes waar je met een boot meegaat vanaf key west en waar je onderweg kunt snorkelen, dolfijnen tegenkomt en allerlei andere interessante zeedieren. Heeft iemand misschien zo'n tocht gemaakt, want ik ben heel benieuwd of het inderdaad zo mooi is als het beschreven staat en of je al die zeedieren tegenkomt.

Groetjes

glenn
14-03-05, 12:37
Wij verblijven volgende maand in Kissimmee, en zouden dan graag een (half) dagje naar de everglades trekken , en zo verder rijden richting Key West.

Is dit te doen in één trek ?? vb: 's ochtends vertrekken naar de glades, daar dan "rondhangen" & alles bezichtigen.
En na het everglades bezoek doorrijden richting Key West.

Is dit haalbaar ? of zou het beter zijn om bv. na de glades een overnachting in te lassen , en dan de volgende ochtend door te trekken naar KW.


groetjes Glenn.

knaapje
14-03-05, 12:48
Het is zonder uitstapjes zo'n 550 mijl of wel 850 kilometer.
Volgens Rand MacNally zo'n 10 uur rijden.
Van Miami naar Key West schiet niet echt op zo'n 3,5 a 4 uur.
Dus ga het voor jezelf maar na of je dan nog iets ziet.

BTW: er zitten goede routeplanners op internet, daar kan je zoiets zelf bekijken.

Goede reis
Knaapje.

Ebelix
14-03-05, 13:04
Nee, dat is niet te doen. Wat wel een optie is om de everglades te gaan en daar alles te bekijken. Dan doorrijden naar Florida stad om te overnachten en de volgende dag naar Key west te rijden om daar alles te bekijken. OP de terugweg overnachten in de buurt van Miami om daarna door te gaan naar Kissimmee

Eric
14-03-05, 13:16
Ik heb afgelopen zomer in Florida city / Homestead overnacht, maar houd er rekening mee, dat er maar een paar hotels zijn, en als die een beetje vol raken, betaal je het volle pond, of moet je lang zoeken.
Maar ik heb al een paar keer de Everglades bezocht op doorreis naar Key West.
Alleen ga ik dan niet helemaal de Everglades in, maar ga ik naar de Alligatorfarm, aan het einde van de Interstate, waar de weg naar de Key's begint.
Zie: www.everglades.com
Daar kun je een Alligatorfarm bezoeken, geven ze een prima uitleg, en kun je dan op met een propellerboot een trip door de Everglades maken.

Als je s"morgens op tijd begint, ben je in de avond ruim op tijd in key West voor het diner.
Succes, Eric

Harm
14-03-05, 17:21
Hallo Glenn
Als je van Kissimmee in een keer naar Key West rijd heb je al een hele dag nodig. Om ook de Everglades ook nog dezelfde dag te doen is onbegonnen werk. Uitzonderingen daargelaten. IK zou indien mogelijk minstens 1 dag extra inlassen. Je kan dan vanuit Homestead of Florida Citty richting flamingo rijden of een bezoek brengen aan Shark Valley. Daarna rustig door naar key west. De weg naar Key west is prima te rijden volgens mij is 4 uur wat overdreven. Volgens streets & trips is het vanaf Florida Citty ongeveer 208 KM en doe je er 2 a 3 uur over
Harm

Eric
14-03-05, 19:59
Nou Harm, dat lukt echt alleen s'nachts om 2 uur hoor.
Het is grotendeels een tweebaansweg, met erg veel snelheidbeperkingen en zelfs de nodige stoplichten. Vooral in en rond het weekend kan het overmatig druk zijn met auto's met een oversized boot erachter, de ook afslaand verkeer houd je erg op.
Ik ben afgelopen zomer 2 keer naar Key West geweest, zowel in juni als in juli, en het jaar ervoor ook, maar ik heb het nog nooit binnen de 3,5 uur gedaan, en de laatste keer terug zelfs meer dan 5 uur !!!
Succes, Eric

Harm
14-03-05, 20:58
Dat houd dus in dat het van de tijd van het jaar afhangt. Begin mei zit ik voor een week op de Big Pin Key. Ik zal het dus even in de gaten houden.
volgens mij zijn er niet zoveel stoplichten.alleen moet de brug niet open gaan :lol:
Harm

Eric
14-03-05, 22:13
Dat klopt ja, hangt zeker van tijd van het jaar, dag en tijdstip af. Probeer midden van de week te rijden, of maandag heen/zaterdag terug, dus tegen het verkeer in.
Prettige vakantie, Eric

patrijzenhof
17-03-05, 16:35
Ik zit in april 1 dag in Miami en 1 dag in de omgeving ervan. Ik wil dan de Keys niet overslaan, maar: hoe ver moet je gaan om al hele mooie dingen te zien: strand, dieren, mooie natuur? Ik hoef vast niet helemaal naar het eind te rijden of wel? Wie heeft wat suggesties of is er al eens geweest?

Ebelix
17-03-05, 17:16
Key Largo heeft alles al in zich. Wil je nog iets meer van de keys zien kan je nog 2 of 3 eilandjes verder rijden zodat je vanaf de bruggen mooi om je heen kan kijken. Voor de natuur en dieren en om het koraal te bekijken via een glazen bodem in een boot kan je op Key LArgo uitermate goed terecht.

Je kan er ook heerlijk chillen in een hangmat aan de rand van het strand.

Eric
17-03-05, 18:03
Bedoel je dat je vanuit Miami in een dag op en neer wilt?
Dan is Key largo eigenlijk al te ver weg, dan zit je 2 x 2 uur in de auto !!
Eric

Harm
17-03-05, 18:04
Als je niet op Key West geweest bent heb je natuurlijk wel wat gemist. Een dagje uit naar Key West vanuit Miami ga je waarschijnlijk niet halen daarvoor heb je te weinig tijd hebben. Het alternatie is dan zoals EBELIX aangeeft. Naar Key Largo rijden daar duiken snorkelen of met een glasbodemboot en een paar eilandjes verder rijden dan heb je enig idee van de Key’s. Het licht er natuurlijk aan waar in Miami je vandaan komt. Het is van miami beach naar key largo 1 tot 1 ½ uur rijden dus 1 tot 3 uur vv. afhankelijk van de drukte op de weg.
Harm

Ebelix
17-03-05, 18:28
Key West vanuit Miami te bezoeken is te doen mits het verkeer meezit (niet in weekend en niet gedurende feestdagen of springbreak. Ik heb het zelf gedaan met nog een stop halverwege om een museum(pje) te bezoeken. Je moet wel beseffen dat je niet veel tijd hebt om alles te bekijken. We waren ook pas om een uur of 11 's avonds terug in ons hotel in Miami Beach.

Beter is het om een dag en een nacht te verblijven op Key West. Dan proef je pas de echte, aparte sfeer. Ik moet ook bekennen dat het erg touristisch is.

Ebelix
18-03-05, 12:46
Ik vind persoonlijk Key Largo veel leuker dan Key West. OP Key LArgo kan je nog echt rust vinden. :D

petra
18-03-05, 12:54
Ja, dat is dan de tweede die ik dat hoor zeggen, wij gaan dan maar 'ns uitgebreid stoppen van de zomer en lunchen e.d. op Key Largo!!
Ik moet je bekennen dat wij ook als "kuddedier" meteen doorrijden naar Duck Key..... (daar is trouwens ook 'echte rust' volgens mij te vinden)

Eric
18-03-05, 12:57
Ik vind persoonlijk Key Largo veel leuker dan Key West. OP Key LArgo kan je nog echt rust vinden. :D
Hieruit blijkt weer, dat we niet allemaal hetzelfde zijn toch?
Ik vind juist op Key West de menigte sávonds bij de sunset, en in Duvalstreet hardstikke gezellig.
Maar ik moet toegeven, dat als je voor je rust gaat, Key West totaal de verkeerde bestemmikng is.
Ik zit trouwens altijd in het Best Western aan de andere kant van het eiland en daar is het best uit te houden.
Heerlijk ruim hotel met supergroot zwembad en poolbar.

erik64
26-05-05, 14:15
Mocht je de Everglades gaan bezoeken dan is aan te bevelen om eerst de bus tour te doen tegenover het Miccosukee reservate en vervolgens de boat tour te doen aan de overkant.

Tijdens de bus tour (ong $20 pp) hoor je een heleboel over de historie met wat leuke anekdotes. Er wordt gestopt bij een uitkijkpost.
Vervolgens ga je aan de overkant van de weg de boat tour doen. Hier zweef je over het riet/water naar een Miccosukee hammock waar wordt aangelegd en waar je rond kunt lopen. Er zijn daar ook alligators van zeer dichtbij te bewonderen.

jeepee75
07-06-05, 20:38
Ik vind persoonlijk Key Largo veel leuker dan Key West. OP Key LArgo kan je nog echt rust vinden.


Ik ben ook al een keer in Key West geweest , maar vond het ook erg toeristisch , ik moet zeggen dat ik die zeiltocht op die catamaran en het kijken naar de zonsondergang op die catamaran wel erg leuk vond.
Helaas ben ik nog nooit in Key Largo geweest , daar wil ik de volgende keer ook wel eens een kijkje gaan nemen.

loef1900
09-07-05, 14:31
Ben nu 2x in Key West geweest en 1x in Key Largo. Key West per fiets kan ik zeker aanraden. Je maakt zelf uit of je de drukte opzoekt. Key Largo is mooi om te snorkelen of een tocht met een glazen bodem boot. :D

Maureen
09-07-05, 23:18
Ik ben gisteren teruggekomen van een rondreis van 3 weken door Florida en Bahamas!
Ik ben ook 4 dagen in Key West geweest!
1 ding wil ik even vermelden: De stranden op Key West staan in de reisgidsen net zo afgebeeld als de stranden op de bahamas maar dit is absoluut niet zo!!!
Op de stranden ligt een heleboel aangespoeld zeewier (in iedergeval zoiets) en dat stinkt verschrikkelijk, we hebben het een half uur vol gehouden, er was wel een klein stukje strand wat schoon was maar dat lag vol!
Verder een top vakantie gehad!!!!
Wil binnenkort nog een reisverslag plaatsen!

Groetjes,Maureen.

loef1900
10-07-05, 00:16
Ik weet niet waar het mee te maken heeft maar zeewier zie je in mijn beleving meer aan de atlantische kust dan aan de golf van Mexico. Dan zou het dus met de stroming te maken kunnen hebben.
Vind overigens de stranden van de Keys ook niet de mooiste van Florida, Naples en Sanibel hebben mijn voorkeur.

Daniel
10-07-05, 02:23
Het is idd geen zeewier; het zijn algen. Dit fenomeen wordt ook wel "Red Tide" (rode vloed) genoemd. Wat informatie:

What is a Florida red tide?
A red tide is a higher-than-normal concentration of a microscopic alga (plant-like organisms). In Florida, the species that causes most red tides is Karenia brevis. This organism produces a toxin that can affect the central nervous system of fish. At high concentrations (called a bloom), the organisms may discolor the water. However, red tides are not always red. They can appear greenish, brownish, and even purple in color. The water can even remain its normal color during a bloom.
Het zijn dus schadelijke algen die een gif produceren waar de vissen van doodgaan. De stank die je ruikt is dan ook ws. van dode vissen. Ik weet niet of je de algen zelf ook ruikt...

Meer informatie kun je hier vinden: http://research.myfwc.com/support/view_faqs.asp?id=13

Stephanie
11-07-05, 22:03
Is iemand weleens in hard rock café geweest in key west?
Wat ik me afvraag: moet je op voorhand reserveren als je er wil gaan eten, of is dat niet nodig?
Toen ik namelijk ooit eens een poging deed om in Hard Rock Café in Londen te gaan eten, werd ons verteld dat we minstens een uur in de bar moesten wachten voor we een plaats konden krijgen in het restaurant. In Hard Rock Café in Amsterdam daarentegen was dat helemaal geen probleem daar was plaats zat.
Is die van Key West ook zo druk als die in Londen? En die in Orlando?

Orangedevil
12-07-05, 00:07
Kan me nog herinneren dat ie niet zo groot was , maar we hebben er alleen maar wat gedronken.

Die in Orlando was wel groot en daar hoefden we niet te resereren.

Stephanie
12-07-05, 02:28
ah ok als het in key west niet lukt kunnen we altijd nog in die van Orlando gaan dan :)

Guus
12-07-05, 08:56
Is iemand weleens in hard rock café geweest in key west?
Wat ik me afvraag: moet je op voorhand reserveren als je er wil gaan eten, of is dat niet nodig?

Volgens mij heeft iedereen op dit forum al wel eens in het HRC Key West gegeten. Je krijgt er veel voor weinig. Met andere woorden, de droom van elke Nederlander/Florida-forum ganger. Reserveren hoeft niet. Als het druk is krijg je een pager mee. Op die manier kun je de tijd nuttig besteden door in de omgeving wat te gaan shoppen. Je kunt er overigens wel lekker buiten zitten. Op die manier kun je op je gemak de voorbijgangers bekijken terwijl je zit te eten. Dat is over het algemeen altijd leuk en zeker in Key West.

mapsit
12-07-05, 09:15
Er zijn er nog een paar meer in Florida zie:
http://www.hardrock.com/locations/cafes/locator.aspx

Ook handig voor de adressen, of om alvast een menu keuze te maken :)

skurvy
19-07-05, 16:26
:D Hoi Stephanie, ik ben zelf in mei in Key West geweest, echt te gek daar trouwens. Ik heb zelf niet bij Hard Rock Café gegeten, ben er wel langs gelopen. Bijna iedereen eet daar buiten op het terras aan Duval Street. Ik geloof niet dat je daar persé moet reserveren hoor. Het ligt er denk ik ook aan of je in vakantietijd komt of in het weekend ofzo.
Groetjes C

Is iemand weleens in hard rock café geweest in key west?
Wat ik me afvraag: moet je op voorhand reserveren als je er wil gaan eten, of is dat niet nodig?
Toen ik namelijk ooit eens een poging deed om in Hard Rock Café in Londen te gaan eten, werd ons verteld dat we minstens een uur in de bar moesten wachten voor we een plaats konden krijgen in het restaurant. In Hard Rock Café in Amsterdam daarentegen was dat helemaal geen probleem daar was plaats zat.
Is die van Key West ook zo druk als die in Londen? En die in Orlando?

a en m
09-08-05, 04:23
Wij hebben er van de week gegeten, en het was erg lekker!! En inderdaag veel voor weinig geld!
En we konden meteen aanschuiven op het terras. :D 8)

Summerbunny
08-11-05, 17:14
Hallo,

Ik las in meerdere reacties van Florida-gangers dat het niet echt een toegevoegde waarde is om alle keys te bezoeken.
(Op Key West, Southernmostpoint na dan...)

Als je nou drie weken gaat of meer dan doe je dat gewoon lijkt me, maar wij zijn in totaal 12 dagen in Florida en willen zoveel mogelijk zien.

En als ik op de "ervaringen" afga dan heb je als je op Key Largo bent geweest al een goede impressie van de Keys.

Groetjes! 8)

Harm
08-11-05, 20:04
Key West is eigenlijk een must. Er wordt wel gezegd dat als je er 1 maal geweest bent je er tijdens je leven nog een keer naar toe gaat. Je zal natuurlijk zelf de beslissing moeten nemen om er naar toe te gaan. Key Largo is het begin van de rij key’s die je tegenkomt als je naar Key West rijd. Er zijn zoveel dingen in Florida te zien en doen dat je zelfs aan 4 weken niet genoeg hebt.
Harm

A3
08-11-05, 20:39
Ik ben het niet met de vorige schrijver eens. Key West is en zal best een hele hoop dingen zijn, maar zeker geen must; althans dat is mijn mening.

Het hangt ook heel erg af van wie je bent en wat je doet. Ga je namelijk als gezin met kinderen, dan gaat bovenstaande opmerking naar mijn idee zeker op. Ben je nog wat jonger en reis je gezamenlijk of alleen en ben je een echt party animal, dan wordt Key West al wat aantrekkelijker. Maar.......South Beach is dan een aardig alternatief en dat legt zeker niet zo veel beslag op je beschikbare tijd.....toch?

MVG

A3

Eric
08-11-05, 21:03
Ik ga voor een deel mee met de laatste schrijver.
key West is een must voor: Alleengaanders, jonge stelletjes en partyanimals. Met kinderen is het geen must, maar blijft het toch heel aantrekkelijk.
Maaar... als je maar zo kort hebt, moet je keuzes maken, en je bent minimaal twee dagen kwijt met Key West, in een dag op en neer is een volstrekt zinloze expeditie.
Eric

Harm
08-11-05, 21:16
Eric was me even voor , maar ik ben het wel met hem eens.

Zoals je ziet ben ik een tikje voorzichtig geweest met mijn uitspraak en heb het over” eigenlijk”. Het probleem is dat als je er niet geweest bent je niet kan zegen wat je gemist hebt. Ik onderga Key West als een mondaine badplaats zoals in zuid Frankrijk. Amerikanen geven daar een heel eigen invulling aan. Een echte must is het misschien dan ook niet, maar als je er naar toe zou kunnen en het niet doet kan het wel eens zijn dat je later spijt krijgt. Iedereen vraagt je dan “ben je op Key West geweest” . Hierbij een link naar webcams op Key West kun je live de activiteit op Key West bekijken
http://webcam.keywest.com/
Harm

Stephanie
08-11-05, 23:36
Naar mijn mening heb je een goede impressie van de keys als je naar key largo en key west gaat.
In key largo kan je dan gaan snorkelen (of glassbottomboot) , en key west moet je gewoon gezien hebben.

Bovendien is de rit tussen key largo en key west ook heel mooi! Je hoeft daarom de andere keys niet te bezoeken.

Maartje
09-11-05, 00:10
We zijn maar 24 uur in Key West geweest (met ons gezin) maar hadden het niet willen missen! Het sfeertje is wel heel bijzonder, dat vind je verder niet zo gauw, vonden wij. Echt een gay paradise en verder ook een hele losse feestsfeer. Daarnaast vonden we de weg ernaar toe ook heel leuk om te rijden. Onderweg nog ff naar Deer Key geweest om wat hertjes te spotten en bij het Dolphin Research Centre wat dolfijnen geaaid en zo, dus al met al een heel leuk stuk van onze ook niet zo heel lange vakantie. Voor ons gezin leuker dan bijv. langer in Orlando blijven, maar wij zijn niet van die pretparkers en dat is natuurlijk heel persoonlijk!

Bai,

Maartje

Marcelg
09-11-05, 00:13
Ik denk dat Key West niet te vergelijken is met de andere Keys, de bouwstijl de mensen, het is de enigste Key met een downtown gedeelte.
Met kleine kinderen zou ik ook niet goed weten wat ik hier moest doen anders dan de boot trips, het zee aquarium, en mallory square.
Maar ik ben het er niet mee eens dat als je naar Key Largo gaat dat je dan de Keys gezien hebt.

