PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Skywalker: Orlando September 2013



Skywalker
26-03-13, 14:44
Hallo allemaal,

wij gaan op 6 September voor 2 weken naar Orlando. Ik heb een planning in elkaar gedraaid op basis van de crowd calendar op undercovertourist.

Ik heb de eerste dag ingepland als rustdag omdat ik geen idee heb of we last gaan hebben van een jetlag. Mochten we dat niet hebben dan wordt Kennedy Space Centre verplaatst van Dag 11 naar Dag 2. Met als voordeel dat de rustdagen dan wat gelijkmatiger zijn verdeeld.

Wij wilden een 4-dagenkaart voor Disney (elk park 1 dag) en daar kregen we een 5e dag gratis bij. Afhankelijk van welke van die 4 we nog een keer zouden willen bezoeken heb ik die ingepland op dag 13 of 14 (en de andere dag wordt dan Islands of Adventure)

Datum Dag Planning
6-9-2013 VR 1 Heenreis
7-9-2013 ZA 2 RUST
8-9-2013 ZO 3 Seaworld
9-9-2013 MA 4 Epcot
10-9-2013 DI 5 Hollywood studios
11-9-2013 WO 6 Magic Kingdom
12-9-2013 DO 7 RUST
13-9-2013 VR 8 Universal studios
14-9-2013 ZA 9 Discovery cove
15-9-2013 ZO 10 Animal Kingdom
16-9-2013 MA 11 Kennedy space centre
17-9-2013 DI 12 Busch gardens
18-9-2013 WO 13 2e x MK/HS of IOA
19-9-2013 DO 14 2e x EP/AK of IOA
20-9-2013 VR 15 Terugreis
21-9-2013 ZA 16 Aankomst

Wij hadden nog wel meer willen doen maar ik denk dat we de 2 rustdagen zeker wel nodig gaan hebben. En mocht het weer roet in het eten gooien dan heb ik nog wat ruimte om te schuiven.

Ik ben zeer benieuwd wat de experts van dit forum er van vinden.

corrus
26-03-13, 14:49
En daarna neem je 2 weken vakantie om uit te rusten... ;)



PS.
Eigenlijk heb je met reizen naar het westen vrijwel geen last van Jet Lag...
Het zit 'm meer in reizen naar het oosten... de terugreis dus.

trails
26-03-13, 15:58
Lekker schema, alleen zouden wij geen rustdagen inplannen ;), zunt van de tijd, haha.
Als je aankomt heb je alleen "last" van heel vroeg wakker worden, jetlag is toch wat anders.

corrus
26-03-13, 16:04
Als je aankomt heb je alleen "last" van heel vroeg wakker worden, jetlag is toch wat anders.Yep! ;) ;) ;)

Ta2 Gerrit
26-03-13, 16:05
Helemaal met Corrus eens, het is wel een beetje een slijtageslag met gemiddelde dagtemparaturen van 32°.
Maar ieder z'n hobby, al zou ik zelf toch wel 1 of 2 dagen meer rust inbouwen, al was het maar om wat te gaan shoppen :cool:

De eerste dag heb je de rust niet nodig, dan ben je waarschijnlijk al om 6 uur wakker, dus is een bezoek buiten Orlando, zoals KSC of Busch Gardens prima te doen. En als je makkelijk slaapt in een vliegtuig, valt de jetlag op de terugreis ook wel mee, althans dat is onze ervaring.
Maar het is en blijft een behoorlijk vol programma.

Skywalker
26-03-13, 16:18
Dank voor de feedback tot zover. Ik ben vorig jaar naar Chicago gevlogen en toen ik was 's ochtends inderdaad vroeg wakker. Dacht dat dit aan mij lag maar schijnbaar heeft iedereen hier dus 'last' van. Geeft niet, is gunstig voor ons schema.

Verder vind ik lastig in te schatten hoeveel tijd je voor sommige parken kwijt bent. Ik ga er even van uit dat de Disney-parken ook op de 'rustige' dagen druk zijn (evenals Universal), maar ik vind het lastig in te schatten of je voor bijv. Seaworld en KSC ook echt een hele dag onder de pannen bent (aangezien we daar in de rustige periode zijn). Iemand die daar iets over kan roepen?

Ta2 Gerrit
26-03-13, 16:35
De Disney parken zijn in een dag te doen, maar dan moet je wel keuzes maken en kunt niet alles doen of zien, zeker met betrekking tot wachtrijen. Animal Kingdom is misschien de uitzondering, die zou niet een hele dag vergen, al weet ik dat alleen maar van horen zeggen, daar zijn we zelf nog niet geweest.
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de andere parken, 1 park per dag, alleen kun je dan wel alles doen en zien, die zijn wat minder groot.

KSC kost je, zeker als je ook een tour doet, ook al gauw een dag, want je moet er ook nog een stukje voor reizen, net als voor Busch Gardens. Reken daar ook maar een uur of 3 voor, heen en terug, bij elkaar.
Maar het ligt natuurlijk ook aan wat je wil zien en doen. Als je in IOA alle achtbannen en Harry Potter wil doen, is een dag zo voorbij. Maar als je in Seaworld alleen de Shamushow en de coasters wil doen, dan ben je geen hele dag nodig. Maar onze ervaring leert dat je, zelfs als je er al vaker geweest bent, ook in Seaworld zo maar weer een dag rondloopt.

Dat is ook de reden dat veel Floridagangers in één keer verslaafd raken aan de Sunshine State, je kunt nooit alles zien en doen in één vakantie ;)

Skywalker
26-03-13, 19:47
@Ta2 Gerrit dank je voor je reactie. Wij hoeven niet perse in elke park alle attracties te zien en doen, sfeer proeven staat wat dat betreft voorop. Vantevoren een goede planning maken is dus het devies als ik het goed begrijp.

Ik ben zeer benieuwd of wij ook verslaafd gaan raken maar ik voel de bui al hangen. :p Ik vind het trouwens wel top dat dit forum er is en dat mensen zo snel reageren, helemaal geweldig!

Patrick
27-03-13, 09:12
Ik ben even zo vrij geweest om dit schema in elkaar te zetten. Hierbij heb ik gekeken naar de drukte van de parken en een wat andere verdeling in rustdagen. En ik heb uiteraard Islands of Adventure ingepland ;-) Busch Gardens heb ik op de eerste dag gezet. Je bent deze dag toch erg vroeg wakker om de trip te gaan maken. Eventueel kan je deze ook ruilen met KSC.

6-sep vrijdag Heenreis
7-sep zaterdag Busch Gardens
8-sep zondag Animal Kingdom
9-sep maandag Epcot
10-sep dinsdag Hollywood Studios
11-sep woensdag Islands of Adventure
12-sep donderdag RUST
13-sep vrijdag Magic Kingdom
14-sep zaterdag Universal Studios
15-sep zondag Discovery Cove
16-sep maandag Kennedy Space center
17-sep dinsdag SeaWorld
18-sep woensdag RUST
19-sep donderdag 2x een park
20-sep vrijdag terugreis
21-sep zaterdag aankomst