PDA

Bekijk Volledige Versie : Stoel afstaan op vlucht



marisca
12-03-06, 13:45
Is er iemand wel eens geld geboden voor zijn plaats in het vliegtuig ?
Nou bij ons vorig jaar wel bij de incheck bali zijn wij er uit gehaald voor een extra koffer check ( Zoals gewoonlijk ).
De man van de koffer controle vroeg ons of wij geld wilden verdienen?
Daar zeg je geen nee op natuurlijk!
Als wij een vlucht later zouden nemen met een andere maatschappij en ipv orlando in miami zouden landen met alle taxi vergoedingen en hotel vergoeding zouden wij 1900,00 euro cash krijgen.
Ja, Het over rompelde ons nogal en als je zo snel moet beslissen wordt dat reuze moeilijk!, vooral als je ook nog eens reist met een kind. :?
Wij kozen voor het zekere en lieten alles gewoon doorgaan hoe het was.
Maar naderhand toch spijt gehad ( mijn man niet ).
Ik weet niet wat wij zouden doen als het nog eens voorkomt.
Het blijft altijd snel beslissen en als je je reis al zo lang hebt gepland en dan in een keer anders wordt is dat heel moeilijk om te zeggen o.k wij doen het!
Ik denk dat wij toch weer voor onze zekerheid gaan.
Als wij geen kind hadden gehad hadden wij het waarschijnlijk wel gedaan.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Groetjes Marisca :D

Ta2 Gerrit
12-03-06, 13:57
Als iemand van de koffercontrole ons dat zou aanbieden zou ik hem gelijk aangeven bij de politie :wink:
Maar zonder gekheid, toen ons vorig jaar zoiets door de Deltadame bij de incheck werd aangeboden wegens dreigende overboeking, hebben we gelijk JA geantwoord. Een latere vlucht via een andere tussenlanding en dan eerder aankomen, met een riante vergoeding, "Komt U maar".
Definitief uitsluitsel zouden we pas bij de Gate krijgen, en dus helaas :( , het ging niet door, of gewoon door, het is maar net hoe je het ziet.
Nu reizen wij met z'n 2-en en zijn redelijk flexibel, maar bij weer zo'n aanbod zouden we er weer op ingaan.

marisca
12-03-06, 14:20
Ja in jullie geval wel misschien , maar wij reizen ook nog met een kleine vent van 6 jaar.
En ipv orlando landen wij in miami.
Wij moesten in orlando aankomen!, Daar was ons hotel ook!
Als je dan met een omweg moet onvoorbereid is dat toch anders, maar het is maar net hoe je er tegenover staat.
Als wij samen waren geweest mijn man en ik dan hadden wij het ook gedaan!
Groetjes marisca. 8)

Anthony
12-03-06, 16:13
Wij kregen vorig jaar in Orlando met ons 4en door Martinair 300$ per persoon, een diner, overnachting met ontbijt en upgrade naar business class op de vlucht van de dag erna aangeboden. Toen ik vroeg welk hotel dat dan zou worden ging de dame bellen (ervan uitgaande dat ze 4 kandidaten had) en kwam ze even later terug met de melding dat ze helaas nog maar 2 personen nodig had. Ze had dan al snel 2 andere kandidaten. We hebben daarna (tijdens de 4 uur durende vertraging van het vertrek) nog zitten denken dat we eventueel dan maar 2 stoelen hadden moeten aanbieden maar dan moet er ook weer 2x gereden worden om ons op te halen enzo. De meningen waren dus wat verdeeld hierover. Maar als de kans zich nog eens voordoet om met zijn allen een dagje langer te blijven en nog geld toe te krijgen zullen we daar zeker weer op ingaan :D

Marcelg
12-03-06, 18:41
Martinair probeert het altijd voor 300 per stoel tijdens de check in, zodra je bij de gate komt is het 500 per stoel, zij boden ons dus 500 per stoel en business class met continentall, zo'n drie uur later op Miami(met overstap op JFK).
Wij hadden toegestemd in de gate, maar het was later ook niet meer nodig en kregen we een glaasje champagne voor dat we ook maar opstegen.