Om de Keys te zien moet je echt helemaal naar Key West rijden, het is een prachtige route, altans de eerste drie keer, als je de luxe hebt om hier te wonen, dan is het altijd weer dat je er tegen opziet om van KW naar Miami te rijden. Maar ja niet alles kan perfect zijn.

Natasja L.
09-11-05, 10:48
Wij zijn 33 en 38, zijn geen party animals, en ook niet alleenstaand en toch is Key West een must voor ons. Het heeft een “laid-back” sfeer. De pasteltintige cottages, de wuivende palmen, de strandjes en de mooie opgloeiende zonsondergang. Ik blijf erbij dat je als je de sfeer wilt proeven van Key West je in een B&B moet verblijven en ook eens van Duval Street moet afwijken. Key West heeft zoveel meer te bieden. Key West heeft historie en diversiteit. Op de jaarlijkse kalender van evenementen kom je van alles tegen, zoals fishing tournaments, festivals, international powerboat races, Ernest Hemingway days, en niet te vergeten Fantasy Fest.

http://p.vtourist.com/1/2417331-Beach-Key_West.jpg

Als je kinderen hebt dan vind ik Key West meer geschikt dan Miami. (maar dat is mijn mening)
Hier een paar voorbeelden van activiteiten die je met kinderen kunt ondernemen:

Fort Zachary Taylor State Park/Dry Tortugas National Park, Key West Marine Park, Key West Nature Preserve, Mallory Square, Historic Seaport District, eco-tours, snorkeltrips, Wild Dolphin Adventures, Shipwreck Historeum Museum, old Town Trolleys, dagje strand etc. Genoeg te doen zou ik zo zeggen.

Wij zijn geinteresseerd in Hemingway en daar is genoeg over te vinden op Key West. Er zijn leuke wandeltours waar vele anekdotes worden verteld over de mensen en de geschiedenis van Key West. Wij wandelen wat af door de straten van Key West en genieten dan ook van de mooie huizen en prachtige flora. Je maakt makkelijk contact met de 'locals', die je vervolgens weer leuke tips geven, zodat je Key West op een andere manier ontdekt! Ik vind dan ook niet dat Key Largo te vergelijken is met Key West. Ik vind het een “Caribbean Island” in Amerika.

B&B The Paradise Inn
http://p.vtourist.com/1/2159441-The_Paradise_Inn_a_BB_in_Key_West-Key_West.jpg

Vergeet onderweg niet aan Bahia Honda State Park een bezoekje te brengen. Dit park is zeer de moeite waard!

http://p.vtourist.com/1/1722022-Bahia_Honda_State_Park-Key_West.jpg

Dus Summerbunny, doe je horloge uit, trek je flip flops aan en ga genieten van Key West. (Ook al is het maar voor één/twee dagen, blijf een nachtje zou ik zo zeggen!)

Summerbunny
09-11-05, 11:04
Ja ik denk dat het er toch wel van gaat komen!
En we hebben tussen Orlando en Miami nog 5 nachten om te doen wat we leuk vinden dus misschien worden het wel de Keys...en dan gewoon tot aan Key West :wink:
We willen sowieso op Key Largo met die glasbottom-boot mee, dat lijkt ons wel gaaf en misschien snorkelen oid.
(Denk dat we maar een week bijboeken haha)

We zijn met twee meiden van 25 jaar dus ik denk dat het voor ons wel aantrekkelijk is als ik zo ongeveer hoor van jullie hoe de sfeer daar moet zijn.

Groetjes! :)

Natasja L.
09-11-05, 12:54
Hoi Marcel,

Sorry dat ik je steeds lastig val met vragen. Maar ik heb er nog ééntje voor je. Weet jij toevallig waar en bij wie je goedkoop een boot kan huren om te gaan vissen. Inclusief gids en visspullen erbij. Wij hebben al vaak gezocht, maar bij de meeste is het (vinden wij) te duur om een halve of hele dag te gaan vissen. Ik hou er niet van dus mijn vriend is alleen om een boot te huren. Dat is bijna niet te betalen. Ongeveer $600 voor een hele dag op zee. Als er meerdere zijn betaal je nog tussen de $175 - $250 dollar. Ik zou het op zich wel leuk vinden om mee te gaan voor een halve dag. Ik vind het wel interessant om te zien, wat er daar zoal gevangen wordt. Alleen wil ik niet betalen voor het vissen omdat ik dat toch niet doe. Ik heb op internet al gezocht en daar komt het allemaal op hetzelfde neer.Ik dacht, misschien weet jij als inwoner (en dat je in het watersport gebeuren zit) van Key West wel een goed adresje voor ons! Dus heb je nog een tip voor me dan hoor ik dat graag!

PS: We vertrekken het liefst vanuit Key West.

Alvast bedankt!

Marcelg
11-11-05, 08:23
Natasja ik ben ook helemaal geen visser, als ik ooit nog eens ga vissen dan zou ik het vanaf een van de bruggen doen, kan ik tenminste snel weer naar huis.

Maar ik begrijp het wel dat andere mensen er helemaal gek op zijn.

Ik ben dus ook helemaal niet op de hoogte van die prijzen.

Ik zit voornamelijk in het jet-ski gebeuren en de contacten met de vissers zijn er niet zo zeer.

ess
12-03-06, 11:40
hoi Marcelq,
toevallig dat ik langs dit berichtje kwam...
wij gaan in April 2007 naar florida, en gaan natuurlijk ook richting de keys.
daar willen we graag een jetski huren en aan jou berichtje te zien kan jij ons wel vertellen waar op de keys je dat het best kan doen en wat de kosten zijn.
we hebben het ooit 1 keer eerder gedaan en vonden het super, toen hebben we er 1 gehuurd voor een uur in lake Tahoe, maar daar was het al vechten wie er ging varen, dus nu willen we er graag twee huren.

groetjes ess

Marcelg
12-03-06, 19:28
Hallo ESS,

Jetski's huren kun je in Key West op drie manieren doen, je kunt het inderdaad per uur of half uur doen in een ride area, het gaat alleen maar om het skien zelf, je kunt een begeleide tour doen rond Key West met alle bezienswaardigheden van dien en informatie verkrijg je van een tour guide.
Of je kunt een ski voor de hele dag huren en varen waar je maar wilt, je krijgt daar natuurlijk alle nodige instructies bij omdat er erg veel ondiep water is rondom Key West en hoe vrij Amerika ook is er zijn toch nog een paar regeltjes op het water.
Ik zag dat je in April'07 wilde komen, begin April is ontzettend druk (springbreak) dus kom je maar voor een dag of twee naar Key West dan zou ik wel reserveringen maken voor alles betreffende watersport, snorkelen enz om teleurstelling te voorkomen, na half April is dit niet meer nodig alleen voor de trip naar de Dry Tortugas.

Dit zijn de drie basis mogelijkheden op Key West, ik begrijp dat je waarschijnlijk vragen hebt over de prijzen en eventueel van welk bedrijf te huren, maar met respect voor het forum wil ik je vragen om daar rechtstreeks over te e-mailen naar aquasportkw@bellsouth.net , dat kun je gewoon in het Nederlands doen.

pascalbrouwers
14-03-06, 01:36
Hallo Marcel,
Even een vraagje wat geen betrekking heeft op deze topic.
Ik heb effe op jou site gekeken, en dacht die weet veel wat er op de Keys gebeurt.
In de buurt van Key Largo kun je gaan zwemmen met dolfijnen.
Mijn vraag is weet jij of dit leuk met een kind van 5 jaar oud,en tevens of dit de moeite waard is.
Wij verblijven dan in Fort Lauderdale en wilde daarvoor op en neer rijden.

Wij wilden naar de cove in Orlando, echter daar is de min. leeftijd 6 jaar.

groet,
Pascal

Marcelg
14-03-06, 17:10
Als je het over het zwemmen met de dolfijnen hebt dan heb je het waarschijnlijk over theatre of the sea in Islamorada, dit is zo'n 25 min zuid van Key Largo.

Located at mile marker 84.5 in Islamorada, Florida Keys
Open 365 days per year
Ticket counter opens 9:30 A.M.
TEL 305.664.2431
FAX 305.664.8162
Contact us


AGE REQUIREMENTS:
Must be age 3 or older to participate in the Wade with the Dolphin.
Must be age 5 or older to participate in all other programs.
A parent or appointed guardian must participate in the program with any child age 7 and younger.

Je moet ook hier eerst even bellen en waarschijnlijk reserveren ivm de populariteit en er zijn maar een x aantal mensen die per dag in contact met de dieren mogen komen.

www.theaterofthesea.com dit is de link naar hun website, mijn familie heeft het daar gedaan en zij zeggen dat het een onvergetelijke ervaring was.

pascalbrouwers
14-03-06, 21:16
Bedankt Marcel,
Dit is precies de info die ik dacht nodig te hebben.

Weet jij hoeveel km dit verwijderd is van fort Lauderdale, en hoe lang dit rijden is.
Mijn gevoel zegt ongeveer 2:00 uurtjes klopt dit.

Ik heb even op de site gekeken. kosten vallen mee als ik die vergelijk met Discovery Cove in Orlando, maar waarschijnlijk zal het ook wel een heel ander programma zijn.
Dat ga in vanavond als ik thuis kom van mijn werk eens goed bestuderen.

Groet,
Pascal

Marcelg
15-03-06, 01:08
Ja twee uurtjes zo'n beetje, ik denk zo'n 110 miles, van Lauderdale tot Homestead snelwegen, daarna 55mph wegen(laatste 45 miles) persoonlijk zou ik de Turnpike pakken, die volg je zuid tot in Homestead, het is wel een tol weg, ik geloof 4x$1.00

Ben je echt gek op vis, dan stop je op MM 101 in Key Largo zuidelijk is het aan je linkerhand de naam is the Fish House.

MM 101 mocht je dit niet bekend zijn, het betekent mile marker 101, veel wegen hebben een klein groen bordje naast de weg met die nummers er op.
Als ik BV naar een klant moet, dan vraag je naar de MM en of het de Golf side is of the Ocean side. Zoals je wel zult weten de weg naar Key West is de grens van de Atlantische oceaan en de golf van Mexico.

Dus Theatre of the Sea is MM84.5 ocean side.

Key West heeft MM0.

Natasja L.
27-04-06, 12:00
Voor degene die er in geïnteresseerd zijn, is hier een link naar mijn weblog over Key West.
Foto’s, informatie en ervaringen, het staat er allemaal op.

Key West Weblog (http://keywest.web-log.nl/)

Nog 4 dagen en dan gaan we op vakantie. Natuurlijk brengen we weer een bezoekje aan Key West. Als ik terub ben van de vakantie zal ik mijn Key West weblog ‘updaten’ met nieuwe foto’s en ervaringen.

Eric
27-04-06, 12:38
Mooie web-log (bijna een echte site) over Key West.
Veel herkenning uiteraard, als jullie er dit jaar weer komen, wil je dan kijken of Croisants de France nog steeds bestaat?
Ik had vorig jaar gelezen dat het zou zijn afgebrand, maar weet dat niet zeker.
Prettige vakantie in ieder geval.
Eric (5 x Key West)

Natasja L.
27-04-06, 15:09
Ja Eric, Croissants de France is vorig jaar (in mei) gedeeltelijk afgebrand. Ze zijn toen tijdelijk verhuisd naar Petronia, ongeveer anderhalve block na Blue Heaven. Je kunt er broodjes kopen, maar niet lunchen. De planning dat ze weer in Duval Street open gaan was mei dit jaar. Dus het zou wel eens kunnen dat je er weer kunt ontbijten en lunchen. Ik heb hun website al geraadpleegd, maar daar wordt niet gesproken over de brand of wanneer ze weer open gaan op Duval Street.

De broodjes van Croissants de France zijn erg lekker!! Bij de Paradise Inn (B&B) hadden ze bij het ontbijt ook broodjes van Croissants de France. Heerlijk!

Website:
Croissants de France (http://www.croissantsdefrance.com/index.html)

Eric
27-04-06, 15:12
Niet alleen dat de broodjes meer dan overheerlijk zijn, ik vond de hele atmosfeer daar superrelaxed. Heerlijk buiten onder de bomen, en echt heel vriendelijk personeel, een van de mannen daar sprak trouwens ook nog Nederlands.....
Ik heb er heel vaak gebrunched als ik in Key West was !!!
Eric

Margot2000
02-05-06, 20:09
Hallo, aanstaande maandan (8 mei) vertrekken we voor 2,5 week naar Florida. Na een nachtje slapen in Miami vertrekken we naar de Keys. We hebben daar nog geen hotel geboekt, onder het motto, we zien allemaal wel.

Heeft er iemand nog tips voor ons nachtje op Key West? Of misschien ergens anders op de Keys.

Alvast bedankt!

marisca
02-05-06, 22:39
Als je daar ook verblijfd met Memoreal weekend raad ik je aan om in nederland een hotel vooruit te boeken.
Ze rekenen dubbele prijzen! :twisted: :twisted:

Eric
02-05-06, 23:36
Ik kan je het Best Western Key Ambassador aanbevelen.
Eric

Marco Tiel
03-05-06, 10:15
Ik raad je aan even op priceline te kijken voor het hyatt. Steenworp afstand van duval street en dat allemaal voor de prijs van 85 dollar. Het is het proberen waard. 8)

manfred
19-05-06, 21:49
Wij gaan in augustus dit jaar naar Florida. Het wordt nu de derde keer. Helaas nog geen mogelijkheid gehad om de keys, miami en de everglades te bezoeken. Eerste jaar stonden we helemaal vol gepland. Tweede keer hadden we te maken met Frances. Drie keer is hopelijk scheepsrecht.

Ook nu staat dus gepland om naar de keys, Miami en de everglades te gaan. Echter wij verblijven in Inverness. Volgens een routeplanner (weet even niet meer welke) is het van Inverness naar de Everglades al 6 en een half uur rijden. We willen daarom een overnachting doen in het zuiden. Ik heb op internet al flink gezocht en vind behoorlijk wat in Miami en de prijs valt me ook wel mee. Heeft er iemand nog tips hier omtrent? Zijn er misschien betere plekken om te overnachten?

Overigens zal het zo zijn dat wanneer er weer een hurricane langs komt, deze trip de eerste zal zijn die geschrapt wordt. Dus dat wordt duimen dat er geen komen.

Michael66
26-05-06, 09:47
Zoals de titel van dit topic al zegt.

Link

http://img115.imageshack.us/img115/3235/keys4lw.jpg (http://www.sptimes.com/2004/07/02/gb_keys/graphic.shtml)

Natasja L.
26-05-06, 10:47
Wij hebben dit jaar weer overnacht in het Hampton Inn in Homestead. Als wij van de Everglades afkomen overnachten we altijd in dit hotel. We kwamen ook dit jaar weer aan op zaterdag. (omdat we graag op zondag wilden aankomen in Key West) Tot nu toe hebben we nog niet meegemaakt dat dit hotel vol zat en er niet terecht konden. Meestal komen we er laat aan, eten we nog wat in één van de restaurants die er in de buurt liggen en rijden we de volgende dag lekker vroeg weg naar Key West.

Adres:
Hampton Inn Florida City
124 E. Palm Dr.
Florida City, Fl 33034

Website Hampton Inn, Homestead:
http://www.hamptoninnfloridacity.com/index.php

Natasja L.
26-05-06, 11:26
Hoi Eric,

Ik ben gisteren teruggekomen uit Florida. Dus hier volgt de 'Croissants de France update'.

Helaas is Croissants de France nog niet geopend. Zover wij konden zien waren ze met de vloer en wanden bezig. Er hing een bord met 'Opening Soon'. Waarschijnlijk zal het nu niet lang meer duren voordat de zaak aan Duval Street weer open gaat.

Groetjes van Natasja

ststone
07-06-06, 22:27
Robert the Doll

Het huis dat nu bekend staat als het "The Artist House" is gebouwd in 1898 door Heer en Mevrouw Thomas Otto. Zij zaten er warmtjes bij maar behandelde hun bedienden als oud vuil. Één dienst meisje welke slecht was behandeld en blijkbaar ingewijd was in de kunsten van voodoo gaf hun zoon, Robert Eugene Otto (die Gene door zijn vrienden wordt genoemd), een pop van stro ongeveer 1 meter hoog. Het was zijn vriend en metgezel gedurende zijn kinderjaren.

Gene gaf de pop zijn voornaam "Robert" en nam hem overal mee naartoe. Men zegt dat zijn ouders vaak hoorde hoe Gene tegen zijn pop praatte terwijl er met een volledig verschillende stem werd geantwoord.
Rare gebeurtenissen deden zich in het ouderlijk huis voor. En elke keer als Gene op de voorvallen werd aangesproken wees Hij naar de in een keurig wit zeemans pakje gehulde Robert en riep "Robert heeft het gedaan". Voor de buitenwereld was het Gene die de aanstichter van het kwaad was, maar vrienden van de familie waren overtuigd dat het de schuld van de pop was. Bezoekers vertelden dat ze de pop hadden horen giegelen, als een schim de trap op zagen rennen om hun, later vanuit het torenkamertje aan te staren.

Terwijl de meeste kinderen na verloop van tijd de interesse in hun denkbeeldige vriend verliezen was dit niet het geval met Gene en zijn maatje Robert. Toen zijn ouders overleden en Gene het huis erfde werd het ding weer van zolder gehaald. Op het moment dat Gene de pop in handen kreeg kon men de invloed van Robert voelen. Dit was zeer verontrustend voor zijn vrouw en zij wist zeker dat de gelaatstrekken van de pop veranderde. Gene sprak dit echter tegen. Toen zij de pop weer op zolder borg werd Gene uitzinnig en eiste dat Robert zijn eigen kamer zou krijgen zodat hij naar buiten kon kijken. Men dacht dat Gene het gezonde verstand had verloren.

Na een periode van vele onverklaarbare gebeurtenissen werd het Gene te gortig en besloot hij om Robert weer op de zolder te bergen waar hij geen kwaad meer kan aanrichten. Robert naar het schijnt had andere plannen. Bezoekers aan het huis horen iets op de zolder lopen dit terwijl er niemand boven is. Ook horen ze regelmatig demonisch gelach. Zelfs de bewoners van Key West weten van het duivelse gedrag van Robert.
Meer dan eens is er sprake van dat de pop vanuit het toren kamertje de mensen aanstaart en de draak steekt met passerende schoolkinderen.

Gene was zeer verrast toen hij de pop aantrof in de schommelstoel bij het raam van het torentje.Dit terwijl hij toch zeker wist dat hij het ding op de zolder had opgeslagen.Hij raapte Robert op en borg hem weer op. Eenmaal terug van zolder gekomen trof hij de pop weer aan in de schommelstoel.

Toen Gene Otto in 1972 overleed dachten velen dat dit het einde van Roberts verschijningen zou zijn. Kwaad laat zich niet zomaar uitroeien...
Robert wachtte geduldig tot een nieuwe famile het huis kocht.
Hun kleine dochtertje, toen slechts 10 jaar oud, vondt op de zolder een oude pop. Al spelend met de pop komt deze tot leven en mishandeld haar. Het kind slaakt angstige kreten en gooit de pop in een hoek.
Nu, meer dan dertig jaar, later is ze nog steeds getraumatiseerd van de geburtenis en zweert ze dat de pop tot leven was gekomen en haar wilde vermoorden.

