PDA

Bekijk Volledige Versie : MK plan voor 1 dag: te doen?



katrien.vt
12-03-13, 13:26
Hallo

Wat vinden jullie van dit plan voor 1 dagje MK met onze drie jongens? De kleinste is 4 en kan nog niet in Space Mountain. De attracties waar je best Engels voor kan, heb ik eruit gehaald. De attracties waarvoor ik een FP zou willen gebruiken staan in bold. We gaan op 10 april.

Haalbaar of niet?

Bedankt voor jullie opmerkingen!

Katrien

Buzz Lightyear's Space Ranger Spin
Astro Orbiter
Space Mountain (Child Swap)
Tomorrowland Speedway

Dumbo the Flying Elephant
The Many Adventures of Winnie the Pooh
The Barnstormer
Pete's Silly Sideshow: Meet Goofy and Donald
Peter Pan's Flight
The Haunted Mansion

Jungle Cruise
Pirates of the Caribbean

Celebrate A Dream Come True Parade

Splash Mountain
Big Thunder Mountain Railroad

Mickey's PhilharMagic
Under the Sea ~ Journey of the Little Mermaid
Main Street Electrical Parade
Wishes Nighttime Spectacular

Riverwood
12-03-13, 14:13
Kan je op een andere dag dan 10 april, de crowd calender geeft een drukke dag aan (GEEL) ik weet niet in hoeverre deze kalenders het goed hebben maar misschien is nazien en nog even verder vragen hierover een goed idee.

Groetjes Henk.

Mushu
12-03-13, 19:20
Moet kunnen maar met kleine kinderen wel pittig. Tomorowland speedway heeft vaak lange wachttijden dus plan dat goed. Pirates of the caribbean heeft altijd wel ergens op de dag een wachttijd van 5 min, indien langer dan gewoon voorbij lopen en later terugkomen. Als het lukt ook fastpasses nemen voor Pooh.

Ritchie
12-03-13, 20:44
Tip: loop tegen de klok in, dus ga bij het kasteel linksaf i.p.v. rechtsaf. De meeste mensen zijn nl. rechts georienteerd. Doen wij ook altijd.

katrien.vt
13-03-13, 14:06
Dankjewel voor de feedback!

Een andere dag dan 10 april is moeilijk. Volgens easywdw en undercover touris is het de beste dag in die week en bij touringplans is het neutraal. Het is gewoon over het algemeen nog druk owv Pasen, vrees ik.

Over de tegen-de-klok-in tip moet ik nog even nadenken. Het probleem is immers dat ik denk dat de attracties in Tomorrowland onze jongens het meeste aanspreken en laat dat nu net rechts liggen... Ik wil er graag naartoe vooraleer ze te moe zijn. Moelijke keuze!

Ritchie, hoe laat komen jullie dan in Tomorrowland aan?

Als je maar één dag hebt, zouden jullie dan het park verlaten op de middag om te gaan rusten of rustig op een bank in het park blijven hangen?

Groetjes

Katrien

Mushu
13-03-13, 14:56
Als je maar 1 dag hebt, zou ik als het even kan het park niet verlaten. Plan wel rust momenten in zoals lunch en even wat drinken. Tijdens Philarmagic kan je ook even zitten dus dat scheelt weer.
Volgens mij heeft iedereen al die touringplans en tips ook gelezen dus of je daar nog op moet vertrouwen? Zorg dat je weet wat je wil doen, bestudeer de parkmap heel goed vooraf zodat je niet hoeft te zoeken. Maak gebruik van het info bord halverwege mainstreet (net voor de brug naar het plein vh kasteel) en ga naar de attracties waar de minste wachttijd voor is. Er zijn in Magic Kingdom geen nieuwe attracties waar het altijd heel de dag druk is (zoals bv Midway Mania in HS) dus er is vaak wel een moment dat je een wat kortere wachtrij hebt. Voor de jongste wordt het best zwaar denk ik, veel mensen huren dan toch een stroller ook al gebruiken ze die thuis al een tijdje niet meer. Ook handig voor je spullen. En als je er echt doorheen zit, stap je in de TTA PeopleMover in Tomorrowland voor een rondje rust en uitzicht (en zelden een wachtrij).

