PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Timschuts: Orlando - Miami, juni 2013



TimSchuts
07-03-13, 15:09
Van 3 juni tot 14 Juni, we beschikken over een huur auto. De plaats achter de datum is de stad/plaats van overnachting
De globale planning staat hieronder. Graag jullie tips voor de must-sees of de to do's.

3-6: Orlando:Aankomst Orlando
4-6: Orlando: Disney of Universal Studios
5-6: Orlando: Disney of Universal of Seaworld
6-6: Sarasota: eerst Seaworld en dan doorreizen of iemand tips voor Sarasota? Zijn er schildpadden te bewonderne?
7-6: Fort Myers Beach: Sanibel Island en combinatie met: Bowditch Point? Iemand ervaringen?
8-6: Key Largo: onderweg via de Everglades.
9-6: Key West: onderweg Dolphin Center en Baia Honda State Park
10-6: Key West: rondje key West + strand
11-6: Miami Beach: Is de Miami Thriller iets? Domino Park - Little Havana, savonds naar een baseball match.
12-6 Miami Beach: Art Deco - Design District - American Airlines Arena - Downtown - Holocoast Memorial.
13-6 Miami Beach: savonds huiswaarts

Met name de planning in Miami kan nog gewijzigd worden. Alle tips zijn welkom. Het wordt onze eerste keer in Amerika, en we willen zoveel mogelijk zien.

elstars
08-03-13, 11:43
Tips voor Sarasota: Ringling Museum en Siesta Key.

Bieg
09-03-13, 09:31
Beste Tim, ik zou een AED meenemen of veel foto's nemen om straks te kunnen zien waar je nou echt geweest bent. Dit is wel erg vol gepland. Vergeet de reistijden niet. Succes in ieder geval met de planning.

TimSchuts
13-03-13, 14:05
Dit is ook een opzet!
Vandaar dat we om tips vragen van dingen die we beter over kunnen slaan of juist moeten zien en we vergeten zijn.

Waar kunnen we schildpadden reallife zien?

Bieg
13-03-13, 15:22
Hoi Tim, mijn opmerking was humoristisch bedoeld :p. Ik zou op een rijdag niet meer dan 1 event per dag plannen. Ook zou ik de tweede dag een rustdag plannen. Het is per slot van rekening een vakantie. Zet eens voor je zelf alles op een rijtje en gebruik bijvoorbeeld google maps om de afstanden te bekijken tussen de verschillende locaties. De aangegeven reistijden kun je vrij goed aanhouden.Heb je ook een goed navigatiesysteem in je auto ? Dit helpt je zeker om niet te veel kostbare vakantietijd te verliezen.

TimSchuts
14-03-13, 14:18
Hoi Tim, mijn opmerking was humoristisch bedoeld :p. Ik zou op een rijdag niet meer dan 1 event per dag plannen. Ook zou ik de tweede dag een rustdag plannen. Het is per slot van rekening een vakantie. Zet eens voor je zelf alles op een rijtje en gebruik bijvoorbeeld google maps om de afstanden te bekijken tussen de verschillende locaties. De aangegeven reistijden kun je vrij goed aanhouden.Heb je ook een goed navigatiesysteem in je auto ? Dit helpt je zeker om niet te veel kostbare vakantietijd te verliezen.

Dat klopt ook zeker, en dat had ik al door. Maar dit schema was een globale opzet.
Wij hebben inderdaad al een reisschema met daarbij via google maps alle afstanden en geschatte reistijden. Daarnaast hebben we een navigatiesysteem bijgeboekt.

We zullen zeker onze rustmomenten ook pakken, vooral in de avonden relaxen. En overdag willen we toch zoveel mogelijk zien, en tussendoor even bijkomen op het strand:)

Het worden iig de eerste 2 dagen parken. Wat is aan te raden. Seaworld willen we sowieso. en Dan een Disney Park of Universal?
Wat is het beste:)

SpaceAce
14-03-13, 16:30
Seaworld willen we sowieso. en Dan een Disney Park of Universal?
Wat is het beste:)

DISNEY! (vind ik dan he)
Overigens zou ik niet na Seaworld nog naar Sarasota rijden. Ofja dat kan wel, maar dan geen activiteit meer plannen om daar te bezoeken (zoals het Ringling Museum of Siesta Key). Dat zou ik dan de volgende dag doen, maar dan heb je al Sanibel Island en Bowditch Point ingepland. Dus Sarasota alleen gebruiken als overnachtingsplaats dan?

Vind het voor de rest eigenlijk best mee vallen met een volgepropt programma. Behalve te weinig tijd in Orlando uiteraard :D Bedoel, Disney heeft vier pretparken en twee waterparken (en eigenlijk nog veel meer) te bieden. Universal heeft twee pretparken.
Dus kies je voor de twee Universalparken die twee dagen? Of één Disneypark en een Universal park? En zoja, welke dan? Of ga je voor twee Disneydagen? Dan heb je dus te kiezen uit vier parken en twee waterparken...

