PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema roadtripflorida13: rondreis Florida, mei 2013



roadtripflorida13
31-03-13, 03:07
Hoi allemaal,
Ik ga samen met mijn vriend (beide 28) in mei een 18 daagse-rondreis maken door Florida. Voor ons is dit de eerste keer. We hebben heel veel gelezen en al veel aan alle tips gehad, maar toch hebben we nog wat vragen en zijn we benieuwd naar tips van jullie.

We vliegen op Tampa, iemand ervaring met goede hotels in de buurt van het vliegveld?

Onze reis zal er ongeveer zo uit gaan zien
- 1e en 2e dag Tampa
- 3 tot 6 Orlando.. Echter zijn we al tot de conclusie gekomen, dat het niet handig is om in het weekend naar de pretparken te gaan. Dus hier zijn we nog naar aan het kijken of deze planning handig is.
- 7 Fort Lauderdale
- 8-10 Miami en Miami beach
- 10-12 Key west
- 13 Everglades (hier willen we graag met een airboat mee)
- 14-15 Fort Meyers
- 16 Clearwater/ Sarasota
- 17 of 18 Tampa

Met dolfijnen zwemmen en snorkelen lijkt ons ook erg leuk.

Er staat nog niets vast, maar dit is wat we ongeveer willen gaan doen.
Heeft iemand tips voor ons over leuke activiteiten? We houden van actieve dingen, maar willen ook wel genieten van de mooie stranden, dit hoeft niet de hele dag te zijn.
En hebben mensen tips voor leuke hotels? We hebben alleen de tickets geboekt, we willen de reis niet helemaal vastleggen voor als we onderweg leuke dingen tegen komen of ergens wat langer willen blijven.
Met de auto zijn we ook nog bezig, dus ook daarover zijn tips welkom, we zouden het leuk vinden om echt in een Amerikaanse auto te rijden.
Is het handig om tickets voor activiteiten al te regelen vanuit Nederland of maakt dat niet zoveel uit?

Verder vraag ik me ook af wat echt goedkoper is in Amerika, ook bijvoorbeeld je shampoo enzo. Nemen jullie dat mee of kopen jullie dat allemaal daar..Is toch allemaal gewicht ;)

Ik hoop dat we leuke tips en adviezen zullen krijgen..

Hans uit Koekelare
31-03-13, 07:02
In ft Meyers kan je leuk met de jet-ski op zee.
Alles gewoon daar kopen, shampoo en zepen kopen wij meestal in de dollar tree stores alles bijna aan een dollar en kledij is spotgoedkoop in de outlet's, wij gaan altijd met het noodzakelijkste door en met volle koffers terug.

Mushu
31-03-13, 08:45
Voor Disney maakt het niet zo uit of je in het weekend of door de week gaat. Ben meerdere keren in mei geweest en let nooit op de dagen maar verschil ertussen is me nooit opgevallen. Wel is het advies om niet naar de waterparken te gaan in het weekend. Dat advies heb ik altijd opgevolgd dus nooit getest of het ook klopt dat het drukker is. Let wel op of er geen speciaal evenement is in het park waar je naar toe wil gaan, daardoor neemt de drukte natuurlijk wel toe.

roadtripflorida13
31-03-13, 14:44
Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga dus geen shampoo etc meenemen. Ik heb de winkel opgeschreven, om daar onze spulletjes te kopen. Jet-ski vinden wij ook altijd leuk om te doen, staat ook genoteerd.
Ik had ergens gelezen dat je het best de parken kon vermijden in het weekend, maar dat valt dus gelukkig wel mee, het verschil.
Dan kunnen we onze planning gewoon aanhouden. Hebben jullie daar misschien nog een mening over? Of zeggen jullie er staat iets niet tussen wat wel echt de moeite waard is?

Lannie
31-03-13, 19:54
Wij gaan nu voor de 5e keer naar Florida en gaan altijd van hotel naar hotel. In ieder hotel staat er shampoo/conditioner en douchegel in de badkamer en 9 van de 10 keer hangt er ook een fohn. Mocht deze er niet zijn dan kun je deze vaak bij de receptie halen. Wij nemen dit in nooit mee en hebben dit ook nooit hoeven kopen!

elstars
31-03-13, 20:30
Wij hebben vorig jaar overnacht in Hotel Intercontinental in Tampa. Dit vonden wij een prima hotel. Hij ligt in de buurt van het vliegveld, er gaat een gratis shttuttle van en naar het vliegveld. Bovenop het hotel is een zwembad, leuk om te zien. We gaan er dit jaar weer heen voor de 1e nacht.

roadtripflorida13
01-04-13, 19:25
@ Lannie, dank je wel.. wij nemen ook niets mee en gaan het ook zo proberen, ook de fohn laten we dus thuis.
Kopen jullie ook de zonnebrand in Amerika?

@ Elstars, ik ga het hotel bekijken..Bedankt voor de tip..

Ik heb ook het Best Western Hotel Bay Harbour bekeken, dit spreekt me erg aan..Iemand ervaring hier mee?

Lannie
01-04-13, 19:38
Ja, wij kopen ook altijd zonnebrand in Florida! Meestal is dit spray van Walgreens of CVS extra water resistent!!

José
01-04-13, 19:38
Leuk dat jullie ook in mei gaan. Als je naar Key West rijdt kan je misschien een tussenstop op Islamorada maken om met dolfijnen te zwemmen bij: http://www.theaterofthesea.com/general.admission.htm wij zijn daar al meeredere keren geweest en vinden het daar erg leuk. Je komt er vanzelf langs op de weg naar Key West.
Wij gaan meestal op zondag naar Disneys Epcot en vinden het daar dan niet echt druk.
Veel plezier met de voorpret en alles uitzoeken.