Ritchie
13-03-13, 15:01
Geen idee eerlijk gezegd hoe laat je er aankomt, hangt van de drukte af he.

Tinnetam
13-03-13, 23:17
Pittig schema, maar ondanks de drukte moet het op een woensdag (10/4) te doen zijn. Onze stelling is altijd; het eerste uurtje na parkopening, dus van 9 tot 10, is goud waard. Dus zorg dat je er voor rope drop bent. Kun je nog genieten van de openingsceremonie ook :). Zodra het park open is zal 80 % van de bezoekers naar Fantasyland snellen, dus Tomorrowland is een goede optie om nog even uit de drukte te blijven. Zelf zou ik met de kids alvast Tomorrowland in duiken en papa even om fastpasses voor Peter Pan sturen. Zodra de groep weer compleet is beginnen met Astro Orbiter, speedway, Space en dan Buzz.

Daarna door naar Fantasyland. Waarschijnlijk kun je meteen gebruik maken van de fastpasses voor Peter Pan. Misschien moet je nog even wachten. Je zou er dan voor kunnen kiezen om The Haunted Mansion te doen en dan via PP door naar Fantasyland. Houd de fastpasswindows in de gaten en maak er optimaal gebruik van. Terwijl de ene ouder even naar een attractie loopt om fastpasses te halen, maakt de andere ouder bijvoorbeeld even een toiletstop met de kids of haalt even iets te drinken of een ijsje.

Over de vraag of je het park tussendoor wel/niet zou moeten verlaten voor een break. Van 9.00 tot 's avonds laat is voor de kids waarschijnlijk te lang. Ik zou zelf voor een break buiten het park gaan tegen 14.00 uur en dan tegen 17.30 uur weer terug het park in. Nadeel is dan wel dat je de parade om 15.00 uur zult missen. Voordeel is dan wel dat iedereen in de groep weer fris en fruitig is en dat jullie waarschijnlijk zonder moeite de rest van de avond door zullen kunnen. Het is een keuze.

Met een beetje planning gaat het vast lukken en hebben jullie lots of fun !

trails
14-03-13, 07:28
Wij beginnen ook in TomorrowLand en we kunnen meestal gelijk naar binnen bij de attracties.
Maar, zoals Tinnetam ook schrijft, we zijn altijd bij opening in het park.

katrien.vt
14-03-13, 10:05
We zorgen ervoor dat we op tijd zijn en nemen een buggy mee (of huren er eentje)!

De kindjes en ik gaan direct naar Tomorrowland zodat we dat kunnen doen zonder FP. We sturen papa eerst naar Peter Pan voor een FP. De rest van de FP gebruiken we voor Adventure en Frontierland.

In verband met de pauze: dat zullen we zien op de dag zelf. We logeren niet vlakbij maar we lazen ergens dat relaxen in de tuin van Polynesian niet slecht is. Iemand dat al geprobeerd? En anders doen we een toertje met de trein...

Bedankt voor de tips! Als jullie er nog hebben: laat maar komen!

S@skia
14-03-13, 13:30
Wij gaan dit jaar ook 1 dag naar MK en wij gaan met de instelling dat we nooit alles kunnen doen (dat willen we ook niet), uiteraard hebben we een paar favorieten en met Fastpasses kom je een heel eind. Zorg dat je vooral gaat genieten en niet gaat rennen om 1 of 2 attracties meer te halen. Je bent zelf moe, de kids worden moe en aan het einde van de dag gaat het erom dat jullie genoten hebben en niet dat je persé alles gedaan en gezien moet hebben.

Zo heb je in ieder geval weer een goede reden om terug te keren naar Florida ;).