PDA

Bekijk Volledige Versie : Budget per dag voor eten/ boodschappen/ benzine?



masch
15-03-13, 16:24
Hoi!

Nu onze reis toch wat dichterbij komt ben ik eigenlijk benieuwd wat jullie aan budget per dag hebben voor het eten/ boodschappen en de benzine. Ik zat zelf te denken aan +- $ 125,-- per dag voor ons gezin (2 volwassenen en één kind van 3). De ene dag eet je wat duurder (uit eten) en de andere dagen weer wat goedkoper (zelf koken). Qua benzine heb ik geen idee wat dit kost. Wij verblijven zelf 12 dagen in Orlando, daarna 3 in Fort Myers, 2 in the Keys en 3 in Miami.

Hoe bepalen jullie je budgetten en belangrijker nog, wat waren jullie per dag kwijt aan het eten, boodschappen en de benzine?

Er moet natuurlijk veel budget overblijven voor het shoppen, maar om nou 3 weken droog brood en mcDonalds te eten gaat ook wat ver :rolleyes:;):o

trails
15-03-13, 16:46
Wij hebben een dagbudget van $ 150 en zijn met ons vijven.
Wij koken NIET op vakantie want IK heb ook vakantie!!!
We gaan elke morgen uit ontbijten (buffet) en lunchen in een restaurant of foodcourt. We maken veel gebruik van de lunchcombo's. Die zijn heel goed geprijsd en je krijgt meer dan genoeg te eten.
We doen alles cash zodat we ook een goed beeld hebben van wat we uitgeven. We houden die uitgaven ook bij in een schriftje (ook leuk om later nog eens te raadplegen). 's Avonds doen we meestal makkelijk. We halen héél vaak gefrituurde kip bij Publix en hebben altijd diverse soorten salades in huis en ook bakken ijs en chips, of ik maak een gemengde salade. Gezond en verantwoord eten doen we thuis wel weer.
We betalen ook de parkeerkosten, benzine en andere dingen van dit budget en hebben aan het eind van de vakantie meestal nog een hoop over.
Ook gebruiken we veel coupons in de restaurants. Scheelt toch weer een beetje. Dure restaurants zijn aan ons niet besteed. We zijn de afgelopen vakantie de laatste dag duur uit gaan eten en de keren bij Cici's staan ons nog heel goed bij (met veel plezier) en dat dure restaurant heeft totaal geen indruk bij ons achter gelaten.
De meiden hebben hun eigen budget voor zak- en kleedgeld, waar ze lang voor sparen.
Is de beurs leeg, dan is die ook leeg en we krijgen achteraf geen onplezierige verrassingen als de CC afschriften binnen komen.
Kleding voor ons (de volwassenen) betalen we wel met CC.

remon
15-03-13, 17:30
Ik denk dat je met $125 een end kan komen.
Het ligt er denk ik ook aan waar je gaat eten , de één eet vaak een een buffet-restaurant , de ander gaat liever naar een 'normaal' restaurant en weer iemand anders gaat misschien wat vaker koken.
Wij (2 volwassenen en een kind ) koken in ieder geval nooit zelf , het is tenslotte vakantie.
Buffet restaurants vinden wij ook niks , het eten is gewoon minder lekker dan in een normaal restaurant.
Wij gaan ook meestal één keer per vakantie eten bij de Fudd ruckers , een wat luxere en betere variant van de MAc/Burgerking/Wendy's.
Kost minder dan een restaurant maar het eten is gewoon prima zelfde geldt voor de Johnny Rockets en 5 guys.
Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

angelique100
15-03-13, 19:28
Per dag inderdaad 125/150$ gemiddeld voor 2 volw en een peuter. Wij reserveren zo een 300 per dag voor eten en benzine (de boot lust ook aardig wat) maar zijn met 2 volw en 4 kids. Ik kook niet op vakantie maar gaan niet naar luxe restaurants (op de Keys betaal je standaard wat meer ) favoriet zijn bij ons Logans (Orlando) en Chilis(overal) daar zijn we dan ook de meeste avonden te vinden, een keertje Mac heb ik ook geen probleem mee..ik vind de prijzen altijd bijzonder netjes in Florida. En we proberen altijd 1x naar de Golden Coral te gaan, vreselijke (vr)eetschuur maar de 2 jongste vinden dit helemaal geweldig. Toen de kids nog allemaal klein waren was de rekening vaak zo laag dat we gingen checken of alles er wel opstond.

masch
18-03-13, 13:50
Zelf niet koken is natuurlijk ook een idee, maar het is met een kleine van 3 ook wel zo gezond om soms zelf even te koken, dan krijgt hij ook nog wat gezonds binnen ;)

Goed om te horen dat we het met +- 125,-- per dag wel kunnen redden.