Njit
01-04-13, 19:39
Zonnebrand kopen wij standaard in de USA. Daar hebben ze Spray-on Sport (bij de Walmart/Walgreens). Goedkoop en supermakkelijk.

Lannie
01-04-13, 19:43
Spray-on Sport (bij de Walmart/Walgreens). Goedkoop en supermakkelijk.

Die hebben wij ook altijd!!! ;-)

Njit
01-04-13, 19:45
Met een handige draai-sluiting bovenop zodat de boel niet lekt in je tas..
http://pics.drugstore.com/prodimg/437180/450.jpghttp://pics.drugstore.com/prodimg/446824/450.jpg

A.Hofman
05-04-13, 00:32
In 2011 hebben we 2 nachten in het Sheraton Suites Tampa Westshore geslapen. Erg goed hotel, dicht bij het vliegveld, en makkelijk bereikbaar. Ruime kamers met een aparte zit/tv kamer, met koelkast en magnetron. Ruim binnenzwembad en groot atrium/ binnentuin.

s6Pp-ge14nQ

mickey
05-04-13, 09:21
Ik zou zelf vanuit Tampa gelijk doorrijden naar Orlando, en daar voor een paar dagen een condo ofzo huren.
vanuit key west naar fort Meyers kom je langs de Everglades. Als je 's morgens vroeg vertrekt kun je na je bezoek aan de Everglades nog doorrijden naar fort Meyers of een van de andere plaatsen die ja daar wilt bezoeken. Fort Meyers sarasota en clearwater zijn goed te doen vanuit een plaats, hoef je niet steeds te " verhuizen".

roadtripflorida13
06-04-13, 14:55
@nijt, thanks ik heb er een foto van gemaakt.. Wij gaan die ook halen ;) handig inderdaad dat ze niet lekken!
@hofman, thanks voor het plaatsen van het filpmje.. Het ziet er inderdaad ook goed uit.
@ mickey, voor ons is het de eerste keer dat we zo'n lange reis gaan maken met een vliegtuig, wel ervaring met autovakanties en we komen rond 17.00 aan in Tampa, dus we zijn bang dat we het dan echt wel zat zijn. Daarom willen we graag 2 nachten in Tampa verblijven om lekker relaxt onze vakantie te beginnen. De andere tip neem ik zeker mee in ons reisschema en ga ik even bespreken. Misschien een hele stomme vraag maar is een condo een appartement of huisje? Ik heb inderdaad van een vriendin gehoord dat je ook goed een huisje kunt huren voor een paar dagen in Orlando en dat dit niet zo duur is..Vaak bij golfbanen in de buurt. Ik moet me er nog even in verdiepen.

Ik ben echt super blij met alle tips en ideeen op dit forum, want we hebben er echt heel veel aan!!

Ta2 Gerrit
06-04-13, 18:35
Ik zou zelf vanuit Tampa gelijk doorrijden naar Orlando, en daar voor een paar dagen een condo ofzo huren.

Helemaal met Mickey eens, het is tenslotte maar 1½ uur rijden (max.) en je kunt dan gelijk relaxen in je condo (appartement, dus :)) of villa ("huisje" is een zwaar understatement). Scheelt je i.i.g. extra koffers in en uitpakken.

Mocht je dit niet willen (maar waarom niet, jullie zijn beide nog jong), die rit direct na de vlucht, dan zou ik 1 nachtje overblijven in Tampa, en dan zoals Elstars zegt, in een hotel met airport shuttle. Dan kun je de volgende ochtend met die shuttle naar het airport terug om de huurauto te halen, en dan (misschien via Bush Gardens ? ) naar Orlando.
Ik zou het wel weten (één streep naar Orlando :o), maar uiteindelijk is het jullie keus.

roadtripflorida13
10-04-13, 22:36
Ja, ik denk dat wij er voor kiezen om de eerste nacht in Tampa door te brengen en inderdaad dan de 2e dag misschien te vertrekken naar Orlando..
Ik laat de koffer gewoon ingepakt, dus zijn we de volgende ochtend zo weg..
Hebben jullie tips over een condo reserveren in Orlando, ik zou de topic hierover ook nog even lezen...

Ta2 Gerrit
11-04-13, 10:02
Je vindt condo's verspreidt over de hele Kissimmee area, dus het ligt er maar net aan waar je zitten wilt, en wat je "er bij" wilt hebben, aan faciliteiten, clubhouse, groot zwembad, tennisbaan, noem maar op.
Veel genoemd op dit forum is bijvoorbeeld Cane Island (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13772-Condo-Cane-Island&highlight=cane+island), maar ook Windsor Palms en Windsor Hills zie je wel eens voorbij komen. Die hebben veel van die "extra's".

Maar er zijn er echt honderden. Wij hebben in het verleden wel eens in Laguna- en Royal Palm Bay (aan Poinciana Blvd) gezeten. Ook goed bevallen.

roadtripflorida13
24-05-13, 21:07
Wij zijn net terug van onze eerste keer florida, wat een indrukken en wat geweldig!!!! heel veel mooie en gave dingen mee gemaakt!!We kwamen tijd te kort in onze 3 weken..we hebben heel veel aan het forum gehad en gaan zeker nog een keer terug, bedankt iedereen!!!!