Die keuze is aan jou. Niemand kan jou het antwoord geven welk park het beste is. De één houdt van appels en de ander van peren. Welke van deze twee zijn het beste?

TimSchuts
15-03-13, 09:38
DISNEY! (vind ik dan he)
Overigens zou ik niet na Seaworld nog naar Sarasota rijden. Ofja dat kan wel, maar dan geen activiteit meer plannen om daar te bezoeken (zoals het Ringling Museum of Siesta Key). Dat zou ik dan de volgende dag doen, maar dan heb je al Sanibel Island en Bowditch Point ingepland. Dus Sarasota alleen gebruiken als overnachtingsplaats dan?

Vind het voor de rest eigenlijk best mee vallen met een volgepropt programma. Behalve te weinig tijd in Orlando uiteraard :D Bedoel, Disney heeft vier pretparken en twee waterparken (en eigenlijk nog veel meer) te bieden. Universal heeft twee pretparken.
Dus kies je voor de twee Universalparken die twee dagen? Of één Disneypark en een Universal park? En zoja, welke dan? Of ga je voor twee Disneydagen? Dan heb je dus te kiezen uit vier parken en twee waterparken...

Die keuze is aan jou. Niemand kan jou het antwoord geven welk park het beste is. De één houdt van appels en de ander van peren. Welke van deze twee zijn het beste?

Nee, het wordt 2 dagen parken, en dan gewoon in de ochtend naar Sarasota, en daar dingen bekijken. De keuze voor Orlando is bewust. We willen 2 dagen pretparken, vandaar de vraag welke het meest aangeraden wordt, en de rest vooral veel van de streek zien. Ja klopt, onze voorkeur is tot nu toe, een pretpark, (Disney of Universal) en 1 dag Seaworld. Maar dat moeten we dus nog goed uitzoeken. Is het mogelijk bijvoorbeeld 2 Disneyparken op een dag te plannen, of de 2 universal? of is dat te veel van het goede???

SpaceAce
15-03-13, 10:13
Het kan... Maar ik zou het je niet aanraden. Beter gewoon vol voor één park gaan en daar de tijd voor nemen en genieten. Anders ben je alleen maar aan het racen en zie je nog maar de helft van de twee parken. Alhoewel, Disney's Animal Kingdom en Epcot zou je op één dag kunnen doen, als je bij Epcot óf het attractiegedeelte óf de landengedeelte overslaat. Animal Kingdom sluit namelijk vroeg (18.00 uur) en Epcot sluit pas om 22.00 uur. Dat zijn ook nog eens mijn twee favorieten parken van Disney :)

En van de twee Universalparken vind ik persoonlijk Islands of Adventure leuker. Maar wat ik al zei, dat is een kwestie van smaak. Wellicht een idee om op de desbetreffende sites te kijken van de parken, om zo voor jezelf duidelijk te krijgen waar je voorkeur qua attracties/shows liggen? Want uiteindelijk kunnen we allemaal wel een antwoord geven, maar dan krijg je waarschijnlijk van iedereen weer een ander park te horen, want iedereen heeft zo zijn voorkeur. Weet je nog niets :) Ze worden namelijk állemaal aangeraden!

Succes en plezier met de voorbereidingen en het uitzoekwerk in ieder geval!

TimSchuts
15-03-13, 14:34
Het kan... Maar ik zou het je niet aanraden. Beter gewoon vol voor één park gaan en daar de tijd voor nemen en genieten. Anders ben je alleen maar aan het racen en zie je nog maar de helft van de twee parken. Alhoewel, Disney's Animal Kingdom en Epcot zou je op één dag kunnen doen, als je bij Epcot óf het attractiegedeelte óf de landengedeelte overslaat. Animal Kingdom sluit namelijk vroeg (18.00 uur) en Epcot sluit pas om 22.00 uur. Dat zijn ook nog eens mijn twee favorieten parken van Disney :)

En van de twee Universalparken vind ik persoonlijk Islands of Adventure leuker. Maar wat ik al zei, dat is een kwestie van smaak. Wellicht een idee om op de desbetreffende sites te kijken van de parken, om zo voor jezelf duidelijk te krijgen waar je voorkeur qua attracties/shows liggen? Want uiteindelijk kunnen we allemaal wel een antwoord geven, maar dan krijg je waarschijnlijk van iedereen weer een ander park te horen, want iedereen heeft zo zijn voorkeur. Weet je nog niets :) Ze worden namelijk állemaal aangeraden!

Succes en plezier met de voorbereidingen en het uitzoekwerk in ieder geval!

Bedankt voor je tips! Dat ga ik inderdaad ook doen, een schema maken voor de parken:) en dan samen kijken wat ons het meeste trekt!