PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotels Orlando: Shuttles / busje naar pretparken



Dennis en Roos
04-03-13, 13:25
Wij willen in mei een weekje orlando pakken voor wat pretparken , nu moeten we een keus maken villa of hotel , de meerwaarde voor een hotel zou zijn de Busjes die je naar een park brengen, wij willen graag zien.

Univers studio beide parken , en een disney park , welke weet ik nog niet.
Is het nou zo dat als een hotel een busje hebt dat je echt voor de ingang word afgeleverd , of moet je alsnog het gehele parkeer terein over, en hoe vaak rijden deze busjes , elk uur 15 min?
En op de terug weg , hoe gaat dit dan , wij zijn aan het afwegen of hotel met busjes service een grote meerwaarde heeft .
Zelf hebben we een auto , maar als je je gek moet zoeken naar parkeerplek , is een busje misschien wel handig.

Graag jullie advies:)

Njit
04-03-13, 14:01
Die hotelbusjes zijn meestal gedeeld met meerdere hotels. Je gaat dus eerst langs andere hotels alvorens je bij het pretpark bent. Meestal rijden ze maar op beperkte tijden (keer 's ochtends en een keer 's avonds). Ze zetten je meestal af bij de ingang. Bij Disney is dat het Ticket and Transportation Center en bij Universal is dat de City Walk. De meeste hotels hebben overigens enkel een gratis service naar óf Disney óf Universal en niet naar beide.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je moet zoeken naar een parkeerplaats. De parkeerplaatsen bij Disney en Universal zijn mega-groot. Disney heeft een trammetje en Universal heeft rolpaden.

Het enige waar je rekening mee dient te houden zijn de parkeer-kosten:

Disney: $14
Universal: $15

SpaceAce
04-03-13, 14:05
De enige meerwaarde die je dan hebt zal wellicht de besparing op parkeerkosten zijn. Maarja, zo heel veel is dat ook weer niet in verhouding met de totaalkosten van je vakantie :)
Zeker als je al een auto tot je beschikking hebt, zou ik niet moeilijk gaan doen met busjes en dergelijke. Vaak is het ook zo dat de shuttlebusjes een keer of 3 in de ochtend gaan en een keer of drie in de avond. Dus je bent ook nog eens super afhankelijk van die tijden (of wellicht valt er iets te regelen met het hotel over ophaaltijden? Maar dan nog, ben je redelijk afhankelijk). Overigens wordt je dan wel gewoon afgedropt aan het begin van het parkeerterrein.

En over het zoeken naar een parkeerplaats, wees gerust... die zijn er voldoende. Meer dan voldoende zelfs :)

Persoonlijk zou ik dan ook gaan voor een villa. Veel meer vrijheid en flexibiliteit (alhoewel wij nog nooit een villa hebben gehuurd, maar bv wel een condo)

Edit: ehm.. wat mijn man hierboven dus zegt :D

Dennis en Roos
04-03-13, 15:47
Heel erg bedankt voor jullie antwoord , en advies, wij gaan dus lekker met de auto , wat betreft de parkeerkaarten daar maak ik me niet druk om:)
Grappig dat. jullie als stel saampjes reageren.

In welke condo zaten jullie , wij gaan denk ik cane island boeken.

Njit
04-03-13, 15:56
Daar hebben we wel vaker last van, dat we bijna op dezelfde tijd reageren. Connected minds :)

Wij zaten ook in Cane Island. Zie hier ons verslag: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/01/dag-01-zaterdag-01-oktober-schiphol-newark-nyc-orlando/

Dennis en Roos
05-03-13, 22:25
Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad zag er heerlijk uit. , wij gaan morgen cane island boeken , ik las alleen dat het zwembadje erg klein is is dat zo , of is het voor volwassenen gewoon goed genoeg?

Njit
05-03-13, 22:36
Het zwembadje stelt niet veel voor. Zie hier hoe het er van boven uitziet. Dat gebouw is het Clubhuis. Wij hebben er iig nooit gezwommen, dat doen we liever in een waterpark of in de natuur.

http://i.imgur.com/cDdMNhB.jpg

Mocht je de rest van de omgeving willen bekijken, zie http://binged.it/14pSb60

Dennis en Roos
06-03-13, 13:48
O geweldig deze foto:) , nou dit is voldoende voor ons hoor , ik denk niet dat wij er ook veel aan zitten is meer , mocht je lekker in de ochtend of voor het eten een duik willen nemen dan kan dat!

Bieg
10-03-13, 11:31
Nog een tip voor als je met de auto naar de parken gaat, voor een paar dollar extra kun je gebruik maken van Preferred Parking. Je staat dan dichterbij dus dat scheelt een stuk lopen als je na een lange dag weer terugkeert naar je auto :) .