Ik ben inmiddels voorbereid voor dit soort dingen dat als mocht het nog eens gebeuren dan offer ik mezelf alleen voor directe afhandeling en anders zoeken ze maar lekker iemand anders, ik kan me goed voorstellen dat de meeste vakantie gangers hier allemaal echt geen zin in hebben.

Toen wij dit hadden, was het ook echte op het laatse moment dat wij ons opofferden, en wij gingen naar huis, dus veel interesse is er niet van de reiziggers om zo even 1000 E te pakken, wat overigens meer was dan de tickets ons samen gekost hadden.

Eric
12-03-06, 19:14
Nou, ik zit zelfs steeds rond te kijken, of er niet iemand rondloopt die mensen loopt te ronselen. Ik denk dat ik volgende keer een bordje meeneem met " Ik wil wel " :D
Dagje later vertrekken of terug, en zo het volledige bedrag van mijn ticket terugverdienen lijkt me wel wat.
Eric

Anthony
12-03-06, 19:23
LOL, zo denk ik er dus ook over :D

Stephanie
12-03-06, 22:32
Vraagje, omdat ik wil voorbereid zijn als ze mij dit ooit vragen :wink:
Is het echt zeker dat je alles wat ze beloven ook krijgt ??

Als ik die verhalen zo hoor, business class, 300$, dinner, taxi ... dan zou ik zo toestemmen.
Maar als je dan aankomt en toch geen taxi hebt (of er uren op moet wachten), en het geld nooit krijgt, dan is je vakantie behoorlijk vergald natuurlijk.
Dat geld, krijg je dat dan in cash of in de vorm van "een korting op je volgende vlucht"? Want als er geen volgende vlucht komt heb je daar natuurlijk ook niet zo veel aan :)

Eric
12-03-06, 22:36
Volgens mij proberen ze je af te schepen (in ieder geval bij sommige maatschappijen) met een tegoedbon voor de volgende keer. Dus meteen zeggen: "OK, maar wel cash !!"
De overige beloftes zoals hotel, eten en taxi's worden naar mijn ervaring inderdaad gewoon voor je geregeld.
Eric

marisca
13-03-06, 10:17
Ik vind en blijf het toch een onzeker iets vinden, Voor hel zelfde geld word je gewoon belazerd.
Hoe kom je daar zo snel achter?
En cash 1900,00 op zak vind ik ook iets griezeligs.
Ik hou niet zo van zoveel cash op zak te hebben, 500,00 is mijn limiet anders voel ik mij daar echt niet prettig bij.
Het is niet verzekerd en als je bestolen word of je verliest het ben je het gewoon kwijt. weg centen!!! :cry:

Anthony
13-03-06, 13:35
Ehm, dan geef je toch een deel aan je man? Ik heb zelf sowieso niet echt een probleem met contant geld maar eventueel verspreid je het dan over verschillende zakken in je kleding en je man is er dus ook bij.

Eric
13-03-06, 14:04
Op Schiphol zijn minstens 5 kantoren van de ABN-Amro, waar je gewoon je geld terug op je rekening kan storten.....
Eric

marisca
13-03-06, 14:26
Wat ben jij slim , Eric. :oops:
Daar had ik niet aan gedacht!
Bedankt voor de tip alleen moet nu het aanbod weer eens terug keren, En die kans is behoorlijk klein.
Maar nu kunnen wij in iedergeval voorbereid zijn, En ook iedereen op het forum die het nog nooit is overkomen!
Groetjes Marisca.