Terwijl verhalen over bezeten poppen niet ongewoon zijn, is het geval Robert uniek omdat er zo veel mensen melding maaken van zijn duivelse streken. Bezoekers zeggen te hebben gezien dat zijn uitdrukking veranderde in een dreigende grimas en een loodgieter kwam het huis uit rennen nadat hij de pop had horen giechelen.

Robert, nog steeds gehuld in zijn witte zeemans pakje en met zijn pluche leeuwtje stijf in zijn armen wordt er van verdacht nog steeds streken uit te halen met het museum personeel. Een personeelslid was Robert aan
het afstoffen en was klaar voor de dag. Hij deed het licht uit en het museum op slot. Toen hij de volgende dag terug kwam waren een aantal lichten weer aan ook een lamp naast de vitrine waar Robert staat uitgestald. De pop stond tevens in een andere houding dan normaal. Nog vreemder was het feit dat de zolen van Roberts schoenen bedekt waren met een dun laagje stof, alsof hij door het museum had gelopen. Ook heeft men het geluid van tikken op de ruit gehoord als men langs zijn plekje loopt. Als men zich dan omdraaid heeft Robert zijn hand tegen de ruit gedrukt.

Maar Robert is niet de enigste rusteloze ziel in het Artist House. Toen Robert uiteindelijk uit het huis was verwijdert diende een nieuwe geest zich aan. Er wordt gezegd dat dit Anne, de vrouw van Gene Otto is die nu het toren kamertje bevolkt. Dit om ervoor de zorgen dat die kwaadaardige pop nooit meer terug keert.

Heden ten dage woont Robert uiterst comfortabel doch onder streng toezicht in het Key West Martello Museum. Bezoekers zijn van harte welkom, hoewel het maken van fotos een probleem kan opleveren.
Het gebeurt dat, waneer men Roberts plaatje probeerd te schieten, de camera blokeert om slechts buiten het museum weer te functioneren.

Het Artist House Bed & Breakfast, 534 Eaton Street is ook open voor het publiek. De bezoekers die in het torentje of zolderruimten verblijven melden vreemde verschijningen en geluiden, alsof er iemand over de vloer loopt of op hen let terwijl zij liggen slapen. Het bedienend personeel glimacht slechts wetende dat dit de geest van Anne is.

Hoewel je Robert het gehele jaar door kan bezoeken is de beste tijd van het jaar om je aan hem voor te stellen de maand Oktober. Gedurende deze maand woont Robert in het Historic Custom House een paar straten verderop. Er wordt gezedg dat Robert dan het meest aktief is. Het museum personeel stopt een zakje peperemuntjes in zijn vitrine om hem uit de tent te lokken en ze zweren dat er de volgende dag minder snoepjes in het zakje zitten.



Artist House Bed & Breakfast - 534 Eaton Street
www.artisthousekeywest.com

Key West Martello Museum & Historic Custom House
www.kwahs.com

Ghost Tour
www.hauntedtours.com
www.keywestghosts.com

ststone
09-06-06, 21:38
Count Carl Von Cosel

In 1927 arriveerde de 50 jaar oude Karl Tanzler in Key West, Florida. Karl kwam uit Dresden, Duitsland, en liet zijn vrouw en twee dochters achter. Hij nam een nieuwe identiteit aan en ging nu bij de titel Count Carl Von Cosel en liet men geloven dat hij maar liefts negen universitaire graden bezat.

Hij vond een baan als x-ray technicus en bacteriologist bij het Marine Hospitaal. In zijn vrije tijd bouwde hij een luchtschip, lapte met uitzonderlijke nieuwsgierigheid elektronische apparaten op en speelde muziek op zijn eigengemaakt orgel.

Tot nu toe klinkt het niet zo bijzonder, gewoon een man in de zomer van zijn leven die een nieuwe toekomst zoekt.

Dan, in het ziekenhuis, in April 1930, ontmoette hij de vrouw van zijn dromen. Haar naam was Elena Milagro Hoyos, mooie twintig jaar oude Cubaanse. Vanaf dit ogenblik was Cosel geobsedeerd door deze vrouw.
Hij was er van overtuigd dat hij decennia over haar droomde en dat zij bestemd was zijn bruid te zijn, Hij overlaadde haar met giften, welke zij accepteerde, echter een huwlijks aanzoek wees zij af. Er was echter een rede voor haar bezoek aan het ziekenhuis, Zij leed aan tuberculose.
Hij deed zijn uiterste best om haar te genezen met onderandere een elektrische schokmachine, allerlei drankjes en zelfs goudstof in haar voedsel. Elena stierf op Oktober 1931, slechts 22 jaar oud. De diepbedroefde Von Cosel betaalde voor een overvloedige begrafenis voor zijn geliefd. De gedachte dat zijn geliefde Elena lag weg te rotten in de grond kon hij niet verdragen. Von Cosel ontwierp en bouwde hierop een prachtig mausoleum. Haar lichaam werd op gegraven en in een metalen kist gelegd welke in het mausoleum werd geplaatst.Nacht na nacht, zat Von Cosel naast haar doodskist en begon, zo geloofde hij, met Elena te communiceren. In zijn fantasie smeekte Elena hem om haar van haar 'gevangenis' te bevrijden zodat zouden zij kunnen samen zijn.
Niet in staat om deze vraag te weerstaan stal Von Cosel op een donkere nacht in April 1933, Elena van het mausoleum en nam haar mee in zijn luchtschip de "Countess Elaine" naar zijn optrekje.

Nog steeds redelijk romantisch nietwaar?
Hierna gaat carl geheel op in het tot leven wekken van zijn geliefde.
Dit is waar gebeurt en als je een zwakke maag hebt zou ik zeker niet verder lezen.

Carl stelde alles in het werk om zijn geliefde Elaine tot een wederopstanding te verlijden. Voor de volgende zeven jaren hield hij haar bijeen met piano snaren, stopte glazen ogen in de oogkassen waar haar ogen waren weggerot. Hij maakte een pruik van haar haar en beetje bij beetje verving en versterkte haar huid met was en zijde. Hij behandelde haar met zalfjes en electrotherapie. Een van de middelen om Elaine weer tot leven te wekken was een miljoen volt tesla coil, zo een bol waar de vonken van afspringen. Hij bracht haar regelmatig een serenade, al spelend op zijn zelf gemaakte orgel en slaapte naast haar elke nacht.

In 1940 kregen de geruchten de overhand en Elina's zuster vroeg de Count om het lichaam van Elina te tonen. Carl werd gearresteerd en opgesloten op verdenking van grafschennis en verminken van een overledene. De publieke belangstelling voor deze zaak was overweldigend. Het lokale begravenis huis (Dean-Lopez Funeral Home) rook een kans en besloot om Elaine's lichaam aan het publiek tentoon te stellen. In drie dagen hadden ze 6000 bezoekers.

Het is ongeloofelijk maar het publiek was over het algemeen aan de kant van de Count. Ze dachten dat Carl een wanhopige romanticus was.
In het gevang kreeg hij veel bezoek welke hem vereerde met kado's en goede raad. Het ging zelf zover dat er een groepje Cubaanse prostituees verscheen die gratis hun diensten aanboden. Twee van Carls vrienden hebben $1000 in bewaring geven en hij werd vrijgelaten. In de rechtbank kon de jury geen wet vinden waarop ze Von Cosel konden veroordelen. Het plegen van grafschennis kent een verjarings limiet van twee jaar. En het feit had zich zeven jaar eerder voorgedaan. De count werd door doktoren mentaal gezond verklaard. Ze onderzochten ook de overbijfselen van Elena. Dr. DePoo kwam tot de conclusie dat hij met een necrofiel te maken hadden, hij hield deze conlusie echter stil tot 1972.

Elena's lichaam werd op een geheime plaats begraven. De count beland zwaar in de financiele problemen en verlaat Key West om bij zijn zuster in Zephyrhills. Hier slijt hij zijn dagen met het schrijven van zijn memoires en het vertellen van zijn verhaal aan de touristen. Tevens verdient hij zijn brood met het verkopen van souveniers en het tonen van een wassen beeld van Elina.In Juli 1952 werd Von Cosel gevonden dood, instort over de beeltenis van zijn geliefde Elena.

In een ultime twist, is dat diegene die verantwoordelijk was voor het begraven van Elena een "switch" maakte en een lege kist begroef verzwaard met stenen en het lijk teruggaf aan Von Cosel.
Dit betekent dat het beeld van Elena, welke hij zo trots aan toeristen heeft getoond geen replica was...

Dean-Lopez Funeral Home - 418 Simonton Street

http://www.hbo.com/autopsy/episode/episode_6_the_strange_obsession_of_dr_carl_von_cos el.html

http://www.crimelibrary.com/serial_killers/notorious/necrophiles/story_6.html

Njit
25-07-06, 10:56
ik probeer al een tijdje een leuk (betaalbaar) hotelletje te boeken op Key West voor 27, 28 en evt 29 oktober. In alle reisgidsen schieten de prijzen dan enorm omhoog..

http://img508.imageshack.us/img508/2605/fantasyfestmainphoto2nc8dj1.jpg (http://imageshack.us)

October 20 - 29 - 28th Annual Key West Fantasy Fest
Theme is "Key Weird on the Dis-Oriented Express"

Zie http://www.fantasyfest.net/


Ik gok dat je het wel kan vergeten om in die periode iets betaalbaars te boeken op de Keys.

Eric
13-11-06, 08:41
Lekker met een catamaran (bv. The Fury) (http://www.furycat.com/) een snorkeltocht maken.
Zonsondergang op Malory Square
Flaneren door Duval
Vis eten bij A & B Lobster house (http://www.aandblobsterhouse.com/)
Eric

Mickey99
13-11-06, 12:38
Een bezoek aan Mallory Square met zonsondergang is inderdaad geweldig om een keer mee te maken. Een leuke sfeer en er zijn allerlei leuke straatartiesten.

Op Key West natuurlijk ook even naar het zuidelijkste punt van USA gaan, ook erg leuk om te zien:

http://img227.imageshack.us/img227/2474/dsc093171nr5.jpg (http://imageshack.us)

Mickey99
04-02-07, 15:41
Zonder het meemaken van de zonsondergang op Mallory Square en een bezoekje aan het zuidelijkste puntje van Amerika is een verblijf op Key West natuurlijk niet compleet :wink:.

Groetjes,
Sonja

marpie
16-02-07, 09:47
hoi Marcella87


Dit hebben wij toen zelf rechtstreeks bij El Patio gereserveerd (website http://www.elpatiomotel.com/ (http://www.elpatiomotel.com/))
Je moet wel van tevoren aanbetalen per creditcard.
;)
veel plezier en vragen staat altijd vrij!!!
Marpie

debora79
11-03-07, 12:46
wij willen naar Key west gaan, maar de tip was om
niet in het weekend te gaan..
maar omdat wij nu een dag later weg gaan komen
we een beetje met onze planning in de knoei!!
nu willen we op zondag vertrekken naar Key west
kan iemand ons daar een tip over geven??
of kunnen we beter tot maandag wachten en dan
die kant op gaan..
alvast bedankt

Eric
11-03-07, 13:02
Op zondag is juist de beste dag om naar Key West te gaan, omdat dan de weekenders al op de terugweg zijn.
Dus, gewoon doen.
Ook zul je zien dat de prijzen van de hotels op zondag een stuk lager zijn dan vrij- en zaterdag avond.
Eric

bemmel47
12-03-07, 23:56
Hoi,

Ik ga 22 december vanaf miami voor 1 overnachting naar the keys. Ik wil graag Key west bekijken en de dolfijnen op Key largo. We gaan met twee kinderen van 4 en 11 jaar. Nu twijfel ik of een hotel op key west of key largo zal boeken. Heeft iemand hier ervaring mee.

Michael66
13-03-07, 06:08
Ik vond dit artikel in de St. Petersburg Times. Bevat een heleboel praktische tips. Artikel (http://www.sptimes.com/2007/03/11/Travel/America_s_Caribbean.shtml). En ook een leuke foto-gallery: Klik (http://www.sptimes.com/2007/webspecials07/photo_galleries/florida-keys/).


America's Caribbean


The Florida Keys are part of the Sunshine State, but with every mile marker you realize you're far, far away.


http://img469.imageshack.us/img469/9655/latitudamerica1410953qg8.jpg
Near MILE MARKER 27: Looe Key Reef is a popular spot for snorkelers and scuba
divers. More than 150 species of fish call the reef home. Many dive operations
leave from Big Pine Key or Ramrod Key.

The Florida Keys curl away from the mainland, like pop beads threaded on a strand of road that is both liberating and exasperating. Yes, there can be gnarly traffic on the two-lane Overseas Highway, but there's no doubt you are in a different Florida. As the mile markers tick down toward 0 and Key West, you have to continually remind yourself you're in the U.S.A.

This is your state all right, but it could be Jamaica or the Bahamas or another balmy locale surrounded by azure water and leaping dolphins. Except you can get here by car. The 130-mile chain link includes easily more than 1,000 islands. Some are so small that their beaches are barely wide enough for a single tent, and one is so densely packed with partyers and history that it may sink from the weight of being a Major Vacation Destination.

Nearly all have names that conjure mental pictures, none of them having to do with work but everything to do with getting away. There is Big Pine, Duck, Grassy, Torch, Pigeon, Boca Chica, Sugarloaf, Saddlebunch and the always-amusing No Name, to name a few.

If you've promised yourself a trip - or a trip back - to the Keys, start planning now. Hotel rates drop next month. Bugs, humidity and hurricanes are a few months away and, for the most part, the good outweighs the bad even then. Take your mask and snorkel; pack the bikes in the back of the van and don't forget a fishing pole. Or simply throw bathing suits and flip-flops in a bag. Everything is for rent in the Keys.

Storms and development continue to change Florida's subtropical archipelago. Hurricane Wilma in 2005 paved the way for more condos and resorts by damaging structures and changing coastline. Travelers need to look harder for funky mom-and-pop accommodations, where shoes are about as necessary as a coat and tie. A favorite place from a decade ago may not be around anymore.
Despite ongoing development there are many organizations protecting the natural world, from bird sanctuaries and coral reef refuges, to dolphin education centers. It is possible to sip a margarita with a good conscience.

For a week last month, St. Petersburg Times photographer Lara Cerri drove the Keys and found plenty of paradise amid the tourist haunts and chain restaurants. She ate fish tacos, breathed underwater and marveled at campgrounds on the edge of blue heaven. The water is as turquoise as legend says, and the key deer are just as tiny.
This is her visual report of the Keys that call to her and to the thousands of others who visit every year.
Janet K. Keeler, Times food and travel editor

* * *

Unlocking the Keys, General information
Visitor centers dot the Florida Keys. Stop at the first one you see and collect brochures. You'll find information on everything from bike and boat rentals to snorkeling and kayaking trips, plus nightlife, dining, accommodations and shopping.
Contact the Monroe County Tourist Development Council for information about accommodations and activities in Key West and the rest of the Florida Keys. Call toll-free 1-800-352-5397 or go to www.fla-keys.com. Another helpful Web site is www.thefloridakeys.com.
The fourth edition of June Keith's Key West & the Florida Keys (Palm Island Press, 2005) is an excellent guide. We found some of the information to be outdated because of the damage wrought by Hurricane Wilma in 2005. It's a good idea to call ahead to verify.

Places to stay

The Tavernier Inn Mile Marker 91.8 Oceanside, Tavernier; toll-free 1-800-515-4131 or www.tavernierhotel.com (http://www.tavernierhotel.com). A former movie theater converted into an affordable inn, it's not a flashy place, but you'll have good access to all the upper Keys play spots. Clean rooms, comfy beds. The highest room rate is $149 in peak season, which drops as low as $59 in the fall. Summer rates are $89 to $129.
Rainbow Bend Fishing Resort Mile Marker 58, Grassy Key; toll-free 1-800-929-1505 or www.rainbowbend.com (http://www.rainbowbend.com). Kick off your shoes and get into the Keys way of life here. This is a great spot for families, with a variety of accommodations, including suites and efficiencies. Half-day use of a Boston Whaler, kayak, canoe or other watercraft, plus a full breakfast, is included in the nightly rate. Rates from $150 to $280. Lowest rates of the year go into effect May 1.
Parmer's Resort 565 Barry Ave., Little Torch Key; (305) 872-2157 or www.parmersresort.com/links.html (http://www.parmersresort.com/links.html). Hurricane Wilma knocked down some trees, but there are still plenty of reasons to stay at this channelside hotel, including the many hammocks and lounge chairs. There's a heated pool and lots of quiet; the noisy birds that congregated before the hurricane have been relocated. About 50 rooms. Rates range from $119 for a single room to $289 for two bedrooms with a kitchen. Continental breakfast included.
Merlin Guesthouse 811 Simonton St., Key West; toll-free 1-800-642-4753 or www.merlinguesthouse.com (http://www.merlinguesthouse.com). This rustic and historic 20-room hotel used to be a bordello. It's in Key West's Old Town district, just a block off Duval . Great location and charming, but not a lot of amenities. Small, spa-sized pool with jets, but only 80 degrees. Twenty accommodations include standard rooms, suites and cottages. Standard rooms drop as low as $105 in August; high is $199 a night.
Deer Run B&B 1997 Long Beach Road, Big Pine Key; (305) 872-2015 or www.deerrunfloridabb.com (http://www.deerrunfloridabb.com). Enjoy a fantastic vegetarian breakfast while gazing at the diminutive key deer. This is the kind of place you won't find unless you know to look. Bahia Honda State Park is just minutes way. A hot tub overlooks the water; a perfect spot for romance. One owner is a massage therapist. Rates for the four rooms range from $175 to $300 and include the use of kayaks, canoes, bikes or golf carts for exploring. Einde deel 1. Zie hieronder deel 2.

Michael66
13-03-07, 06:09
Deel 2 met meer informatie:



Food not to miss

The Key Lime Cherry Shake at Robert Is Here Fruit Stand, an international house of tropical produce in Florida City, the beginning of the Keys. Stop here on your way to get into the mood. 19200 Palm Drive, Florida City; (305) 246-1592.
The fish tacos at Calypso's Seafood Grille & Waterfront Dining in Key Largo. Seared yellowfin tuna, shredded cabbage, fresh salsa and "secret sauce" mingle deliciously in a soft tortilla. Like many Keys restaurants, Calypso's doesn't take debit or credit cards. Mile Marker 99.5, Ocean Bay Marina, Key Largo; (305) 451-0600.
Spicy Fuji rolls at Num Thai Restaurant & Sushi Bar in Key Largo. You can cross your legs and sit on the floor, but don't be in a hurry. The lines are long. 103200 Overseas Highway, Key Largo; (305) 451-5955.
Fantastic salads plus chocolate-covered key lime pie on a stick at Garden Cafe at the Rain Barrel in Plantation Key. After you eat, walk among the artists' studios. Mile Marker 86.7, Plantation Key; (305) 852-6499.
Pork tenderloin with sweet potato, mango chutney and a curry butter sauce at Blue Heaven in Key West. Eat breakfast or brunch with roosters, but watch out for falling fruit if you sit outside. 729 Thomas St., Key West; (305) 296-8666.How to get there
Unless you limit your trip to Key West, you'll need a car. If you take a ferry or plane to Key West, you can rent a car at the airport there.

