PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Irma Jansen: Florida - maart 2013



Irma Jansen
22-02-13, 14:56
Hallo allemaal!

Samen met mijn vriend heb ik vorige week spontaan een fly&drive naar Miami geboekt.
We gaan maar een weekje, maar we houden van een actieve vakantie, dus er staat al genoeg op de planning.

We zijn van plan direct na aankomst in Miami naar het noorden te rijden via de kust richting Daytona en vervolgens via Orlando en de Westcoast weer terug. Een rondje dus.

Ik ben me er van bewust dat dit veel kilometers zijn, maar dit is hoe wij meestal met vakantie gaan en tussen de 1000 en 2000 km per week is daarbij een normale afstand voor ons. We vinden het dan leuk om een route langs bijvoorbeeld de kust te nemen en even te stoppen als we een mooi strand, een leuk dorpje of een restaurant zien waar we lekker kunnen eten. We houden er niet van om uren op het strand te liggen en hoewel we graag naar bezienswaardigheden gaan blijven we hier meestal niet uren rondhangen.

Vooralsnog staat op de planning:
- 15 maart aankomst Miami, met de auto richting Daytona beach via de kust, halverwege overnachten in een motel
- 16 maart dagje bikeweek
- 2 dagen (1 nacht) Universal studio's / Islands of Adventure eventueel gecombineerd met Wet 'n Wild
- via Westcoast richting de Everglades
- kano tocht in de Everglades
- terug naar Miami en in ieder geval een bezoekje aan Miami beach en Vizcaya

Om flexibel te blijven willen we niets van te voren boeken behalve de nacht in dat we in Orlando zijn om naar de pretparken te gaan.

Ik heb inmiddels al veel informatie gevonden op het forum, maar heb nog de volgende vragen:

- Is iemand weleens naar het laatste weekend van de Bikeweek in Daytona gegaan zonder hotel/motel geboekt te hebben en is het toen nog gelukt om iets (betaalbaars) te vinden? Zo ja, heb je tips?

- Is een overnachting in het Hard Rock Hotel bij Universal Studio's het geld waard en waarom wel of niet?

- Heeft iemand een kano/kayak tour (van een halve dag gemaakt) in de Everglades? Heb je tips of aanbevelingen?

Alle andere tips en ideeën voor leuke restaurantjes of motels/hotels op deze route krijg ik natuurlijk ook graag!

Irma Jansen
23-02-13, 20:08
Ik heb inmiddels een reisschema per dag gemaakt.






Dag 1 - Vrijdag
Miami - Daytona (onderweg)



Dag 2 - Zaterdag
Daytona
Bikeweek


Dag 3 - Zondag
Daytona



Dag 4 - Maandag
Orlando
Universal Studio's + Wet 'n Wild


Dag 5 - Dinsdag
Orlando
Islands of Adventure


Dag 6 - Woensdag
Westcoast - Everglades (onderweg)



Dag 7 - Donderdag
Everglades
Kano/Kayak of fiets tour


Dag 8 - Vrijdag
Miami
Bezoek aan Vizcaya











Iemand nog leuke tips, ideeën of antwoorden op één van mijn vragen in mijn eerste post?

remon
25-02-13, 10:43
Ik weet niet hoe laat je aankomt , maar als ik ruim 8 uur in een vliegtuig heb gezeten en nog +/- een uur bezig ben geweest om de bagage en de auto te halen , dan zou ik echt geen zin meer hebben om nog 3-4 uur te rijden.
Ik zou eerder voor een nacht een hotel pakken en de volgende dag vroeg gaan rijden.

trails
25-02-13, 10:56
Niet alleen bagage en auto maar vergeet vooral de immigrations niet. Je bent al gauw 2 uur verder voor je überhaupt van het vliegveld weg bent. En Daytona is dan toch al gauw zo'n 4 uur rijden.
Waarom dan idd niet een hotel boeken in Miami en de volgende dag vroeg vertrekken. De meesten zijn toch héél vroeg wakker zo'n eerste dag.