Harm
13-03-06, 15:28
Als het is zoals gesteld stinkt de zaak, op een dergelijk aanbod zou ik dan ook nooit ingaan. Geen enkele maatschappij geeft aan dat je wat kan verdienen, en stuurt je zeker niet met een andere maatschappij naar een andere bestemming. Meestal gaat het niet verder dan een upgrade naar business class, een dag of een vlucht later vertrekken, en vergoeding van de te maken kosten. Gek vind ik wel dat als je iemand adviseert om zijn koffer open te laten er een hele discussie ontstaat over mensen die wat in je koffer kunnen stoppen. Als er genoeg geld geboden word, dan gaat men op een door anderen bepaald tijdstip naar een door anderen bepaalde plaats met een door andere mensen bepaalde vliegmaatschappij.
Harm

Eric
13-03-06, 15:34
Harm, had je wat gedronken of zo?
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat je bedoelt, maar als je zinspeelt op het stukje van de topic opener, dan kan ik je vertellen, dat als je geld krijgt om een dag later te vertrekken, je gewoon weer je koffer mee terug neemt. Dus kan niemand er wat instoppen !!
En het geld aanbieden om een dag later te vertrekken, of om later via een andere route naar je bestemming te vliegen, is een dagelijks voorkomend verschijnsel hoor.
Eric

Harm
13-03-06, 16:01
Ik zou niet weten waarom je deze opmerking plaatst. Als iemand begint met mij Euro 1900 te bieden om mij via een andere weg en andere maatschappij dan ik gekozen heb te laten vliegen, heb ik zo mijn bedenkingen. Normaal ga je met een upgrade en dezelfde maatschappij een dag of een vlucht later en worden er geen bedragen zoals genoemd aan geboden. Een aanbod van E1900 een andere maatschappij en een andere eindbestemming is dan ook zeer ongebruikelijk.
En eeeeh ik drink overdag alleen koffie thee of fris. Dus ja ik heb gedronken, anders krijg ik zo’n droge keel.
Harm

knaapje
13-03-06, 16:24
Wij kregen bij Martinair in 2004 ook $ (of EUR?) 300 p.p. aangeboden op Schiphol voor de vlucht naar Miami.
Niet gedaan.
Vreemd, later in het vliegtuig zeker 5 lege stoelen te zien in de economy.

Knaapje

willie
13-03-06, 17:02
En wat zou nou de reden zijn hiervan? Waarom bieden ze dit allemaal voor 1 stoel? ( of 2 )

Eric
13-03-06, 17:32
Ik zou niet weten waarom je deze opmerking plaatst. Als iemand begint met mij Euro 1900 te bieden om mij via een andere weg en andere maatschappij dan ik gekozen heb te laten vliegen, heb ik zo mijn bedenkingen. Normaal ga je met een upgrade en dezelfde maatschappij een dag of een vlucht later en worden er geen bedragen zoals genoemd aan geboden. Een aanbod van E1900 een andere maatschappij en een andere eindbestemming is dan ook zeer ongebruikelijk.
En eeeeh ik drink overdag alleen koffie thee of fris. Dus ja ik heb gedronken, anders krijg ik zo’n droge keel.
Harm
Het zou natuurlijk ook kunnen, dat de eerstkomende vluchten nog meer overboekt waren, en dat ze al een aantal mensen gevraagd hadden, en dus dringend om een paar plaatsen verlegen zaten.
Zoals ik al zei, het via een andere route vliegen komt wel vaker voor, en veel maatschappijen verekenen onderling stoelen, zodat het ze geen geld kost.
Aleen beginnen met contant geld is wel ongewoon, aangezien meestal reisvouchers (1 jaar geldig) worden gegeven.
Natuurlijk kun je gelijk hebben, dat er iets vreemds aan de hand was, maar ik geloof daar allemaal niet zo in, net zo min als het verstoppen van spullen in je bagage, hoe krijgen ze het er dan weer uit? Achter je aan vliegen soms? of een fot van je sturen naar een handlanger aan de andere kant van de wereld? Ongeloofwaardig.
Ik heb 25 jaar op/met Schiphol gewerkt, en nog nooit iets onregelmatigs gezien.
Eric

knaapje
13-03-06, 18:22
En wat zou nou de reden zijn hiervan? Waarom bieden ze dit allemaal voor 1 stoel? ( of 2 )

Omdat ze meer mensen met een "oke" ticket hebben dan plaatsen.
M.a.w. ze hebben meer mensen "gegarandeerd" dat ze op deze vlucht kunnen dan ze waar kunnen maken, dit betekent dus claims. Om deze te omzeilen (en wellicht ook goedkoper) proberen ze dus mensen er toe te bewegen vrijwillig hun "gegarandeerde" plaats op te geven.

