PDA

Bekijk Volledige Versie : Onveilige wijken in Miami



Danny
12-11-04, 17:10
Ik ga in februari naar Miami. Ik weet dat er wijken zijn waar je beter niet kunt komen als toerist. Heeft één van jullie hier ervaring mee of weet één van jullie een site waar dergelijke informatie op vermeld staat?

Alvast bedankt,
Danny

rvd4always
13-11-04, 16:13
Als je gewoon je verstand gebruikt is er niets aan de hand. Bepaalde wijken moet je vermijden, das waar. Als je ziet dat je in een verpauperde wijk bent, wegwezen! Miami Beach is no problem, wij zijn er ook geweest, relaxed... De andere bezienswaardigheden moet je gewoon overdag doen, Lees voor meer info wat reisboeken, bijvoorbeeld Rough Guides.

René :D

PS: kijk ook ff bij het onderwerp "Met de auto door Miami"

Marcel
17-11-04, 16:43
Op de website van Dade county kun je misdaadcijfers / incidenten per locatie opzoeken.

Link naar Dade County website (http://gisims2.co.miami-dade.fl.us/MyNeighborhood/CrimeMap.asp?Cmd=zoomIn&MapSource=http%3A%2F%2Fgisims2.co.miami-dade.fl.us%2Foutput%2Fmd_crime_S014051919963268408 33.jpg&MapWidth=400&MapHeight=400&MinX=920103.7&MinY=531700.54&MaxX=922743.7&MaxY=534340.54&MidX=&MidY=&Radius=&MapProcessor=CrimeMap.asp&IDProcessor=CrimeIdentify.asp&Address1=&Address2=&Zone=&GeocodePoint_X=+++857985.060&GeocodePoint_Y=+++508182.590&GeocodeLabel=American+Medical+Plaza&GeoLabelFlag=&Orthophoto=&ShowWhat=&LD_MDY=04%2F01%2F2004&LD_YMD=20040401&RD_MDY=11%2F12%2F2004&RD_YMD=20041112&MD_MDY=10%2F12%2F2004&MD_YMD=20041012&HN1=&Dir1=&StN1=&StT1=&ZC1=&LM=+++857985.060+++508182.590American+Medical+Plaz a&IDir1=&IStN1=&IStT1=&IDir2=&IStN2=&IStT2=&UDOW=ALL&UI=ALL&ULD=10%2F12%2F2004&URD=11%2F12%2F2004&ULT=00%3A00&URT=23%3A59&Application=CrimeMap.asp&scale=30761&serve=crimemap&serve2=landmark)

Gerard
20-11-04, 01:22
We zijn net terug uit Florida. Onze eerste dag hadden we een hotel in de SW 42e street, vlak bij ziekenhuis. Het hotel ligt ongeveer halverwege het vliegveld en Miami Beach. In het hotel waarschuwden ze ons (heel attent) om in het donker niet even een wandelingetje in de buurt te gaan maken. Verder weinig "last" gehad. Zeker in Miami Beach zag het er heel veilig uit. Je moet inderdaad gewoon je verstand gebruiken.

Succes en veel plezier.

Pimpit
30-01-05, 16:24
Ik heb dit ook al als antwoord op een andere vraag gezegd.

South Beach is veilig, omdat SoBe volledig afhankelijk is van toerisme staat op elke hoek wel een politieauto en is er langs en op het strand patrouille. Ze willen daar geen negatieve publiciteit dus is het wel oke.

Downtown is het anders. Wijken als Opa Locka wil je NIET bezoeken, helemaal 's avonds niet. Als je ergens naar toe gaat zorg dat je eerst een route op een kaart uitstippeld en neem deze goed door zodat je niet hoeft te zoeken en te vragen (vooral in het donker).
Als je downtown rijdt ga dan niet in op suggesties van voorbijrijdende auto's en blijf op de grotere wegen. Kijk ook uit met teveel sieraden en dure klokjes. Niet open en blood met pakken geld gaan lopen klungelen en zorg dat je kleine biljetten hebt (max. 20 dollar) om me te betalen.