By car: It'll take about eight hours to drive from the Tampa Bay area to Key West, if you're lucky. The usual route is Interstate 75 south, which is called Alligator Alley as it shifts east across the state. Hook up with Florida's Turnpike going south, which will dump you onto Highway 1 through the Keys. Be warned, though: There is a lot of construction work in the Miami area, and the roads are not particularly well-marked. A longer but more scenic route is U.S. 41 (the Tamiami Trail) across the state to the turnpike. Just south of Florida City, take Card Sound Road to Highway 1. This will take you around construction and is a pretty ride, plus it provides plenty of places to stop and stretch your legs. You might even see a gator.
By ferry: Key West Express operates a ferry service to Key West daily from Fort Myers and seasonally from Marco Island. Round-trip cost is $128 for adults, $118 for seniors, $50 for children ages 6 to 12, and taxes and surcharges only for children 5 and under traveling with a full-fare adult. Discounted fares sometimes are available. For reservations or information, visit www. seakeywestexpress.com or call toll-free 1-888-539-2628.
By plane: Continental and United fly nonstop to Key West from Tampa International. Tickets for the one-hour flights are about $335 in March. SeaCoast Airlines flies small planes from the St. Petersburg-Clearwater airport to Key West several times a week. Tickets are as low as $99 one way. Call toll-free 1-866-302-6278 or go to www. seacoastairlines.com.Upcoming events

Lower Keys Jazz Fest, March 25, Dolphin Marina on Little Torch Key. Call (305) 872-2411.
Key West House and Garden Tour, March 30-31. Call (305) 294-9501. 25th Conch Republic Independence Celebration, April 20-29, Key West. Call (305) 294-2298.
13th annual Robert Frost Poetry Festival, April 11-15, Key West. Visit www.heritagehouse (http://www.heritagehouse) museum.org or call (305) 296-3573.
Marathon Offshore Grand Prix Festival and Bash at the Bridge, May 18-20. Call (305) 743-5805.
23rd annual Underwater Music Festival, July 14, Big Pine and the Lower Keys. At Looe Key Reef in the Florida Keys National Marine Sanctuary. Call (305) 872-2411.
Hemingway Days Festival, July 18-23, Key West. Call www.fla-keys.com (http://www.fla-keys.com).
29th annual Fantasy Fest, Oct. 19-28, Key West. Call (305) 296-1817.Fishing for fun and money
Competitive fishing is big in the Florida Keys; a complete list of events is at www.fla-keys.com (http://www.fla-keys.com). Here is a sampling:

World Sailfish Championship, April 17-21, Key West
Gold Cup Tarpon Tournament, June 17-22, Islamorada
Fifth annual Mercury/IGFA Junior Angler World Championship Tournament, June 17-June 19, Key West
Conch Republic Ladies Dolphin Tournament, June 30, Key West
Key West Marlin Tournament, July 18-21
Islamorada Swordfish Tournament, Aug. 24-26Compiled by Janet K. Keeler and Lara Cerri

pascalbrouwers
13-03-07, 10:13
@bemmel47;
Voor 1 overnachting naar Key West. Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is. Je zit dan meer in de auto, dan dat je ter plekke bent. Veel zul je niet zien van Key West. En het is beslist de moeite waard. Wil je dan ook nog gaan zwemmen met dolfijnen wordt het wel helemaal krap. Veel plekken liggen in de buurt van Key Largo. Daar zou je natuurlijk wel heen kunnen gaan. Is niet zo ver rijden van Miami.
Ieder geval als je de keuze nog hebt om je reis te plannen zou ik kiezen voor 2 nachten Key west en op de terug reis gaan zwemmen met dolfijnen. Heb je de keuze niet en kun je maximaal maar 1 dag keys doen, zou ik alleen kiezen voor het zwemmen met dolfijnen en ergens in de buurt van Key Largo gaan slapen.
Let er wel op dat de minimale leetijd 5 jaar is om te zwemmen met dolfijnen. In Orlando bij DC is het 6 jaar.

Groet, Pascal

raygwencaith
13-03-07, 13:03
Wij overnachten ook een nacht op de keys en gaan dan de volgende dag zwemmen met dolfijnen op het resort waar we slapen. Het heet Haw's Cay resort en ligt op Duck Key.

voor meer info kun je kijken op www.hawkscay.com (http://www.hawkscay.com)

Als je daar je kamer boekt krijg je korting op de dolfijnen arrangementen.

Wij rijden op 7 juni daarheen en 8 juni gaan we weer terug naar Orlando. Of we nog die avond naar Key West rijden weten we nog niet maar dat bewaren we dan voor de volgende vakantie.

knaapje
13-03-07, 21:52
Je kunt vanuit het Pennekamp park en vanuit KW met Glassbottom boten naar de reefs varen zonder duiken.

Misschien wel uit meer plaatsen, maar deze ken ik uit eigen ervaring.

Knaapje

joho
27-03-07, 14:09
Hallo Bemmel47,
Wij stonden vorig jaar december voor hetzelfde dilemma. Wij zijn (2 volw en 3 kids,7,9,11) ook vanuit Maimi Beach vertrokken naar de keys. Wij wilden ook met dolfijnen zwemmen maar hebben uiteindelijk gekozen voor Discovery Cove Orlando.
We zijn rustig op weg gegaan en hebben regelmatig stops gehouden om van de prachtige natuur etc etc. te genieten.Om 15:00 waren we in Key West. Nog even zwemmen bij het Hotel (voor de kinderen) en toen op pad. Er is echt veel te zien daar. Denk aan mallory-square, winkeltjes, gewone amerikanen en volslagen gestoorden (travestieten etc etc)..Om 12:00 s'avonds nog een ijsje eten en toen naar bed. De volgende dag nog even wat rondkijken bij de haven want in die nacht waren 3 ongelooflijke grote cruise-schepen aangekomen. We konden het niet laten om even aan boord te gaan.
Om 12:00 s'middags vertrokken richting Naples waar we om 14:00 nog even de alligatorfarm in florida city bezochten. Ook een echte aanrader.
S'avonds om 19:00 weer in het Hotel aangekomen. Iedereen was total loss, maar ja je komt er (tot nog toe) 1x.
Gewoon het maximale (voor die dag) eruit halen en doen waar je zin hebt.

Veel plezier

Joho
ringfield

wippelgem
25-04-07, 21:53
Hoi hoi iedereen,

onze vakantie komt steeds dichterbij!!! Jippie!!!!

Nu heb ik hier al super veel info gevonden maar ik zit nog met een paar praktische vragen over Duval Beach.
Ik heb al gevonden waar het strand ligt maar ik vroeg me af, ben je verplicht een strandstoel te huren of mag je vrij op dit strand op je strandlaken liggen?
Ik las ook dat er weinig parkeergelegenheid is in de buurt??? Waar kunnen we ons dan best parkeren zonder dat we constant muntjes in onze parkeermeter moeten steken???

En als iemand nog do's en don'ts weet in key west, tips zijn steeds welkom!;)

Eric
26-04-07, 01:26
Je mag volgens mij vrij het strand op, maar parkeren is inderdaad een crime.
Er zijn wat P-terreinen, maar die zijn klein.
Eric

pieterpostma
28-04-07, 22:35
Vorige week was ik nog op het strand van Key west, ik weet niet meer hoe het heette maar we liepen er naar toe. Het was het dichtst bij de hotels. Eventueel huur je een fiets. Er was bijna niemand op het strand en later begreep ik waarom. Ik ben daar nl. in 1.5 uur tijd behoorlijk verbrand, dus opgepast. Key West vonden we geweldig en hadden er langer willen blijven. Fijne tijd toegewenst.

wippelgem
29-04-07, 21:18
tnx pieter!

wij zijn hier al goed aan het zonnen zodat we een onderlaagje hebben zodat we op reis minder kans lopen om te verbranden.

nog leuk dat het hier mooi weer is, zo hebben we weer menige zonnebankbeurten uitgespaard zodat we meer centjes hebben om op reis te spenderen!!!:razz:

Guus
01-05-07, 08:23
Er was bijna niemand op het strand en later begreep ik waarom. Ik ben daar nl. in 1.5 uur tijd behoorlijk verbrand, dus opgepast.
Op Duval Beach zijn ook parasols te huur. Een andere optie is om met je strandstoel onder de palmbomen te gaan liggen. Op deze manier kun je het gemakkelijk een hele dag uithouden. En als het je echt allemaal te veel wordt, dan kun je je altijd nog met lekkere cocktail terugtrekken in de schaduw van de Duval Beach Club.

Guus
01-05-07, 14:26
Stel je er niet te veel van voor. Het strand is namelijk erg klein, maar het heeft wel alles wat je voor een dagje strand nodig hebt. Als je vandaag toch naar het strand gaat, zwaai dan even naar de webcam. Dan kunnen we gelijk zien hoe jij je vermaakt. Ik ben benieuwd.

ienelien
13-05-07, 23:57
Vandaag zei Tom (onze oudste van 17) dat hij het jammer vond dat-ie niet meer in Florida was (we hebben trouwens allemaal last van heimwee). Hij had namelijk op internet gezien dat op 12 mei de Bullrun vanuit Ontario van start was gegaan en op 18 mei zal eindigen in Key West. Hij is namelijk helemaal weg van mooie auto's. Bij deze rit zouden ook diverse beroemde mensen meerijden. Omdat we er toch steeds meer over denken om volgend jaar mei weer te gaan(het is ons zó goed bevallen), vroeg ik me af of deze rit elke jaar wordt gereden. Iemand mee bekend ??

calypso
14-05-07, 07:38
Effe googlen bracht deze link op Bullrun.com (http://www.bullrun.com/) ziet erna uit als een jaarlijks event net zoals the canonball run hier in europe die onlangs is stop gezet ivm een dodelijk ongeluk!

Jenkie
23-05-07, 17:27
Hallo,

Zaterdag ga ik weer eens voor een aantal dagen naar Miami. In al mn keren daar heb ik nooit de Keys bezocht, maar daar wil ik nu verandering in brengen.
Een overnachting zit er helaas niet in en moet dus alles in één dag zien te redden.

Nu is mijn vraag of het de moeite waard is?!

Hoelang is het rijden van SoBe naar Key West?
Valt er genoeg te zien zonder dat het wat kost? Zwemmen met dolfijnen lijkt me super maar is mij te duur..
Ik hou wel van flaneren en dat lijkt mij het beste te kunnen op Duval Street/beach, Mallory Square naar wat ik hier zoal gelezen heb...
En zijn er andere bezienswaardigheden/leuke plekjes op de route nààr Key West?

Of kan iemand mij tips geven hoe ik die dag het beste kan plannen? :)

Alvast bedankt!
Maarten

Orangedevil
23-05-07, 17:35
Het is ongeveer 4 uur heen en 4 uur terug. Redelijk saaie weg als je op 1 dag heen en weer moet. Je kan het vergelijken met dat je van Maastricht naar Groningen rijd en s'avonds weer terug. Vooral s'avonds is het erg leuk bij Mallory Square en Duval street maar dan zit je alweer in de auto denk ik.

reneefrankrijk
23-05-07, 17:40
Key West is zeeeeer de moeite waard, maar voor 1 dag op en neer?? Ik zou dan zeggen, plak er 1 overnachting aan vast en geniet van wat Key West te bieden heeft. En zelfs dan nog vind ik het doodzonde om zo Key West te bekijken. Key West verdient meer.
Als je echt alleen maar op en neer kunt dan zou ik het niet doen.

calenzia
24-05-07, 00:55
Wat ik op diverse plaatsen op het forum begrepen heb (praat helaas nog niet uit eigen ervaring) is dat Key Largo met het John Penneman park ook erg de moeite waard is, is in elk geval ook een heel stuk minder ver rijden dan Key West vanuit Miami/Sobe.

reneefrankrijk
24-05-07, 08:15
Ja dat is ook wel mooi, maar het is niet hetzelfde als Key West, komt niet eens in de buurt. Key West is Caribisch, Key Largo is Maerikaans, een verschil in sfeer.

TheSuninMyHart
04-06-07, 23:52
El Patio was onze accomodatie op onze eerste reis naar de Keys.
Het is een zeer fijn motel, betaalbaar en gezellig.
Het ligt op een relaxte plek, er zijn fietsen te huur en er is een klein maar lekker zwembad. Als je al in Florida bent, kan je kijken in de bekende couponboekjes, te vinden bij Sony's restaurants. Het is alleen met deze coupons niet mogelijk om reservingen te maken.

In oktober gaan wij weer en El Patio zal wederom ons vertrouwde uitvalsbasis zijn.

E-ster
11-06-07, 19:40
hoi hoi!

a.s. vrijdag vertrek ik naar Florida! over een week zullen we 2 dagen in key west zijn... nu heb ik gehoord dat je daar een waterscooter kan huren, heeft iemand hier ervaring mee? en is het echt de moeite waard? en kan ik ergens meer informatie vinden, een website of adres of zo?

alvast bedankt!!!

Groetjes Esther

Eric
11-06-07, 20:02
MarcelG, die hier op het forum actief is, weet daar alles van.
Hij zal vast wel reageren.
Er zijn diverse verhuurders.
In ieder geval kan het niet missen, overal zie je folders etc.
Eric

Marcelg
11-06-07, 21:29
Hi Esther er zijn veel verhuur bedrijven met in principe twee mogelijkheden.

Je huurt een waterscooter (worden hier allemaal jetski genoemd) voor een bepaalde tijd waarmee je in een ridng area mag rondvaren.
Hier is niets te zien het gaat echt om het jetskien.

Of je gaat per jetski mee met een Island tour, dit is een tour van ongeveer 1 1/2 uur en gaat geheel rond Key West, dit is erg interessant en naar mijn mening meer waarde voor je geld.

Sinds er zoveel bedrijven zijn en de prijzen liggen hetzelfde zou ik persoonlijk gaan met een bedrijf dat de nieuwste en beste ski's bezit.

www.island-watersports.com (http://www.island-watersports.com)

Bovenstaande website helpt je misschien nog een beetje

E-ster
11-06-07, 21:46
hoi hoi,

bedankt voor jullie snelle antwoord! ik denk dat we voor de island tour gaan! word vast harstrikke leuk! Bedankt!

Groetjes Esther

Sandratje
12-06-07, 09:42
Ik weet dat je online kunt boeken voor de rondrit om Key West. Wij gaan echter op rondreis en weten nog niet precies wanneer we in de Key West zijn (is afhankelijk van wat we onderweg voor leuks tegenkomen)
Kunnen we erop gokken om het ter plaatse te boeken? Of is de kans dan groot dat alles vol zit. We gaan volgende week al! En zullen waarschijnlijk rond de 26e in Key West zijn. We zullen daar zon 2 dagen verblijven.
(in een ander topic vond ik dat je alleen in april moest boeken en dat je anders ook wel terplaatste terecht kan)

Michael66
12-06-07, 10:12
't Is nu niet druk, dus gewoon "bonnefooien" !!!:D

pzomerdijk
12-06-07, 13:30
Op 19 juli gaan wij van Orlando nog 3 dagen naar Miami Beach. Verblijvend dan nog 3 dagen in Newport Beach (North Beach). Waren eigenlijk van plan om de Keys te gaan bekijken maar we hebben dat niet helemaal goed ingeschat denk ik. Een dagje ,,op en neer'' is volgens mij te veel van het goede. Om nu nog een overnachting te boeken vinden we wat overdreven. Alhoewel.....

- Is het de moeite waard om bijv. tot Key Largo te gaan of iets verder (De hele dag in de auto zitten is natuurlijk ook niets)
- Willen eigenlijk wel met een ,,glasboot'' maar moet je dan echt in Key West zijn
- Tips, bezienswaardigheden wat op 1 dag is te behappen.

Is het boeken van een overnachting voor 3 personen in die periode ter plaatse te doen of moet je toch van tevoren boeken?

Een ieder alvast bedankt voor de tips!!!!!

WIJZIGING: Sorry heb reeds zelfde onderwerp over hoofd gezien. Reacties mogen uiteraard toch.

Eric
12-06-07, 13:45
Key Largo is vanuit Miami nog wel te doen, als je 's morgens op tijd weg gaat.
Echter, Key Largo heeft bij lange na niet de sfeer van Key West.
Ik zou zelf niet voor een dag Key largo kiezen maar voor een overnachting in KW.
Er is altijd wel overnachtingsmogelijkheid te regelen ter plaatse, misschien niet je voorkeurshotel, maar als je ter plaatse wilt beslissen is dat zeker mogelijk.
Eric

BimaM6
12-06-07, 17:49
hey zijn er ook andere plaatsen waar ze jetski's verhuren? Miami? Cocoa Beach?

Anthonie
12-06-07, 18:51
:-D
Hi Esther er zijn veel verhuur bedrijven met in principe twee mogelijkheden.

Je huurt een waterscooter (worden hier allemaal jetski genoemd) voor een bepaalde tijd waarmee je in een ridng area mag rondvaren.
Hier is niets te zien het gaat echt om het jetskien.

Of je gaat per jetski mee met een Island tour, dit is een tour van ongeveer 1 1/2 uur en gaat geheel rond Key West, dit is erg interessant en naar mijn mening meer waarde voor je geld.

Sinds er zoveel bedrijven zijn en de prijzen liggen hetzelfde zou ik persoonlijk gaan met een bedrijf dat de nieuwste en beste ski's bezit.

www.island-watersports.com (http://www.island-watersports.com)



Bovenstaande website helpt je misschien nog een beetje

Krijg je die vrouwen er ook bij?? :-D

Anthonie

Eric
12-06-07, 19:01
Krijg je die vrouwen er ook bij?? :-D
Anthonie

Je hebt het helemaal verkeerd begrepen.
Je huurt de vrouwen, en krijgt er dan een jetski bij cadeau.
Dat is omdat prostitutie illigaal in in de VS.

Eric

Marcelg
13-06-07, 00:28
Reserveringen voortijdig zijn niet belangrijk voorwat betreft het jetskien.

Het enigste waarvan ik altijd zeg reserveren is als je naar de Dry Tortugas wilt, deze trips zitten vaak vol, er mogen ook maar 200 mensen per dag daar komen.

