PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema MissM74 Miami - New York - Miami 23 dgn, juli 2013



MissM74
20-03-13, 15:08
In juli reizen wij naar Florida. Wel al diverse keren aan de westkust geweest maar nog nooit aan de oostkust van de VS.

Ik heb het volgende voorlopige schema gemaakt en hoor graag op- of aanmerkingen. Zijn er absoluut must see's die ontbreken? (overigens houden wij niet van pretparken). Alvast bedankt voor je tips en trucs : )



dag 1 Amsterdam Miami


dag 2 Miami


dag 3 Miami


dag 4 Miami-Sunrise (shoppen)-Indiatlantic


dag 5 strand


dag 6 Indiatlantic - St Augustine


dag 7 St Augustine - Crystal Rivers


dag 8 Crystal Rivers - Sarasota (via St Petersburg, Dali museum)


dag 9 Sarasota - Fort Meyers (via Sarasota Jungle Garden)


dag 10 Sanibel Island


dag 11 Fort Myers - Marco Island ( Via Naples)


dag 12 Marco Island - Everglades


dag 13 Everglades


dag 14 Everglades - Key Largo


dag 15 Key Largo - Key West


dag 16 strand


dag 17 Key West - Miami


dag 18 Miami New - York


dag 19 New York


dag 20 New York


dag 21 New York - Miami


dag 22 Miami


dag 23 Miami - Amsterdam

Bieg
20-03-13, 20:32
Hoi en welkom op dit forum!
Het eerste wat ons opvalt aan jullie reisschema is dat je heel veel moet rijden op 1 dag, om een voorbeeld te geven: van Miami naar St. Augustine is het (zonder oponthoud) 5 uur rijden.... Bovendien zijn jullie relatief kort in de te bezoeken plaatsen wat zonde is want zo mis je een heleboel :) .

Verder vraag ik me af wat de logica is om van Miami naar New York te vliegen en daarna weer terug naar Miami om terug te vliegen naar Amsterdam. Is het niet logischer om vanaf New York een vlucht terug te nemen?

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, in ieder geval veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes Monique

MissM74
21-03-13, 11:06
Hallo Monique,
Dank voor je reactie.
De reden dat we een binnenlandse vlucht nemen is dat het een stuk goedkoper is in het hoogseizoen en qua reistijd scheelt het niet zo heel veel (in vergelijking tot vluchten waarbij je sowieso moet overstappen). Ik heb nu een retour Brussel Miami voor 800 euro en een binnenlandse vlucht Miami-New York voor 110 euro.

Zou jouw advies zijn om een dag extra in en rondom St Augustine te blijven zijn? Let wel; wij houden van autorijden en lange ritten gaan we niet uit de weg. Als ik mapquest mag geloven zijn er geen ritten per dag boven de 350 kilometer.
Ik waardeer het meedenken, bedankt.

Bieg
21-03-13, 13:41
Ik zou in ieder geval zorgen dat je genoeg rustpunten hebt tussen alle autoritten door. Het is zo zonde als je aan het einde van je vakantie eigenlijk niet veel meer hebt gezien dan de snelweg nietwaar? St. Augustine is een erg leuk plaatsje waar je best wel wat tijd kwijt bent als je de rondtour doet, ik zou inderdaad een dagje langer daar plannen.

Groetjes, Monique

P.S. de prijs voor de tickets is inderdaad laag!

Bieg
21-03-13, 23:00
Met welke maatschappij vlieg je naar New York? De kans is namelijk erg groot dat je extra moet betalen om bagage mee te nemen....

Ebelix
22-03-13, 11:34
Als de vliegreis van Miami naar New York geen onderdeel van je intercontinentale ticket is dan hoef je alleen bij Southwest niet te betalen voor je bagage maar bij alle overige maatschappijen wel. Uitzonderingen zijn wanneer je een bepaalde Amerikaanse credit card hebt, een full fare of business class ticket hebt gekocht of wanneer je een hoge status hebt in een frequent flyer progamma van de airline.

MissM74
22-03-13, 11:42
We vliegen met AA, heb gelijk even gecheckt; Eén gratis ingecheckte koffer - maximum 23 kg.

trails
22-03-13, 12:51
Hoi Monique,
Ik denk dat je op een Europese pagina van AA hebt gekeken. Als ik AA open kom ik op de Franse pagina terecht en daar staat inderdaad dat 1 koffer van 23 kg. gratis is. Ga je naar de Amerikaanse site (en het zijn tenslotte 2 binnenlandse vluchten die jullie hebben) http://www.aa.com/i18n/travelInformation/baggage/baggageAllowance.jsp#!charges dan vind je dat je per koffer $ 25 moet betalen, per vlucht. Er zijn overigens uitzonderingen maar ik weet niet of je daaraan voldoet.
Wij hebben vorig jaar ook een binnenlandse vlucht met AA van JFK naar MCO gedaan en moesten ook $ 25 per koffer betalen.

trails
22-03-13, 12:52
Oh en St. Augustine is écht de moeite waard, er is een leuke wandeling te doen in het historische centrum, de vuurtoren is mooi en ook het fort natuurlijk. Een gezellig plaatsje!

Ebelix
22-03-13, 13:07
We vliegen met AA, heb gelijk even gecheckt; Eén gratis ingecheckte koffer - maximum 23 kg.



Wanneer de reis tussen Miami en New York onderdeel is van je transatlantische ticket. Anders heeft Trails gelijk. AA was namelijk de allereerste van de nu 3 grote maatschappijen die dit heeft ingevoerd.