PENPE
18-03-13, 14:02
Qua benzine heb ik geen idee wat dit kost Op wat het eten kost heb je inmiddels al passende antwoorden, wat betreft de benzine, dit is natuurlijk o.a. afhankelijk van de klasse auto die je hebt gehuurd. De prijs van de benzine is op dit moment +/- $3,60 per gallon. Stel dat je bv een Midsize-SUV hebt, dan kun je zeker voor $40 wel een paar dagen rijden denk ik.

moonlight91
18-03-13, 14:06
wij eten ook altijd buiten de (hotel) deur
ontbijten doen we altijd op de kamer, de boodschappen daarvoor kopen we bij publix
verder tussen de middag en avond is naar gelang waar we zijn
of in de parken of onderweg
onze voorkeur tussen de middag gaat uit naar subway...
s`avonds eten we graag bij bahama breeze,outback, house of blues enz
ook staat cici altijd wel een keer op het menu
maar ook een gegrilde kip pepper/lemon van de publix gaat er wel een keertje in
maar zelf koken ,NEE het is vakantie
verder slepen we niets mee, en kopen elke koek,frisdrank,ijs of welke versnapering ook waar we zijn
ook wij zitten met 2 volwassenen en een kind rond de 125/135 $ per dag

rolandino
18-03-13, 22:22
Zelf koken is een optie, maar persoonlijk vind ik het eten in de supermarkt (zeker vers spul) relatief duur vergeleken met Nederland. Ik snap het daarom ook erg goed dat menig amerikaan (en tourist) niet zelf kookt. Wil je toch even snel "thuis" eten, de kant en klaar maaltijden van o.a. Fridays zijn prima te eten, en ook in enkele seconden klaar.

trails
19-03-13, 07:10
Zo is het maar net Rolandino. Afgelopen keer hebben we 1 keer zelf het ontbijt klaar gemaakt maar als je fatsoenlijk brood en (met name) beleg wilt hebben ben je bijna duurder uit dan wanneer je uit gaat ontbijten. Fruit en groenten vinden we ontzettend duur.
En... de thuiskokkin heeft ook vakantie!

Michael66
19-03-13, 10:05
Fruit en groente is relatief duur in de supermarkten.
Alternatief: zoek de plaatselijke markt op! Farmers Market heet dat meestal. Niet alleen een stuk goedkoper, ook nog eens beter voor de lokale economie.
En vooral ook erg leuk: het nuttige en vermakelijke combineren, geen entree en een leuke dag!

gudu
19-03-13, 10:22
ik ben dan weer de uitzondering :D ik heb het gered met nog geen 35 euro per dag voor 3 personen inclusief benzine . ontbijten doen we altijd in het hotel/townhouse. vinden we fijner om rustig te eten sochtends. kook meestal zelf savonds op verzoek van de kinderen die het uit eten / fast food al gauw de neus uit kwam en ze vonden het niet zo lekker. alleen de lunch eten we vaak op de plek waar we zijn. dagje strand/kelly park koelbox gaat mee met lekkere dingen . moet wel zeggen ik ben alleen met 2 kinderen en de jongste was toen nog geen 4 en uit eten is niet echt gezellig zo en de kinderen hebben geen zittende kont oftewel dat is geen succes. gezond eten is echt wel betaalbaar vind ik dan . de aardappels uit florida zijn zo lekker ( en ik ben absoluut geen aardappeleter), ik doe gelijk boodschappen en maak dan een menu waarbij ik bv 3 a 4 dagen zelf kook en wat kant en klaar maaltijden voor een luie dag en af toe eten we buiten de deur savonds .

wij vinden het heerlijk door de supermarkten te struinen op zoek naar eten wat we nog niet kennen en lekkere dingen zoals de bakken ijs , chips , snoep . de kinderen denken mee en helpen met koken.

moniquekruiningen
19-03-13, 11:23
Leuk!! Ik moet ook eerlijk bekennen dat wij (vorig jaar) een stuk minder uitgaven... in 13 dagen 1x getankt...
Ontbijten deden we na 3 ochtenden en 15000 calorieën niet meer in een restaurant.. we kochten wat te eten (uienbrood, yoghurt, fruit) bij de Walmarkt en aten dat.
Tussen de middag aten we op de lokatie en 's avonds bij alles wat tussen de Golden Coral en ons motel zat, was met zijn 2en nooit meer dan ? 25 dollar kwijt.. per dag?? 75 dollar, ik denk minder..

Hannah
20-03-13, 09:55
Wat een goed idee van de Farmers Market voor fruit! Hopelijk hebben ze daar ook gewone appels ipv appels zo groot als meloenen. :D

AenG
09-05-13, 12:00
die Farmers Markets, waar vind je die in orlando en is zo'n markt er de hele week of alleen op bepaalde dagen? Het idee van lekkere verse groenten en fruit staat me wel aan tussen al dat fastfood :-p

Ebelix
09-05-13, 20:55
Er is ook genoeg verse groente en fruit te krijgen bij de supermarkten. De farmers market is volgens maar 1 dag in de week.

PENPE
09-05-13, 22:38
Bij bv Publix is er in ieder geval een ruime keuze :

http://images.politico.com/global/2012/06/120618_fruits_veg_ap_328.jpg

http://s3-media1.ak.yelpcdn.com/bphoto/qf0ei3we17yp6CYToVrp1Q/l.jpg