Guus
13-06-07, 01:36
Ik kan je aanbevelen om minstens één overnachting te nemen. Je zult er absoluut geen spijt van hebben. Op deze manier kun je alles wat rustiger bekijken, hoewel het gezien de beperkte tijd waarschijnlijk bij het bezichtigen van de hoogtepunten zal blijven. 's Avond ga je lekker nog even naar Mallory Square om naar de zonsondergang te kijken om daarna te gaan genieten van de vele restaurants en barretjes die Key West rijk is. Dan is het toch lekker dat je 's avonds niet helemaal terug hoeft naar Miami.

deh78
13-06-07, 22:38
wij hebben toen bij Day's inn overnacht kan niet missen als je vanaf al die bruggen eindelijk op Key west ben is dat het eerste hotel links tegenover je.
Schoon hotel niks op aan te merken
binnen 10 min zit je in de stad waar alles gebeurd. (met auto)

Maar ik zou voor 1 dag niet al die moeite gaan doen om in Key west aan te komen,er is zoveel moois te beleven wij zijn 1 dag geweest maar dat is naar mijn mening ook nog veel te kort.
Ik zou je aanrade om een hotel te pakken op Key west.

Dennis

christophe
16-06-07, 15:47
wij hebben die tour gedaan bij sunset watersports, echt een aanrader!!!

http://www.sunsetwatersports.net/

christophe
21-06-07, 13:09
in één dag op en af is zeker af te raden, het mooie stuk weg begint trouwens pas na key largo.
Als je maar één dag hebt kun je ook naar key largo, daar kun je ook met een glassbottom boot varen.
http://www.pennekamppark.com/

knaapje
21-06-07, 15:19
Pennekamp echt aan te bevelen.
Ik ben er 2 keer geweest, maar als ik in de buurt kom ge ik weer.
Knaapje

Corry
11-07-07, 21:02
Ben op Dry Tortugas geweest. Dat is echt een aanrader.

nienke100
09-10-07, 15:46
We hebben heerlijk op het strandje bij Taveniers op Key Largo gezeten. Dat is goed te berijden vanaf Miami. Het is een mooie route ernaa toe, maar hou er op dit moment rekening mee dat een heel stuk de weg bijna is afgesloten, je mag over ongeveer 20 mile maar 30 mile per uur. En dat red je niet eens, het is errug druk onderweg.
We hebben dit gedaan op 28 september, dus vrij recent.

elke
11-10-07, 06:42
We zijn momenteel in Florida en hebben enkele dagen geleden Miami- Key West in 1 ruk afgelegd.

150 mile is dat zowat, maar daar ben je toch 4 uur zoet mee.

vooral het laatste gedeelte naar key west is heel mooi ( 7 mile bridge ) en key west zelf is een authentieke verademing tussen het bruisende Miami en het reusachtige attractiepark Orlando in.8)

Zeker een aanrader voor een volledig dagje a twee dagen. Wij sliepen er twee nachten en verbleven er 2 volle dagen, wat rijkelijk voldoende is.

PS: bedankt voor de schitterende tips op dit forum, als tegenprestatie houden we alle info bij ( hotels, leuke bars en restaurants) en maken we een reisverslag eens de reis voorbij is.

Sander
24-12-07, 16:53
Hallo,

Wij zijn vorige week 3 dagen op Key West geweest en het leek me handig een paar dingen te vermelden die we daar, en onderweg ernaartoe, gedaan of meegemaakt hebben.

Aangaande verblijf: wij zijn hier:
http://www.courtneysplacekeywest.com/rooms.htm
geweest en ik kan niet anders zeggen dan dat het ons uitstekend is bevallen. Heerlijk centraal en helemaal voorzien van het originele Key West-gevoel. Zeer schappelijk geprijst, zeker bij een verblijf van 3 dagen (3=2 - formule).

Wij hebben o.a. gegeten bij LaTiDa, erg goed. De tip van de eilanders zelf was om juist een beetje van Duval áf te gaan voor de originelere restaurants met zeker goede kwaliteit.

Ga FIETSEN!!! Laat je auto staan en huur een fiets, het is de manier waarop de eilanders zich zelf verplaatsen, en het is hartstikke relaxt! Bovendien is het eiland zo klein dat met een fiets echt alles prima bereikbaar is. Een leuke ervaring is om met Lloyd's Original Tropical Bike Tour mee te gaan, hij is overal op het eiland bekend. De receptionist van je hotel schrijft je telefonisch in. Verwacht niet dat je langs alle standaard bezienswaardigheden komt, dat moet je nog een andere keer doen, maar hij heeft leuke verhalen te vertellen. Wel een bijdehand kereltje moet ik zeggen ;-) (moet je van houden). Kost 35$ per persoon inclusief de fiets. Ik vond dat stevig aan de prijs, gezien het feit dat hij die ochtend erg populair was met 20 deelnemers, had hij dus een omzet van 700$ in 2 uur. Echter, van elke deelnemer wordt 10$ geschonken aan een vogelopvang waar je langs komt en verder vond ik het de ervaring wel waard.

Voor wie van duiken/snorkelen houdt is het rif bij Key West zeker wel de moeite waard. Ik heb gedoken met Southpoint Divers, zij zijn gevestigd tegenover het Hyatt hotel aan Front Street. Ik was niet kapot van hun organisatie en zou hen dus niet aan jullie willen aanbevelen. Op andere plekken in andere landen waar ik gedoken heb, vond ik het er vele malen professioneler aan toe gaan, zelfs in landen waar je dat niet zo 123 zou verwachten (bijv. Kenia/Tanzania). Wij werden op de bodem met z'n drieën aan ons lot overgelaten, want de divemaster was druk met een cursist die die dag haar certificaat moest halen. Dat had ik echt nog nooit meegemaakt. We moesten op beide duiken zelf 2x naar de oppervlakte om even te controleren of we inmiddels niet richting Cuba waren afgedreven. Ik vond de lui aan boord ronduit ongeïnteresseerd en onaardig ("please don't stay down too long, we want to be back in time for happy hour at Sloppy Joe's!"). Op weg naar het rif kreeg de arme dame die haar diploma moest halen te horen: "we'll go down for max 20 minutes, because I expect visibility to be so bad that this won't be a fun dive. Just do what's necessary and then go back up." Aangezien we toen al richting het rif aan het racen waren en ik al had betaald dacht ik: fijn! Leuk dat ik dat van tevoren te horen krijg, maar niet heus! Om nog maar niet te spreken van de angstige blik op het gezicht van de PADI-kandidate... Godzijdank viel het zicht nog enigszins mee en heb ik mezelf prima vermaakt onderwater, maar dat had nagenoeg niets met Southpoint Divers te maken!

Verder zijn we onderweg naar Key West gestopt bij Bahia Honda National Park. Als je de afrit genomen hebt kom je bij de slagboom. De medewerker tipte ons om bij de eerstvolgende kruising (STOP-bord) linksaf te slaan en door te rijden tot het einde van de 2e parkeerplaats. Daar begint een korte wandeling en het strand is er erg prachtig. We hebben er niet gesnorkeld wegens tijdgebrek, maar dat schijnt daar ook prima te kunnen.

Tenslotte: op de terugweg zijn we op goed geluk gestopt bij een onooglijk klein eettentje genaamd "La Cucina", bij Mile Marker 108, aan de rechterkant van de weg als je vanuit de richting van Key West komt (en dus richting Miami rijdt). Het ziet er niet uit maar het Italiaanse eten is daar fantastisch en spotgoedkoop! Als je net 2,5 uur in sukkelgang langs de overigens prachtige US1 gereden hebt is dit een prima gelegenheid om de maag te vullen en even uit te rusten!

Voor de rest hebben we 3 dagen lang alleen maar rondgewandeld, geshopt, gefeest en genoten. Zálig eiland!

Als pleister op de wonde van de heimwee heb ik het boekje "How to quit your job and move to Key West" mee naar huis genomen ;-)

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben,

Groet,
Sander

Nita
27-12-07, 21:23
We willen tijdens de twee weken vakantie die we geboekt hebben in een villa in Kissimmee toch een uitstapje maken naar de Keys. Nu dacht ik het volgende:

dag 1: Orlando - Key Largo via Miami (overnachten in http://www.crshotels.com/hotels/sites/keylargo/Ocean-Pointe-Suites-Key-Largo/index.asp) iemand hier ervaring mee toevallig?
dag 2: Key Largo - Key West - Key Largo (nog een overnachting hier)
dag 3: Key Largo - Everglades - Orlando

Is dit realistisch of heeft iemand een beter idee? Alvast bedankt! :)

Michael66
27-12-07, 22:21
Op zich is het best wel te doen qua afstand en tijd, maar de eerste en de derde dag zit je wel een fiks aantal uren in de auto. Afstanden kun je gemakkelijk zelf even opzoeken op mapquest (http://www.mapquest.com) of een andere routeplanner.

mafo
27-12-07, 22:32
Nita, zelf ben ik nog nooit vanuit Orlando naar Key Largo gereden, wel regelmatig van Miami naar Orlanda en v.v. dat is op zich best te doen.

Zelf maak ik van de reis zelf al een dagje uit, de reistijd is ongeveer 4,5 uur als je aan een stuk rijd maar als je ergens onderweg een bezienswaardigheid, winkelcentrum oid op de route uit kiest is het al gelijk een stuk minder lang. Dan kan je het gevoelsmatig gewoon zien als 2 ritjes van 2,5 uur en ik neem aan dat je dat in Nederland ook wel eens heb gedaan voor een dagje uit.

In Key Largo slaap ik meestal in de Holiday Inn, op Key West in de Sheraton Suites die laatste kan erg duur zijn maar heeft soms prima aanbiedingen.

Sander
28-12-07, 10:45
Wat Mafo zegt, geldt ook voor het gedeelte Key Largo - Key West. Onderweg zijn er een paar mooie plekken om even te stoppen en zo de rit op te breken, zoals het strand op Marathon of Bahia Honda. Al is op dit gedeelte het uitzicht natuurlijk alleen al veel leuker.

Is het trouwens geen overweging om te vliegen en zo 2 nachten in Key West zelf door te brengen? Op die manier zie je meer van je eindbestemming. Ik heb alleen geen idee van de kosten...

Eric
28-12-07, 17:51
Ik zou toch ook kiezen voor twee nachten op Key Largo, van daaruit een lange dag neer Key West is goed te doen.
Het Holiday Inn is trouwens inderdaad een prima aanrader, echt een leuk en gezellig hotel op KL.
Eric

Nita
28-12-07, 22:36
Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties!

Sander: heb gekeken naar binnenlandse vluchten van Orlando naar Key West v.v. maar vond deze vrij prijzig :(

Bovendien is het net zoals Mafo zegt, gewoon van de rit een dagje uit maken op zich en dan scheelt dat ook al. We willen als het kan ook Miami (ArtDeco district) en de Everglades voor een deel meepikken, dus wordt het denk ik gewoon vroeg opstaan die dagen ;)

Het Holiday Inn op KL ziet er leuk uit, lijkt me ook wel wat...

mafo
30-12-07, 00:11
Zo een kaart is gratis hoor Nita, gewoon aanvragen op www.6c.com (http://www.6c.com) via de kaart en het nummer gebruiken bij het boeken. Je spaart punten en soms krijg je wat extras, ik heb zelf nu 2 keer geslapen in de Holiday inn op Key Largo maar helaas nooit een upgrade gehad.

http://static.flickr.com/2376/2118580920_db6a7139f0.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/2118580920/)
Zwembad 's avonds met fakkels

Sander
30-12-07, 13:16
Bovendien is het net zoals Mafo zegt, gewoon van de rit een dagje uit maken op zich en dan scheelt dat ook al. We willen als het kan ook Miami (ArtDeco district) en de Everglades voor een deel meepikken, dus wordt het denk ik gewoon vroeg opstaan die dagen ;)


Als je door Florida City komt en daar de ingang van het Everglades National Park neemt, dan is de eerste wandeling, die van de Anhinga Trail, naar mijn mening ook meteen de mooiste. Ik denk dat als je anderhalf uur uittrekt om de US1 hier te verlaten, naar het begin van de Anghina Trail te rijden, daar een half uurtje rond te lopen en weer terug naar de US1, dat je net een leuke indruk van de Everglades hebt opgedaan en de alligatoren lagen toen wij er waren bij honderden voor je klaar ;-)

Sander
31-12-07, 12:42
Airboat tours worden bij mijn weten niet aan die kant gehouden of georganiseerd, want dat mag alleen net buiten de officiële grenzen van het park. Maar ik kan me vergissen hoor! Maar ik denk dat je die kans wel krijgt, al eerder op de route van Orlando naar beneden. Daar waar je de Tamiami trail kruist in de buurt, zitten er meerdere.
Je loopt die Anhinga trail over een systeem van steigers met aan weerszijden balustrades. Ik heb het mensen met buggy's en kinderen van 3 zien doen, dus het is volledig veilig.

pverspeek
05-01-08, 05:54
Onze dingen ivm de Keys en de Everglades:

Vanuit Naples zijn we terug gereden naar de Everglades om daar de Shark Valley te doen. Dit is alligators bekijken per fiets. Heel leuk; goed georganiseerd, en je ziet er heel veel. We hebben ook een Airboat gedaan; en dat is zeker leuk; maar je ziet gewoon geen alligatoren. We hebben er 1 gezien. En dat was volgens mij ne commerciële. Waarom? Omdat die Airboats teveel lawaai maken; en die beesten hebben volgens mij ook zoiets van, laat maar. Met de fiets hebben we er op 3 meter benaderd, en prachtige foto's geschoten. Ik denk dat we er wel een 100 gezien hebben in totaal, van klein tot groot. En diverse vogels; vissen. Link naar Shark Valley: http://www.nps.gov/archive/ever/visit/tramroad.htm
Het huren van de fietsen kost $ 6,5 per uur. Je kan een mandje vragen voor je tas. Pak zeker genoeg water mee, want je zweet er goed van. We hebben stevig doorgetrapt; en regelmatig gestopt, ook bij het panoramisch zicht vanuit de toren, en op 2 uurtjes hebben we de tocht gedaan (2 volwassenen). Er zijn in totaal 68 fietsen, dus als ze allemaal verhuurd zijn; kan het zijn dat je een half uurtje moet wachten. Shark Valley ligt op de 41 (Tamiami Trail) ongeveer 1,5 uur van Naples). Naast Shark Valley ligt een zogenaamd Indianen dorp; maar dat is puur commerce. Indianen leven zo al lang niet meer, die hebben ook allemaal stroom; kabeltv en stromend water.

We hebben de airboot tour gedaan bij de Buffalo Tigers. Dit was ons aangeraden door mensen van Miami zelf. Link: http://www.buffalotigersairboattours.com/ De gids heeft veel uitleg gegeven, en we zijn ook naar een eilandje geweest waar er enkele wasbeertjes zaten; die je zelfs eten mag geven. Heel leuk en leerrijk. We zijn daar naartoe gereden vanuit Miami, en hebben er ongeveer 40 minuten over gedaan, denk ik. We zijn ook een dag naar Key West geweest; waar we heerlijk gegeten hebben in een Europees denkend vis-restaurantje, genaamd "Seven Fish", http://www.7fish.com/; Heerlijk eten; goede bediening; en goede prijzen. En ver weg van de toeristische rotzooi.

De dag erna zijn we in het Dolphin Research Center gaan zwemmen met de dolfijnen. Was heel leuk; leek alleen heel kort. http://www.dolphins.org

Koop een "Capitool Reisgidsen over Florida". Hier vind je heeeeeeeeeel veel info in, over ALLE onderwerpen. Super gids

Ik vergat nog een ding. Neem goede oorstopjes mee. Helpen in het vliegtuig tegen het continue gebrom van de motoren; je slaapt er beter mee en het helpt tegen het onmenselijke lawaai van de airboats. Die dingen hebben geen uitlaatdemper (denk ik); en dan nog een grote propeller die je vooruit stuurt. Veel lawaai dus, en niet alleen voor kleine kinders.

swassie
28-01-08, 22:18
Wij willen met 2 volwassenen en 2 kinderen een zeiltrip maken vanuit Key West. Wie heeft er tips met kindvriendelijke bedrijven/trips.
Gr. Francoise:-P

Marcelg
29-01-08, 01:33
Wij willen met 2 volwassenen en 2 kinderen een zeiltrip maken vanuit Key West. Wie heeft er tips met kindvriendelijke bedrijven/trips.
Gr. Francoise:-P
Bedoel je zomaar een paar uurtjes of ?

swassie
30-01-08, 21:28
Ja, een half dagje of eventueel een sunset cruise

Marcelg
01-02-08, 02:21
Ja, een half dagje of eventueel een sunset cruise

We hebben veel mogelijkheden, maar alles is zeilen en iets anders er aanvast.

Zeilen Sunset trip
Zeilen + Snorkel trip
Zeilen + snorkel + jetski + parasail + waterspelen + banaan ride incl ontbijt en lunch.
Zeilen + Snorkel + Kayak trip
www.parasolkw.com/trips (http://www.parasolkw.com/trips) hier kun je ze zien en wat de kosten zijn.

Harm
01-02-08, 16:21
Misschien heb je wat aan deze link
http://www.keywesttravelguide.com/schooners.html (http://www.keywesttravelguide.com/schooners.html)
Anders loop je gewoon langs de haven er zijn zat zeilboten die daar liggen en waarmee je een trip kan maken.

petrajessy
20-02-08, 22:19
Ik kwam deze boottocht tegen. http://www.seakeywestexpress.com/Default.htm
Je vaart dan vanaf FT Myers of Marco Island naar de key's. Ik vond het wel een leuke optie om het rijden af te wisselen met een bootocht langs alle prachtige stranden en keys. Wie weet zie je dolfijnen onderweg. Ik twijfel nog....wil deze trip ook wel graag doen! Prijs valt ook wel mee. Bekijk de site maar eens.
Je vaart om 9 uur weg en bent om 12.30 in de Key's. Ze varen ook vanuit Miami zie ik net......

marcelis10
31-05-08, 14:16
Wij hebben in ons reisschema gekozen voor 2 nachten Key Largo. We willen dan de dag van aankomst een tocht maken met een glasbodemboot en de 2e dag wilden we naar Key West rijden en dezelfde dag weer terug. Kennissen zijn in mei geweest en adviseerden ons toch naar Key West te gaan. Zij hadden daar het Double grand tree hotel en vonden het geweldig. UFV heeft dit hotel echter niet in het pakket vandaar dat we toen ook voor Key Largo hebben gekozen. Ik begin nu echter toch te twijfelen. Als we 1 nacht in Key Largo willen annuleren betalen we 25 euro annuleringskosten en moeten we zelf het hotel in Key West nog boeken. Wie kan mij adviseren? Ik zie er een beetje tegenop om na een hele dag in Key West rondgestruind te hebben, nog helemaal terug te rijden naar Key Largo.

Groetjes Monique

SpaceAce
31-05-08, 14:22
Ik zie er een beetje tegenop om na een hele dag in Key West rondgestruind te hebben, nog helemaal terug te rijden naar Key Largo.

Juist deze zin maakt het antwoord erg gemakkelijk :)
Zeker als je ook nog de zonsondergang op Mallory Square wilt meemaken is het verstandig om een overnachting op Key West zelf te boeken.

