PDA

Bekijk Volledige Versie : do's and don'ts



judith321
05-04-13, 22:41
Hello,

Wij zijn, mede overtuigd door de enthousiaste verhalen op dit forum, van plan om in de kerstvakantie naar Florida te gaan. We hebben al ontzettend veel tips en ideeën gelezen, maar zijn erg benieuwd naar jullie ideeën voor ons. Ons gezin telt 2 volwassenen en vier kinderen. De kids zijn dan 12, 9, 6 en 3 jaar oud. Daar zit dus aardig wat leeftijdsverschil tussen. Wat zijn geschikte activiteiten voor ons, volgens jullie?
Ook andere tips zijn van harte welkom. Misschien weet je de perfecte villa, de plek waar je het ultieme US-gevoel krijgt, en..., misschien heb je ook wel wat don'ts voor ons, dingen die we absoluut niet moeten doen of vergeten of... (hopelijk zijn jullie daarin niet door schade en schande wijs in geworden...).
Jullie reacties zijn meer dan welkom! Alvast bedankt!

Hans van Demen
06-04-13, 15:56
Je vraagt waar je het ultieme US-gevoel kunt krijgen........Dit is voor een ieder anders, mijn ultieme US-gevoel is in ieder geval niet Florida ( hoewel het er mooi is) maar het westen van de USA, bv Utah,Arizona en natuurlijk California, ook steden bv Chicago, washington dc.

Mijn ultieme us-gevoel is , s morgens bij zonsopgang aan de rand van de Grand Canyon brood uit je hand laten eten door de eekhoorntjes, of rijden op route 66, en uren lang niemand tegen komen........

Ik denk dat het belangrijk is dat je op dit forum aangeeft wat jullie ultieme US-gevoel zou moeten zijn, dan krijg je de juiste informatie.

hannie
06-04-13, 18:02
Ik weet niet of jullie van plan zijn om naar Disney te gaan,maar dan kun je(als je niet van topdrukte houd)beter niet 25 en 31 december gaan.
Het is sowieso de hele kerstperiode druk in de parken maar als je naar Disney wil kun je het beste gelijk bij opening in het park zijn en rond de middag weer weggaan.
Er zijn ook crowdcalenders die inschattingen maken wanneer het druk is en wanneer niet.
Winkelen op 26 december zou ik ook proberen te vermijden want dat is ook amper te doen die dag.Voor winkelen vooral in de outlets en de malls geld ook: vroeg gaan!
Een leuk uitstapje is Blue spring state park hier zitten in de winter een heleboel manatees.
Wij zijn de afgelopen 2 jaar met kerst geweest. Zie mijn blog voor meer ideeen.

PS: wij wilden met oud en nieuw wel in de Disney sfeer zijn en van het vuurwerk genieten. Daarom hebben we een diner reservering in een Disneyhotel gemaakt die een monorail halte heeft. Zo konden we naar verschillende hotels om daar rond te kijken en konden we ook van daaruit het vuurwerk kijken. Voor een reservering op 31 dec. moet je er vroeg bij zijn. Toen ik in september wilde reserveren zal alles al bijna vol en had ik niet mijn eerste keus.

judith321
06-04-13, 21:34
@ Hans: daar maak je inderdaad een goed punt. US is natuurlijk groot en divers :). Omdat het voor ons de eerste keer is dat we naar de US reizen, vind ik het lastig om het erg concreet te omschrijven. Wat ik ongeveer bedoel is dat ik echt wil ervaren dat we in de US zitten, en niet op een Canarisch eiland o.i.d. En dan niet door de typische toeristendingen (die we ook zeker zullen gaan doen!) maar juist ook door informatie die we niet in iedere reisgids tegenkomen. Hopelijk is dit iets duidelijker. @ Hannie: We twijfelen inderdaad nog of we met kerst/ oud en nieuw juist wél naar Disney willen of liever op een andere dag. Druk zal het er sowieso wel zijn, daar ontkomen we in december niet aan. Maar uit jouw berichtje begrijp ik dat het dus toch nog wel verschil maakt of je op de feestdagen zelf, of de dagen eromheen gaat. Goed om te weten.

moniquekruiningen
07-04-13, 20:51
Ik ben vorig jaar voor het eerst naar de vs geweest. Ging sceptisch heen en ben verliefd op Florida terug gekomen. Deze zomer gaan we weer... We juichen iedere dag dat we dichter bij vertrek komen....het is zo relaxed....heel anders dan in andere landen

judith321
07-04-13, 21:03
Monique, leuk dat je schrijft dat je sceptisch aan je reis begon. Wij zaten eerst ook helemaal niet aan de VS te denken toen we besloten om een reis te maken, maar uiteindelijk bleek toch dat Florida aan de meeste punten op onze wensenlijst voldeed. Hopelijk genieten we er net zo veel van als jij hebt gedaan. En alvast een fijne reis!

