PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami: Collins Avenue



Erik76
21-06-10, 12:01
Hallo iedereen

Begin Juli zijn we weg voor onze eerste Floridareis.
We logeren de eerste nacht in de Doubletree Surfcomber en op het einde van de reis verblijven we een vijftal dagen in het Marseilles Hotel.
Heb nog enkele vraagjes ivm deze omgeving :

-Adresjes voor lekker ontbijt (of is dit in het hotel goed te doen ?)
-Supermarkt dichtbij om wat inkopen te doen voor onderweg
aangezien we de dag na onze aankomst vrij druk gepland is.
-Enkele tips van goeie restaurantjes zijn ook altijd welkom.

Bedankt ;)

Erik

Julo
21-06-10, 12:29
Lekker ontbijt waar wij elke dag aten was Deco Sandwiches 1361 Washington Avenue, Miami Beach, Lekkere eieren, bagels, verse jus en nog veel meer. En tegen een leuke prijs. En supermarkten zijn daar wel een aantal, moet je gewoon even vragen aan iemand op straat of in het hotel.

Julo

r.teeuwsen
21-06-10, 22:29
Welk soort restaurants genieten de voorkeur??

Greetz, Remco

Erik76
21-06-10, 23:17
--Bedankt voor de ontbijttip ;) Dit gaan we zeker uitproberen Julo !
--Maakt niet zoveel uit Remco...gewoon een leuk betaalbaar restaurantje waar we 's avonds iets kunnen eten. Vis, vlees, pasta,.... Moest je tips hebben laat gerust weten ;) Bedankt!

Dr. Phlox
22-06-10, 13:37
Schuin (links als je met de rug naar het hotel staat) aan de overkant zit 'Jerry's Famous Deli' waar je ook lekker kan eten. Ook links van het hotel heb je de 'Lincoln Road' waar je kan eten. De afstanden zijn ongeveer 300 - 500 meter. Lees anders ons reisverslag van Florida 2008 dag 1 t/m 8 (zitten wel 2 dagen Key West tussen).
Grz
Ton

Erik76
22-06-10, 14:24
Bedankt Ton

Had er al van gehoord maar had geen idee dat het zo dicht zat bij ons hotel.
Super! :) Begint al serieus te kriebelen...maar nog een weekje werken eerst :)

JKG
23-06-10, 18:00
Schuin (links als je met de rug naar het hotel staat) aan de overkant zit 'Jerry's Famous Deli' waar je ook lekker kan eten.

Ik heb me rotgelachen daar. M'n schoonpa bestelde een kip cordon bleu.
Wat denk je wat ie krijgt? Niet zoals we 'm hier kennen. Nee een soort dun donker kipschnitzeltje met daarop een plak ham en een plak kaas. :-k :mrgreen:

Maar je kan daar wel aardig eten. Ik heb beter gegeten, maar het is goed te doen.

wimpie999
24-06-10, 10:03
Er zit een Publix op South Beach en de bus (South Beach circulator) stopt vlakbij. Deze bus kost maar 0.25$.

Wij hebben eens gaan ontbijten in het Front Poch Cafe op Ocean Drive en dit was goed en betaalbaar.

Erik76
25-06-10, 22:14
Bedankt Wimpie999! Komt bij onze lijst om uit te proberen ;)

SoBe
27-06-10, 02:20
Schuin tegenover jullie hotel ligt het Catalina Hotel. Zij hebben 2 prima restaurants, Kung Fu voor Sushi en Maxine, een bistro waar je ook kunt ontbijten. Je kunt zowel binnen als buiten op het terras zitten.

Veel plezier!

liennes
15-07-10, 16:44
Hallo mensen,
wij zitten a.s dinsdag en woensdag ook in hotel marseilles. en ik vroeg me af of je daar in de buurt ook goed kan winkelen? op loop afstand. want wij hebben dan nog geen auto tot onze beschikking. en heeft iemand nog ideeën om leuke dingen te doen daar in de buurt? we willen in ieder geval de holocaust gaan bezoeken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Njit
15-07-10, 16:56
15 mins lopen naar Holocaust Memorial dus da's te doen. Wat voor een winkelen bedoel je?

Wat is de reden dat jullie geen auto hebben? Amerika is echt een auto-land. Lopen is niet echt gebruikelijk..

liennes
15-07-10, 17:09
ik bedoel kleren en schoenen schoppen.
wij verblijven 2 dagen in miami en dan komt de rest van de familie en dan gaan we de camper ophalen. dus om voor 2 dagen een auto te huren vonden we niet nodig.

Njit
15-07-10, 17:18
Dichtste bij is denk ik de Lincoln Road Mall. Zie http://www.miamibeach411.com/Shopping/lincoln-road-mall.html
Minuut of 10 lopen. Zitten ook nog andere winkels op Lincoln Road.

Erik76
16-07-10, 03:53
Op Collins Ave zitten ook veel toffe winkels. Ralph Lauren, Tommy H., Levis winkel,... Zijn solden nu, dus allemaal geen geld! Meestal nog extra 40 eraf! Hebben hier wat afgekocht :) Morgen vertrekken we uit Marseilles. Huiswaarts nu...hebben ganse toer door Florida gedaan. Ah ja wanneer je Marseilles links buitenstapt zit er een beetje verder een lekkere ontbijtzaak. Le petit provence. Heel lekker! Let goed op bij Ocean drive...gewone cola komt daar soms op 9 dollar + tip ! En het is vaak happy hour, bestel liever maar 1 als je met twee bent. Zijn zo'n cocktailkuipen die je toch niet leegkrijgt. Newscafe op ocean drive zit van prijs goed en is mooie locatie om te zitten.
Bayside marketplace is ook een aanrader,is de vroegere Miami Marina en ligt dus vol met bootjes. Daarrond zijn er allemaal gezellige winkeltjes en restaurantjes.
Vooral 's avonds supergezellig! Misschien met taxi te doen? Veel plezier daar!

frits steegmans
24-03-11, 16:27
weet eer iemand leuke ontbijtgelegenheden op collins avenue ter hoogte van grand beach hotel? is dat ver van bayside marketplace?