Michael66
31-05-08, 14:52
Zij hadden daar het Double grand tree hotel en vonden het geweldig.Ik gok er op dat je het DoubleTree Grand Key Resort (http://doubletree1.hilton.com/en_US/dt/hotel/EYWDTDT-Doubletree-Grand-Key-Resort-Florida/index.do) bedoelt. Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er wel schitterend uit.

http://img68.imageshack.us/img68/4451/eywdtdtdoubletreegrandkej6.jpg

marcelis10
31-05-08, 16:28
Ja klopt, ik had het omgedraaid zag ik wel. Het schijnt ook een schitterend hotel te zijn volgens onze kennissen. Er is ook een shuttleservice naar het centrum, fijn zwembad etc. Maar op Key Largo hebben we denk ik ook wel een mooi hotel. Dat is niet echt het punt. Het is meer het verblijf in Key West. In 1994 zijn we ook in Florida geweest en hebben toen wegens tijdgebrek de Keys over moeten slaan. Nu wilde ik ze dus beslist zien. Weten jullie hoe ik het beste dat hotel evt. kan boeken? Rechtstreeks bij het hotel of zijn er andere mogelijkheden?

Groetjes Monique

Sander
04-06-08, 11:39
Absoluut naar Key West gaan en daar een nachtje slapen!
Leuk tip: Courtney's Place
Betaalbaar, in het oude centrum en rechtstreeks via Internet te boeken

Marcelg
04-06-08, 17:15
Courtney's was inderdaad perfect, helaas hebben ze daar verandering in personeel gehad.
Het onderhouds personeel is er niet meer, een dame bij het ontbijt die erg onvriendelijk is etc.
Om precies te zijn op 5 mei hadden wij daar klanten van ons zitten (Nederlndse niet veel eisende familie) die mij belde en een paar klchten hadden, ik ben er persoonlijk naar toe gegaan, het eerste wat mij opviel was dat het meeste van de verlichting kapotte lampen had en het dus erg donker was om naar je kamer te komen, het zwembadje was zo smerig dat een hond er nog niet in zou willen springen, ik vond het zo slecht en heb ze naar een andere accomodatie heb overgebracht, zij vroegen daar niet eens om, maar waren achteraf wel heeeeeel erg blij, zij verbleven voor 5 dagen en ik wilde dat zij dus wel iets normaals hadden om te verblijven.
Natuurlijk hebben wij achteraf Courtney's en andere bookings agents aangesproken, het regent klachten en er is tot op heden niets veranderd.

Courtney's was perfect en nu dus niet meer ze zijn niet de eerste of enigste waar dit gebeurd is, je ziet het vaak gebeuren als ze goedkoper zijn dan vergelijkbare accomodaties, voor je het weet hebben ze geen geld voor de service.
Zij zullen zeker niet leeg staan, want er zullen altijd mensen komen die dit niet weten en dus goedkoop willen zitten.
Helaas dat ze achteraf zeggen dat Key West niet zo leuk was.
Maar ja.

Sander
04-06-08, 18:12
Hoi Marcel,

Heel erg bedankt voor je berichten over Courtney's Place. Ik heb pas nog iemand aanbevolen om erheen te gaan, die kan ik maar beter even bellen!
Wat ontzettend jammer zeg! Wij hebben het er zo ontzettend naar onze zin gehad. Ons appartement (C1) was brandschoon en we hadden absoluut geen klachten.

Toch goed dat er zo'n forum is, anders kom je hier niet achter...

Groet,
Sander

Marcelg
04-06-08, 20:46
Het is echt hard berg afwaarts gegaan over de laatste paar maanden, wij hebben heel veel klanten in Courtney's gehad, de prijs/locatie verhouding was geweldig,
Helaas.

We hebben hetzelfde gehad met de Palms Hotel, daar was het zo geweldig door het personeel dat bij de tiki bar en het ontbijt verzorgde, dat veranderde en het ging bergafwaarts, het vreemde is dat de eigenaren het niet terug aan passen.

Koockaburra
06-06-08, 00:25
Key West is echt een aanrader. Zoals al eerder aangegeven werd, een spectaculaire zonsondergang is fantastisch, evenals de Victoriaanse huisjes. Ook heb je op Key West hele leuke boetiekjes en souvenirwinkeltjes. In dit hotel heb ik overnacht en is een goed hotel met uitgebreid ontbijtbuffet, buiten op het terras.

http://www.fairfieldinnkeywest.com/

Geniet ervan.

Dick
20-06-08, 04:15
ik heb Courtneys place net op tijd (21 dagen voor aankomst) kunnen annuleren, want ik las tot mijn grote schrik het commentaar van de laatste gasten, zie http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6551

Was ik maar wat eerder gewaarschuwd, dan hoefde ik niet op het laatste moment wat anders te zoeken.

Syl71
09-07-08, 19:44
Er moet me toch wat van het hart. Op dit moment zitten wij met ons gezin in Courtney's Place en hebben er inmiddels 2 nachten doorgebracht. De accommodatie wordt echt ernstig tekort gedaan met bovengenoemde reaktie (vanuit de link gezien). Het is hier ontzettend goed, prima verzorgd, keurig ingericht, zeer schoon zwembad en een uitstekend ontbijt!!! Ik werk meer dan 10 jaar in de reisbranche, kom op verschillende plekken, accommodaties en nee... ik kan het in de verste verte niet met de negatieve meningen eens zijn die over Courtney's Place vermeld worden. Daarom even een reaktie gegeven tijdens het verblijf hier!
Een aanrader, heel knus, heel centraal!

Marcelg
09-07-08, 21:00
Goed om te horen, is er misschien toch iemand wakker geworden bij Courtny's.
Zoals ik al aangaf ben ik op 6 mei persoonlijk wezen kijken naar aanleiding van klachten van onze eigen klanten en het was er toen gewoon een zootje.

Gellukkig kunnen we nu dan zeggen was.

Is het personeel bij de receptie en het ontbijt ook weer vriendelijk?

Syl71
12-07-08, 01:41
Is het personeel bij de receptie en het ontbijt ook weer vriendelijk?


Hoi Marcel, sorry voor late reaktie.
Echt vriendelijk waren ze bij het ontbijt niet, maar ook niet chagrijnig ofzo. Ze zeggen gewoon niks eigenlijk, dus we hadden er in dat opzicht ook geen last van verder. Bij de receptie was men over het algemeen wel vriendelijk naar ons toe!
Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Sylvia

Agnes
28-07-08, 13:11
Wij zijn net terug en heeeeeeeeel eerlijk gezegd vond ik Sanibel en Captiva Island een stuk mooier dan de Keys. Boek een paar nachen in Sarasota en Naples !.

Misschien ben ik verwend met Thailand en Indonesie maar wij vonden de Keys een beetje tegenvallen; al blijft Duval street natuurlijk heel leuk in Key West. Maar heb je tijd gebrek en geen zin om dat hele eind te rijden en ga je voor echt witte stranden, tropical en prachtige snorkelgebieden, dolfijnen in de havens, turtle nesten op het strand ga dan naar Captiva Island en Long Key bij Naples.

Teleton
28-07-08, 14:02
Maar heb je tijd gebrek en geen zin om dat hele eind te rijden, ga dan naar Captiva Island en Long Key bij Naples.

Moedig hoor Agnes, maar je hebt zo verschrikkelijk gelijk. Welkom bij het Of/Of genootschap op dit Vrolijke Forum. Er zijn gelukkig medestanders, maar vooral nieuwe Forumleden horen van nature bij het En/En genootschap. Ze moeten het natuurlijk zelf weten, maar soms probeert iemand er eens een paar te bekeren. "Wel een druk programma" zeggen "we" dan voorzichtig. Meestal mislukt het. "Ach", denken ze dan, "het is maar zo'n klein stukje op de kaart, die paar kilometers kunnen er ook nog wel bij...."

Sommigen zullen het vloeken in de kerk vinden, maar voor al die mensen die met hun reisschema worstelen omdat ze alles willen zien en doen binnen twee weekjes en niet kunnen/willen kiezen: Luister naar Agnes........=D>

Sander
07-08-08, 13:30
Tsja ach, volgens mij is er in dit opzicht geen gelijk of ongelijk. Ik ben zowel op Key West, Sanibel en naar meerdere tropische bestemmingen in Azië geweest en mijn conclusie is dat ik ze geen van allen had willen missen! Het is gewoon appels met peren vergelijken. Uiteraard is het verstandig goed te beoordelen of je reisschema realistisch is (onderzoek dat door het te vragen op een forum als deze!) en dat je niet constant aan het racen bent als je daar geen zin in hebt. Maar als je tijd en budget het toelaten vond ik Key West toch ook een bezoek waard bovenop Sanibel. Ieder z'n meug!

Sander
07-08-08, 13:33
Hoi Dick,

Ik schrok nogal toen ik je bericht las. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om zo vlak voor je vertrek te lezen dat je bestemming verpauperd is geraakt in de tijd die lag tussen mijn tip en de laatste controle van Marcel. Sorry, ik houd dit forum nu niet meer dagelijks in de gaten omdat wij helaas voorlopig geen concrete plannen hebben terug te gaan naar Florida (zouden we wel willen!).

Gelukkig lees ik ook dat het management inmiddels zijn best heeft gedaan om de problemen op te lossen, zodat de tip over Courtney's Place weer geldig is.

Hopelijk heb je ondanks de consternatie toch een mooie reis en een leuk verblijf op Key West gehad.

Groet,
Sander

Nita
09-08-08, 17:26
Hallo, een vraagje voor de Florida Keys/Key West experts:

In September gaan we met 4 volwassenen naar Florida en is onze standplaats Orlando. Ik heb 2 nachten in Key Largo geboekt en we willen dus van Key Largo naar Key West en s avonds weer terug naar Key Largo. Heb net dit deel van het forum (bijna) helemaal doorgelezen en al wat leuke dingen opgeschreven die we kunnen doen/zien als we daar zijn, maar kan iemand ons een soortement van programmaatje in elkaar zetten voor die dag zoals waar het de moeite waard is om onderweg te stoppen en hoe we onze ene dag daar zo goed mogelijk kunnen indelen. Ben bang dat we anders als kip zonder kop van hort naar her gaan sjezen :wink: en dat zou zonde zijn. Alvast bedankt... Als ik de fotos zie en de onderwerpen lees denk ik bij voorbaat al dat we er nodig langer terug moeten ...

marcelis10
09-08-08, 19:31
Hoi Nita,

Wij hadden dit in eerste instantie ook zo gepland. 2 Nachten Key Largo en van daaruit een dagje naar Key West. Ik heb dit echter omgezet naar 1 nachtje Key Largo en 1 nachtje Key West. Ik ben blij dat we dit zo gedaan hebben want het is toch nog best een eindje van Key Largo naar Key West. Verder vind ik Key West het leukste bij avond. Als je dan nog helemaal terug moet is wel een lange trip. Wij zaten in het Double Tree Grand Key resort en dit was heel luxe. Echt een mooi hotel met mooi zwembad en erg luxe kamers met terras aan het zwembad en bar. Ik weet niet waar jullie voor Key Largo zitten of erna maar ik zou aanraden een overnachting in Key West te doen.

Groetjes Monique

JKG
10-08-08, 12:35
Ik zal dan maar niet zeggen dat we vanuit Miami Beach naar Key West gaan met 4 of 5 volwassenen en 's avonds/'s nachts weer terug :cool:

Ik weet het, je kan er beter overnachten want het is een lange rit, maarja het stond eigenlijk niet op het schema en we wisselen gewoon om de 2 uur van rijder. En als het echt niet meezit zoek ik onderweg op de Keys wel ergens een hotel of motel of wat we ook maar vinden als het echt niet te doen is.

Wat ik wil doen is jetski/waterscootertrip rondom het eiland, beetje winkelen, wat eten daar.. iets in die geest.

Marcelg
10-08-08, 23:41
Het rijden maak ik me ook niet druk om, ik doe vaak genoeg een heen en weertje, naar Miami dan.
Het verschil is natuurlijk dat ik dan maar eventjes wat in Miami iets moet doen of ophalen of zo.
Het is gewoon jammer dat je niet genoeg tijd hebt om Key West te beleven.

Een Jetski tour is goed te doen, neemt zo'n twee uur in beslag, daarna even wandelen over Duval ST, drankje bij Sloppy Joe's, dan terug naar Miami, eten onderweg bij Piere's, (milemarker 80) in Islamorada aan je linker hand.
Vooral genieten van het uitzicht tijdens de rit.

Als je zoiets doet, dan maak je er gewoon het beste van voor een 1dags trip.

BonBon
11-08-08, 17:53
Hoi Nita,

Ik weet niet of je van het vroege opstaan bent? Anders zou ik heel vroeg opstaan en er een hele lange (en leuke) dag van maken. Uitgaande van geen file :

Uurtje of 9 vertrekken ->

10.00 - 11.00 Bij MileMarker 35: Bahia Honda State Park, een van de mooiste stranden van heel Florida (naar mijn mening) Lekker even een uurtje luieren.

12.00 aankomst op Key West.

12.00 -15.00 : bezienswaardigheden je in gedachte had. Vast even naar de SouthernMostPoint,misschien een drankje halen bij Sloppy Joe's en misschien nog wat andere punten die je in gedachte had. Als je niet te gek doet heb je aan 3 uurtjes meer dan genoeg, want die afstanden zijn allemaal erg klein op het eiland zelf.

15.00 - 17.00: Naar het Zachary Taylor State Park , om daar weer even te luieren op het strand. Even lekker liggen en eventueel zelfs een klein tukkie doen :razz:

17.00 - 21.00: Wandelen over Duval Street, sfeer proeven , winkeltjes kijken enzo.Alvast een restaurantje kiezen waar je 's avonds gaat eten. Je wandelt naar Mallory Square voor de zonsondergang. Beetje optredens kijken, zonsondergang kijken, terug slenteren naar Duval Street en lekker eten.

21.00 - 23.00: Terugweg.

Een hele lange dag! Maar met de stranduurtje meegepakt best goed te doen.

Succes met je beslissing! Ik zou het doen, want ik vond de sfeer op Key West erg leuk!

groeten Bonnie

kaboens
21-08-08, 16:46
Ik zie dat er vanaf 2 september tot 7 september er een womenfest wordt georganiseerd op Key West. Laten wij nu van 2 tot 5 september in Key West zitten en dan ook nog in hotel Southernmost waar volgens de website meerdere evenementen worden gehouden.

Wat moet ik me hier bij voorstellen? Lopen er allemaal leuke (lesbische) dames rond die meedoen aan een miss wet t-shirt competitie :razz: of is het een thee kransje met allemaal lesbische dames :oops:

Teleton
21-08-08, 18:43
Ik zie dat er vanaf 2 september tot 7 september er een womenfest wordt georganiseerd op Key West.

Als je dit uitgevonden hebt, heb je toch ook al lang gelezen wat het inhoudt? Ook in Disney zijn er overigens speciale dagen voor Gays and Lesbians. Dan lopen er allemaal leuke mensen rond, ja. Verder niks..........\\:D/

kaboens
21-08-08, 20:14
Owh het was ook zeker niet denigerend bedoeld hoor! Vind het juist wel wel leuk dat we juist dan daar zitten. Maar ik vroeg me alleen eigenlijk af wat het precies inhoudt. Is het een groot feest of loopt men alleen maar rond en is het dat verder?

Marcelg
21-08-08, 21:02
Inderdaad een evenement voor de gay comunity en dan speciaal voor vrouwen, er zijn diverse bars op upper Duval waar er tijdens die week geen mannen binnen mogen komen. Dus heel veel lesbische dames in Key West gedurende die week.

marton
07-11-08, 19:05
We gaan met de kerstvakantie naar florida en willen op 25 en 26 december in Key West verblijven. De prijzen van de hotels en B&B's die in dit forum worden besproken (metname downtown) zijn dan niet bepaald mis :cry:. Is het reeel om op de bonnefooi te gaan en daar een moteltje te zoeken of zit rond die dagen alles vol. Wellicht kan één van de residents ons adviseren. We zijn met 4 volw. en 2 kids (5-9).

Tips voor een betaalbare plek zijn uiteraard welkom :cool:.

Yvet
08-11-08, 11:53
De kans is klein dat het je zal lukken om voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten.....

Kerst en een druk bezochte touristische plek....... en dan ook nog eens in het midden van het gebruen willen zitten...
Wil je er dan echt zitten dan zal dat geld kosten als er nog beschikbaarheid is met kerst want ook dat zal misschien erg moeilijk worden.
Dit soort periodes heeft iedereen vrij niet alleen wij, Kerst is een vrije dag voor velen. En die mensen gaan dus ook met kerstvakantie en dan gaan ze ook naar plekken waar wij naartoe willen gaan dus bv Key West.

Die mensen boeken allemaal op tijd dat wil zeggen ruim van te voren en betalen dan al meer dan een gewone dag in mei ergens omdat kerst in het hoogseizoen valt.
Dus hoe minder kamers hoe hoger de prijs.....

Ik vrees voor jou dat het een paar dure nachten zullen worden.

Ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen, mss dat je ergens geluk hebt en iets goedkopers opduikelt, laat ons vooral ook de afloop weten.

marton
18-11-08, 16:01
Na een zaterdagje surfen en prijzen vergelijken, hebben we afgelopen weekend kamers geboekt, omdat het risico inderdaad te groot is dat we dadelijk onze "geniet"-tijd kwijt zijn aan het vinden van een kamer. Kost wat, maar daar krijgen we ook weer wat voor terug zullen we maar zeggen.
Bedankt voor jullie reacties.

petrajessy
23-01-09, 22:11
Wij zijn onze vakantie voor april / mei aan het plannen. Eigenlijk zou ik heel graag naar key west willen en ook een weekje Orlando.
Bijv. drie dagen Duck key (met de dolfijnen) op Hawk's Cay resort (http://www.hawkscay.com/)en twee dagen Key west en dan 2 dagen om heen en terug te rijden met hotelovernachting.
Het lijkt me heel leuk en mooi maar is het het inpakken en verkassen wel waard. Ik heb een zoon van 13, een dochter van 11 en een dochter van net 4. Ik vraag me af of er voldoende te doen is voor ze op bijv. Key west. Zijn er mensen die ervaring hebben op de Keys met kinderen. Ook mensen die me kunnen vertellen welke villa in Hawk's Cay resort het meest geschikt is. Er zijn namelijk zoveel keuzes en je kunt op hun site niet echt zien wat nou de beste ligging is.
Welk hotel zou op Key west geschikt zijn voor ons? De meeste hotels gaan toch uit van 4 personen maar we zijn met z'n 5 en en ik wil graag gewoon online boeken.

Renske1978
23-01-09, 23:00
Nou als ik op google zoek met Key West and Children, vind ik de volgende site http://www.keywestattractions.org/key-west-for-kids.php

Verders ben ik ook al een paar keer in Key West geweest, en echt wel dat daar van alles is te beleven. Bijvoorbeeld een boottocht waarbij je bij een ondiep stukje water stopt om lekker even te snorkelen om vervolgens te gaan Kanoën en daarna weer lekker met de zonsondergang terug gaat zeilen. Dat is dan de halve dagtocht maar je kunt natuurlijk ook de hele dag of de ochtendtocht kiezen.

