PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Martijn-82



Martijn-82
24-03-13, 15:49
Hallo,

Ik ben Martijn (31), eind april ga ik samen met mijn vriendin, Chantal (28) voor 20 dagen naar de VS. De eerste week verblijven we een aantal dagen in New York en Washington. Daarna rijden we door naar Florida om net geen 2 weken rond te reizen in Florida. Een aantal dagen Orlando, een aantal dagen aan de golf van Mexico, en aantal dagen in de buurt van Miami en key west staan op het programma.

De afgelopen weken hebben we beiden al redelijk wat gelezen op het forum en reisverslagen gelezen, daar hebben we ook al wat tips uit meegenomen. Mocht er iemand nog dingen hebben die je zeker niet moet vergeten in Florida, dan lezen wij dat natuurlijk graag ;)

Alle anderen die naar Florida gaan dit jaar alvast een prettige vakantie gewenst.

Njit
24-03-13, 16:10
Welkom naamgenoot :)

Heb je al een reisschema? Dat is meestal een goede manier om tips te krijgen.

Martijn-82
24-03-13, 16:42
Ons reisschema ziet er globaal zo uit:

29-04 Dag 1: Amsterdam – New York
30-04 Dag 2: New York
01-05 Dag 3: New York
02-05 Dag 4: New York – Philadelphia – Washington
03-05 Dag 5: Washington (waarschijnlijk einde dag naar richmond eo.)
04-05 Dag 6: doorreizen naar Florida (overnachting in myrtle beach)
05-05 Dag 7: doorreizen naar Florida (overnachting in titusville)
06-05 Dag 8: Cape Canaveral (einde dag naar orlando)
07-05 Dag 9: Orlando
08-05 Dag 10: Orlando
09-05 Dag 11: Orlando
10-05 Dag 12: Clearwater
11-05 Dag 13: Clearwater
12-05 Dag 14: Naples (golf van mexico)
13-05 Dag 15: Everglades / Miami
14-05 Dag 16: Miami
15-05 Dag 17: Miami - Key West
16-05 Dag 18: Key West - Miami
17-05 Dag 19: Miami - Amsterdam
18-05 Dag 20: Amsterdam

We hebben alleen het hotel in New York en op Key West vast liggen, de rest willen we flexibel zijn. De 2 reisdagen zijn nu gepland als 2 x 7 uur rijden, maar voor hetzelfde geldt doen we dat in 1 dag (mits na Washington we wat verder gaan dan Richmond).

SpaceAce
24-03-13, 18:25
Zoals ik begrijp is de autorit van NYC naar Florida eigenlijk voor een groot deel alleen voor doorreis? Bedoel, voor Washington en Philadelphia plan je uiteraard te weinig tijd. Maar goed, je bent er dan in ieder geval geweest :)
En verder is het echt puur als doorreis bedoelt? Waarom heb je er dan niet voor gekozen om gewoon een retourtje Florida te kiezen, met als stop-over NYC? Vaak kost dat niet zo heel veel extra. Je ziet onderweg toch niet zo veel vanuit de auto en nu ben je minstens 250 dollar (ex tax) kwijt aan de drop off kosten voor de auto.

Rest van de planning ziet er oké uit. Alhoewel, een overnachting Key West te weinig :) Het is een behoorlijk eindje rijden en dan een dag later alweer weer terug...

Martijn-82
24-03-13, 18:46
Bedankt voor je reactie,

De rit is inderdaad vooral voor doorreis. We hebben nu 1 dag gepland in washington, belangrijkste attracties bezoeken, maar misschien worden dat ook wel 2 dagen. We willen zo flexibel mogelijk zijn, vandaar ook de autorit en niet vliegen.

Key West ben ik in 2004 al een keer geweest, vond het toen niet heel erg bijzonder, maar wil er samen met Chantal toch nog wel graag een keer naar toe. Het kan dat we op de heenreis nog een overnachting op een van de andere keys doen. Voor een paar dagen aan het strand relaxen gaan we liever aan de golf van Mexico zitten ipv Key West.

trails
24-03-13, 19:48
Ik ben ook erg benieuwd waarom je kiest voor aardig wat extra kosten (drop off kosten auto, benzine) i.p.v. gewoon een enkeltje naar Florida te kopen vanaf Washington?

Martijn-82
24-03-13, 19:51
Daar zit misschien wat in, maar aan de andere kant vallen de extra kosten nog wel mee. Misschien was hier eerder wat plaatsen en tips krijgen een beter idee geweest ;)