Knaapje

Wicked Florida
14-03-06, 21:21
Wij hebben het ook gehad vanaf Orlando op de overstap in NY richting huis met Continential Airlines. Ze boden ons voor 400 dollar (x3) als we met een andere maatschappij zouden vliegen. Dat zou dan via Parijs moeten en een vertraging van 7 uur voor ons betekenen.

Herkenbaar in de reacties is dan ook dat ook wij hier van hebben afgezien, we wilden het ons onze kleine meid niet aan doen. :)

Ebelix
15-03-06, 15:05
Het valt me op dat ze met grote regelmaat mensen charteren om bij overboekingen snel te kunnen handelen. In de praktijk gaat bijna altijd iedereen mee en zit je jezelf voor niks rijk te rekenen.

doddeltje
08-01-07, 21:25
Ik heb een heel ander verhaal.
6 januari was een vlucht van United (Miami- Amsterdam via Chicago) ruimschoots overboekt en werden wij gevraagd vrijwillig onze plaats op te geven en precies een dag later mee te vliegen. Tegenprestatie van United een nacht in het Hilton,maaltijd vouchers ter waarde van 15 $ p.p upgrade naar de economy plus en let op........... een cheque van 400$ per persoon of een traveller voucher ter waarde van 600$. We hebben geen moment getwijfeld.

Eric
08-01-07, 21:39
Daar wacht ik nu ook steeds op.... Nadenken? Ik zou een gat in de lucht springen van vreugde, en hopen dat de volgende dag het toestel weer vol zou zitten.
Eric

Marjol
08-01-07, 21:53
Een dag later terug zou ik ook zo doen, een dag later heen zou ik over na moeten denken, dan loopt heel mijn planning in de soep!

Maar 400 dollar? Hm, dat is zo'n beetje m'n hele ticketprijs.

calypso
09-01-07, 06:53
Waarom krijg ik nou nooit zo'n aanbieding!!
Ik zou het wel nemen hoor!

Ta2 Gerrit
09-01-07, 13:56
Zo hebben ze ons ook al een keer lekker gemaakt. $250,- de man, anderhalf uur later vertrekken, upgrade en een uur eerder aankomen.
We hebben tot de gate gesmeekt of dat door kon gaan, maar helaas was er een aantal sukkels niet op komen dagen :-(

SenT
24-11-10, 21:40
Heeft er nog iemand recente ervaringen?
Ik heb namelijk gezien dat onze vlucht van JFK naar Orlando (MCO) met Delta al nu al helemaal volgeboekt is in economy. Er zijn nog enkele vrije stoelen in business. Vlucht is pas over een 4 maanden (8 april).
We hebben er eens met de kinderen over gesproken en zij zijn het er mee akkoord, dat mocht het voorvallen, we op het aanbod ingaan (en dan hopen ze New York City te kunnen bewonderen)

Ta2 Gerrit
24-11-10, 21:52
Afgelopen Oktober konden we 300 dollar aan vouchers p/p krijgen, een businessclass ticket voor een vlucht van de volgende dag en een hotelovernachting op Schiphol.
Maar bij een 9-daagse vakanie vonden wij dat geen optie.

We hebben nog wel verzocht het voorstel vast te houden voor komend Februari, maar helaas.
Mocht het dan wel weer zo zijn wordt het een no-brainer, gewoon doen.

ralfbosz
25-11-10, 10:06
Wat kun je met die vouchers doen?

De 2e keer naar Amerika wel een gratis upgrade voor de 1e vlucht naar Business-class gehad, dat is wel relaxed.

Ebelix
25-11-10, 10:12
De voucher kan je gebruiken bij het kopen van nieuwe tickets.

corrus
25-11-10, 18:53
Maar het inwisselen kan uitsluitend bij de airline zélf...

