PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema captain-oats: Orlando - september 2013



captain-oats
15-02-13, 18:47
Hoi allen,
september 2013 ga ik naar Orlando. Wordt mijn 3e bezoek, en ik ga samen met mijn vriend, die nog nooit in The States is geweest. Hij laat zich op sleeptouw nemen door mij, kortom: ik mag de planning gaan maken.

De eerste en tweede bezoek waren vooral gefocust op het bezoeken van pretparken, nu wil ik (en mijn vriend ook) dus ook wat meer van Florida kunnen genieten (zonder te lange autoritjes). Wij hebben een appartement in Kissimmee, aan de kruispunt van North. Poinciana Boulevard en Irlo Bronson Memorial Highway (Legacy Vacation Resort Kissimmee)

We gaan er op 2 september naar toe, om dan vrijdag 13 september weer weg te gaan. We hebben dus in principe 10 hele dagen.
We hebben geen mogelijkheid om deze vakantie te verlengen, ivm het moeilijke plannen dat we beiden tegelijk vrij kunnen zijn. We beseffen dat 10 dagen niet superlang is.

Uiteraard heb ik ook van Undercovertourist de Crowdcalander gecheckt, zie dat september rustig is. Dat komt dus mooi uit.

ik hoef nog geen planning te hebben van dag tot dag, maar heb wel wat globale dingen.

Mijn vriendelijke vraag is: zouden jullie kunnen bevestigen dat het een goede keus is om de volgende parken/pretparken/malls te bezoeken, en zo niet, de mogelijke alternatieven. Ik weet immers zeker, dat een hoop bezoekers van het forum grotere experts zijn over Florida! ;)

Wat ik tot nu toe als planning heb om te bezoeken:

- Coach Safari @ Florida EcoSafari's (Forever Florida) en Boggy Creek Airboat Rides
- Universal IoA
- DownTown Disney & Old Town Kissimmee
- Universal Studio's
- Typhoon Lagoon of Blizzard Beach
- SeaWorld
- Busch Gardens gecombineerd met in de avond Clearwater Beach/Saint Petersburg?
- Mall at Millenia/Florida Mall/Premium Outlet @ I-Drive
- Magic Kingdom
- Animal Kingdom
- Epcot of Hollywood Studios

Alvast heel erg bedankt en kom maar op met de negatieve/postieve feedback! :up:

Tim

trails
15-02-13, 19:26
Boggy Creek hebben wij inmiddels 2 keer gedaan. Wij gaan altijd in februari en in de winter kun je deze tour het beste op het warmst van de dag doen anders liggen de dieren in de modder op te warmen. In september is het heet dus kun je de tour het beste zo vroeg mogelijk doen als de dieren nog een beetje actief zijn. Wij vinden het zeer de moeite waard.

Old Town Kissimmee viel ons erg tegen. DownTown Disney is gezellig en natuurlijk erg Disney.

Seaworld en Busch Gardens horen al jaren bij onze favorieten. Afgelopen jaar hebben we in beide parken 2 extra tours bijgeboekt. Zóóó de moeite waard!!! (zie ons verslag).

Epcot is ons favoriete Disney Park omdat het zo gevarieerd is.
Hollywood Studios is erg klein en kan snel erg druk zijn.
Animal Kingdom is ook erg mooi. De Maharaja Jungle Trek is onze favoriete wandeling daar en ook de Kilimanjaro Safari wordt diverse keren gedaan.

Shoppen doen wij het liefst bij Lake Buena Vista Factory Outlet en Premium aan Vineland. En natuurlijk bij de Wal*Mart.

tomenvalesca
16-02-13, 14:42
mijn persoonlijke mening... maar dat is ook voor iedereen persoonlijk...
Wij vonden Universal Studios wat minder(er hangt geen magische sfeer zoals in Disney , en wij vonden er maar een 3tal attrakties echt de moeite), Islands of adventure daarentegen vonden wij heeeeeeel leuk en gaan we dit jaar ook terug doen.
Ik zou opteren voor Universal Studios te vervangen met een Disney park zodat je op die mannier alle disney parken kan doen, of om bij universal studios een hopper ticket te nemen , ik en mijn vriend zijn elke dag (zowel bij Universal als bij IAO tegen 4-5uur het park uitgegaan omdat we alles hadden gezien, je kan dus op dat moment met een hopperticket het andere park nog binnen springen)

downtown Disney zeker doen! het is er zooooo gezellig! Wij zijn er zelfs een avondje naar de cinema geweest , dat is zelfs een hele beleving in Amerika :-D

nog veel plezier met plannen!

captain-oats
16-02-13, 22:19
Dank je voor de tips. Ik zit dan even te kijken of dat ik Universal Studios kan skippen, of eventueel een park-hopper kan nemen. Aan de crowd-calender op undercovertourist te zien moet het op sommige dagen echt rustig zijn (low) dus die mogelijkheid om beide parken te bezoeken zou mogelijk zijn. Aan de andere kant voel ik me dan wel een beetje gepusht.. het idee van in de ochtend opschieten omdat je in de middag dan nog een park kan doen.

Hoor inderdaad van meerdere mensen dat Old Town tegenvalt. Die skippen we dan ook maar.

Hmmm... moeilijk hoor om keuze's te maken! Haha. We willen eigenlijk niet 4 dagen Disney doen, omdat je dan de helft van de vakantie in Disney bent. Terwijl er nog zoveel meer is! :D

tomenvalesca
16-02-13, 22:45
als het een troost kan zijn , wij zijn onze eerste keer ook 10 dagen geweest waarvan 5 dagen in een Disney park, wij waren er zeeeer tevreden mee ;) (let wel, we zijn disney geeks, doet ook al wat!) Maar ik kan wel begrijpen dat je met veel vragen en twijfels zit, wij gaan nu onze derde keer naar Florida en hebben nog steeds niet alles gezien,
dus als de vakantie reuze meevalt , gewoon nog een keertje gaan om de rest te bekijken ! :cool:

trails
17-02-13, 09:50
Wij gaan ook nog steeds elke vakantie naar alle parken van Disney en dan ook nog meerdere keren. Volgend jaar weer 2 x naar elk park (alleen Hollywood Studios niet).
Het hele Universal gebeuren trekt ons totaal niet meer. Veel dingen zijn vaak dicht en het heeft een totaal andere sfeer (en service) dan Disney.

captain-oats
18-02-13, 13:10
Dank je wel voor jullie tips. Wat een luxeproblemen he... haha! Ik ga het er met mijn vriend erover hebben. Gelukkig hebben we nog tijd om te plannen tot september! ;)

Als we eruit zijn zullen we onze schema hier plaatsen!

Nogmaals bedankt!

captain-oats
04-03-13, 12:06
Met dank aan PenP (Pieter en Petra) die iets op het forum hadden gepost, hadden we gelijk inspiratie. Een bootritje met Little Toot in Clearwater Beach. Leuk om te combineren met een dagje strand. We hebben nu mail contact en even kijken of het al mogelijk is om te reserveren. We hebben nog nooit dolfijnen in het echt gezien, dus we zijn heel erg benieuwd :)