Verder kun je met de boot naar Dry Tortugas NP.

Verder kun je daar prima fietsen en heb je er een mooi strand.

Natasja L.
24-01-09, 11:49
Key West heeft best veel te bieden voor gezinnen. Misschien staan sommige activiteiten ook op de site die hierboven is aangegeven, maar hieronder nog wat voorbeelden:

Key West Aquarium http://www.keywestaquarium.com (http://www.keywestaquarium.com/)
Het mag dan niet zo'n groot aquarium zijn en is gnoeg te zien voor een kind. Er is zelf een 'touch tank' waarbij zoals de naam al zegt de kinderen de beesten kunnen aanraken.

Key West Shipwreck Treasures Museum http://www.shipwreckhistoreum.com (http://www.shipwreckhistoreum.com/)
Ga terug in de tijd en laat je leiden door piraten die jou laten zien, wat er allemaal is gevonden in de zee. Acteurs, lasereffecten, films en toegang tot de 'observation tower' maken dit tot een spannend uitje voor de kids.

Pirate Soul Museum http://www.KeyWestHunt.com (http://www.keywesthunt.com/)
Een piraten museum doet altijd goed bij kinderen!

Discovery Undersea Tours http://www.discoveryunderseatours.com (http://www.discoveryunderseatours.com/)
Een tocht met een glasbodemboot. Zeker met het koraalrif en de prachtige vissen is dit een leuke boottocht.

Florida Keys Eco-Discovery Center
Op een leuke speelse educatieve manier leren kinderen over het koraalrif en over de dieren die op het eiland voorkomen. D.m.v. 'touch screens', spelletjes en videos komen ze steeds meer te weten.

Key West Butterfly and Nature Conservatory http://www.keywestbutterfly.com/
Prachtige vlinders vliegen rond in een grote tropische kas en komen gewoon op je hand zitten.

Conch Tour Train
Met een treintje het eiland rond. Altijd leuk, zowel voor de ouders als voor de kinderen.

Sunset Celebration at Mallory Square
Dit lijkt me juist voor kinderen heel erg leuk. Acrobaten, een kattenshow, vuurspuwers, koorddanser etc. vermaken het publiek voor, tijdens en na de zonsondergang.

Florida Wild Bird Center in Islamorada. Dit is echt een aanrader! Zorg dat je net voor 15:30 er bent, want dan is het "pelican feeding time"! (Mile Marker 93.6 bayside).


Key Encounters (291 Front Street at Clinton Square Market, upper level)
http://www.akeyencounter.org/
Een indoor "jungle" waar je parrots, vogels en andere locale diersoorten treft. Ook zijn er films te zien over de 'wildlife' van Florida. Toegang is gratis. Open van zondag - vrijdag van 11:00 uur tot 18:00 uur.

Een leuk restaurant om te ontbijten of voor een lunch is Blue Heaven. (729 Thomas Street, Key West) Zeer geliefd bij zowel de locals, de toeristen en natuurlijk bij de kinderen. De kippen lopen hier gewoon rond, onder tafel, op de paden. Het eten is er zeer goed. Alles is lekker vers en ook de bediening is super vriendelijk!

http://photos.igougo.com/images/p344511-Key_West-Chickens_walking_around_at_Blue_Heaven.jpg

Of gewoon een dagje strand aan Duval Beach. Lekker onder een palmboom en lunchen bij het Southernmost Beach Club (restaurant op het strand). Of aan de overkant een lekker ijsje halen. Je ziet het er is genoeg te doen. Voor mij geen vakantie in Florida zonder Key West!

didierc
24-01-09, 11:53
hoi

hebben gezeten in southernmost guesthouse dus niet het hotel met 5 personen een ruime slaapkamer-woonkamer en keuken zeer leuke acccom. vor ik dacht 125 dollar incl ontbijt.
Wij vonden het een aanrader mochten het zwembad van de overburen gebruiken was zeer mooi. zit op de hoek van southern point iets lopen want zit aan het rustige deel van duvalstreet.
Didier
Mocht je foto;s willen dan hoor ik het wel

Dr. Phlox
24-01-09, 15:27
Wij hebben in het southernmost hotel gezeten (tegenover southernmost guesthouse) in een mooie kamer ook met 5 personen. Het zijn eigenlijk 4 persoonskamers, maar we hebben er een rolloway bed bij gekregen. Het hotel is laagbouw (1 verdieping buiten de bg. Zoals Didierc al aangeeft het zit in het rustige gedeelte van Duval Street tegenover de vlindertuin die ook leuk is voor kinderen. Als je wat fotos's wil zien van de kamer dan hoor ik het wel of kijk anders op mijn site (http://www.t-damen.nl) van vakantiefoto's (Florida 2008) dag 5, 6 en 7
Grz
Ton

mattrob
24-01-09, 20:13
Wij hebben ons ook prima vermaakt 1 dag op Key West (zonder overnachting), maar ik vond het niet super of zo, zeker niet voor onze kinderen. Maar goed, alle kinderen zijn anders :-\" ! Het piratenmuseum vonden we overigens een regelrechte tegenvaller; kostte aardig wat en je bent er zo doorheen .... Wij dan tenminste. Het allerleukste vonden we de scooter huur en lekker over Key West scheuren ;-) ! Ook deze dag is uiteraard op onze weblog te vinden. Wij vonden het snorkelen op Key Largo overigens geweldig !

mafo
24-01-09, 22:30
De vlindertuin op Key West is inderdaad een leuke bezienswaardigheid. Buiten de vlinders vindt je er ook allerlei tropische vogels.

http://farm4.static.flickr.com/3015/3058929424_36bf55007a_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3058929424/) http://farm4.static.flickr.com/3286/3058114699_a99c63f292_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3058114699/)
http://farm4.static.flickr.com/3288/3058946100_543c36c3c4_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3058946100/) http://farm4.static.flickr.com/3243/3058932920_3fa7c456dc_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3058932920/)

didierc
26-01-09, 12:44
Het festijn 's avonds op mallorysquare waarbij de zonsondergang gevierd wordt is een apparte happening waardoor een overnachting in de buurt toch wel nodig is. Key West is zo ie zo anders las de rest er boven.
Heeft s avonds echter wel een hoog partygehalte in Duvalstreet

Gr. Didier

Marlous
03-02-09, 23:08
Dag Monique,
Jouw berichtje is van juni 2008, dus ben benieuwd of je nog online bent.
Wij gaan eind maart a.s. naar Florida en zullen begin april Key West bezoeken. Heel toevallig ook het Doubletree Grand Key Resort geboekt. Ben heel benieuwd hoe het jullie bevallen is. Ook ben ik benieuwd naar de duur van de shuttle service naar het centrum en de kosten daarvan. Als je de auto bij het hotel kunt parkeren, is dit natuurlijk veel handiger.
Marlous

marcelis10
05-02-09, 18:18
Hoi Marlous,

Ja ik ben nog online. Wij vonden het hotel het mooiste wat we tijdens onze vakantie hebben gehad. Hele mooie ruime kamers, mooi zwembad en goed ontbijt. Hier moet je wel voor betalen. Wat de shuttle betreft, deze gaat regelmatig en is geheel gratis. Volgens mij ben je in een kwartiertje in het centrum. Hij gaat ook weer regelmatig terug zodat je tijd genoeg hebt daar. Wij vonden het heel handig. Goede keuze in ieder geval.

Groetjes Monique

Marlous
08-02-09, 21:05
Dag Monique,
Dank voor je reaktie. De foto sprak al boekdelen, maar altijd leuk een reaktie te horen van iemand die er geweest is. We starten in Miami en als eerste dan de Key West. Handig om eerst in te checken en vervolgens met de shuttle weer terug naar het centrum te gaan. Verheug me er op.
Is het aan te raden om koelelementen mee te nemen voor de 15-daagse reis en die in het hotel telkens weer in te vriezen? Een handige opvouwbare koeltas heb ik nog wel.
Groet,
Marlous.

marcelis10
09-02-09, 19:09
Hoi Wendy,,

Ja wat is wijsheid? Eerlijk gezegd zou ik niet kiezen voor de lange reis. Wij vonden Key West heel leuk maar ik zou er niet zo'n lange reis voor over hebben eerlijk gezegd. De weg er naar toe vond ik erg tegenvallen en erg lang. Wij zijn vertrokken vanaf Fort Lauderdale naar Key West en vanaf Key West naar Key Largo. Sommigen zijn helemaal lyrisch over Key West maar eerlijk gezegd heb ik het gezien. Reken er maar op dat je blij bent dat je er bent als je vanaf Miami in Key West aankomt. Om dan 's avonds nog helemaal terug te rijden naar Key Largo lijkt me vrij zwaar. Vooral ook omdat Key West naar mijn idee het leukst is in de avond. In Key Largo kun je ook wel vermaken. Wij hebben daar een boottocht gemaakt met een glasbodemboot over een koraalrif. Dit was ook heel leuk.

En Marlous,
Wij hebben geen koelelementen meegenomen. Onderweg is altijd wel iets te koop, meestal gekoeld. De meeste hotels hebben een koelkast dus daar bewaarden wij het gewoon in. Maar ook dat is ieder voor zich. En mocht je nog meer foto's willen zien dan stuur maar een pm dan stuur ik evt nog wat op.

Groetjes Monique

Marco Stern
09-02-09, 20:49
Als je in Key West wil verblijven, kan ik je het Southernmost Point Guest House echt van harte aanbevelen. Dit is een typisch Victoriaans pand met maar een paar kamers. Wij hebben onze ogen uitgekeken en genoten van de schitterende tuin met zwembad. Het voordeel is dat deze guesthouse nogeens betaalbaar is ook en zeer goed gelegen is. Zie ook www.southernmostpoint.com (http://www.southernmostpoint.com)

utah
16-03-09, 22:09
Misschien is het maar beter als man dan niet in zo'n bar binnen te gaan...Kwestie van je juwelen niet te verliezen...[-X[-o<:oops:

wendy1
09-04-09, 18:30
Wij zitten ook in dubio;

We vertrekken op een zaterdag ochtend uit Orlando. We willen dan naar Miami rijden en vervolgens daar slapen. Op de zondag willen we dan naar de keys. Het liefst naar Key west.....MAAAR, we moeten de dag erna (maandag) weer naar Brandenton (gulf coast) naar onze villa, dit is dan volgens de routeplanner minimaal 7 uur rijden :-(

Wat is nu wijsheid? Key West overslaan en het bij Key Largo laten? Of op de zondagochtend naar Key West rijden vanuit Miami en dan savonds terug naar Key Largo (dan zou de reis op de maandag 3 uur minder lang duren)..

optie 1:
zaterdagochtend vertrek vanuit Miami
Key Largo overnachten
Zondagochtend rijden vanuit K.Largo naar Brandenton (4 1/2 uur)

of

Optie 2;
zaterdag ochtend vertrek uit miami
Key west overnachten
Zondagochtend rijden van k. west naar Brandenton (6 1/2 uur)

Het is dus of key largo (minder lang rijden) of key west (en langer rijden....

Wat adviseren jullie?

Gr,
Wendy

stefimke
09-04-09, 20:51
Je bedoelt Bradenton denk ik?

Wil je niet alleen maar rijden maar ook nog enkele minuten kunnen genieten tussendoor zou ik voor optie 1 gaan. Dan kun je nog de Everglades, Sanibel Island, ... aandoen. Volgens Google Maps is optie 2 overigens bijna 7 uur rijden.

Marco Stern
09-04-09, 21:30
Het heeft weinig zin om naar Key West te rijden en meteen de volgende dag weer 7 uur in de auto te zitten naar Bradenton. Je zit dan alleen maar in de auto. Het is echt een flink stuk rijden!

marcelis10
10-04-09, 19:26
Hoi Wendy,

Ik zou het bij Key Largo laten. Key West is leuk om een keer gezien te hebben maar ik zou er de zeer lange autorit niet voor over hebben. De weg naar Key West toe viel ons ook tegen. En Key Largo is ook leuk om een keer gezien te hebben dus mijn advies: Key Largo.

Groetjes Monique

Ingg
19-05-09, 18:27
Ik ga in Augustus ook naar Key West. We rijden vanuit Fort Meyers naar Key West, hebben daar 2 nachten een hotel en rijden dan naar Miami.

Hoe kunnen we onze tijd het beste besteden? Ik zou wel graag willen snorkelen en of met dolfijnen willen zwemmen.

Njit
19-05-09, 19:35
Dolfijnen zwemmen kun je op weg naar Key West. Zie hier: FAQ: Zwemmen met dolfijnen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4169)
Snorkelen kun je op Key West. Of je maakt een stop in het John Pennekamp Coral Reef State Park - Key Largo (http://www.pennekamppark.com/)

amavageo
30-09-09, 18:15
Wij zitten van 22 t/m 25 december op Key West, dus ook Kerstavond. Heeft iemand voor ons een tip voor een restaurantje op die avond? Heb geen idee of dat tevoren gereserveerd moet worden en we zijn er nog nooit geweest. Graag kindvriendelijk en superchic hoeft niet, liever waar de kids hun gang kunnen gaan en waar het eten voor locaal is en een gezellige atmosfeer :grin:

Ta2 Gerrit
30-09-09, 18:53
De Mac; zeer kindvriendelijk, niet al te chic, kinderen kunnnen echt hun gang gaan, en zeer lokaal, zo niet nationaal eten. Reserveren niet nodig en een erg gezellige atmosfeer ;-)

Maar verder zou ik op kerstavond zeker reserveren. Echt een vraag voor MarcelG trouwens.

Marcelg
30-09-09, 20:34
Kerst avond in Key West.

Met kids, "Benihana" (Japans)
Brazalina (Braziliaans steak house)
OutBack

Met kids is altijd moeilijk, de restaurants die al wat aan kerst doen zijn in het algemeen de wat duurdere restaurants.
Ik heb het al eerder gezegd, behalve de verlichting op en aan alle huizen is kerst niets bijzonders hier, ik vond het veel leuker in NL.
Het is wel druk, maar de mensen lopen nog steeds in korte broek en op teen slippers.

Zonder kids,
915 "915 Duval St"
Martins
The Grand
Bagatelle

Dit zijn volgens mij de betere restaurants tijdens de kerst en hebben misschien een kerst menu, vele restaurants draaien gewoon door op hun bestaande menu, dat ze al hebben zolang ik hier woon.
Het is hier ook omgekeerd, amerikanen gaan veel uit eten dus op feestdagen eten ze thuis.

edwingrk
14-10-09, 09:15
Na 2 avonden Key west kan ik niet anders zeggen dan: wat een enorme tegenvaller is dit! Na het lezen van menig bericht op dit forum leefde ik hier erg naar toe. Maar het is me echt enorm tegen gevallen. Het is nu wat rustiger qua tourisme in key west, maar ook al was het rustiger, dan nog kan ik me niet echt voorstellen dat ik hier veel meer schik had gehad. Over sloppy Joe's wordt regelmatig gesproken, maar ik weet zeker dat ik in een lokale kroeg , meer plezier heb met het gezelschap waar ik nu mee was, dan in sloppy joe's.

Desalniettemin is het ritje vanaf cape canaveral niet voor niets geweest. Het hotel ( Sheraton Suites) is echt boven verwachting goed. En ik had er al veel verwachting van, na het lezen van enkele reactie's op booking.com.
morgen gaan we de lokale golf baan hier uitproberen en deze schijnt behoorlijk te zijn verbetert de laatste paar jaar
Een bericht hierover zal nog volgen!

nog ff snel een toevoeging: de eerste avond liepen we vanaf het zuiden richting het noorden in duval street, Ik liep samen met een kameraad en binnen no-time werden we uitgenodigd door enkele vrouwelijke strippers. Nog geen 100 meter later werden we haast besprongen door een aantal mannen met een piepklein broekje aan (je raadt het al; een gay-bar). ik mag hopen dat jullie niet zoiets overkomt!

hzengerink
14-10-09, 09:39
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de kameraad was en we werden idd besprongen:( Sloppy joe's was een tegenvaller, maar ik geef ze morgen nog een kans, vandaag een waardeloze band:(. Sheraton Suites is echt heel erg goed(Y) tegenover het strand, goed zwembad en ruime kamers met 2 flatscreens!!

Ik ga er vanuit dat we in een rustige week zitten, maar voor zover is het de lange rit niet waard! misschien verander ik nog van mening later deze week...

Dr. Phlox
14-10-09, 17:31
Zoals zo veel zaken blijven verwachtingen en werkelijkheid persoonlijk. Wij waren vorig jaar in de zomer 2 nachten in Key West en we vonden het heel leuk. We waren dan wel in Juli daar. Zo zullen er nog wel meer zijn die positieve en negatieve ervaringen hebben t.o.v. de verwachtingen.
Mochten jullie nog in Florida zitten een fijne vakantie verder.
Grz
Ton

Marcelg
15-10-09, 05:22
Key west is heel erg rustig in Sept en Oct tenminste tot 23 Oct, dan start het Fantasy Fest.
Het is momenteel zo rustig omdat wij normaal gesproken volop slecht weer hebben (orkanen etc).
Het is dit jaar extreem mooi weer voor de tijd van het jaar, maar er is idd niets te beleven op het gebied van entertainment.
Ik heb nooit last van de gay's, normaal flirten ze met andere mannen waarvan zij denken dat die ook gay zijn.

Het is allemaal wel veel goedkoper in deze rustige tijd en daar komen ook heel wat mensen op af, en dan kun je dus verwachten dat S.J geen 1000 dollar band laat spelen voor 30 bezoekers waarvan er 25 een flesje water drinken. Dit is geen aanval op iemand maar gewoon zakelijk gezien.
Sorrie dat ik het zo uitdruk, maar de goedkope periode trekt een totaal ander soort bezoekers.
Daar is niets mis mee verder, het verschil zit duidelijk in leeftijd en mentaliteit.



Eenvoudig gezegd April t/m Augustus is Key West op zijn best met een paar evenementen en feestdagen in de overige maanden uitgezonderd.

hzengerink
15-10-09, 05:48
No objection taken ;) Ik kan uitleggen dat de homobar in een bepaald stadium van de avond was idd.. En zakelijk gezien begrijp ik dat ze er geen grote band neer zetten, logisch wanneer er maar een 50 mensen in je café zitten, alhoewel?? Wil een caf;e als de S.J. zijn goede naam niet altijd bewaren, dat lijkt mij belangrijker dan een keer een keer een waardeloze band neerzetten omdat er te weinig mensen zijn.. Zal een verschil van mening zijn lijkt me.