cindy74
08-04-13, 02:08
Met kinderen van zulk leefdtijds verschil kan je beter bij disney en seaworld blijven . Persoonlijk vind ik voor kinderen van drie en zes universal te heftig . Drukte kan je soms niet vermijden dus go whit the flow niet teveel willen is de boodschap. en geniet van alles rond je . Het disneygevoel ja wat is dat ? We zitten voor het eerst in een villa en ik moet zeggen ik mis het disneyhotel vooral om de sfeer het dichtbij de parken zijn de bussen kunnen nemen inplaats van je auto en vooral de securety die aan het hotel staat en van ver roept you belong here .....dom misschien ja maar das voor mij het disneygevoel .

angelique100
09-04-13, 08:59
Toen wij voor de eerste maal naar Florida gingen waren onze kids 3-6-8-11 komt dus redelijk overeen, ook wij gingen toen met kerst en oud en nieuw. Een half jaar later gingen we weer dus kijk uit Florida is echt heel verslavend. Welk park we toen ook bezochten er was altijd voor iedereen wel iets te doen ,zowel Universal als Disney hebben attracties voor alle leeftijden. Aangezien we maar 2 weken gingen deden we zoveel mogelijk en dat was geen enkel probleem. Wanneer onze jongste moe was deed ze even een power slaapje in de buggy (in het park) en was ze weer helemaal opgeladen voor de avonden met het vuurwerk en noem maar op. Het ligt gewoon een beetje aan je kind wat wel en niet mogelijk is maar voor het verschil in leeftijd hoef je niets te laten. Ook leuk is bijvoorbeeld een dagje Gaterland. Inderdaad een villa is de perfecte oplossing voor een wat groter gezin en natuurlijk een minivan als vervoer. Het US gevoel kan je zo niet vertellen, op het moment dat wij aankomen hebben wij al dat gevoel, de mensen de omgeving,.. Gewoon lekker genieten. Dont's geen idee. Met oud en nieuw naar Epcot is wel een aanrader, zorg dat je dan op tijd in het park bent. Het wordt er ontzettend druk maar de mensen daar zullen rekening met je houden (en de kinderwagen) zodat de kids niet ondersteboven worden gelopen , heel anders dan hier.

Bosevents
09-04-13, 10:10
Het echte Amerika gevoel is die van ruimte en rust voor ons.
Wissel de zaken af van shoppen, park en natuur.
Wandelen hier in Nederland door de bossen is in Florida heel anders.
(geldt ook voor winkelen etc etc.)

Ga bijvoorbeeld naar eens naar Kellypark en ga er samen met je gezin bbq-en en met een band rond dobberen in de natuurlijke lazy-river.


http://youtu.be/HNCpjJ_CdY8

Vrienden van ons wonen in Florida en doen dit regelmatig du een echte Amerika experience.

Vraag elk gezinslid wat hij/zij leuk vindt op vakantie en doe voor elk wat wils tijdens de vakantie (alles is mogelijk in Florida )

Dan geniet iedereen en heb je een hele rustige mooie vakantie

hannie
09-04-13, 19:00
Ik denk alleen dat het in de kerstvakantie iets te fris is om te dobberen in Kelly Park.

moniquekruiningen
10-04-13, 19:42
Wij dobberden er in februari... Graadje of 25 die dag... Maar we hebben ook 19 graden en 32 graden gehad, die vakantie. Ohh nog 81 dagen en dan gaan we weer.. Kelly park staat niet op de agenda, maar als ik het zo zie.... Wil ik vanavond nog die kant op.

judith321
10-04-13, 21:34
Dat Kellypark had ik nog niet eerder voorbij zien komen maar ziet er wel erg mooi uit. Wij hopen in de vakantie inderdaad niet alleen Disney-achtige dingen te doen, maar dit af te wisselen met natuur/ cultuur. En ach..., als het in december te koud is om rond te dobberen in zo'n rivier dan gaan we gewoon nog een keer weer terug, toch?;)

Bryce2011
10-04-13, 21:59
Afgelopen jaar op 5 december heerlijk rondgezwommen in Kelly Park!
het was "slechts" 25 graden waardoor het zeer rustig was in het park.

Ferno
24-04-13, 13:11
Hi Judith,

Mocht je aan de jaarwisseling in een van de parken denken, is leuk maar abnormaal druk, dat maakt het weer minder leuk!
Ik heb het in 2011 gedaan, heb er geen spijt van maar zou het niet weer doen en ook niet aanraden.

Alle rides waren 2 uur plus wachttijd en de populaire zoals spacemountain 4 uur!

Later in de middag ging het park dicht omdat het vol zat en kon je ook alleen een richting oplopen in bepaalde plekken.
Als je terug wou moest je net als op de snelweg een stuk doorlopen en dan ergens om een kruising weer de andere richting op. :(

Vuurwerk was wel erg mooi, maar die kan je ook vanuit het Hotel zien volgens mij.

Orlando zelf is ook veel drukker in die periode, rest van Florida valt mee.

Wat wel erg leuk is, is dat de dag na kerst alle shops op iets van 70% discount clearance staan. :))

kerst avond is echt alles dicht, reserveer dus een restaurant vooraf, ik had vanuit Nederland een plek bij TGIF in Destin (panhandle) gereserveerd en ben blij dat ik dat deed, toen ik daar aankwam stond een rij van meters buiten te wachten voor een plek.
Wij konden gelijk doorlopen. :)