Ta2 Gerrit
25-02-13, 18:01
Volgens de eerste post willen ze niet helemaalnaar Daytona doorrijden, maar een stuk in de richting. Ik zou dan i.i.g. zorgen dat ik een stukje boven Miami uitkwam, West Palm Beach of zo. En dan de volgende morgen op het gemak verder Noordwaarts.
Als ik al wat vast zou leggen zou het voorde eerste nacht zijn. Hoewel er plenty hotels in Florida zijn, is het dan toch prettiger om na de lange vlucht, de douaneperikelen (tenminste als dit je POE is) en de autorit niet meer hoeft te zoeken naar een kamer. En je hebt gelijk een adres in de VS, wat je moet opgeven bij de autoriteiten (ESTA bijv.)

Juist voor Orlando hoef je niets vast te leggen, daar is altijd wel wat beschikbaar, in iedere categorie . Voor Daytona, en zeker in het laatste weekend van BW ligt dat wat anders. Hoe dichter je bij de hotspots zit, hoe duurder en schaarser de accomodatie, maar je kunt geluk hebben. Maar in de kleine motelletjes wat verderaf is meestal nog wel plek, en die zijn min of meer nog wel betaalbaar, maar verwacht er geen luxe. Je zou het nu al kunnen proberen via Expedia of zo, maar normaliter gaan de prijzen rond de hotspots tijdens Bike Week, of ander groot evenement 2 à 3 keer over de kop.
Dan kun je nog beter van Miami richting Orlando gaan, daar 2 overnachtingen nemen en van daaruit Daytona bezoeken.

Ik vindt persoonlijk alles van Hard Rock zwaar overpriced, maar als je daar graag naar toe wilt, gewoon doen, al denk ik wel dat je voor minder geld een zelfde, of misschien wel beter hotel zou kunnen krijgen. Voordeel van HRH is wel dat je bijkans in het park zit.

Irma Jansen
25-02-13, 22:44
Dank jullie wel voor de reacties!

Het is inderdaad zoals door Tat2 Gerrit is opgemerkt niet de bedoeling om de eerste avond direct helemaal door te rijden naar Daytona. We willen in ieder geval al een stukje rijden, minimaal een uurtje om in ieder geval een stukje onderweg te zijn. De volgende ochtend rijden we dan via de kust verder naar Daytona. Het is ook juist de bedoeling om dat stuk in de ochtend / overdag te rijden zodat we in ieder geval vanalles kunnen zien en we ook onderweg nog eventueel op leuke plekjes kunnen stoppen.

Ik heb inderdaad er ook al aan gedacht om voor de eerste nacht een hotel te boeken zodat we dan 's avonds niet hoeven te zoeken, maar aan de andere kant vinden we het juist fijn om niets te boeken zodat we als we heel moe zijn snel maar een kort stukje rijden en dan snel gaan slapen of juist als we redelijk fit zijn al een flink stuk door rijden....

Hoe werkt het met de ESTA en de douane als je geen adres kan opgeven voor de eerste nacht, zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben, of heeft iedereen altijd een hotel/motel geboekt voor de eerste nacht?

We vliegen overigens met Arke via Orlando naar Miami.

Ik heb inderdaad al proberen een motel/hotel te vinden via internet voor de twee nachten in Daytona, maar de prijzen voor zaterdagnacht zijn abnormaal hoog. Het goedkoopste was over de 200 dollar voor zaterdagnacht, voor de nacht van zondag was hetzelfde motel dan ineens maar 60 dollar....
Mochten we niets kunnen vinden voor een redelijke prijs dan zullen we inderdaad verder weg moeten gaan zoeken, maar omdat we allebei ook wel graag een biertje willen drinken hebben we natuurlijk het liefst een motel in Daytona.

Luxe is overigens niet zo belangrijk voor ons. Als er een bed staat en het is schoon dan is dat voldoende voor ons.

Ta2 Gerrit
26-02-13, 00:04
ESTA wil graag een adres, maar dat kan ook dat van HRH zijn, en je moet het zowiezo invullen op je Customs Declaration Form. Dat zal de Immigrations officer zeker op prijs stellen.