Voor de rest kan ik vertellen dat een taxi chauffeur ons heeft uitgelegd vandaag dat het seizoen pas na kerst echt begint voor hun. Maar als je niet komt zoals wij voor het avondleven. Dan is het hier perfect vertoeven moet ik zeggen, tot nu toe is het weer perfect en het strand trekt erg overdag;)

Maar ik ben geen kenner en ik moet uitgaan van deze enkele ervaring..

monique77
15-10-09, 22:45
Wij gaan volgende week Zaterdag naar Key West en ik vraag me af of de prijzen weer gaan dalen na het festifal fest.
We gaan al voor de derde keer daarheen en voor het eerst in deze periode maar ik moet zeggen wij zijn er verliefd op en hebben een leuk onderkomen daar.

Marcelg
16-10-09, 01:22
Het ligt eraan waar je naar kijkt, het jetskien bijv wordt niet duurder tijdens het Fantasy Fest, overnachtingen zijn wel duurder en worden gelijk na afloop weer goedkoper.
Is dat wat je bedoelde met je vraag?

Ta2 Gerrit
26-10-09, 00:31
Same here, de eerste keer was leuk (1991), de tweede keer, een paar jaar later, aardig, en nog een paar jaar later dacht ik "wat doe ik hier eigenlijk ?".
Erg veranderd in een tiental jaren, en voor ons dus nu een no-go area.

Dat neemt niet weg dat Southernmost Pont en de beroemde sunset op Mallory Square en Duval Street natuurlijk altijd hun aantrekkingskracht zullen behouden.

Marcelg
26-10-09, 05:11
Ieder zijn mening, ik zit liever 49 weken in Key West en 3 weken per jaar in Nederland dan 49 weken in Nederland en 3 weken in Key West per jaar.

Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk te begrijpen is wat ik hier zeg, je kunt dit denk ik ook alleen maar beoordelen als je het op beide manieren beleeft hebt.

Ta2 Gerrit
26-10-09, 10:04
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Dan is de keuze ook niet zo moeilijk.
Maar als ik het dan alleen van mijn vakantie moet hebben, sla ik momenteel, wel na 3 eerdere bezoeken, Key West (net als Miami overigens) liever over.

Zou ik voor het eerst in Florida zijn, dan pakte ik Key West zeker mee. Je moet er uiteraard wel een keer geweest zijn. Maar na 3 keer was voor ons de charme er af.
Zoals je al zei, ieder zijn mening, wij gaan al bijna 15 jaar naar Daytona Bike Week :-)

stefimke
26-10-09, 16:49
Zou ik voor het eerst in Florida zijn, dan pakte ik Key West zeker mee. Je moet er uiteraard wel een keer geweest zijn. Maar na 3 keer was voor ons de charme er af.

Naar schijnt is Mallory Square zojuist gerenoveerd... moet je toch weer opnieuw O:)

Marcelg
26-10-09, 17:04
Gerrit heb je het Key West bike weekend(met poker run) al eens meegemaakt of de offshore powerboat races?

Volgens mij toch nog een goede reden om naar KW te komen als je toevallig in die periodes in Florida bent.

Chicco68
09-03-10, 15:36
Even een vraagje..... zag laatst bij "3 op reis" dat iemand op een gedeelte van de keys was waar vrij tamme herten los rond liepen.
Iemand een idee waar dat is? De kids blijven me namelijk aan mijn hoofd zeuren.... willen ze uiteraard graag zien als dat mogelijk is.

Marcelg
10-03-10, 02:42
Big Pine Key, de herten worden Key Deer genoemd, als je vanaf Marathon richting Key West zou rijden, dan krijg je in Big Pine Key 1x verkeerslichten, ga rechts af volg Keydeer BLV en je zult ze zeker tegen komen, aan het einde van die weg zijn wat gras velden, daar zitten er heel wat normaal gesproken, maar zoals met dolfijnen niet mij erop aanwijzen als je er geen een ziet, het is overigens wel makkelijker om de hertjes te vinden dan dolfijnen.

carmen1988
07-07-10, 22:03
heyz

Wie kan mij wat vertellen over Isla Morada? Ik ben van plan om een nacht in Key West te blijven en een nacht op Isla Morada. Key West zijn we al een aantal keren geweest maar Isla Morada alleen doorheen gereden. Ik weet eigelijk alleen dat je er met dolfijnen en zeehonden enz kunt zwemmen in Theather of the sea's. Dus willen we niet doen omdat we pas bij Discovery cove zijn geweest. Is dit dan de moeite waard? Is er verder wat te doen voor een dag. Of raad iemand me een andere eiland van de Keys aan behalve Key West??

Thanks!

liekie79
24-09-10, 04:58
Is er toevallig ook een mogelijkheid om ergens in de buurt van Key West, gewoon 1 of 2 nachtjes in je huurauto te slapen? ergens op een parkeerplaats of waar je mag staan. Wie weet dit?
Ik heb nl nog geen idee wanneer ik daar aan kom, en heb geen zin om de hoofdprijs voor een hotel te betalen. Zo kun je lekker goedkoop en toch op de bonnefooi. Maar dat is misschien een beetje te makkelijk gedacht van me? Geen idee of het is toegestaan.

Guus
24-09-10, 05:51
Volgens mij is slapen in je auto -m.u.v. campers op daarvoor bestemd plaatsen- nergens toegestaan. Maar waarom zou je dat doen? Als je buiten het oude centrum van Key West een hotel/motel zoekt dan betaal je echt niet de hoofdprijs. Daarnaast slaapt een bed vele malen beter dan in de auto en het is ook nog eens veiliger.

Guus
26-09-10, 18:08
Is er toevallig ook een mogelijkheid om ergens in de buurt van Key West, gewoon 1 of 2 nachtjes in je huurauto te slapen? ergens op een parkeerplaats of waar je mag staan.
Mocht je serieus overwegen om in je auto te gaan slapen dan heb je wellicht iets aan deze blog. Staat vol met tips om te voorkomen dat je wordt gearresteerd c.q. slachtoffer wordt van criminaliteit als je in een auto gaat overnachten. http://freesleeping.blogspot.com/search/label/car%20sleeping

Janneke
11-10-10, 18:45
als je naar de keys gaat, moet je niet op de centen letten.

het is niet bepaald een low budget bestemming. als je wat huiswerk doet en kijkt naar hotels/motels die je wel aanstaan, dan maak je daar toch een bestandje van en dan kun je rond de periode dat je er bent via internet boeken of even een telefoontje plegen.

overnachten in de auto vind ik wel heel erg pauper

Elisa
26-10-10, 00:45
Wij zijn bezig om te kijken naar de mogelijkheden om volgend jaar in november voor de 2e keer naar FL te gaan (we gaan eerst nog trouwen en een cruise maken..). We willen dan heel graag weer naar Key Largo en dit keer willen we ook naar Key West (vorige keer niet gedaan door tijdgebrek). Wat zijn de dingen die je daar niet mag missen en hoeveel dagen heb je nodig om het echt een beetje gezien te hebben? Is er trouwens ook een "gewoon" strand? Bij ons hotel in Key Largo de vorige keer was wel een strand maar zodra je 1 voet in zee zette lagen er allemaal keien, dat was dus niet zo fijn.

Chicco68
26-10-10, 10:53
Ik zou zeer zeker tussen Key Largo en Key West stoppen om een hapje te eten op Big Pine Key bij de "No Name Pub". Een "Pub/Restaurant" die binnen van boven tot beneden vol hangt met $$$$$$$. En als je er naartoe rijdt kom je waarschijnlijk ook nog de Keydeers tegen!
http://3.bp.blogspot.com/_B0394C0cdNA/S-ga_S076mI/AAAAAAAAAss/xI5z6EBhi-U/s400/DSC04701.JPG

En hier een opname van de Keydeer die we zelf hebben gemaakt
-->http://www.youtube.com/watch?v=P7hqHOxGKOA&feature=player_embedded

Janneke
27-10-10, 15:23
@ Elisa: wij zijn op Key largo naar het Hilton Resort geweest en daar zat een klein strandje bij
vond dat wel prima en een heeeeeeeeeeerlijk hotel overigens!

Verder zou ik niet langer dan 3 dagen op Key West hoeven te zitten, het is en blijf een eiland...

Michael66
02-03-11, 17:06
Iemand deze tour ooit gedaan? Lijkt me wel leuk!

Website: http://www.keywestghostandmysteriestour.com/

Hoe ik er op kom? Vandaag zat er een mailtje van Groupon in mijn mailbox voor een ticket voor deze tour (http://www.groupon.com/miami/) voor $9 (kids $5). Da's de helft van de normale prijs.

Ervaringen?

moonlight91
02-03-11, 17:25
stoer hihi!
ben ook wel benieuwd naar ervaringen,gezien we ook op key west verblijven... maar ja of we daar dan na die tour nog durven blijven:-s

mreitsma
11-03-11, 22:26
Dag Michael,

Wij hebben in 2008 deze tour gedaan en we vonden het zeker de moeite waard. Je krijgt veel informatie over de geschiedenis van Key West. Wij hadden dan ook een hele leuke begeleider.
Het is een leuke avond besteding..


Groetjes en veel plezier

el paso
12-06-11, 23:16
Op 7 juli rijden wij met een huurauto van Miami tot Key West en blijven daar 2 nachten. In reisgidsen raden ze vaak aan om Key West te verkennen met de conch trein of de old trolley bus. Wat zijn jullie ervaringen: kan men in één dag Key West te voet verkennen of toch maar de bus om alles eruit te halen?

Guus
13-06-11, 19:58
Persoonlijk zou ik het combineren. In de ochtend het rondje met de trolley zodat je een goed beeld van het oude centrum krijgt. Ook de wetenswaardigheden die de gids verteld zijn leuk. Daarna te voet het oude centrum verder verkennen. Als je het goed voorbereid dan moet het lukken om in één dag een goede indruk te krijgen van Key West. In één dag het hele eiland zien dat lukt natuurlijk niet. Maar dat maakt niet uit, dan heb je een goede reden om nog eens naar dit geweldige eiland terug te komen.
Er bestaat trouwens een wandelroute die je langst de belangrijkste bezienswaardigheden van het eiland leidt. Bij elke locatie zie je dan een genummerd bordje met een telefoonnummer. Als je dit telefoonnummer belt en het nummer van het object selecteert dan hoor je een korte uiteenzetting (90 sec) van wat je ziet. Wel even zorgen dat je betaalbare belminuten hebt.

el paso
13-06-11, 21:39
Dank je wel Guus voor jouw reactie! Wij gaan het doen zoals jij het voorstelt.Ik wou vooral van iemand weten of het zijn geld wel waard was! Het is de eerste maal Florida voor ons en als ik al deze enthousiaste reisverhalen lees, denk ik inderdaad dat het niet bij die ene keer zal blijven! Wij tellen af!

trails
13-06-11, 21:52
Allebei maar in ieder geval ook de Trolleytour. Je krijgt ontzettend veel informatie te horen tijdens de tour en meestal op een hele humoristische manier gebracht.
Echt de moeite waard!!!

satpet
15-06-11, 16:10
Vraagje voor diegenen die al zo'n "Island tour" gemaakt hebben.

Is dit te doen met een kind van 7 achteraan, of gaat het te snel voor hen?

mvg

Marcelg
15-06-11, 17:14
Absoluut goed te doen met een kind van 7 jaar oud, wij adviseren 5 jaar oud alhoewel er geen minimum leeftijd is.

pumi1000
16-06-11, 12:26
Is superleuk voor een kind. Hoe harder hoe leuker ;-), zat achterop bij papa.

sjaakie
16-06-11, 18:25
Wij willen de jet ski tour in juli doen, boeken niet van tevoren maar zitten een week op/in key west dus er zal ergens die week wel plek zijn toch ??????

Voor informatie betreffende een jet ski tour : www.keywest-jetski.com (http://www.keywest-jetski.com)
Is volgens mij hetzelfde bedrijf als : www.island-watersports.com (http://www.island-watersports.com)
alleen is de eerste site in mijn ogen wat duidelijker en meer informatief.

Groet, Sjaaakie

sjaakie
04-08-11, 16:36
Verschillende activiteiten op het water gedaan, zowel met Furry als Sunset.

Sunset is misschien wat moeilijker te vinden op de diverse locaties maar hier gaat toch onze voorkeur naar uit.
Niet dat Furry niet goed is maar wij vonden het bij Sunset allemaal net wat gemoedelijker.

RLS
10-08-11, 15:13
Ik heb een tour gedaan per Jetski met Furry. Was zeker de moeite waard.
Ik vind het echter voor een kind van 5 wel erg hard gaan. Er werden snelheden gehaald van zo'n 70 Km/u en dan moet je je toch goed vasthouden mocht je achterop zitten.

hzengerink
16-08-11, 13:42
Toen ik met mijn vrienden 2 jaar geleden in Key West ben geweest. Hebben wij via het hotel een eiland tour geboekt met de jetski (ik weet niet bij welke aanbieder.. excusses). Maar de gids ging vooruit met de snelsten en om de paar miles moesten we even wachten tot de groep weer bij elkaar was. Dus je hoeft niet die top snelheid te halen, het is wel het leukste :D

Njit
21-10-11, 00:05
Als je op Key West bent is het leuk om naar de grote Cruise schepen te gaan kijken. Als je wilt weten welke boten er liggen dan kun je de kalender raadplegen.

Zie Key West Florida ~ Cruise Ship Calendars (http://www.keywestcity.com/department/calendar.asp?fDD=13-192)

http://disneyvacationsaustralia.com/wp-content/uploads/2011/03/Disney-Magic-in-Key-West-520x346.jpg

Tinkerbell
21-10-11, 09:12
En als je zeker wilt weten dat het betreffende schip er ook ligt is dit de link om in real time te kijken of je niet voor niks er naar toe rijdt.

http://www.marinetraffic.com/ais/nl/portdetails.aspx?port_id=1025

loesje
26-10-11, 15:30
Het is nóg leuker om gewoon mee te reizen met zo'n cruiseship :razz:

Regina63
20-01-12, 16:04
Weet er iemand of er voldoende (betaalde)parkeerplaatsen zijn in Key West? Wij logeren in het Day's Inn en vragen ons af hoe we het best naar Southernmostpoint kunnen gaan. :?: We overwegen ook een fiets te huren maar we vrezen dat het erg warm zal zijn in juli om dat stuk te fietsen.

trails
20-01-12, 16:37
Je zou kunnen proberen om je auto bij een hotel/motel te parkeren.
Ik heb 3 keer gelogeerd in het Southermost Hotel en daar was een grote parkeerplaats bij die aan 3 kanten open is (o.a. aan United Street en Duval Street).
Dit hotel ligt op zo'n 100 meter van het Southernmost Point.

hrjhaan
20-01-12, 17:27
In juli 2010 was er parkeergelegenheid tegen betaling achter Duval street naast het postkantoor. Bij het postkantoor was plaats genoeg, maar daar mag je maar heel kort staan voor je bezoek aan het postkantoor.

elstars
20-01-12, 18:15
Wij hebben op een groot parkeerterrein bij de haven gestaan. 5 minuten lopen naar Duvalstreet. Bij het visitorcentrum kun je trouwens een gratis plattegrond krijgen waar ook parkeerterreinen staan aangegeven.


:?: We overwegen ook een fiets te huren maar we vrezen dat het erg warm zal zijn in juli om dat stuk te fietsen.

Je kan er ook hele leuke brom/scootertjes huren!
Of een FietsTaxi,
watertaxi...

zie ook http://www.goto-florida.com/2011.html

JKG
20-01-12, 20:16
Waarom pak je niet de auto en zet je 'm gratis neer op South Street, net naast het Southern Most Point zelf? Daar parkeerde wij de auto. Kost niets.

Days Inn zit echt aan het begin van Key West, je zou het kunnen fietsen, maar juli is inderdaad wel een erg warme maand. Voldoende water mee...

Verder parkeerden wij de auto op de kruising van Greene Street en Simonton Street.
Daar kon je toen voor 10 dollar de hele dag parkeren. Dat zijn volgens mij particulieren die een stuk grond hebben gekocht en daar auto's op mogen zetten. Er zijn er wel meerdere te vinden in Key West. Zit je meteen dicht bij Mallory Square.

Overigens zaten we zelf toen in 'The Inn at Key West', ook redelijk aan het beginpunt van Key West. Wel een Publix, Outback en bios om de hoek, dus altijd goed vertoeven. :)

Regina63
23-01-12, 22:15
Bedankt voor de reactie, hier kunnen we wat mee. Groetjes, Regina:D

satpet
27-01-12, 10:07
Hierbij een artikel over parkeren in Key West
http://www.whats-at-florida-keys.com/Key-West-Parking.html

Patrick1
02-02-12, 12:58
waarom maak je er geen gezellige fietstocht van. Als het wat warm is fiets je toch trager of probeer je via de schaduw te fietsen. En toch eventjes melden dat wij jaren geleden ook in Day's in een overnachting hebben gehad. Wat is de wereld toch klein hahaha

natascha666
10-02-12, 11:37
wij stonden in de parkeergarage bij old city - vlak bij het begin station van de conchtrain tour,duval street en de rest van het bekende gebeuren...waren denk ik 7 dollar kwijt voor een hele dag.....als je niet op de centjes kijkt is dit ideaal :)

knaapje
10-02-12, 14:18
Let wel op, als je langs de straat parkeert, dat je niet tegen de rijrichting in parkeert.
(Dus aan de linkerkant van de weg)
Kost je een boete.

Knaapje

rreedijk
18-04-12, 23:13
Hier nog een leuke link voor een paar dollar korting! Kan leuk oplopen als je met meerdere mensen bent. http://www.conchtourtrain.com/key-west-tickets.html

aggie
19-04-12, 11:07
Leuke link, dank je wel!!

natascha666
21-04-12, 20:03
wij zijn ook met de conchtrain meegegaan afgelopen nov., is zeer de moeite waard zo leer je echt wat over key west en zie je denk ik toch ook wat plekjes die je op je eentje niet zo snel zou vinden. Er zijn ook nog 2 stops....kun je er ff van tussen en later weer op de trein hoppen!

r1mario
02-11-12, 20:54
Wij willen in maart ook een jetskitour doen. Wat zijn de kosten ongeveer per persoon?
Heb de kosten kunnen vinden via de links hierboven. Heb marcelg ook nog een bericht gestuurd. We zitten er maar twee dagen dus op voorhand reserveren is misschien handig of zou er wel plaats zijn?

moniquekruiningen
22-05-13, 18:54
Ook ik wil vanaf Key West een tour om het eiland doen.. maar er zijn erg veel bedrijven met redelijk diverse prijzen..
En welke kies je dan, is er iemand die recente ervaringen wil en kan delen?
Ik lees het graag!

metendiana
17-06-13, 17:49
hallo,wij zitten 4 nachten op de double tree grand key resort is daar in de buurt een redelijk goed strand,aangezien wij van het strand houden zijn wij benieuwd of daar, of in de buurt een mooi strand is.Is er ook in de buurt een wallmarkt,is er ook buiten de premium outlet nog een andere outlet centrum.zijn er ook andere leuke dingen die we moeten zien of moeten doen,alvast bedankt voor jullie eventuele tips
gr diana