Ta2 Gerrit
25-11-10, 21:47
Daar zou ik dus abslouut geen probleem mee hebben :-)

corrus
25-11-10, 23:43
Ik vraag altijd een vergoeding in miles... (daar zijn ze trouwens niet zuing mee)

Ta2 Gerrit
25-11-10, 23:46
Die zal ik in de gaten houden. Miles is tenslotte ook money.

sonja
26-11-10, 13:37
Ik vraag altijd een vergoeding in miles... (daar zijn ze trouwens niet zuing mee)

Dit jaar 16.000 miles vergoeding ontvangen, 7000 miles in mei vanwege 4 uur vertraging op de vlucht van IAD naar TPA en in oktober 9000 miles i.v.m. de extreem lage temperatuur op de vlucht van AMS naar ORD.

Chicco68
27-11-10, 00:04
Ik lees hier veel over het afstaan van stoelen, maar hoe doen jullie dat dan met de reserveringen van bijv. hotel en auto?
Als je een hotel hebt geregeld voor bijv. 3 dagen en je komt de 1e dag niet, kom je er dan de 2e dag nog wel in of stel je het hotel van tevoren hiervan in kennis?
Zelfde met de auto, nooit problemen gehad als je later kwam bij de autoverhuurbedrijven?

ralfbosz
09-12-11, 19:20
Ik weet dat bij Priceline-boeking een no-show op de 1e dag betekent dat je de reservering kwijt bent. Op mijn trip naar Hong Kong was de vlucht ook uitverkocht en boodt KLM een vergoeding van 600 (!) euro aan + gratis hotel en vervoer als je 12 uur later zou vertrekken. Mijn Priceline hotel was nog geen 100 euro, dus had 500 euro kunnen verdienen, maar toch niet gedaan ;).

shockblade
11-12-11, 02:40
Ik lees hier veel over het afstaan van stoelen, maar hoe doen jullie dat dan met de reserveringen van bijv. hotel en auto?
Als je een hotel hebt geregeld voor bijv. 3 dagen en je komt de 1e dag niet, kom je er dan de 2e dag nog wel in of stel je het hotel van tevoren hiervan in kennis?
Zelfde met de auto, nooit problemen gehad als je later kwam bij de autoverhuurbedrijven?

Voor wat betreft hotel; bellen of anders mailen doet wonderen. Wanneer je aangeeft een airline vertraging te hebben en daardoor niet zoals verwacht aan te komen maar pas te landen op.......(vul in dag) om ....... (vul in tijd) dan zijn er maar weinig die moeilijk doen. Dan wéten ze immers dat je gewoon komt opdraven en wanneer, maar dat er sprake is van een vorm van vertraging. Ook wanneer in de voorwaarden e.e.a. is opgenomen omtrent no shows. Belangrijkste is vaak toch nog altijd dat ze eigenlijk weten dát je komt, maar niet wanneer geboekt. Dit kan soms wel problematischer zijn wanneer je op de geplande aankomstdag nog recht zou hebben op een bepaalde promotieactie en daardoor gedurende het gehele verblijf, maar de incheckperiode voor die actie verloopt op de geplande 1e dag. Als jij dan op dag 2 aan komt, dan kan het soms zijn dat hoteleigenaar over de actievoorwaarden struikelt. (gevalletje is in het verleden nog wel eens misbruik van gemaakt)

Wanneer een vertraging door overmacht bewezen kan worden (bijv. door overleg van tickets en daadwerkelijke boardingpassen) heb ik daarin nog wel eens het verschil gemaakt zien worden tussen wel de geboekte actie krijgen of niet -overmacht versus potentieel misbruik maken-.

Geen ervaring met autoverhuur, wel met transfers. Ook daarvoor geldt dat tijdig informeren een hoop problemen voorkomt.

Een van de redenen om altijd toch maar gewoon de NAW-gegevens van hotel, airline en andere partijen waarmee je van doen zou kunnen krijgen in de handbagage te hebben. Liever ermee verlegen, dan erom.

corrus
11-12-11, 08:51
Geen ervaring met autoverhuur
Voor autoverhuur is het eigenlijk nóg simpeler...
Zolang je de voucher hebt is het geen enkel probleem om een dag later te komen...
Echter er vindt géén restitutie plaats voor de niet niet gebruikte dag(en)