Aan de A1A (Ridgewood Ave) zie ik nog wel eens "vacancy" bordjes bij de motels, al betwijfel ik of dit soort motels ook websites heben. Je zou het eens kunnen proberen via de officiële website (http://www.officialbikeweek.com) van de Bike Week. Dan zou je bijv. Main Street met een taxi kunnen doen. Of op één van de bikercampings (Broken Spoke, Boot Hill, Iron Horse etc.) links en rechts van Daytona, dan zit je midden in het feestgedruis ;).

Ikheb begrepen dat de reis al geboekt is, maar je zou nog kunnen proberen om de vlucht aan te passen, zodat aankomt in "Orlando" en vertrekt vanuit Miami, scheelt je toch weer 400 en een beetje kilometers rijden. De landing in Orlando vindt namelijk plaats in Sandford, ten Noorden van Orlando, en een half uurtje van Daytona. Daar zijn de hotels ook nog van het betaalbare soort, 10 km verderop wordt het al duurder.

Laatste tip, vergis je niet op de afstanden in Daytona (ook tussen de hotspots), even een biertje happen en dan naar je hotel lopen is er bijna niet bij (of je moet Hilton of Plaza uitkiezen), er zullen dus taxikosten gemaakt gaan worden.

Irma Jansen
26-02-13, 07:46
Dus het maakt niet uit als ik de naam en het adres van een hotel invul waar ik pas later in de week ga verblijven?

Ik had inderdaad de campings ook al gevonden, maar dan moeten we natuurlijk wel iets kunnen huren inclusief tent etc. of een soort van huisje aangezien we geen spullen mee gaan nemen om te camperen. Ik blijf gewoon tot vertrek op internet zoeken, misschien dat de prijzen tegen het einde van de week van de bikeweek nog iets omlaag gaan als hotels/motels vrij gekomen kamers toch nog kwijt willen..

Mijn vriend is eerder op de bikeweek geweest dus hij had al verteld over de afstanden!

Als we de vlucht zouden aanpassen naar landen in Orlando dan zouden we eigenlijk niets zien van het stuk tussen Miami en Daytona, en het lijkt me nu juist zo leuk om daar een stuk langs de kust te rijden. Het rijden zien wij altijd ook als vakantie!

Ta2 Gerrit
26-02-13, 11:04
Dus het maakt niet uit als ik de naam en het adres van een hotel invul waar ik pas later in de week ga verblijven?

In principe niet, als er maar een verblijfsadres opstaat, en je hebt volgens mij de reservering al, dus die kun je laten zien (mocht dat nodig zijn).


Als we de vlucht zouden aanpassen naar landen in Orlando dan zouden we eigenlijk niets zien van het stuk tussen Miami en Daytona, en het lijkt me nu juist zo leuk om daar een stuk langs de kust te rijden. Het rijden zien wij altijd ook als vakantie!

Dan moet je wel de A1A (US1/SR1A) nemen, want anders (I95/Turnpike) valt er nog weinig te zien.

Irma Jansen
02-03-13, 16:56
We gaan inderdaad de weg langs de kust nemen!

Inmiddels heb ik ook maar een hotel geboekt in Daytona. Omdat we maar zo kort gaan vind ik het toch wel zonde om veel tijd kwijt te zijn met het zoeken naar een hotel/motel. Het was niet makkelijk om iets te vinden dat enigszins betaalbaar is en ook nog op een goede locatie ligt ten opzichte van Main Street en het strand. Uiteindelijk heb ik het Oceanside Inn (http://www.oceansidedaytona.com/) geboekt voor twee nachten. Zaterdagnacht moeten we twee keer zoveel betalen als zondagnacht.... de prijzen gaan dus flink over de kop voor de Bikeweek, maar dat had ik ook niet anders verwacht.

De recensies over dit hotel waren of hééél slecht of wel ok... ik ben benieuwd dus wat wij er van gaan vinden. We hebben in ieder geval uitzicht op de zee (beachfront room) en er is een zwembad bij, dus ik vermaak me denk ik sowieso wel :D