Niet om jullie af te schrikken maar gewoon een beetje extra opletten gewoon en er is niks aan de hand. Het is even anders dan in Nederland (maar wij gaan ook al de "goeie" kant op als ik de kranten zo lees)

Fijne vakanties

mad_dutch
02-03-05, 22:52
Ben 1 keer Hialeia binnen gereden met the top down of the rental convertible (= BIGGEST MISTAKE) snel de pleiterik gemaakt.
Liberty city is ook niet al te best

Wel te doen:
-Miami beach south beach
-Sunny illes / north miami beach ( veel gray birds) bejaarden
-Key biscayne
-Coconut grove ( fijn stappen ook )

Als je goed om je heen kijkt heb je al snel in de gaten of je de foute buurt in rijd

Common sence = no problems

Later

ekkie50
23-03-05, 12:12
nogal laat bericht van me, maar ja, newbee he. De wijken in Miami met een slechte reputatie zijn Liberty City en Overtown. Ik geloof ook Opa Locka. Gelukkig hoor je de laatste jaren niets meer over het beroven/beschieten van toeristen. Dit kan mede het gevolg zijn van de betere bewegwijzering op de route naar Miami Beach (waar de meeste toeristen toch heengaan). Ik praat wel over geruime tijd geleden, dus hoe het er tegenwoordig is kan ik niet zeggen.

Neilz
14-03-06, 14:59
In elke grote stad zijn onveilige wijken... Gewoon normaal nadenken voordat je ergens heen rijd en al helemaal op welk tijdstip natuurlijk...

Normaal gesproken zou je in Miami als toerist natuurlijk alleen rond South Beach rondhangen, daar gebeurd zowiezo niks...

LMG
22-05-06, 02:14
*Liberty City (als je op de snelweg afslag Martin Luther King Blvd ziet, neem die niet, want dan kom je in die wijk. Een vriendin v mij vertelde me dat je zelfs overdag daar beter niet kan gaan)
*Opa Locka
*Little Haiti (ik ben er zelf toevallig doorheen gereden in de middag met mijn broer en zijn vriendin, maar die wijk staat bekend als een niet frisse buurt, dus die moet je zeker vermijden i/d avonduren)

Sowieso 's avonds kan je beter in South Beach blijven, daar kan je nog veilig lopen, i.t.t. Downtown. Little Havana is wel rustig

Riv71
26-06-06, 01:09
http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2006/DSC04659.jpg

Niet aan te raden !!! 8)

Maarten-Annique
21-11-12, 20:49
Is de wijk Doral, ten westen van het vliegveld, een slechte buurt?
We willen hier waarschnlijk overnachten na aankomst op Miami International Airport.

Veronique maastricht
23-11-12, 15:47
Het doet me niet direct een belletje rinkelen. Mensen wat ik heb gesproken uit Miami en in de boekjes heb gelezen is de wijk Opa Locka.
Daar is het niet zo "veilig" als je er niet bekend bent. Maar in hoeverre dat waar is?... en dan, dar is toch niks te zien dus wat moet je er doen?!
Hopelijk zijn er anderen die er antwoord op kunnen geven.

Teleton
23-11-12, 17:50
Is de wijk Doral, ten westen van het vliegveld, een slechte buurt?
Het is een wijk met industrie en een aantal (budget) hotels. Zoals altijd en overal geldt dat je als toerist de nodige voorzorg moet nemen om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van beroving. Ik zou me daar in de omgeving van deze hotels niet direct zorgen om maken. En mocht er onverhoopt toch iets loos zijn, dan is het politiebureau daar direct in de buurt!

JKG
23-11-12, 18:54
Doral ziet er goed uit. Mooie huizen vergeleken met Opa Locka, Miami Gardens etc.
Het jaarinkomen van de gemiddelde bewoner is ook netjes (niet dat dat alles zegt)... ik zou me er niet druk om maken.
Volgens mij is het een wat rijkere buurt dan andere buurten in Miami Dade County.

j@cintha
29-11-12, 20:18
Wij zijn afgelopen zomer een aantal dagen in Miami Doral geweest. Het is vooral een wijk in de buurt van de luchthaven waar mensen overdag naar hun werk zijn. Niets mis mee.
20 a 30 minuten rijden naar SoBe, 20 a 30 minuten naar Key Biscayne maar ook in de buurt van de Dolphin Mall. Alles is gemakkelijk te bereiken dus.
Geen misdaad of andere rare dingen meegemaakt. En natuurlijk is het waar wat Teleton schrijft, de Miami Police Department is in de buurt.
Wil je in een mooiere buurt dan is Coral Gable een aanrader of een gezelligere buurt dan naar Coconut Grove.