PDA

Bekijk Volledige Versie : Temperatuur 's avonds



houtsie
30-03-13, 18:43
Wij gaan 23 april t/m 11 mei naar Florida, kan iemand mij vertellen of het 's avonds erg afkoelt en dat het dus raadzaam is om oom truien en lange broeken mee te nemen?

sonja
30-03-13, 19:24
Je weet het nooit 's avonds, een lange broek en een vestje kun je nodig hebben, maar het blijft koffiedik kijken. In de restaurants is het vaak zo koud met de airco dat een vestje of dunne trui goed van pas kan komen. Mocht je het niet bij je hebben er zijn wel een paar leuke shops in Florida;).
Veel plezier in de Sunshine State!

moonlight91
30-03-13, 20:04
wij gaan altijd rond die periode en wij hebben nog nooit een truitje/vest of lange broek nodig gehad sŕvonds
maar inderdaad in de meeste restaurants is het wel wat fris..
ik neem het in iedergeval nooit mee , het is snel gekocht denk ik altijd maar..
en daarbij hebben wij rond die periode altijd al een trui en lange broek aan van de reis, want het vertrek uit nederland is dan toch kou

houtsie
30-03-13, 20:11
Oké bedankt voor jullie antwoorden

Tans4USA
30-03-13, 23:03
We zijn net terug uit Florida en afgelopen week zaten we 's avonds om 23 uur buiten en was het nog 25 graden en de volgende avond was het maar 10 graden.
We zorgen ook altijd dat er een regenjas en vest/trui achterin de auto ligt als we op pad gaan.
Veel plezier.

JKG
05-04-13, 23:05
Een vestje in de kofferbak kan nooit kwaad, zelfs in de zomer willen ze die airco nog wel eens zo hoog hebben, dat het echt niet meer fijn is.
En helemaal als ze je net onder een airco neerzetten.

epfan
08-04-13, 11:20
Om toch even te profiteren van dit topic: iemand ervaring met het weer begin november (1-16) omdat ik geen flauw idee heb wat ik mee moet gaan nemen.

Ritchie
08-04-13, 12:33
Als ik ga, is het in Nederland meestal een stuk kouder dan in de Orlando, dus dan heb ik al een lange (3/4 broek) + vest aan, die kan ik dan daar als het nodig is ook aantrekken.
Dus in principe neem ik niks extra's mee. Op de terugweg is dat ook altijd handig, want in Nederland is het toch meestal kouder.

Mushu
08-04-13, 12:50
Epfan, wij zijn in 2011 begin november in Florida geweest (Kissimmee). Moet wel zeggen dat ik het snel koud heb (mijn bloed gaat pas stromen bij 25+ graden zeg ik altijd). We hebben gewoon zomerkleding gedragen en zijn ook in de waterparken geweest. De dagen waren wisselend maar voor Nederlandse begrippen zomerweer. Wel heb ik vaker een vestje aangehad. Ook moet het even opwarmen in de ochtend en in de avond koelt het weer af. Als ik op onze vakantie foto's kijk, zie ik veel andere mensen iig in de ochtend ook met een vest oid aan en ook genoeg met korte broek. In de restaurants vind ik het bijna altijd heel koud (maakt niet uit wat het weer buiten is). In het begin is dat wel lekker om af te koelen maar na 10 minuten zit ik te klappertanden.

epfan
08-04-13, 13:25
Ok bedankt ik doe namelijk de pretparken aan in orlando en hoop ook echt de 3 grootste waterparken te doen dus zou het warme weer wel handig zijn.

Linds
29-08-13, 00:21
Ik vraag mij toch ook af hoe het weer is in februari? Veel zon, naar het strand gaan kan? Savonds wss een stuk koeler? Wij gaan de laatste twee weken van feb

Teleton
29-08-13, 08:01
Ik vraag mij toch ook af hoe het weer is in februari? Het kan vriezen en het kan dooien....

Velen van ons hebben des morgens het ijs van de autoruiten moeten krabbelen om het vervolgens in een park de gehele dag af te lopen niften. De Space Shuttle stortte ooit neer wegens ijsvorming.......Maar even zovelen gingen in die periode gewoon een dagje naar Aquatica om te zwemmen in het heerlijke verwarmde water. In de korte boks! Kijk voor de gemiddelden eens hier (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372).