Ebelix
24-03-11, 17:17
Ja. Bayside market place is in down town Miami terwijl Collins avenue in Miami beach is. Metd e auto is het te doen maar lopend ben je een halve ochtend onderweg heen en dan moet je nog terug. Kijk maar eens op Google maps. Je kan dan beter naat 11th street diner gaan voor ontbijt. Verder zijn er ongetwijfeld nog meer zaken waar je kan ontbijten. Een andere optie is het News cafe op 800 Ocean drive.

Verder heb je ook nog ergens een Denny's zitten.

Natasja L.
24-03-11, 18:32
Waarom naar een Denny’s gaan, als er tal van leuke restaurants zijn waar je kunt ontbijten. Op Ocean Drive zitten er genoeg! Qua prijs valt het reuze mee, hoor! Wij hebben er al meerdere malen een ontbeten, geluncht en gedineerd! Waarom ga je anders naar Miami? Ik neem aan om de sfeer van deze stad te proeven, dus laat restaurants als Denny’s links liggen en laat je verrassen door de vele restaurants die Miami te bieden heeft. Bijvoorbeeld Café Milano, Cardozo Bar & Grill etc. De locatie is perfect, het eten heerlijk! Maak juist zeker gebruik van de Happy Hour! De cocktails zijn dan goedkoop en bovendien erg lekker! Ook hebben deze restaurants vaak ’s avonds aanbiedingen, zoals gratis wijn bij je eten, 2 voor de prijs van 1 of gewoon een % discount!

keezo
24-03-11, 20:35
Op Ocean Drive zitten inderdaad genoeg restaurants. Heb er ook meerder malen gegeten en het was er top!

Sonja65
07-04-11, 16:02
Ik heb ook even een vraagje.

We gaan ook nog 6 nachten naar Miami Beach in het hotel Howard Johnson Plaza Dezerland beach + spa ( heb gehoord dat het niet zo`n een geweldig hotel is maar we zullen er toch niet veel zijn, denk alleen voor te slapen) maar weet iemand van jullie of er in de buurt van dit hotel ook restaurantjes liggen waar je goed kunt ontbijten en sàvonds kunt eten? en of er ook een supermarkt in de buurt ligt.

Avast bedankt voor jullie antwoord, sonja

JKG
07-04-11, 22:28
Rondom HoJo Dezerland heb je eigenlijk vrijwel geen winkels.
Bij HoJo zelf kan je ontbijten in jaren 50 stijl. Ik was niet heel blij met het hotel, maar het is ook weer niet zo slecht dat je direct weg wilt.

Supermarkt... er zit een Publix op 95th street & Harding Ave, dus 8 blocks naar boven lopen (of rijden). Er zit een parkeergarage onder de Publix, mocht je met de auto zijn. Bij de Publix richting het noorden heb je een aantal tentjes zitten, ook bijv. een Subway waar je altijd lekkere broodjes kan laten maken.

Als je een auto hebt, heb je op +/- 5 minuten rijden nog een Outback op Sunny Isles Blvd. Kijk een beetje rond met Google Maps, dan zie je hier en daar wel restaurantjes. En natuurlijk rondom Oceandrive meer dan genoeg restaurantjes!

Zelf zit ik altijd in BW Oceanfront Resort op 94th street, dus een paar straten omhoog, op kruipafstand van de Publix en gratis parkeren (i.t.t. HoJo Dezerland).

Sonja65
08-04-11, 14:15
Oke dank je wel

bestmayo
20-02-13, 08:48
Na heel lang zoeken eindelijk een betaalbaar appartement gevonden in Miami waar we de laatste dagen van onze vakantie gaan doorbrengen.
Nu gaan we met 2 kleine kinderen en vraag ik me dus af of het wel een goede lokatie is?
Geen achterbuurt of net met disco's als buren ofzo?
Begrijp wel dat t een lange straat is?! Dus wellicht weinig over te zeggen.

Ik ken Miami dus helemaal niet en omdat dit appartement wel betaalbaar is vroeg ik het me af.

Njit
20-02-13, 10:22
Heb je een adres?

bestmayo
20-02-13, 15:50
5445 Collins avenue
Miami Beach, FL 33140
United States

Njit
20-02-13, 16:00
Dat ziet er op Google Maps uit als een gebied waar enkel dure hoogbouw zit. Qua lokatie zou ik me daar niet druk over maken: http://goo.gl/maps/JbnES
Hoe ben je bij dat appartement terechtgekomen?

bestmayo
21-02-13, 19:54
Google maps ook idd ff gekeken....thanks (had ik zelf ook moeten kunne bedenken)

Ik ben er gekomen via een appartement die ik via homeaway had gevonden. De eigenaar/verhuurder ga mij ook een link naar de website waar meer appartementen op stonden.
Het is deze die ik wil boeken
http://www.miavac.com/Unit.mvc/Details/69979

Lijkt mij prima toch?!
Vind het met 2 kleine kinderen gewoon moeilijk omdat ik Miami helemaal niet ken....wil wel een beetje prettig zitten

bestmayo
21-02-13, 20:15
Iemand een idee hoe t zit met het Cuban District?
Daar ook iets gevonden, is dus iets verder van alles af maar erg leuk ziet t er uit.
Voor met kleine kinderen wel lekker, want een buiten erbij!
Alleen wederom geen idee of de buurt veilig is?
http://www.flipkey.com/miami-vacation-rentals/p219687/