PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Maggi: Eerste keer Florida, augustus 2013



maggi
17-02-13, 16:47
We zijn druk bezig met de planning. Hopelijk heeft mijn vriend volgende week eindelijk een akkoord of hij definitief vrij heeft.
Onze planning is dan als volgt;

9 augustus: Vliegen naar Orlando, auto ophalen en waarschijnlijk weinig meer die dag
10 augustus: Seaworld oid
11 augustus: Kennedy Space center
12 augustus: check out en op weg naar Fort Myers Beach, waarschijnlijk naar het strand en de outlet die dag
13 augustus: Sanibel Island en eventueel outlet oid
14 augustus: vroege check out, Everglades en door naar Key West
15 augustus: Most southern point, Duval street en wat wandelen over het eiland natuurlijk
16 agusutus: check out en onderweg naar Miami
17 augustus: relaxdagje in Miami
18 augustus: terug naar huis vanuit Miami

Wij dachten dat dit wel redelijk haalbaar was.... Hoe denken jullie erover. We hebben nog niks geboekt. Ben druk aan het vergelijken qua tickets, autohuur en hotels....

We zijn 1x eerder in Amerika geweest (Vegas en LA) dus we weten hoe lang sommige dingen rijden zijn.

maggi
17-02-13, 17:03
ik krijg mijn titel niet meer veranderd dus sorry voor het onjuiste noteren

maggi
19-02-13, 14:05
Dank je wel voor het aanpassen van de titel!

Denken jullie dat dit schema haalbaar is. We gaan trouwens alles los boeken. Ik heb een aantal reizen bekeken die al compleet waren maar dat was het elke keer net niet zeg maar

bestmayo
01-03-13, 20:35
Ik zelf word al
moe bij t idee in zon korte tijd zo veel te zien/ doen.

Ga je echt zo kort?

maggi
01-03-13, 22:00
Ja helaas is langer niet mogelijk. Maar ik moet zeggen dat de meeste georganiseerde reizen nog korter zijn....

maggi
21-04-13, 15:46
Inmiddels is mijn schema nog veel meer veranderd. Dit omdat de tijd die we hadden niet te combineren was met de vliegtickets (heb een leuke aanbieding gekregen van Ticketspy). 9 augustus: aankomst Miami, 10 tm 12 augustus Orlando waar we naar Seaworld gaan. Verder weet ik nog niet (shoppen?), daarna rijden we door naar FOrt Myers via de Everglades en we blijven 1 nachtje, dan rijden we de 13e naar Key west waar we 2 nachtjes slapen. 15 augustus rijden we weer naar Miami. Erg kort ik weet het maar meer tijd heb ik helaas niet en ik wil zo graag naar Florida :-D. Ik heb nog wel een vraagje over de Everglades: wij willen daar de tramtour doen. Is dat te bereiken vanaf waar wij vandaan komen?

Ebelix
22-04-13, 20:53
Waarom wil je alles in 1 keer doen? Neem een gedeelte van de route. Heb je nog een goede reden om nog een keer terug te moeten.

cindy74
22-04-13, 21:33
Ik ben het volledig met je eens ebelix . Jullie doen zoveel en eigenlijk ook weer niet relax nietteveel hooi op je vork nemen en al zeker niet in zo een hitte . Weet je dat het vanuit fort myers naar key west zo een 6 uur rijden is als je dan de tramtoer wil doen ben je een hele dag kwijt om van punt a naar b te rijden .
Laat fort myers en sanibel links liggen en focus je op miami de atlantische kust en orlando .

travelbug
23-04-13, 20:15
Wij gaan ongeveer even kort :(, maar hebben geen interesse in de parken dus... hierbij eventjes ons reisschema.
dag 1: Brussel- Miami
Dag 2 Miami – Ft Lauderdale
Walmartje doen om gps aan te kopen en drinken, sunprotect, ... in te slaan. Ft Lauderdale verkennen met de watertaxi. Vooravond misschien nog even naar de Sawgrass mills.
Dag 3 Ft Lauderdale – Ft Myers
Edison/ Ford estate + shopping
Dag 4 Ft Myers
Voormiddag pontoon of speedboot huren, namiddag Sanibel & Captiva
Dag 5 Ft Myers – Key Largo
Airboat ride in de Everglades en Big Cypress National Preserve bezoeken
Dag 6 Key Largo- Marathon
John Pennekamp, tarpon feeding, Turtle hospital
Dag 7 Marathon- Key West
Sombrero beach, Bahia Honda State park, Deer key & Pine Key
Dag 8 & 9: Key west
Relax + bezienswaardigheden
Dag 10 -11: Key West – Miami – Miami
Terugrijden naar Miami + aventura Mall, Duck tour?

cindy74
24-04-13, 13:32
Jouw schema gaat niet van orlando tot de keys in die korte periode . Alleen zou ik sanibel en captiva voormiddag doen de parkings willen wel eens snel vol staan als het mooi weer is .

sunnyrojo
25-04-13, 13:08
Maggi, ben het ook eens met Cindy en Ebelix, Toen wij de 1e keer gingen wisten we uiteraard dat het warm was , komend uit het vliegveld in Miami is tropische hitte in augustus toch iets waar je even aan moet wennen, wij gingen toen wel wat langer maar hebben toch wat bezoekjes laten varen. Ik begrijp dat je zoveel mogelijk wilt doen, in de korte tijd die je hebt. Dit jaar hebben we ook echt een paar daagjes Fort Myers, alleen gewoon zwemmen ingepland. Vorig jaar ging een kennis van mij iets van 11 dagen en wilde ook "alles" zien , ik heb ze ook gezegd het blijft toch Amerka met langere reistijden en lagere maximum snelheid, (wat een stukje relaxer rijden is !). Uiteraard moet iedereen dat voor zichzelf invullen hoor.!!:D

annemieke
23-05-13, 13:50
ziet er goed uit!
ik ga samen met mijn 2 zoons (15 en 17 jaar) in diezelfde periode en ons schema is als volgt:
9 aug: vliegen naar Orlando, auto ophalen, klein beetje shoppen (het eerst nodige) en slapen! :-)
10 aug: Kelly park, Universal Studios of Universal Islands of Adventure
11 aug: Universal again (2-days parc to parc tickets zit ik over te denken
12 aug: Fort Myers Beach
13 aug: Fort Myers Beach (2 dagen, dus lekker te tijd om te kayakken, snorkelen etc.)
14 aug: via the Everglades naar Key Largo (misschien nog tijd voor de sunset op Key West?)
15 aug: Miami ('s avonds een baseball-game?)
16 aug: nog de hele dag Miami en 's avonds weer naar Nederland
natuurlijk te kort (veel te kort) maar wel ontzettend veel zin in!!!!