Tini
29-08-13, 14:02
Kijk op Weeronline (http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Verenigde-Staten/Kissimmee/3908268)voor klimaat. Zijn natuurlijk gemiddelden maar dan heb je een leidraad. Heb Kissimmee als voorbeeld genomen.

JKG
29-08-13, 22:15
Het is idd gissen... dit jaar was het in februari niet slecht. 's avonds ietsje koeler, maar zeker niet koud. Neem je een villa met zwembad, dan is pool heating wel nodig. Al zal het denk ik dan nog fris zijn. Wij hebben in elk geval in februari een beetje Nederlands zomerweer gehad, niets te klagen over het weer.

elstars
30-08-13, 08:57
Begin januari van dit jaar was het zelfs te warm voor de tijd van het jaar. Het was tegen de 30 graden en we konden heerlijk 's avonds buiten zitten. Een paar jaar geleden was het in februari weer te koud voor de tijd van het jaar, we liepen zelfs een paar dagen met een trui aan. We kwamen mensen tegen die al 25 jaar in Florida kwamen in die periode en zij vertelden dat ze dat nog nooit meegemaakt hadden.

cindy74
30-08-13, 09:36
Wij hadden zelfs begin april nog koude avonden .....werknemers van disney liepen er zelfs met mutsen en sjaal rond .

Linds
30-08-13, 21:13
We zullen wel zien, ik ga er mij alvast geen zorgen over maken, sowieso genieten!

Zenp
01-09-13, 09:33
Wij gaan over een paar dagen heen en ben erg benieuwd hoe het nu is. Heb je een vest en lange broek nodig in de vroege ochtend en avond?

corrus
01-09-13, 11:02
Begin januari van dit jaar was het zelfs te warm voor de tijd van het jaar.
Dan was jij kennelijk in een ander Florida dan wij ;). Op 3, 4, 5 en 6 januari 2013 hadden we zelfs nachtvorst.

cindy74
01-09-13, 11:37
Zenp .....neeee het is er heet en plakkerig .

Zenp
01-09-13, 13:46
Zenp .....neeee het is er heet en plakkerig .

Haha ok dan weet ik wat me te wachten staat.
Is er wel veel zon of heel wisselvallig met ook regen?

cindy74
01-09-13, 13:59
Veel zon met in de namiddag een fikse bui en dan meestal terug zon . Houd er wel rekening mee dat als het onweert de waterparken sluiten en ook sommige attracties .

elstars
01-09-13, 14:46
Dan was jij kennelijk in een ander Florida dan wij ;). Op 3, 4, 5 en 6 januari 2013 hadden we zelfs nachtvorst.

Wij zaten begin januari aan de Gulfcoast in Bradenton. Ik houd altijd een dagboek bij tijdens de vakantie en daar staat toch echt heel veel dagen dat we na het douchen 's avonds koffie zaten te drinken op het terras bij de villa en dat het heerllijk was om daar te zitten.
Op 6 januari hebben we een nachtje gezeten in een Disneyhotel in WDW. We hebben de hele avond doorgebracht in Downtown Disney en hadden de korte broek aan, jas was niet nodig. Met een bootje om 22.00 uur terug naar het hotel. Het was gewoon lekker op het water. Daarna nog de hele week schitterend weer gehad (aan de Gulfcoast dus, misschien was het elders wel koud, maar bij ons echt niet).

Zenp
01-09-13, 15:50
Veel zon met in de namiddag een fikse bui en dan meestal terug zon . Houd er wel rekening mee dat als het onweert de waterparken sluiten en ook sommige attracties .

Oké bedankt, goed om te weten. Weer is dus wel redelijk goed.
Als het onweert gaat het er dan ook echt heftig aan toe dat attracties etc sluiten?

cindy74
01-09-13, 16:21
Als het er onweert kan je beter stoppen in je oren steken :) . Attracties sluiten omdat ze in de hoogte zijn gebouwd en er de bliksem kan inslagen . Het weer is er meer dan redelijk goed hoor zelfs als het regent is het er warm . Dus als je slim bent ben je vroeg in de parken en heb je veel gedaan ls de buien eraan komen